Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maart1992
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:49
SniperEye schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 06:57:
Ik heb donderdagavond de iPad Air 2019 besteld via de Apple Store online. Ik twijfelde even of ik toch via Coolblue zou bestellen, maar omdat ik via de Apple Store ook een inscriptie kon krijgen toch gekozen voor de Apple Store online.

Vroegst mogelijke levering was dan wel vandaag. Helaas is mijn trackinginformatie vanochtend geupdate naar levering a.s. dinsdag. Dit is erg teleurstellend, de iPad is straks dus bijna een week onderweg. Je moet wat over hebben voor een inscriptie zal ik maar zeggen... Tevens een wijze les voor de volgende keer.

EDIT: vanmorgen heb ik gebeld met de transporteur. Deze gaven aan dat zij normaliter niet op zaterdag leveren, maar voor Apple-producten zij een uitzondering maken. Dat zou de reden zijn dat bij tracktrace dinsdag staat. We wachten geduldig af. Kan me ondertussen voorbereiden op mijn tentamens :)

EDIT 2: Rond het middaguur werd de iPad bezorgd.
Nu meteen een vraag: hoe lang duurt het configureren van mijn AppleID? Ik heb dit via mijn iPhone opgestart.

Edit 3: Na ruim 4 uur is de iPad nog steeds bezig met configureren AppleID. Is dit normaal?

Edit 4: Toch maar de support gebeld van iPad gistermiddag. Uiteindelijk bleek het inderdaad niet normaal. Uiteindelijk m.b.v. de support de iPad kunnen instellen. Toen duurde het nog maar enkele minuten.

Eind goed dus :)
Het duurde 4 uur? Ik hield mijn iPad naast mijn ipphone, de iPad gaf aan dat er een apple apparaat in de buurt was en of ik deze wilde gebruiken. Hierdoor heb ik niks hoeven doen, niet eens een wachtwoord ingevuld en binnen een half uur was ik up and running.

• SniperEye
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-11 09:57
Maart1992 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

Het duurde 4 uur? Ik hield mijn iPad naast mijn ipphone, de iPad gaf aan dat er een apple apparaat in de buurt was en of ik deze wilde gebruiken. Hierdoor heb ik niks hoeven doen, niet eens een wachtwoord ingevuld en binnen een half uur was ik up and running.
Klopt, zou ook geen 4 uur mogen duren.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik heb onze iPad Air 2 verkocht. Accuduur en het feit dat deze nu rond de 3,5 jaar oud was heeft ons doen besluiten hem te verkopen voor een (nu nog) prima bedrag.

We gebruikten de iPad niet heel veel meer maar soms is het toch handig. In April gaan we een verre reis maken en willen we er sowieso weer eentje hebben in het vliegtuig.
De iPad Air 2019 spreekt ons aan, stuk sneller dan de instap iPad en wanneer 32GB daarvan niet genoeg is zijn ze qua prijs bijna gelijk.

Ik twijfel om er nu een aan te schaffen. Gebruiken hem dus niet veel, kunnen hem best even missen. Denken jullie dat er in maart weer een opvolger komt? Wellicht met faceID en 128gb bijvoorbeeld?
Ik weet dat dit koffiedik kijken is, maar heb de iPad trends en releases niet helemaal bijgehouden de laatste jaren.
En mensen spijt van de duurdere air tov de goedkope iPad 2019 nu?

• DFKT
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 13:56
Zeker geen spijt. En dat van iemand die Apple eigenlijk verafschuwt 😉 Voor werk sleep ik hem elke vergadering in, lees ik mijn stukken, maak ik schetsen, houd mijn actielijsten bij. Privé vooral netwerk/serverbeheer, magazine of boek lezen, internetten, persoonlijke administraties (Excel)...

MS Office 365 is echt top, en iOS 13 heeft ook een hoop toffe verbeteringen gebracht (NAS browsen, controller support)

Nu toch een Apple Pencil aan het overwegen; Bamboo Sketch is het voor mijn gevoel net niet.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik heb hem in ieder geval besteld voor nog geen €500,- :)
Levering pas eind oktober, ook een hoesje besteld en een el cheapo pen van Ali. Geen idee of dat fijn werkt, maar voor ons meer een gadget dan dat we echt zo’n pen nodig hebben en zullen gebruiken.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik wil op zich ook wel een iPad kopen, m.n. om hem als sidecar te gebruiken, maar eventueel ook voor wat werk in Affinity Photo en verder voor simpel huis-tuin en keukengebruik. Het budget dat ik voor een tablet+pen heb is max ~€750, daarmee valt een nieuwe iPad Pro af.

Over blijven voor dat budget de nieuwe iPad Air en de oude iPad Pro 10.5. Die laatste is een paar tientjes goedkoper dan de gelijkende Air (in 256GB versie beschikbaar).

De twee tablets lijken natuurlijk nogal op elkaar, CPU, RAM, luidsprekers en promotion zijn volgens mij de relevante verschillen. Promotion + het prijsverschil zou me dan eerlijk gezegd eerder naar de Pro laten gaan, maar het 'lichtevlekkenfenomeen' is dan weer een groot minpunt voor mij.... heeft de Air 2019 hier ook nog last van?

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:39:
Ik wil op zich ook wel een iPad kopen, m.n. om hem als sidecar te gebruiken, maar eventueel ook voor wat werk in Affinity Photo en verder voor simpel huis-tuin en keukengebruik. Het budget dat ik voor een tablet+pen heb is max ~€750, daarmee valt een nieuwe iPad Pro af.

Over blijven voor dat budget de nieuwe iPad Air en de oude iPad Pro 10.5. Die laatste is een paar tientjes goedkoper dan de gelijkende Air (in 256GB versie beschikbaar).

De twee tablets lijken natuurlijk nogal op elkaar, CPU, RAM, luidsprekers en promotion zijn volgens mij de relevante verschillen. Promotion + het prijsverschil zou me dan eerlijk gezegd eerder naar de Pro laten gaan, maar het 'lichtevlekkenfenomeen' is dan weer een groot minpunt voor mij.... heeft de Air 2019 hier ook nog last van?
Ik ben niet op de hoogte van het 'lichtevlekkenfenomeen', maar ben wel altijd heel kritisch op de schermen. Ik gebruik de iPad Air 3 nu een maand of 5 heel intensief en het scherm is prachtig. Mooi egaal wit en super mooie kleuren. Ik zie er in ieder geval geen probleem mee.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:02
begintmeta schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:39:

Ik heb beide apparaten in mijn bezit gehad: ga voor de pro.
Een veel completer apparaat met de dynamische luidsprekers en ProMotion.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
remzor schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:31:
Ik heb hem in ieder geval besteld voor nog geen €500,- :)
Levering pas eind oktober, ook een hoesje besteld en een el cheapo pen van Ali. Geen idee of dat fijn werkt, maar voor ons meer een gadget dan dat we echt zo’n pen nodig hebben en zullen gebruiken.
Ik zag hem gisteren voor een mooie prijs (€475), dus na overleg met mijn moeder heb ik hem voor haar besteld bij Amazon. Een paar uur later zag ik dat hij twee tientjes duurder was. Ze gebruikt nu nog een iPad 2 en ze kan steeds minder Apps installeren, omdat ze niet compatible zijn met iOS 9.

Daarnaast is het niet meer de snelste. Aan die dingen ergert ze zich steeds meer. Dus het was tijd voor een nieuwe en dat zal een aardig verschil zijn. We hadden nog een cadeaukaart liggen van bol.com, dus daar heb ik een rode Speck Balance Folio Case (€35) voor haar besteld. Ze vond hem eigenlijk te duur, maar het was handig dat de hele cadeaubon werd uitgegeven.

syltheboy wijzigde deze reactie 17-11-2019 11:57 (10%)

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True