Vraag

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Omdat ik/we een kleine drie jaar geleden zo goed geholpen zijn met jullie advies, bij dezen opnieuw eigenlijk dezelfde vraag. Gezien de veranderende markt en tijd is die natuurlijk niet te beantwoorden met de antwoorden van toen. Hier had ik destijds Solide telefoon gezocht dit topic over aangemaakt.

Enfin. De Motorola X-force van mijn vrouw is het langzaam aan het begeven. Inmiddels is al een keer de dockconnector vervangen en nu loopt de batterij op zijn laatste krachten. Het is tijd voor een nieuwe smartphone.

Wederom is ze op zoek naar een solide telefoon die tegen een stootje kan (en dan echt tegen een stootje want die onhandige doos laat alles uit haar handen flikkeren). De Motorola X-Force voldeed perfect aan alle verwachtingen en bleek inderdaad onverwoestbaar voor de 'gripvaste' klauwen van mijn ega.

In ieder geval weer op zoek naar een model wat een beetje gangbaar is. Altijd wel handig ivm probleemoplossing of hulp bij andere zaken.

Ik zoek een?
degelijk Android toestel. Reden hiervoor is omdat we enigszins allergisch zijn geworden voor Apple

Wat is je budget?
ondergeschikt belang. Telefoon moet vooral voldoen aan de eisen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mee te bellen en apps te gebruiken

Dus even kort samengevat: ik ben op zoek naar een telefoon die:

-op Android draait
-Liefst stock Android (geen bloatware)
-goed tegen een stootje kan (enige harde eis)
-stabiel besturingssysteem heeft
-goede camera voor en achter
-beetje vlugge processor
-en tot slot er op vooruit (in ieder geval niet achteruit) gaan op de oude Motorola.

Welke vragen heb je hier nog over?
ik zou graag willen weten welke "mainstream" telefoon hier het meest geschikt voor zou zijn.

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04
Geen mainstream, wel solide: Getnord Lynx, of een CAT

[ Voor 12% gewijzigd door Tens op 10-03-2019 15:50 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zo'n beetje elke (waterdichte?) telefoon met een otterbox of vergelijkbare case evt icm draadloos laden dan blijven de connectors ook heel.

[ Voor 41% gewijzigd door -36- op 10-03-2019 16:01 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tens schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:49:
Of een Land Rover Explore (ook van Bullit Group) of een toestel van RugGear, bijvoorbeeld de RG850

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Tens schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:49:
Op zich voldoen die wel aan de solide eis maar dit zijn wel echt de bouwvakkers telefoons. Vandaar de vraag voor iets meer 'mainstream'
-36- schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:56:
Zo'n beetje elke (waterdichte?) telefoon met een otterbox of vergelijkbare case evt icm draadloos laden dan blijven de connectors ook heel.
Waterdicht is niet noodzakelijk.
Heel veel telefoons hebben toch een breekbaarder scherm als wat met doet geloven. Van de doorsnee Samsung weet ik dat het scherm daar, ook met hoes, aan diggelen gaat als ze van een bepaalde hoogte vallen. De voorgenoemde Motorola deed dat niet (is ook voorgevallen). Maar dat even terzijde.
CLB schreef op zondag 10 maart 2019 @ 16:05:
[...]

Of een Land Rover Explore (ook van Bullit Group) of een toestel van RugGear, bijvoorbeeld de RG850
Dat zou inderdaad wel eens een goed idee kunnen zijn. Kende het merk nog niet. Zal eens gaan zoeken.

Edit: hoewel de Ruggear op zich wel een goede optie zou zijn lever je er op heel veel specificaties in in vergelijking met de Motorola x force. Mindere camera, langzamere processor, minder scherm en resolutie etc.
Heb de zoek specs ook even aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Pont Max op 10-03-2019 17:45 ]

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 17:17
Misschien een Lifeproof case kopen, welke voor een iPhone of Galaxy S telefoon te koop is en het toestel goed beschermd. Je kan ook (wel even zoeken/wachten) op zoek naar een 2e hands moto z2 force.

[ Voor 84% gewijzigd door stijnvbml op 15-03-2019 22:17 ]

Pagina: 1