Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kleine computer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ronald_VR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-10 07:53
Ik zoek een kleine computer.
Zoiets als dit: Acer Revo Cube Pro

Wat zijn de mogelijke alternatieven (goedkoper?)

Volgens hier: ga naar Graphics kun je daar 3 (?) monitors op aansluiten - ik heb er eigenlijk maar 2 nodig -. Hoe sluit je deze dan aan. Ik zie bij dit toestel wel een HDMI - en DisplayPort aansluiting, kunnen deze te samen worden gebruikt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen - video kijken, muziek afspelen, (simpele) spelletjes spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
max € 300 - graag lager natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung SyncMaster 245 (2x !)
Brother DCP-L2500D printer
Logitech G15 toetsenbord
Razer mamba muis
Seagate USB externe HD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kleintje.

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:41
Er zit in die pc van € 300 nog geen geheugen en geen opslag. Het budget is dus wel erg krap.

Overigens ondersteunt de Intel chip wel 3 monitoren, maar dan moet dat aantal aansluitingen er wel zijn. Er zit nu 1x HDMI op en 1x Displayport.

De 3e zou dan draadloos moeten zijn (Widi) of over USB-C (maar nergens in de specs staat dat dat ondersteund wordt).

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Wat bedoel je met "simpele" spelletjes spelen?
In principe zou je met een NUC toekunnen, afhankelijk van wat je klein vindt zou je ook nog naar een pricewatch: ASRock DeskMini A300 icm een 2200G kunnen kijken, ook daar moet nog geheugen en een SSD in, heb je 3 monitoruitgangen en de 2200G is sterker dan een U-serie uit een laptop.

Hetzelfde soort setje zou je ook bij Intel kunnen halen;
pricewatch: ASRock DeskMini 310
met een Pentium CPU.

Qua geheugens en Opslag zou je voor zowel de systemen als die ik genoemd heb als de barebone die jij genoemd hebt nog wat moeten toevoegen, vergeet niet dat 8gb en een 250/500GB SSD ook niet gratis is en dus bij 't budget opkomt. Daarnaast zit je nog met een Windows licentie.

Goedkoper kan wel; maar de vraag is of je 't moet willen, dan zou je al naar een Celeron-U gebaseerde NUC of vergelijkbaar moeten. Ook kun je nog een eigen systeempje samenstellen obv een H310 ITX bordje, een Celeron (krachtiger dan menig -U cpu) en een Inter-tech kastje inclusief voeding van dubieuze kwaliteit.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-11 09:12
Zou het geen idee zijn om een goedkope mini pc te kopen op vraag&aanbod?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Voor dit gebruik kan je even goed een goede tablet gebruiken. Neemt geen plek ik, snel zat, mobiel, ...
2 monitors voor wat mailen/surfen?...
Geef het maar mee als alternatief...

[ Voor 11% gewijzigd door Inrage op 19-03-2019 10:37 ]

• Ronald_VR
Ik heb bij de Duitse Amazon deze gevonden: Beelink N41 Mini PC Multi Media Desktop 6GB+128G Full 4K 4 Cores Windows/Intel Gemini Lake Celeron Prozessor/Dual Display / USB3.0/1000 Mbps Ethernet LAN/ 2.4G+5.8G Dual WiFi en dit voor €249,90.

Of de deze : shinobee Lautlos Mini PC 10-Watt Office, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Pro, HDMI, USB 3.0, MS Office 2010 Starter, unhörbar Leise, WLAN, Bluetooth en deze kost €199,00. Dit toestel heeft dubbel meer geheugen en een dubbele grote van SSD (HD)

[ Voor 37% gewijzigd door Ronald_VR op 22-03-2019 11:15 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Zit nogal wat verschil tussen een Celeron N4100 en een Intel Core i5-7200U. Waarom wil je 2 monitors en wat wil je precies voor "simpel" spelletje gaan spelen? (Voor de een is dat mijnenveger, voor de ander is dat casual fornite).

Strava & Untappd - Do not combine!

• Ronald_VR
Raznov schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:17:
Zit nogal wat verschil tussen een Celeron N4100 en een Intel Core i5-7200U. Waarom wil je 2 monitors en wat wil je precies voor "simpel" spelletje gaan spelen? (Voor de een is dat mijnenveger, voor de ander is dat casual fornite).
Op mijn huidige computer gebruik ik al jaren 2 monitors, eentje waar ik eigenlijk volledig gebruik en als er toevallig een ander programma (tegelijkertijd) op draait wordt deze daarop getoond. - kan ik gemakkelijker naar het ene en het andere programma gaan -.
Wat spellekes betreft, ja zoiets als mijnenveger of solitaire.
Verder internetten, mailen, documenten (PDF) bekijken, ook strips, videoclips bekijken, mp3 bestanden beluisteren eventueel internetradio, af eens toe met pant "spelen". En als de goedkopere systemen dat aankunnen, mkv. bestanden afspelen.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou voor dit budget op V&A kijken voor iets tweedehands, daar ga je veel meer plezier van hebben.
Zoiets bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Dell OptiPlex 3050 (4KJHG)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ronald_VR DVI, HDMI scherm ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1