Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1e keer PC build, advies nodig [1000 Euro]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hycsa
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-10-2023
Goedendag, ik had een aantal dagen geleden ook een topic gestart zonder duidelijk onderzoek te doen. Hierbij heb ik mijn kennis uitgebreid en een systeem gebouwd waarbij er nog een aantal punten zijn waar ik advies bij wou vragen aan jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en huiswerk maken.
Games: Fortnite, League of Legends, Rocket League, Apex Legends, PUBG en CS GO. Ook van plan om future games te kunnen spelen op med/high settings.
Huiswerk: Virtuele machines draaien, Office.
Background: Tijdens het gamen wil ik ook youtube en discord op achtergrond draaiend hebben en alsnog goede prestaties blijven hebben tijdens het gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 Euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor advies

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluids niveau laag als mogelijk is.
150+FPS op games die genoemd zijn en die in de toekomst uitkomen in med/high settings.

Ga je overklokken?
Wanneer ik hem net heb niet, na lang gebruik wel.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een build in elkaar gezet maar twijfel nog of er eventueel verbeterpunten zijn of componenten die ik moet vervangen voor betere prestaties. Mijn doel met deze PC is om 150+ FPS te kunnen draaien op medium/high settings op de games die bovenaan genoemd zijn. Ik wil 150+ FPS aangezien ik ook een monitor ga aanschaffen van 1080p met 144hz.

Ook wou ik graag advies op de GPU, er zijn namelijk verschillende versies van de 2060. Zo is de Gigabyte na ervaring van anderen af te raden en is het geluidsniveau van de MSI erg hoog.

Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 155,90€ 155,90
1MSI B450 Tomahawk€ 105,-€ 105,-
1MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 374,99€ 374,99
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 47,-€ 47,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 86,50€ 86,50
1Seasonic Focus Gold 650W€ 81,-€ 81,-
1Samsung 970 EVO 250GB€ 76,-€ 76,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 926,39

[ Voor 48% gewijzigd door hycsa op 14-03-2019 12:00 ]

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Zet je lijstje even in de Pricewatch.

• hycsa
Heb het gedaan, bedankt voor het melden.

• SpeedQber
Ik geloof dat die MasterBox een nogal matige airflow heeft als je het frontje laat zitten.
650W is vrij veel, 550W is zeker genoeg en 450W wss ook nog wel.
Een NVME SSD heb je niet nodig voor gaming, er zijn ook M.2 SATA SSDs.
Als je advies over een monitor wil, zet die ook in je lijstje, of maak een apart lijstje met monitors die je overweegt.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vraag jezelf af: is een 250GB SSD en 16GB RAM genoeg voor je virtuele machines?

Hoeveel VM's wil je tegelijkertijd draaien, wat gaan ze doen, etc...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• hycsa
SpeedQber schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:16:
Ik geloof dat die MasterBox een nogal matige airflow heeft als je het frontje laat zitten.
650W is vrij veel, 550W is zeker genoeg en 450W wss ook nog wel.
Een NVME SSD heb je niet nodig voor gaming, er zijn ook M.2 SATA SSDs.
Als je advies over een monitor wil, zet die ook in je lijstje, of maak een apart lijstje met monitors die je overweegt.
Zijn er andere behuizingen die wat betere airflow heeft rond deze prijs?
Ik heb momenteel 1 SSD erin geplaatst voor de boot en programma's. Games zelf ga ik op een HDD plaatsen. Heb die niet in de lijst gezet zie ik nu.
Voor de monitor is er geen advies nodig.

• hycsa
PD2JK schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:18:
Vraag jezelf af: is een 250GB SSD en 16GB RAM genoeg voor je virtuele machines?

Hoeveel VM's wil je tegelijkertijd draaien, wat gaan ze doen, etc...
De 250GB SSD is ruim genoeg, had hiervoor voor mijn opleiding een 128gb SSD waar ook mijn windows en programma's op stond. Ik hoef maar 2-3 VM's te draaien. Ik ga er ook nog een HDD van 2 TB bij halen maar ben deze vergeten ertussen te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door hycsa op 14-03-2019 12:27 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Prima build!

Je kan eventueel makkelijk naar pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W. Je zou nog wat budget over hebben om naar een 500GB SSD te gaan, of eventueel een aftermarket koeler, wat fans of wellicht een duurdere case. Als het niet op hoeft zou ik zeggen neem de 450w en be done with it.

Op je reactie hierboven, pricewatch: Seagate ST2000DM008, 2TB. Uitstekende snelle schijf met maar liefst 256mb cache. Zorg wel dat hij goed vast ligt zodat hij niet kan resoneren, had hier bijvoorbeeld in een FD Meshify C last van maar in een NZXT H200 dan weer niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ECP0WERS op 14-03-2019 12:33 ]

• hycsa
ECP0WERS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Prima build!

Je kan eventueel makkelijk naar pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W. Je zou nog wat budget over hebben om naar een 500GB SSD te gaan, of eventueel een aftermarket koeler, wat fans of wellicht een duurdere case. Als het niet op hoeft zou ik zeggen neem de 450w en be done with it.

Op je reactie hierboven, pricewatch: Seagate ST2000DM008, 2TB. Uitstekende snelle schijf met maar liefst 256mb cache. Zorg wel dat hij goed vast ligt zodat hij niet kan resoneren, had hier bijvoorbeeld in een FD Meshify C last van maar in een NZXT H200 dan weer niet.
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om wat te adviseren :).

Zal 450W genoeg zijn voor als ik later in de toekomst ga overclocken of kan ik beter een 550W halen dan? Voor de rest de HDD ziet er prima uit ook een optie om die aan te schaffen.
Zal dit systeem qua geluidsniveau prima zijn of te luid? Wat zou ik evt kunnen aanschaffen om het geluidsniveau te verminderen?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Die Seasonic Focus Gold is sowieso geen goede keuze; je kan beter kiezen voor bijv. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Tegenwoordig is het een must om je games op een SSD te plaatsen ipv op een HDD.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Vidra schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:23:
Die Seasonic Focus Gold is sowieso geen goede keuze; je kan beter kiezen voor bijv. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Tegenwoordig is het een must om je games op een SSD te plaatsen ipv op een HDD.
Wat is er mis met de 450w focus gold dan?

• SpeedQber
Games laden idd veel sneller van een SSD dan van een HDD (alles eigenlijk).
Als je een game weinig speelt kan die wel op de HDD.
Het ligt er ook aan hoeveel spellen je hebt en hoe groot ze zijn.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

ECP0WERS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Wat is er mis met de 450w focus gold dan?
De Seasonic Focus Gold serie heeft een aantal bekende problemen. Het hele verhaal is hier in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 te lezen, met reacties van Seasonic zelf)
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:40:
[...]

De Seasonic Focus serie heeft nogal wat problemen, waarbij sommigen problemen zoals uitvallen bij hoge transient loads in de nieuwe geproduceerde versies opgelost zou moeten zijn. Maar problemen als hoge ripple in combinatie met sommige videokaarten nog steeds aanwezig is. Hoe dit precies zit is echter niet duidelijk. Seasonic blijft vaag en wil het probleem niet uitleggen. Oplossing die Seasonic aan bied voor mensen die vastlopers krijgen is een PEG kabel met flinke condensator. Daarnaast heeft Seasonic bespaart op de kabels door gebruik te maken van 18AWG draden voor een dubbele PEG connector en zijn schijnbaar de modulaire connectors ook niet gemaakt voor de hoge stroom die door zo'n connector kan. Ze hadden twee kabels met een enkele connector mee moeten leveren of betere modulaire connectors en 16AWG draden moeten gebruiken zoals veel andere fabrikanten doen.
-The_Mask- schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:25:

De Seasonic Focus serie is een goed voorbeeld van een voeding welke wel goed uit de reviews komt, maar in de praktijk zo goed als geen enkele serieuze test heeft ondergaan voordat die op de markt kwam. Wat je toen zag toen die uitkwam was een voeding die uitviel omdat er geen rekening was gehouden met hoge stroompieken die moderne PC's hebben. Nu is het OCP trippoint van de voeding verhoogt, maar daar is de voeding helemaal niet op berekend volgens onderstaande test, waardoor de ripple ver buiten de ATX specificatie gaat.
[...]
https://www.jonnyguru.com...php?p=155382&postcount=14
Deze post is van Travis op jonnyGURU.
Succes met lezen >:)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1