mijn casemod (200+ kb aan pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Eindelijk ken ik de foto's van mijn casemod plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joost.visser/casemod/open_kast.jpg

2X 92 mm sunon in de rechter-zijkant (mooi hé?)

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joost.visser/casemod/kast_open_zij.jpg

Jaja, mobo, celly en andere stuff (nog wel, amd 1200, MSI K7T 266 en 256 DDR crucial zijn onderweg :7 )

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joost.visser/casemod/top_fans.jpg

2x 92 mm en 1x 80 mm sunons in de bovenkant...

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joost.visser/casemod/rubbertjes.jpg

tussen alle 6 sunnen fans zit tussen de kast en de ventilator zelfgemaakte, rubber ringetjes om het resonantie te beperken, en naar mijn idee helpt dit erg goed. (nice and quiet...)

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joost.visser/casemod/vage_kast.jpg

hellaas een beetje vage foto van m'n kast in volle glorie ;(

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joost.visser/casemod/computer_hok.jpg

en zo ziet mijn computer hok eruit (er staat ook nog een bed). En er ligt inderdaad een 60 cm blacklight achter de monitoren >:)

Dit waren de foto's, nu commentaar:
De baybus heb ik simpel gehouden. Het is mijn eerste, dus niet meteen in het diepe springen, dacht ik. Gewoon 6 schakelaartjes voor 6 fans, geen fancy stuff, kan altijd nog. Te schakelen tussen 12V (noisy) en 7V (nice and quiet).
De zijkanten van de kast heb ik zwart gespoten en de bovenkant blauw, maar dat zag je vast wel. Gewoon met een normale spuitbus die ze bij de Dupro verkopen.
En die gaten heb ik er nogal amateuristich in gemaakt. Ik had namelijk niet de beschikking over een grote gaten boor en/of dremel. Ik heb gewoon veel kleine gaatjes naast elkaar geboord en er later met een beitel de laatste verbindingen weg gehakt. Daarna nog zo'n 15 minuten vijlen en ze zijn aardig rond. Die gaatjes die voor de 2 80 mm sunons zitten (voor-onder en achter-boven) waren natuurlijk standaard veel te klein, en die heb ik steeds groter uitgeboord naarmate ik verder van het midden kwam.

De kast is een codegen wave bigtower met 300W voeding en de fans zijn van het type sunon KD1209PTS1-6 (92 mm) en KD1208PTS1-6 (80 mm)

En nu waarom het allemaal ging, de temperatuur.
Voor deze gemodde kast zat onderstaand systeem in een Inwin miditower 250W met 2 80 mm fans. Daar was de mobo temp gemm 26 (idle) om 29 (stressed) en de cpu zat op 42 (idle) om 64 (stressed). Nu is dat beter. mobo zit op 24 (idle) en 26/27 (stressed) en de cpu zit op 38 (idle) en 56 (stressed). Best leuke resultaten vindt ik zelf...

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Ziet er heel mooi uit hoor !!!
[newbie-mode]
(wat is baybus ?
[/newbie-mode]

Powered by ProBNC

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Lachen man ik heb praktisch dezelfde kast als jij .. ik heb alleen een andere front erop zitten .. de mijne is paars en wat ronder .. ik heb wel wat pic's maar die zijn een beetje te groot :) ( 1.4 mb ) moet ik nog een keertje fixen.

Ik heb de boel iets anders gedaan .. ik heb boven de voeding 2 80 mm gaten gemaakt, ipv het roostertje te gebruiken wat er zit.
en vooronderin waar dit fanhouder zit, ook een 80 mm gat gemaakt en die fanhouder eruitgesloopt want die belemmert heftig de airflow.

Wel lachen want nu weet ik wat voor een kast ik heb, ik heb hem op een beurs gekocht in utrecht bij een foute duitser puur voor de fun eigenlijk omdat ie paars was .. maar je mod ziet er wel ok uit ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Vet cool! :9

Ik denk dat ik binnekort ook maar eens wat aan m'n case ga doen.

ziet er trouwens in je kamer ook erg opgeruimt uit.. (das bij mij wel anders)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Op dinsdag 24 juli 2001 22:40 schreef NDAsilenced het volgende:
Vet cool! :9

Ik denk dat ik binnekort ook maar eens wat aan m'n case ga doen.

ziet er trouwens in je kamer ook erg opgeruimt uit.. (das bij mij wel anders)
ach hij heeft gewoon speciaal voor die foto's opgeruimd ;)

mooi mod !

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
yep ziet er koel uit..

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
ziet er cool uit! Veel fans man, wordt dat niet een teringherrie als je de compu even aan het stressen bent? Van het type wegwaaien zeg maar, hehe >:)

• gabberjoost
Nee, niet speciaal voor die foto's opgeruimt. Als ik er een rotzooi van maak, is het de volgende ochten allemaal weer netjes opgeruimt, heel raar :? Ik denk dat hun ^van boven^ dat opruimen...

En aan de zijkant moeten nog 2 fingerguards komen, die hadden ze niet meer ;(

• gabberjoost
Op dinsdag 24 juli 2001 22:55 schreef De_Truffel het volgende:
ziet er cool uit! Veel fans man, wordt dat niet een teringherrie als je de compu even aan het stressen bent? Van het type wegwaaien zeg maar, hehe >:)
normaal draaien de fans op 7V, maar als ik ff weg ben of ik heb de koptelefoon op, gaan ze naar 12V, dat is idd wel herrie, maar who cares... >:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 24 juli 2001 22:56 schreef gabberjoost het volgende:
Nee, niet speciaal voor die foto's opgeruimt. Als ik er een rotzooi van maak, is het de volgende ochten allemaal weer netjes opgeruimt, heel raar :? Ik denk dat hun ^van boven^ dat opruimen...

En aan de zijkant moeten nog 2 fingerguards komen, die hadden ze niet meer ;(
Mijn Celly met een standaard intel koeler (mijnes loopt op 1,75v 566@850) wordt maar 41'c stressed.. ? met 1 extra systeemfannetje en een slotkoeler?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• gabberjoost
Ja, maar de temp van de cpu wordt bij mij uitgelezen door een interne temp. censor die in gebakken zit...
Staat in mobo boekie dat de temp daardoor hoger uitvalt dan bij andere mobo's...

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Cool, die 3 fans daarboven zijn wel 8-)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• gabberjoost
Op dinsdag 24 juli 2001 22:30 schreef freebee666 het volgende:
Ziet er heel mooi uit hoor !!!
[newbie-mode]
(wat is baybus ?
[/newbie-mode]
Een baybus is als je in bijvoorbeeld een 5 1/4 inch frontje één of meerdere schakelaars bouwt om daarmee je fans aan/uit en eventueel nog te laten schakelen tussen 5V/7V/12V en alle andere waarden die je maar ken bedenken (dit zijn de meest bekende).

• gabberjoost
Op dinsdag 24 juli 2001 23:12 schreef SteAlthmAn het volgende:
Cool, die 3 fans daarboven zijn wel 8-)
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/joost.visser/casemod/top_fans.jpg

jah, dat vindt ik ook. Alleen achteraf gezien vraag ik me af of het in efficienter was geweest om ze wat meer uit elkaar te plaatsen. Ze zuigen nu alle 3 lucht weg van ongeveer dezelfe plek.

• Epsilon
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

ja klopt idd
die fans had je beter er niet in kunnen bouwen (ja alleen die achterste en die bovenste had je beter meer naar voren kunnen plaatsten).
Ik ga aan de voorkant van die kast (heb precies dezelfde nl) de gaatjes groter boren en dan voorin mijn radiator met 120mm papst van bouwen. Je kan nl geen mooi rond gat aan de voorkant maken door die golf in het frontje.

Verwijderd

Mooi gedaan. De paintjob ziet er netjes uit. Heb je wel primer gebruikt voor het verfen van je case ?

Mijn casemod: HQ-08 Casemod

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Cool, vooral bovenin bij die drie fans. Dat brengt mij op 1 gedachte : zet er een blikje Heineken in en kijken ofie koud blijft.

Voor de rest netjes gedaan. Ook die rubbertjes 8-)

Ik ga morgen mijn fake-dremel kopen dus ik hoop binnenkort ook te kunnen posten *D

• Epsilon

Epsilon

Op dinsdag 24 juli 2001 23:22 schreef Da Joker het volgende:
Cool, vooral bovenin bij die drie fans. Dat brengt mij op 1 gedachte : zet er een blikje Heineken in en kijken ofie koud blijft.

Voor de rest netjes gedaan. Ook die rubbertjes 8-)

Ik ga morgen mijn fake-dremel kopen dus ik hoop binnenkort ook te kunnen posten *D
Heineken :r
maar ff ontopic:
die fans daarboven hebben GEEN nut. 2 fans, OK maar 3 heeft geen nut op die plek.

• Epsilon

Epsilon

oh ja, en waarom doe je floppydrive niet bovenin? Heb ik nl ook.
als je niet weet hoe die vast moet: eitje -->
dat ding schroef je eruit en daar leg je je FDD op. Dan maak je hem aan de ONDERKANT vast met 4 schroeven. En dan schroef je hem in zijn geheel weer terug zoals je een cd-rom drive inbouwt maar dan van achteren ipv voren.

• gabberjoost
Op dinsdag 24 juli 2001 23:19 schreef ImaStar het volgende:
Mooi gedaan. De paintjob ziet er netjes uit. Heb je wel primer gebruikt voor het verfen van je case ?

Mijn casemod: HQ-08 Casemod
Nee, heb geen primer gebruikt. Als de verf eraf valt, dan...
Nou, dat zie ik dan wel weer, koop ik gewoon een nieuwe om in te zagen... 8-)

• gabberjoost
Op dinsdag 24 juli 2001 23:26 schreef epsilon het volgende:
oh ja, en waarom doe je floppydrive niet bovenin? Heb ik nl ook.
als je niet weet hoe die vast moet: eitje -->
dat ding schroef je eruit en daar leg je je FDD op. Dan maak je hem aan de ONDERKANT vast met 4 schroeven. En dan schroef je hem in zijn geheel weer terug zoals je een cd-rom drive inbouwt maar dan van achteren ipv voren.
Hmmm, begrijp zo uit m'n hoofd ff niet hoe je het precies bedoelt, maar hij zit daar wel goed...
Bedankt voor de tip :)

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Op dinsdag 24 juli 2001 23:13 schreef gabberjoost het volgende:
Een baybus is als je in bijvoorbeeld een 5 1/4 inch frontje één of meerdere schakelaars bouwt om daarmee je fans aan/uit en eventueel nog te laten schakelen tussen 5V/7V/12V en alle andere waarden die je maar ken bedenken (dit zijn de meest bekende).
Oh.... bedankt man !!! Weet ik dat ook weer >:)