Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BeermetBot
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-11 17:15
Mijn LG 32LB75 televisie wil soms wel, soms niet aan. Aan als in, beeld geven, niet specifiek signaal, maar gewoon beeld in het algemeen. Google vertelt me dat het ligt aan 'blown fuses'. Paneel verwijderd, en een aantal condensatoren zien er nogal stuk uit. Disclaimer: ik heb hier geen verstand van 8)7

Voor foto's zie dit imgur album. De condensatoren die ik wil vervangen heb ik omcirkeld, die helemaal bovenin staat bol maar ziet er niet gebrand uit. Toch lijkt het me, als ik toch bezig ben, beter om hem wel te vervangen omdat hij dus bol staat.

Ik heb deze condensatoren gezien die mij defect lijken:
4 maal:
V4A PET
2200 uF
10V
105C

en 1 maal
V1A PET
1000 uF
35V
105 C

Alle condensatoren lijken het merkje Samwha WB te hebben.

Nu is mijn vraag: als ik deze 35v en deze 10v bestel, en vervang door de kapotte. Zou m'n tv dan weer moeten werken, als het probleem inderdaad bij deze condensatoren ligt?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Die zien er idd niet al te goed uit en als je kan solderen heb je idd goede kans dat vervangen het probleem oplost. Vind de caps bij die winkel trouwens wel behoorlijk aan de prijs (ervan uitgaande dat dat de prijs per stuk is) als het geen haast heeft zou ik ze uit China halen dat zijn namelijk vrij standaard te verkrijgen electrolytic capicitors.

[ Voor 11% gewijzigd door -36- op 10-03-2019 15:08 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021