Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
10,5-inch iPad Air biedt features en prestaties van een high-end tablet tegen ongekend aantrekkelijke prijs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyidC9rr8Z5zxlx0Uqg5Jq3mXV0=/656x/filters:strip_icc()/i/2002668054.jpeg?f=imagenormal

Apple heeft vandaag de gloednieuwe iPad Air aangekondigd met ultradunne 10,5-inch behuizing en de nieuwste innovaties, waaronder ondersteuning voor Apple Pencil en prestaties van hoog niveau tegen een ongekend gunstige prijs. De nieuwe iPad Air draait nu op de A12 Bionic-chip met de neural engine van Apple. Daaraan dankt hij de 70% snellere prestaties en twee keer zoveel grafische kracht. Ook het geavanceerde Retina-display met True Tone-technologie is 20% groter en ruim een half miljoen pixels rijker.

“iPad blijft het allerbeste device voor een steeds groter wordend scala aan verbluffende ervaringen, of het nu gaat om games, augmented reality, notities maken of tekenen met Apple Pencil, of bijvoorbeeld films streamen in HD, 4K-video bewerken of apps leren maken met Swift Playgrounds”, aldus Phil Schiller, Senior Vice President Worldwide Marketing bij Apple. “Vandaag maakt de iPad-productlijn twee grote sprongen voorwaarts. De totaal nieuwe 10,5-inch iPad Air biedt de grootte, features en prestaties van een high-end tablet tegen een ongekend aantrekkelijke prijs. En de ingrijpend vernieuwde 7,9-inch iPad mini behoudt de compacte afmetingen waar klanten zo dol op zijn, maar biedt tegelijkertijd ondersteuning voor Apple Pencil, een Retina-display en de krachtige A12 Bionic-chip.”

Apple Pencil en iPad: perfect op elkaar afgestemd
Apple Pencil opent nieuwe perspectieven op het gebied van creativiteit en productiviteit. Gebruikers van iPad mini en iPad Air kunnen in een handomdraai hun ideeën uitschetsen of opschrijven, maar ook documenten doornemen, aantekeningen maken of foto’s retoucheren. iPad mini en iPad Air zijn dé tools voor studenten, professionals en creatieven dankzij de opvallend vloeiende en intuïtieve tekenervaring, op de pixel nauwkeurige precisie en minimale vertraging in populaire apps zoals Procreate, Notability, Pixelmator Photo (binnenkort verkrijgbaar) en Microsoft Office.

Kracht in een handzaam formaat dankzij de A12 Bionic-chip
De neural engine van de A12 Bionic-chip is ontworpen door Apple en vormt de drijvende kracht achter de nieuwe generatie apps en workflows op iPad die profiteren van geavanceerde machine learning en Core ML. Zo worden betoverende AR-ervaringen mogelijk, laten 3D-games fotorealistische effecten zien en profiteren apps van verbazingwekkende grafische prestaties.
Het ismakkelijker en sneller dan ooit om online te blijven met iPad mini en iPad Air, nu ze beschikken over de betrouwbare wifitechnologie en 4G LTE-technologie van Gigabit‑klasse die ook is verwerkt in de meest geavanceerde iPad Pro-modellen. De modellen zijn ook voorzien van eSIM-technologie, waarmee gebruikers gemakkelijk abonnementen voor mobiele data kunnen gebruiken vanuit meer dan 180 landen.

Geavanceerde camera’s voor schitterende foto’s en video’s
De geavanceerde camera’s op zowel de voor- als de achterzijde van iPad mini en iPad Air maken prachtige foto’s en nemen scherpe en stabiele video op in 1080p HD-kwaliteit. De vernieuwde en verbeterde camera’s bieden uitzonderlijk goede prestaties, ook bij weinig licht. De HD-video-opnamefunctie is ideaal om documenten te scannen en contact te houden met vrienden en familie via groepsgesprekken in FaceTime, en de geavanceerde sensoren maken fascinerende AR-ervaringen mogelijk.

[ Voor 68% gewijzigd door robcoenen op 26-04-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
wat vinden jullie hiervan?

De prijs is aan de hoge kant voor een ipad..

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind hem ook vrij duur, maar goed de specbump was wel ff nodig, dus grote kans dat ik hem toch ga bestellen!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik vind het vreemd/jammer dat het werkt met de Pencil 1 en niet de tweede generatie.

[ Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 18-03-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04:35
Ik vind de prijs wel meevallen. De Air vervangt de iPad Pro 10.5”, die tot vandaag verkrijgbaar was voor €679. De Air kost €110 minder en brengt betere specs. Je mist alleen ProMotion, dat is dan wel weer jammer.
robcoenen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:20:
Ik vind het vreemd/jammer dat het werkt met de Pencil 1 en niet de tweede generatie.
Deze iPad heeft nog steeds Lightning, dus zo vreemd is dat niet. Ze hadden anders ook het hele design van de iPad moeten aanpassen.

[ Voor 43% gewijzigd door MelvinW op 18-03-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

True Tone display
Fingerprint-resistant oleophobic coating
Fully laminated display
Dit zijn enkele elementen van de (te dure) Pro-versie, maar deze iPad is dan wel een stukje goedkoper. Het scherm is dan een tikkie kleiner en bevat dan wel geen Face-ID maar een knop, maar voor veel usertoepassingen is dat wel wenselijk.

Hij zit qua capaciteiten en prijs tussen iPad2018 en Pro in, maar heeft voor ons gebruiksprofiel de belangrijkste elementen meegenomen, dus vanaavond maar eens kijken hoe de bankrekening ervoor staat.

* Delerium vergelijkt deze met de Air2 uit 2014.
Even groot/zwaar en beide goed scherm, maar toch alle extra innovatie van de afgelopen jaren. De Air2 ging ook voor 599 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zit dat ProMotion nou wel op de nieuwe 10.5" dan? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Wachten op nu een prijs verlaging van de Ipad 2018 model interessant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike P
  • Laatst online: 08-07 02:05
MelvinW schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:20:
Je mist alleen ProMotion, dat is dan wel weer jammer.
Je mist ook de Quad speakers, wat ik persoonlijk erger vind. En ik vermoed dat hij ook maar 2 of 3GB RAM heeft, maar dat moeten we afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 08:39

Nohead

PSN ID: Nohead

Erg jammer geen 4 speakers en de vraag is hoeveel RAM zit er in? Is de oude iPad Pro niet meer te verkrijgen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Mike P schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:36:
[...]

Je mist ook de Quad speakers, wat ik persoonlijk erger vind. En ik vermoed dat hij ook maar 2 of 3GB RAM heeft, maar dat moeten we afwachten.
Ik zie het inderdaad. Er ontbreekt ook een flitser bij de camera en er zit een 8MP camera in, terwijl de Pro wél een flitser heeft en een 12MP camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 13:15
Nohead schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:59:
Erg jammer geen 4 speakers en de vraag is hoeveel RAM zit er in? Is de oude iPad Pro niet meer te verkrijgen nu?
Inderdaad jammer van de 4 speakers en daarnaast ook van het 120Hz display, dat zijn beide wel erg gave features. Maar goed, ze moesten ergens het onderscheid met de Pro modellen maken (los van het nieuwe design met USB-C + Apple Pencil gen. 2 support).

Ik verwacht dat er 2GB of 3GB RAM in zit, wat minder is dan de 4GB die in de 2017 10.5" Pro.
Ik hoop op 3GB

De 'oude' iPad Pro is in ieder geval niet meer te verkrijgen bij Apple zelf. Maar er liggen er nog wel wat in de winkel, op het moment voor 679 voor de 64GB versie.

De nieuwe iPad Air ten opzichte van de 2017 10.5 iPad Pro:
  • Exact dezelfde afmetingen (hxbxd)
  • Volledig gelamineerd en anti-reflectief scherm
  • + A12 processor i.p.v. A10X
  • + 110 euro goedkoper (hoewel die laatste modellen 10.5" Pro mogelijk nog wel on sale gaan)
  • + langer software updates(?)
  • + 13 gram lichter :+
  • - 2 speakers minder
  • - geen ProMotion display
  • - waarschijnlijk 1 of 2GB RAM minder
  • - 500 Nits ipv 600 Nits brightness

[ Voor 13% gewijzigd door Selmer op 18-03-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Heeft de nieuwe air wel een gelamineerd scherm? De vraag is of het nog interessant is om op zoek te gaan naar een 10.5" pro in sale.
De A12 is volgens mij wel een stuk sneller dan de A10X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Nohead schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:52:
Heeft de nieuwe air wel een gelamineerd scherm? De vraag is of het nog interessant is om op zoek te gaan naar een 10.5" pro in sale.
De A12 is volgens mij wel een stuk sneller dan de A10X.
Ja, zie de specs: https://www.apple.com/ipad-air/specs/

"Fully laminated display"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Nick25 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:31:
Wachten op nu een prijs verlaging van de Ipad 2018 model interessant?
Die was 360 euro bij de release geloof ik, momenteel rond de 320 bij de meeste winkels. Waarschijnlijk zal deze nog wel 10-20 zakken, maar ik verwacht niet dat deze onder de 300 duikt.

Spec bump is alleen de processor van een A9 naar een A10 voor zover ik weet. Prijsverschil zou dan ~50-60 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Ideale (zij het een wat prijzige..) vervanger voor mijn mini 2. Met name jammer van het ontbreken van FaceId, maar goed..
Wel nu al 2 weken levertijd...

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 14:08
Snotver, heb net 2 weken geleden een 2dehands iPad Pro 10.5" gekocht voor 500 euro ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

deBennie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:51:
Snotver, heb net 2 weken geleden een 2dehands iPad Pro 10.5" gekocht voor 500 euro ;(
Waarom spijt? Je weet dat er rond maart altijd weer een nieuwe iPad aankomt. Dan had je ook kunnen wachten. 120hz scherm en 4 speakers is me ook wat waard. Enige wat nu beter is aan de nieuwe air is dat er een sneller CPU in zit. A10X is ook niet bepaald langzaam he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike P
  • Laatst online: 08-07 02:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Kan de iPad pro 10.5 voor €50 meer nieuw krijgen.

Weet iemand hoe veel trager de A10X is t.o.v. de A12? Krijg er wel 2 extra speakers, 120Hz en 1GB ram extra voor in de plaats ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
bartpostma schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:36:
Kan de iPad pro 10.5 voor €50 meer nieuw krijgen.

Weet iemand hoe veel trager de A10X is t.o.v. de A12? Krijg er wel 2 extra speakers, 120Hz en 1GB ram extra voor in de plaats ...
ProMotion zou voor mij al genoeg zijn om voor 10.5" Pro te kiezen. Het verschil in performance ga je op dit moment waarschijnlijk toch niet merken. De A10X is al een erg krachtige chip en het verschil met de A12 is ongeveer 20%. De GPU van de A10X scoort daarentegen weer 30% hoger dan de A12.

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinW op 19-03-2019 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:18
ProMotion is echt underrated. Ik vind het verschil dag en nacht. De interface loopt veel vloeiender met. Als ik nu de ipad van mijn vriendin gebruik (ipad 2018) voelt dat ding traag als stroop. Op dit moment in het bezit van de 12.9 (2018), maar denk toch over te stappen weer terug naar de 10.5 pro. Snel zat...

[ Voor 23% gewijzigd door WouterL op 19-03-2019 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Selmer
MelvinW schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:41:
[...]

ProMotion zou voor mij al genoeg zijn om voor 10.5" Pro te kiezen. Het verschil in performance ga je op dit moment waarschijnlijk toch niet merken. De A10X is al een erg krachtige chip en het verschil met de A12 is ongeveer 20%. De GPU van de A10X scoort daarentegen weer 30% hoger dan de A12.
Heb de Air geannuleerd en zojuist een Pro 10.5 besteld omdat die gisteravond laat nog in prijs is gedaald. Als student ook nog een leuke korting van 6% gekregen.

Stiekem had ik van te voren een lijstje met features die ik er graag in wilde hebben, wat uiteindelijk neer kwam op alle features van de 10.5 Pro maar dan met een A12 chip, wat niet realistisch zou zijn op het prijspunt van de Air.

Verschil tussen de A10X en A12 valt me mee, wel bijzonder dat de A10X een sterkere GPU heeft dan de A12...

Ik kom van een iPad Mini 2 (A5 processor en 512MB RAM 8)7 ) af dus dit gaat een wereld van verschil zijn.

Ben wel benieuwd naar hoe lang de iPad Pro 10.5 nog software updates gaat krijgen t.o.v. de nieuwe Air. Is 1 1/2 jaar ouder, maar wel uit de 'Pro' series. Mijn iPad mini 2 van november 2013 draait nog op de laatste iOS (denk niet dat deze in september nog iOS 13 gaat krijgen). Dus de iPad Pro zal zeker nog tot 2022-2023 updates krijgen verwacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Selmer op 19-03-2019 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
bartpostma schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Heb de Air geannuleerd en zojuist een Pro 10.5 besteld omdat die gisteravond laat nog in prijs is gedaald. Als student ook nog een leuke korting van 6% gekregen.
waar was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 14:21
Je hebt kans dat de pro 10.5 nog te koop is bij de fysieke Apple stores, met een bescheiden korting, tot de nieuwe Air fysiek in de winkel ligt. Dat was de vorige keren ook het geval met uitlopende modellen die online niet meer te koop waren in de Apple Store. Ik zal morgen eens kijken als ik weer in de buurt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dat zou ik ook graag weten inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mijn iPad Air 2 doet het na bijna 3 jaar nog altijd prima, en de accucapaciteit staat ook nog op bijna 88%. Het enige wat ik jammer vind is de magere 16GB opslag. Voor de rest voldoet hij gewoon nog prima. Mocht er toch een andere iPad komen, dan denk ik dat ik voor de basisversie van de iPad Pro 2018 ga. Dit omdat ik face-id persoonlijk erg fijn vind en het een moderner design heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 19-03-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Dat was bij Amac.

PS: Je moet wel aan kunnen tonen dat je ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling of werkzaam bent bij een onderwijsinstelling om in aanmerking te komen voor de 6% onderwijs/studentenkorting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
bartpostma schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:39:
[...]

Dat was bij Amac.

PS: Je moet wel aan kunnen tonen dat je ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling of werkzaam bent bij een onderwijsinstelling om in aanmerking te komen voor de 6% onderwijs/studentenkorting.
ah oke duidelijk en hoeveel was je nu in totaal kwijt alle kortingen eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Nick25 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:47:
[...]

600 voor de 64GB versie (normaal 639).
55 voor de (houtskoolgrijze) smart cover maar die was al onderweg via Apple.

Ze hebben bij Amac nog enkele 'oude kleuren' voor de smartcovers liggen à 39,00. Volgens mij ook exact dezelfde witte smart cover van de iPad Pro 10.5 en witte cover voor de iPad Air voor respectievelijk 39 en 55... |:(

Bij Apple zelf kan je volgens mij wel gewoon met educatiekorting (4%, iets lager dus) bestellen zonder aan te tonen dat je student/docent bent. Dan kost de Air 545 ipv 569

[ Voor 14% gewijzigd door Selmer op 19-03-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 07:26
Is er iets met de prijzen van de nieuwe iPads gaande? Bij amac staat de 64gb voor 709 euro te koop en in de Apple store staan geen prijzen meer vermeld.

Apple store werkt weer met de gewone prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Lexxx op 19-03-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
bartpostma schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:15:
[...]

600 voor de 64GB versie (normaal 639).
55 voor de (houtskoolgrijze) smart cover maar die was al onderweg via Apple.

Ze hebben bij Amac nog enkele 'oude kleuren' voor de smartcovers liggen à 39,00. Volgens mij ook exact dezelfde witte smart cover van de iPad Pro 10.5 en witte cover voor de iPad Air voor respectievelijk 39 en 55... |:(

Bij Apple zelf kan je volgens mij wel gewoon met educatiekorting (4%, iets lager dus) bestellen zonder aan te tonen dat je student/docent bent. Dan kost de Air 545 ipv 569
Ze hebben hem ook bij iBOOD voor ongeveer €606 euro inclusief verzenden. Wel alleen de zilveren uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
syltheboy schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:10:
[...]

Ze hebben hem ook bij iBOOD voor ongeveer €606 euro inclusief verzenden. Wel alleen de zilveren uitvoering.
Kun je beter een officiële refurb van Apple kopen voor €539: https://www.apple.com/nl/...ro-Wi-Fi-64-GB-Spacegrijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Door die nieuwe prijzen toch maar besloten een 2e hands iPad Pro 10,5" te halen, stuk interessanter met ProMotion en 4 Speakers volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

MelvinW schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:23:
[...]

Kun je beter een officiële refurb van Apple kopen voor €539: https://www.apple.com/nl/...ro-Wi-Fi-64-GB-Spacegrijs
Wel goede prijs. Maar dan kan je niet gebruik maken van de 2 jaar garantie die je anders bij een winkel wel zou krijgen. (zonder applecare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Nohead schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:02:
[...]

Wel goede prijs. Maar dan kan je niet gebruik maken van de 2 jaar garantie die je anders bij een winkel wel zou krijgen. (zonder applecare)
Waarom zou je geen garantie hebben? Het consumentenrecht is ook gewoon van toepassing op Apple refurb producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
[...]

Ja alleen niet te koop nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

MelvinW schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:12:
[...]

Waarom zou je geen garantie hebben? Het consumentenrecht is ook gewoon van toepassing op Apple refurb producten.
Ik heb van Apple zelf begrepen (customer support) 1 jaar garantie heb je sowieso via apple. 2e jaar garantie krijg je alleen als je het via een winkel hebt gekocht. Daar zal je dan moeten aankloppen voor 2e jaar garantie. Zo is het me vertelt paar maanden terug toen ik zelf op zoek was naar een 2e handse iPad ivm garantie voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Nick25 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:20:
[...]

Ja alleen niet te koop nu 8)7
Dan hadden ze er niet veel :p Vanochtend waren er nog een aantal modellen op voorraad. Nu alleen nog een 256GB WiFi Gold, 512GB WiFi Rose Gold en een 512GB Rose Gold Cellular.
Nohead schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:25:
[...]

Ik heb van Apple zelf begrepen (customer support) 1 jaar garantie heb je sowieso via apple. 2e jaar garantie krijg je alleen als je het via een winkel hebt gekocht. Daar zal je dan moeten aankloppen voor 2e jaar garantie. Zo is het me vertelt paar maanden terug toen ik zelf op zoek was naar een 2e handse iPad ivm garantie voorwaarden.
En in dit geval is Apple zelf de verkoper, dus kun je gewoon direct bij ze aankloppen. Staat hier ook aangegeven: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

[ Voor 48% gewijzigd door MelvinW op 20-03-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

MelvinW schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:25:
[...]

En in dit geval is Apple zelf de verkoper, dus kun je gewoon direct bij ze aankloppen. Staat hier ook aangegeven: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
Ik vind het zelf nog steeds een vaag verhaal...

Nederlandse consumentenwetgeving:
Verwachte levensduur van het product (geen vaste duur). De verkoper moet op de hoogte worden gesteld binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek.

Wat is een verwachte levensduur voor een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bartpostma schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Dus de iPad Pro zal zeker nog tot 2022-2023 updates krijgen verwacht ik.
M'n iPad Air 2 is nu 4,5 jaar oud en doet nog overal aan mee. En er komt nog wel een jaar bij om in aanmerking te blijven komen voor updates. Vergelijken met de iPad Pro mag je dan eerder denken aan 2024-2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Komt allemaal uit China he... Zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
[...]

Het gaat bij iBOOD om een splinternieuwe uit Amerika.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 20-03-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nohead schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Komt allemaal uit China he... Zou het niet doen.
deze discussie is al tig voorbij gekomen in de diverse topics; genoeg Tweakers die met veel plezier bij eglobal hebben besteld.
Je moet alleen ff geduld hebben daar de levertijd vaak ong 8 a 10 dagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 07-07 14:21
De pro 10.5 (64GB wifi) was vandaag in de offline Apple Store nog te koop voor € 639. Ongeveer dezelfde prijs als bij Amac dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nick25 @Nohead @Geert1976 Dit betreft grijze import, heb zelf al aardig wat dingen daar besteld zonder problemen. Inderaad een levertijd van ongeveer 8 dagen.

Vorig jaar de iPad 2018 besteld voor 75,- goedkoper, enige nadeel was dat het een UK stekker was, kreeg er wel netjes een verloopstukje bij.

Dus als je 1 jaar garantie via het serienummer geen probleem vind, dan is het prima te doen, verwacht echter geen super klantenservice, aangezien ze met google translate of iets dergelijks werken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we dit topic houden voor discussies over de iPad Air 2019? :) Discussies over webshops, of waar je de goedkoopste (last gen) iPad kunt halen is meer iets voor Shopping Forum Gaarne weer ontopic gaan!

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Iemand al een non-apple smart cover kunnen vinden?
Zoek een cover voor alleen de voorkant, maar dan wat betaalbaarder dan deze (https://www.apple.com/nl/...-ipad-air-papaja?fnode=9a) van Apple.

Zie er op ali etc meer dan genoeg incl achterkant bescherming, maar nog geen enkele voor puur het scherm..

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burgertrut
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 08:18
Ik heb hem vandaag besteld in het ‘goud’, roze eigenlijk. Is hij toch een beetje anders dan mijn pro-9.7. Zal de 4 speakers wel missen, maar mijn pro heeft een grote barst in het scherm en de batterij gaat nog maar 5 uur mee.
Nu wissel ik af tussen pro 9,7 en Air 1. Maar Air 1 is echt ondoenlijk traag geworden in mijn optiek (twitter reload de hele tijd door tekort geheugen bijv.)

Denk dat ik er wel weer blij mee ben, alleen niet blij dat ik tot 10-12 april moet wachten voor hij geleverd wordt. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burgertrut
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 08:18
SmithNL schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:43:
Iemand al een non-apple smart cover kunnen vinden?
Zoek een cover voor alleen de voorkant, maar dan wat betaalbaarder dan deze (https://www.apple.com/nl/...-ipad-air-papaja?fnode=9a) van Apple.

Zie er op ali etc meer dan genoeg incl achterkant bescherming, maar nog geen enkele voor puur het scherm..
Mijn ervaring met third-party covers is heel slecht. Twee keer geprobeerd, maar ze sluiten en kleven nooit zo goed als die van Apple zelf. Dan maar 55 euro. Ik koop juist Apple spulletjes omdat ‘het gewoon werkt’. Dat verwacht ik van de cover ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartpostma schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:39:
[...]

Dat was bij Amac.

Nick25 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Bij Apple hoeft dit overigens niet. Geen idee of het op steekproef gaat maar al regelmatig gedaan en kwam gewoon binnen. Zelfs eens opgehaald in de Apple Store en na een defect de nieuwe zonder vraag ook met studenten korting gekregen.
Ja al erg vaak besteld. Als je wat langer kunt wachten is het legit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmithNL
Burgertrut schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:37:
Ik heb hem vandaag besteld in het ‘goud’, roze eigenlijk. Is hij toch een beetje anders dan mijn pro-9.7. Zal de 4 speakers wel missen, maar mijn pro heeft een grote barst in het scherm en de batterij gaat nog maar 5 uur mee.
Nu wissel ik af tussen pro 9,7 en Air 1. Maar Air 1 is echt ondoenlijk traag geworden in mijn optiek (twitter reload de hele tijd door tekort geheugen bijv.)

Denk dat ik er wel weer blij mee ben, alleen niet blij dat ik tot 10-12 april moet wachten voor hij geleverd wordt. Hebben jullie dat ook?
Net verzend bevestiging gehad, levering 28 maart.

[ Voor 4% gewijzigd door SmithNL op 25-03-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SrbinYU
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-07 00:41
Wanneer komen ze gewoon in de winkel te liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
SrbinYU schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:07:
Wanneer komen ze gewoon in de winkel te liggen?
Vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Helaas nog nergens kunnen ontdekken...
Net dan toch maar voor ons allebei een iPad Pro (2017) besteld bij Switch.
447,30 per stuk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
SuidAkrA schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:34:
[...]

Helaas nog nergens kunnen ontdekken...
Net dan toch maar voor ons allebei een iPad Pro (2017) besteld bij Switch.
447,30 per stuk :*)
Helaas alleen in België toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
syltheboy schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:46:
[...]

Helaas alleen in België toch?
Dacht het wel ja, ben Nederlandse en ken hier in België ook nog niet alle shops.
Was eigenlijk aan het wachten op de Air, maar voor deze prijs toch maar voor het betere scherm gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:13
De nieuwe Air is qua prijs goed vergelijkbaar met de Pro 2017. Gevoelsmatig zou ik dan voor de Air gaan vanwege de nieuwe processor (A12 vs A10X).
Iemand van jullie een logische redenatie om voor de een of de ander te gaan?

De camera en face-id vs touch id maakt me niks uit.
Qua benchmarks zou de A12 er een stukje beter vanaf komen.
De pro 2017 zou 4gb ram hebben maar van de air kan ik nog niks vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door yorroy op 26-03-2019 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 14:27

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

yorroy schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:43:
De nieuwe Air is qua prijs goed vergelijkbaar met de Pro 2017. Gevoelsmatig zou ik dan voor de Air gaan vanwege de nieuwe processor (A12 vs A10X).
Iemand van jullie een logische redenatie om voor de een of de ander te gaan?

De camera en face-id vs touch id maakt me niks uit.
Qua benchmarks zou de A12 er een stukje beter vanaf komen.
iPad Pro 2017 600 nits vs 500 nits iPad Air 2019.
iPad Pro 2017 heeft vier speakers, iPad Air 2019 twee onderkant.. Dat stereobeeld ga je terughoren.
iPad Pro 2017 kan 4K video opnemen, iPad Air 2019 niet
iPad Pro 2017 heeft Pro Motion scherm (120Hz) vs 60 Hz iPad Air 2019. Dat ga je merken. Veel rustiger voor de ogen, met scrollen, lezen etc. Zoveel fijner. :9~
iPad Pro 2017 4GB vs 3GB.

\\Edit: Er zit ook geen flitser onder de camera op de iPad Air 2019, dus ook geen zaklamp functie.
A10X vs A12 CPU moet je je niet blind opstaren. Die 'X' bij de A10 geeft je betere GPU performance.

https://www.apple.com/nl/ipad-air/specs/

https://support.apple.com...locale=nl_NL&locale=de_DE

[ Voor 10% gewijzigd door Splinter Cell op 26-03-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Als je nog een Pro 2017 kan vinden voor een scherpe prijs is dat zeker weten een betere deal dan een Air3. Snelheidsverschil tussen een A10X of A12 is minimaal tov alle andere plus punten van de Pro.

Ik denk voor media consumptie dat de 4 speakers alleen al de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Nohead schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:31:
Als je nog een Pro 2017 kan vinden voor een scherpe prijs is dat zeker weten een betere deal dan een Air3. Snelheidsverschil tussen een A10X of A12 is minimaal tov alle andere plus punten van de Pro.

Ik denk voor media consumptie dat de 4 speakers alleen al de moeite waard is.
Veel mensen vergeten dat de A12 weliswaar op CPU gebied sneller is, maar op GPU gebied net zo veel trager.
De voordelen van de Ipad pro 10.5 tov de nieuwe air zijn daarmee talrijk en significanter dan de voordelen die de air biedt.

Althans, dat is mijn mening :) Pro-motion en 4 speakers zijn killer-features.

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 27-03-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jw_vdB
  • Laatst online: 21-06 13:35
Voordeel van de iPad Air uit 2019 t.o.v. de Pro uit 2017 is dat de chipset van de Air (A12 vs A10X) ook 2 generaties jonger is. En de iPad Air vermoedelijk dus ook 2 jaar langer updates krijgt. En dat kan over een jaar of 4 toch wel eens een verschil gaan maken.

WoW: Jwee // De Ronde Tafel - NL/BE social raiding guild op Terenas (PvE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik blijf die iPad line-up wel lastig vinden. Mijn iPad gebruik ik vrij casual, met name voor Netflix. Ik heb nu een Air 2, an sich nog prima maar wil wel weer een keer upgraden. Een iPad Pro is dus niet nodig als ik naar m'n gebruik kijk. Maar tegelijkertijd wil ik wel graag ProMotion, 4 speakers en is dat nieuwe design ook nice. Het is niet dat een nieuwe Air nou zo goedkoop is... ding is best prijzig en dan heb je nog niet helemaal een tevreden gevoel. Ik doel even op een nieuwe Pro, niet die uit 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jw_vdB
Same here. Mijn oude iPad4 voldoet al een poosje niet meer. Ik dacht eind vorig jaar nog voor een nieuwe iPad 2019 te gaan, maar de line-up is anders dan ik toen verwachtte: dit jaar geen goedkope variant maar de terugkomst van de Air. Gezien ik wat meer ben gaan verdienen is een Air of Pro ook wel een optie, maar ja, da's ongeveer 200 euro extra voor de Air en 500 euro extra voor de Pro.

Ik wacht de review(s) af (en hoop dat de Air3 wordt vergeleken met de normal en pro iPad uit 2018, en wellicht de Pro uit 2017?) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik kocht de iPad 1 voor (volgens mij) 500 euro. Daarna een iPad 3 (geloof ik) voor 500, toen de Air 2, ook voor 500 euro. Dat vind ik een prima bedrag voor iets wat het nieuwste is en waar ik 'm voor gebruik.
De normale iPad kost nu minder (380 ofzo), maar die vind ik qua specs iets teveel een B-keus. De Air is qua prijs goed, maar bijna 600 euro is alsnog veel geld en dan heb je nog niet de beste specs en mis je net de dingetjes die je graag wilt. Ik kan nog wel even wachten maar het beste koop ik dus een Pro, want die Air is vernieuwd en blijft (minstens) nog een jaar zo, en de goedkope iPad gaat niet ineens hoger in de markt gezet worden als de Air. Maarja, 800 euro voor de Pro is weer serieus geld voor een Netflix-apparaat om mee in slaap te vallen. Of ik koop niks tot ik m'n Air 2 echt zat ben. Het dwingen naar iets duurders van Apple werkt bij mij soms wat averechts, vroeger kocht ik altijd het nieuwste en nu stel ik het vaak uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom op 27-03-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:39:
[...]

Het gaat bij iBOOD om een splinternieuwe uit Amerika.
Nu heb je hem ongeveer voor 575 bij iBOOD, een gouden of een rosé gouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmithNL
Ipad air

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Laatst online: 29-06 09:27
Na een iPad Air, nu een Pro 10,5 inch 64GB Spacegrey gekocht voor 517€.
Mooi en groter scherm en alles gaat toch een pak vlotter en sneller.
Goede deal en weer jaren plezier van dit Apple-tje! 👍

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
ppeter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:54:
Na een iPad Air, nu een Pro 10,5 inch 64GB Spacegrey gekocht voor 517€.
Mooi en groter scherm en alles gaat toch een pak vlotter en sneller.
Goede deal en weer jaren plezier van dit Apple-tje! 👍
Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Laatst online: 29-06 09:27
Het ging om een StockSale bij Switch.

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

ppeter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:33:
[...]

Het ging om een StockSale bij Switch.
Wow super scherpe prijzen!

Al Tweakers hier hands on ervaring met de nieuwe Air? Wat doen jullie met hoesjes/cases/bescherming?
Ik heb zelf maar een Smartcase gehaald van Spigen.
https://www.appelhoes.nl/...-Pro-10-5-inch-case-Zwart
Wat ik totaal niet had verwacht is dat als je het klepje omklapt op de achterkant is dat het magnetisch blijft plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Nohead schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:43:
[...]

Al Tweakers hier hands on ervaring met de nieuwe Air? Wat doen jullie met hoesjes/cases/bescherming?
Wat ik totaal niet had verwacht is dat als je het klepje omklapt op de achterkant is dat het magnetisch blijft plakken :)
Ik zoek een cover voor alleen de voorkant, mar behalve die van Apple zelf (volgende week die oranje eens live zien in de winkel..) nog geen gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Niet online
Wij hadden dus zoals eerder hier gezegd, bij Switch twee iPads Pro voor een mooi prijsje besteld.
Echter een goeie week later en na paar keer telefonisch contact weten we nog steeds niet wanneer ze gaan verzenden. Dat brengt mij weer aan het twijfelen...

Edit te lang verhaal.
Vanmiddag de nieuwe Air besteld, bezorgdatum morgen *O*

[ Voor 65% gewijzigd door SuidAkrA op 02-04-2019 23:57 . Reden: te lang verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maht
  • Laatst online: 25-12-2023
Linksom of rechtsom, het bestellen van een iPad Air of iPad pro, we zullen beiden plezier hebben.

Mediamarkt heeft afgelopen week nog wat iPad Pro (2017) in de aanbieding gedaan. Ik haal vanmiddag een oude Pro spacegray op voor € 599. Omwille van het 120hz scherm, speakers en 4gb ram. Spijtig in te leveren op de CPU maar vermoedelijk geen issue.

Apparaat is bedoeld voor consumeren zonder telefoon-triggers. Swipen en klikken, misschien wat docs typen, en streaming.

Toevoeging: is of wordt streaming Netflix e.a. een issue i.v.m. (non)supported codec op de a10x vs a12?

[ Voor 10% gewijzigd door Maht op 03-04-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:56:
Mijn iPad Air 2 doet het na bijna 3 jaar nog altijd prima, en de accucapaciteit staat ook nog op bijna 88%. Het enige wat ik jammer vind is de magere 16GB opslag. Voor de rest voldoet hij gewoon nog prima. Mocht er toch een andere iPad komen, dan denk ik dat ik voor de basisversie van de iPad Pro 2018 ga. Dit omdat ik face-id persoonlijk erg fijn vind en het een moderner design heeft.
Dit had ik nou niet moeten zeggen |:( , afgelopen weekend merkte ik namelijk dat de homeknop niet meer werkt zoals voorheen. Je moet hem harder indrukken. Inmiddels heb ik hem in de verkoop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Maht schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:18:
Linksom of rechtsom, het bestellen van een iPad Air of iPad pro, we zullen beiden plezier hebben.

Mediamarkt heeft afgelopen week nog wat iPad Pro (2017) in de aanbieding gedaan. Ik haal vanmiddag een oude Pro spacegray op voor € 599. Omwille van het 120hz scherm, speakers en 4gb ram. Spijtig in te leveren op de CPU maar vermoedelijk geen issue.

Apparaat is bedoeld voor consumeren zonder telefoon-triggers. Swipen en klikken, misschien wat docs typen, en streaming.

Toevoeging: is of wordt streaming Netflix e.a. een issue i.v.m. (non)supported codec op de a10x vs a12?
uhh.. niet waarschijnlijk binnen 5 jaar tijd, lang na de economische levensduur van de tablet. Ik weet zelfs niet of de ipad 2 tegen codec problemen aanloopt. Denk het niet.

Goede keus overigens; je levert echt in op de pro 2017 met de nieuwe air. Te veel minpunten voor een krachtigere CPU. Je kunt de Pro ook echt voor een schijntje aanschaffen soms. Laatst op ibood voor 499. No-brainer voor dat geld.

(minder ram, minder scherm, minder speakers, minder GPU kracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Splinter Cell schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:55:
[...]
iPad Pro 2017 heeft Pro Motion scherm (120Hz) vs 60 Hz iPad Air 2019. Dat ga je merken. Veel rustiger voor de ogen, met scrollen, lezen etc. Zoveel fijner. :9~
Heeft die refresh rate alleen invloed bij het scrollen of ook bij stilstaand beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:53:
[...]

Dit had ik nou niet moeten zeggen |:( , afgelopen weekend merkte ik namelijk dat de homeknop niet meer werkt zoals voorheen. Je moet hem harder indrukken. Inmiddels heb ik hem in de verkoop gezet.
Vanmiddag heb ik mijn iPad Air 2 verkocht. Daarna ben ik wezen kijken naar de iPad Air 2019 en de iPad Pro 2018. Beide apparaten vind ik erg mooi, maar ze verschillen nogal in prijs. De 12.9” vind ik te groot. Heb de Apple Pencil 2 ook uitgeprobeerd, maar voor mij heeft dat geen meerwaarde. Ik twijfel nu tussen de 10.5” iPad Air / iPad Pro of de 11” iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
syltheboy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:11:
[...]

Vanmiddag heb ik mijn iPad Air 2 verkocht. Daarna ben ik wezen kijken naar de iPad Air 2019 en de iPad Pro 2018. Beide apparaten vind ik erg mooi, maar ze verschillen nogal in prijs. De 12.9” vind ik te groot. Heb de Apple Pencil 2 ook uitgeprobeerd, maar voor mij heeft dat geen meerwaarde. Ik twijfel nu tussen de 10.5” iPad Air / iPad Pro of de 11” iPad Pro.
Waarom geen 2018 model?
Heb vorige week een gekocht voor 250 euro :)
Helemaal prima vooral voor dat geld!

[ Voor 3% gewijzigd door Nick25 op 19-04-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nick25 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:45:
[...]

Waarom geen 2018 model?
Heb vorige week een gekocht voor 250 euro :)
Helemaal prima vooral voor dat geld!
Ik wil er wel op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jw_vdB
syltheboy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:11:
[...]

Na lang wikken en wegen heb ik anderhalve week terug ook een nieuwe iPad gehaald als vervanging van mijn 8 jaar oude iPad 4. Ik zat te twijfelen tussen dezelfde modellen die jij noemt, de iPad Air 10,5" (2019), de iPad Pro 11" (2018) en de oudere iPad Pro 10,5" (2017). Uiteindelijk is het die laatste geworden en wel om de volgende reden:

De iPad Pro 11" (2018) was fors duurder dan beide andere modellen. Nu zal die wellicht iets langer mee kunnen dan beide andere modellen maar ook dan is de jaarlijkse afschrijving nog steeds het hoogst. (Tevens vind ik gevoelsmatig een TouchID prettiger dan FaceID, maar dat had wellicht een kwestie van gewenning kunnen zijn).

De iPad Pro 10,5" (2017) en de iPad Air 10,5" (2019) zijn aan de buitenkant identiek. De Air is gewoon de Pro met een iets ander binnenwerk.
In het algemeen heeft de Pro een beter binnenwerk: meer intern geheugen (4 ipv 3 Gb), 4 speakers i.p.v. 2 (ok, op zo'n klein apparaat hoor je dan niet echt stereo maar het klinkt wel duidelijk voller dan m'n oude iPad met 2 speakers). Alleen de chipset is natuurlijk onduidelijk: de A12 van de Air is nieuwer en vermoedelijk ook licht sneller, maar de A10X van de Pro doet er vermoedelijk weinig voor onder en heeft natuurlijk wel de "X-factor": hij is grafisch gewoon enorm sterk waardoor je dat 120 Hz scherm hebt. En dat laatste, heb ik gemerkt, is echt enorm plezierig. Dat merk je zelfs bij licht consumentengebruik (af en toe wat spelletjes, internet, Facebook, e-reader e.d.). Echt een genot om naar te kijken.
Bijkomend voordeel is dat de Pro 2017 tegenwoordig ook makkelijk 50 euro of meer goedkoper is dan de Air 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Jw_vdB Van een iPad 4 naar een 10.5" iPad Pro 2017 is een hele vooruitgang. ;) Zelf ben ik toch voor de 11" iPad Pro 2018 gegaan, ook een aardige vooruitgang t.o.v. mijn iPad Air 2. Ik merk dat het scherm een stuk mooier is en dat de speakers een stuk beter klinken, maar dat zal ook bij die van jou zijn. Verder wilde ik toch een vernieuwend design en ik wilde geen homeknop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domstad-Rudie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 14:22
Mijn iPad was aan vervanging toe. Ik heb - vanwege de hogere prijs - getwijfeld tussen de iPad 2018 en de iPad Air 2019, maar koos uiteindelijk voor de 64 GB Air en een bijpassend Brydge toetsenbord.

Wow! Wat een kleuren!! Wat een snelheid!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Zojuist toch maar een refurbished iPad Pro 10.5 (2017) besteld via Apple.nl voor 539 euro.
Ik heb nog een oude iPad 3gen die ik al een tijdje niet meer kan gebruiken doordat deze zo traag is geworden. Gelukkig kan ik deze tablet goedkoop aanschaffen via mijn werkgever. :)

Waarom deze en niet de 2019 iPad Air, omdat ik toch denk dat ik de extra grafische kracht en 2 extra speakers ga waarderen. CPU zal waarschijnlijk niet heel merkbaar zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Martijn Meijer op 30-04-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Laatst online: 08-07 11:20
welke kiezen momenteel;

De nieuwe Ipad Air 2019 met A12 chip en 3gb werkgeheugen en ongelamineerd scherm

of

De Ipad Pro uit 2017 met A10 fusion chip en 4GB werkgeheugen en gelamineerd IPS scherm

beide wifi 64GB versie kosten nu namelijk rond de 500 euro

pricewatch: Apple iPad Pro 10.5 (2017) WiFi 64GB Grijs

pricewatch: Apple iPad Air (2019) Wi-Fi 64GB Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
vtrke schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:08:
welke kiezen momenteel;

De nieuwe Ipad Air 2019 met A12 chip en 3gb werkgeheugen en ongelamineerd gelamineerd IPS scherm

of

De Ipad Pro uit 2017 met A10 fusion chip en 4GB werkgeheugen en gelamineerd IPS scherm

De Air heeft ook gewoon een gelamineerd scherm. Waarom stel je de vraag in meerdere topics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

Potverdikkie, dat is wel een mooie aanbieding bij bol.com, een iPad Pro voor 549. Zat al bijna aan de bestelknop. Toch maar niet gedaan :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-07 16:19
vtrke schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:08:
welke kiezen momenteel;

De nieuwe Ipad Air 2019 met A12 chip en 3gb werkgeheugen en ongelamineerd scherm

of

100% iPad Pro 2017.
Promotion 120hz, 4 stereo speakers, 4gb ram, betere grafische performance.
Ook nog mooie prijs voor de Pro inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zat eerst ook een beetje te twijfelen tussen de 2019 en de 2017 Pro, maar nu voor 550 was de keuze snel gemaakt en komt ie morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Ik zit zelf nu ook erg te twijfelen of ik mijn iPad 2018 (helft goedkoper) retourneer en deze Pro haal ;(

edit; nee toch maar niet, ik houd me in.

[ Voor 17% gewijzigd door Alexknl op 23-05-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
Gisteren dus de iPad pro 2017 besteld voor 502 euro bij coolblue en hij is al binnen!

Vandaag staat ie terug op 549 euro zie ik. Was dus echt een tijdelijke actie gisteren...

Wel heel tevreden, snelheid, geluid en scherm is toch een groot verschil met mijn oude iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
page404 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:58:
Potverdikkie, dat is wel een mooie aanbieding bij bol.com, een iPad Pro voor 549. Zat al bijna aan de bestelknop. Toch maar niet gedaan :)
549? Ik heb de iPad pro gisteren voor 502 euro besteld bij coolblue...was tijdelijke actie en enkel de rosé gold kleur maar dat maakt me niet uit. Zit toch in een hoesje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
vtrke schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:46:
[...]

549? Ik heb de iPad pro gisteren voor 502 euro besteld bij coolblue...was tijdelijke actie en enkel de rosé gold kleur maar dat maakt me niet uit. Zit toch in een hoesje...
Veel plezier met je aankoop. Zelf vind ik een witte voorkant niet mooi bij een iPad, maar dat is persoonlijk. Je hebt hem voor een mooie prijs. Als ik voor ruim 300 euro minder en Pro 2017 kon kopen ipv mijn Pro 2018 dan had ik het misschien wel geweten.

[ Voor 14% gewijzigd door syltheboy op 24-05-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:55
Nohead schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:43:
[...]

Bevalt die hoes?
De Spigen hoes gemaakt voor de nieuwe Air is namelijk hier nog niet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

CryRaven schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Bevalt die hoes?
De Spigen hoes gemaakt voor de nieuwe Air is namelijk hier nog niet te krijgen.
Hoes bevalt heel goed. Positief verrast door de kwaliteit.
Deze gaat ook gewoon op je air3 passen. Enige is dat je de speaker gaten boven hebt, laat dat je zeker niet tegen houden.

Wat een dikke pluspunt is aan de hoes is dat t scherm magnetisch vast blijft als je de hoes omklapt. Je hoeft het niet vast te blijven houden. Zelfde voor als de hoes in stand mode is dan klampt het ook magnetisch vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:55
Misschien een knullige vraag, maar ik stel hem toch maar.

Ik was met mijn android tablet gewend om hem uit te zetten als ik hem ging opladen.

Mijn iPad Air gaat meteen aan als ik de oplaadkabel aansluit, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
CryRaven schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:16:
Misschien een knullige vraag, maar ik stel hem toch maar.

Ik was met mijn android tablet gewend om hem uit te zetten als ik hem ging opladen.

Mijn iPad Air gaat meteen aan als ik de oplaadkabel aansluit, klopt dat?
Dat klopt inderdaad. Waarom zou je de iPad uit zetten bij het opladen? Is helemaal niet nodig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:53
Ik heb donderdagavond de iPad Air 2019 besteld via de Apple Store online. Ik twijfelde even of ik toch via Coolblue zou bestellen, maar omdat ik via de Apple Store ook een inscriptie kon krijgen toch gekozen voor de Apple Store online.

Vroegst mogelijke levering was dan wel vandaag. Helaas is mijn trackinginformatie vanochtend geupdate naar levering a.s. dinsdag. Dit is erg teleurstellend, de iPad is straks dus bijna een week onderweg. Je moet wat over hebben voor een inscriptie zal ik maar zeggen... Tevens een wijze les voor de volgende keer.

EDIT: vanmorgen heb ik gebeld met de transporteur. Deze gaven aan dat zij normaliter niet op zaterdag leveren, maar voor Apple-producten zij een uitzondering maken. Dat zou de reden zijn dat bij tracktrace dinsdag staat. We wachten geduldig af. Kan me ondertussen voorbereiden op mijn tentamens :)

EDIT 2: Rond het middaguur werd de iPad bezorgd.
Nu meteen een vraag: hoe lang duurt het configureren van mijn AppleID? Ik heb dit via mijn iPhone opgestart.

Edit 3: Na ruim 4 uur is de iPad nog steeds bezig met configureren AppleID. Is dit normaal?

Edit 4: Toch maar de support gebeld van iPad gistermiddag. Uiteindelijk bleek het inderdaad niet normaal. Uiteindelijk m.b.v. de support de iPad kunnen instellen. Toen duurde het nog maar enkele minuten.

Eind goed dus :)

[ Voor 42% gewijzigd door SniperEye op 09-06-2019 08:51 ]

Pagina: 1 2 Laatste