Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Ooit in een ver vaag verleden heb ik een nieuw deeltje aan het verzameltopic voor macro foto's toegevoegd omdat ik mij niet kon voorstellen dat ik de enige was die nog met macro foto's bezig was. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn en inmiddels is het topic 40 pagina's verder (en ik denk weer een stille dood gestorven, kuch).

Hoe dan ook, ook ditmaal geloof ik er geen snars van dat ik de enige ben die concertfoto's maakt. Nieuwe concertfotografen schieten als paddenstoelen uit de grond en een paar daarvan zullen toch wel op Tweakers zitten, of anders als ze dit lezen ... zich op moeten geven.

Om het overzichtelijk en leuk te houden, een paar dingen:

- Plaats maximaal 1 foto tegelijk
- Plaats onder de foto de EXIF metadata (camera, lens, sluitertijd, diafragma en ISO) als je dat wil delen
- Het is een verzameltopic dus houd feedback tot een minimum, constructief (tips) en on-topic.

Als er echt veel behoefte is aan feedback kunnen we altijd een apart feedback topic voor concertfotografie openen :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Om af te trappen een foto van een band die al geruime tijd op mijn verlanglijstje stond. Nooit verwacht dat ik de kans zou krijgen omdat deze band amper live optrad tot voor kort en dan ook nog eens op festivals die compleet uitverkopen. Kans was dus klein en daarbij zie ik ze liever in een kleine zaal. Toen kwam plots de bevestiging dat ze bij Willemeen kwamen spelen, ik kon het amper geloven! Vijf minuutjes met de fiets en dan staan ze in mijn vertrouwde stekkie.

Dan heb ik het over Darkspace. Een "atmospheric black metal" trio uit Zwitserland.

Darkspace
Canon 1D X, Zeiss Milvus 25mm f/1.4, 1/60s f/1.4 ISO 1600 - Klik voor groot en meer

Meer foto's van de set zijn hier te vinden: https://www.maartendeboer...rkspace-Turia-March-2019/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Goed initiatief, hopelijk komt er wat meer input van mensen hier, het oorspronkelijke draadje liep een beetje dood 3 jaar geleden :+

Lekker dichtbij op 25mm, zo te zien was het wel een bak blauw licht wat open stond. Wel mooi detail in de gekleurde lensen die deze artiest in heeft :P

Nu moet ik bekennen dat ik de laatste 2 jaar ook niet meer zo heel veel concerten schiet.. beetje een combinatie van druk zijn met andere dingen en verplichtingen, en gebrek aan interessante/leuke data in de lokale podia (of de data dat ik wel kan zijn al weggekaapt door "concullega's").
Mijn laatste is van afgelopen november, waarin ik mijn fascinatie voor zowel muziek als vuur aardig in kwijt kon... de Duitse Rammstein tributeband Feuerengel:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4883/44153570080_6e75657832_c.jpgFeuerengel 16-11-2018 by René Gesink, on Flickr

hele set

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Laten we dan maar eens proberen mee te doen om dit topic wat levendig te houden.

Hieronder een foto van Green Carnation die ik heb genomen op Darken The Moon in St. Niklaas. Het was het eerste festivalletje met mijn nieuw toestel en lens. Daarvoor was ik bezig met een crop camera.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4905/32353863138_c9e258c195_c.jpg
Nikon D850, Nikon 24-70mm f/2.8 op 70mm, 1/125s - f/2.8 - ISO 4000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02
Mooi foto's. Zal hier 'lurken', maak zelf geen foto's (anders dan een kiekje voor de herinnering soms met mijn telefoon) bij concerten. Ik vind het wel leuk ook te kijken wat anderen maken.

Ook in de sets van Ventieldopje en Chiron stonden mooie foto's, sommige vond ik zelfs meer spreken dan de foto's die hier geplaatst zijn. Op de foto van Mortis_Rigor vind ik het mooi dat de zanger recht in de lens kijkt, de beperkte scherptediepte helpt dan ook wel (zal wel fijn zijn die nieuwe set).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
*bump*

@Mortis__Rigor Fijn, blijft tricky rood licht. Maar die D850 is echt een monster voor concertfotografie. Heel tof die hand zo met die scherptediepte.

---

Afgelopen zaterdag voor het eerst met de Z6 op stap geweest, dat was wel even wennen _O-

Jevin, van Temple Fang (en tevens ex-Muhr):

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47972497666_8b4a880a4d_c.jpgStonerfall 2019 by René Gesink, on Flickr

Ik had de Tamron 28-75/2.8 niet mee, omdat ie niet autofocust met de FTZ adapter op de Z. Maar ik ga wel heel erg snel met doorsparen voor de Nikkor 24-70/2.8 S :+. Nu een beetje heenenweer gepingpongd tussen de 50/1.4 en de 20/3.5, daar werd ik op een gegeven moment wel een beetje mal van.

[ Voor 12% gewijzigd door Chiron op 31-05-2019 16:11 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46
Mooie scherpe platen!

Vond het erg moeilijk qua focus en belichting onlangs, zit er ook soms net naast qua auto focuspunten of zelf een punt gekozen. Moest nog wel wat aan de kleuren trekken want door alle belichting leek de boel behoorlijk flets. Ik heb er meer maar deze vond ik wel leuk.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/axbnlt.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:34
Eentje van even geleden. Blof in Lochem

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2v2yt1h.jpg

Gemaakt met de Ricoh GR

@Chiron mooie plaat, jammer dat zijn voeten er niet op staan. Prachtige kleuren en mooi moment.

[ Voor 33% gewijzigd door Tomas_ op 04-06-2019 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:19
Ha, cool dat dit topic terug is, was vorige week voor Dauwpop aan het werk, super leuk om deze band eindelijk eens te mogen fotograferen:

Frank Carter and the Rattlesnakes
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fpTq7H8/cocainepiss-COPYRIGHT-Tom-Roelofs-20190530173918-IMG-7494.jpg
f/16 - 1/160 sec - 20mm - ISO 5000, flash op 1/8 power (canon 430 ex)

[ Voor 8% gewijzigd door TomR op 05-06-2019 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02
TomR schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:36:
Ha, cool dat dit topic terug is, was vorige week voor Dauwpop aan het werk, super leuk om deze band eindelijk eens te mogen fotograferen:

Frank Carter and the Rattlesnakes
(enigszins offtopic). Snap wel dat je die band wilde zien! Vond ze erg goed op Down the Rabbithole. Die pose op de foto zo in het publiek is ook erg karakteristiek. Nu ik ze gezien heb vind ik de foto nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanF1983
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 07:29
Afgelopen vrijdag mijn eerste optredens mogen fotograferen op het OLS (Oud Limburgs Schuttersfeest). Was erg gaaf om te doen!

Tijdens de feestavond traden o.a. Hard2Get, Memphis Maniacs, Beppie Kraft en Rowwen Hèze op. Onderstaand een foto van het optreden van Rowwen Hèze.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48246833952_4b4c707a90_c.jpgSFA_6241 by Stefan Faust, on Flickr (f/2.8 - 1/125sec - 29mm - ISO800)

Website || Instagram

Pagina: 1