Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• officers
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-06-2020
Hey Tweakers? Gebruikers? Mensen? I dont know, ik ben nieuw hier :P.

Ik wil binnenkort een eigen administratiekantoor starten en heb een pc voor nodig.. Maar ik heb nogal een klein budget.. Ik dacht direct aan tweakers toen ik hulp nodig had :) Dus hier ben ik!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Boekhouden :) Dus vooral excel, websites en een boekhoud programma. Misschien youtube?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo goedkoop mogelijk. Ik dacht rond de 300 euro? Ik kan het zelf in elkaar zetten dat is geen probleem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een moederbord, processor en geheugenkaart en werkgeheugen genoeg is. Een vriend zei dat als ik alleen excel etc ga gebruiken geen video kaart nodig heb? klopt dit? Ook dacht ik dat misschien het wel waard is om een ssd te kopen inplaats van een geheugenkaart en alles daarop op te slaan :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persee. Liefst zelfs in elkaar zetten omdat het goedkoper is, maar is er een super deal ergens.. Dan kan dat ook natuurlijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht zeker geen beest of iets :P Als het maar niet vastloopt bij excel, redelijk snel documenten opstart :) en belangrijkste is dat het een budget pc is :]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:12
Weet je zeker dat je je pc kan missen bij storingen? Als je een vervangend onderdeel moet bestellen kan dat een paar dagen duren, kun je je dat veroorloven? Als het antwoord nee is zou ik iets regelen met een servicecontract. Als je toch wilt bouwen kijk dan bijvoorbeeld eens bij de buren. Deze heeft een vrij kleine SSD, en geen backup mogelijkheden. Hoe wil je je mail en externe opslag/backup regelen, ga je daarvoor de cloud in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• officers
martyw schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:46:
Weet je zeker dat je je pc kan missen bij storingen? Als je een vervangend onderdeel moet bestellen kan dat een paar dagen duren, kun je je dat veroorloven? Als het antwoord nee is zou ik iets regelen met een servicecontract. Als je toch wilt bouwen kijk dan bijvoorbeeld eens bij de buren. Deze heeft een vrij kleine SSD, en geen backup mogelijkheden. Hoe wil je je mail en externe opslag/backup regelen, ga je daarvoor de cloud in?
Hmm.. Een storing zou niet al te snel een probleem moeten zijn denk ik? of kijk ik over problemen heen? Een ja ik dacht aan een cloud opslag als backup, tenminste ik ken niets anders? En er zal een collega erbij zijn, dus meerdere computers.. Wat is het beste manier om een gezamelijke bestanden te hebben? Via een gezamelijke netwerk?

Thanks voor je super snelle reactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

300 euro is best nog een uitdaging. Maar hier komt ie. Wellicht kan het nog goedkoper als je allemaal losse componenten koopt, maar als ik jou bericht zo lees lijkt me dat ik een plezier doe als je weinig hoeft te knutselen ;) Een Nuc heb je serieus in 5 minuten in elkaar gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC8i3BEK€ 263,-€ 263,-
1Corsair Vengeance CMSX8GX4M1A2400C16€ 50,-€ 50,-
1Kingston A1000 240GB€ 46,32€ 46,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,32

En voor data opslag kan je overwegen om een Microsoft Office 365 Business abonnement te nemen, dan krijg je een 1TB OneDrive opslag in de cloud. Wel zo handig.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 08-03-2019 16:45 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je echt een klein budget hebt kun je natuurlijk ook op V&A kijken naar tweedehands bedrijfscomputers. Ik zie bijvoorbeeld wat HP Elitedesk systemen staan waarmee je prima nog een tijdje uit de voeten zou moeten kunnen voor wat boekhouden

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• officers
Microkid schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:39:
300 euro is best nog een uitdaging. Maar hier komt ie. Wellicht kan het nog goedkoper als je allemaal losse componenten koopt, maar als ik jou bericht zo lees lijkt me dat ik een plezier doe als je weinig hoeft te knutselen ;) Een Nuc heb je serieus in 5 minuten in elkaar gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC8i3BEK€ 263,-€ 263,-
1Corsair Vengeance CMSX8GX4M1A2400C16€ 50,-€ 50,-
1Kingston A1000 240GB€ 46,32€ 46,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,32

En voor data opslag kan je overwegen om een Microsoft Office 365 Business abonnement te nemen, dan krijg je een 1TB OneDrive opslag in de cloud. Wel zo handig.
Misschien hoop ik meer van 300 euro haha, het is geen probleem om er boven te zitten hoor. Ik kan in principe tot en met 500 euro uitgeven voor een computer.
Wat is een Intel NUC Kit NUC8i3BEK? Een mini pc? Ik zag er meerdere voorbij komen maar ik kende het zelf niet. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een NUC is een kant en klare mini pc in een zeer kleine behuizing (11x11cm), waar je zelf alleen nog geheugen en SSD in hoeft te plaatsen. Alles is verder al aan boord: usb, HDMI, wifi, netwerk, geluid enz. Handig als je weinig kan/wil schroeven, of weinig ruimte hebt, een stille pc wilt of gewoon niet het risico wil lopen dat je combinatie van eigen hardware niet werkt ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• officers
Misschien is zo een hp elitedisk system een goeie optie voor mij? Voor 350 euro ongeveer heb je best wel iets moois :) ssd en al.. en nieuw ook. Wat denken jullie? Of 2x 2e hands versie halen en een beetje upgraden. Een 2e hands versie rond de 100 euro blijkbaar zonder ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:12
officers schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:33:
[...]

Hmm.. Een storing zou niet al te snel een probleem moeten zijn denk ik? of kijk ik over problemen heen? Een ja ik dacht aan een cloud opslag als backup, tenminste ik ken niets anders? En er zal een collega erbij zijn, dus meerdere computers.. Wat is het beste manier om een gezamelijke bestanden te hebben? Via een gezamelijke netwerk?

Thanks voor je super snelle reactie :)
Voor bestanden delen kun je een NAS nemen in een gezamelijk netwerk, of de cloud. Over betrouwbaarheid: afhankelijk van onderhoud (vooral stof eruit blazen) en uitrusting leeft een pc vijf tot tien jaar, als er geen ongelukken gebeuren (koffie die erin valt, huisdieren/kinderen, etc.). Je zou ook tweedehands kunnen kopen zoals @MadMarky voorstelt, ik zou er dan inderdaad twee nemen, dan kun je door werken na een ongelukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:28
Volgens mij werken alle boekhouders inmiddels wel in de cloud met bijvoorbeeld Twinfield, Reeleezee, Exact, etc. Ik kan me niet voorstellen dat een boekhouder nog in Excel werkt met alle risico op gegevensverlies.

Als je dat ook doet (I hope) dan maakt het niet zoveel uit mocht de pc crashen. Even op een andere weer inloggen en gaan met die banaan.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Pagina: 1