Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Beste tweakers.
Ik heb een vraag en hopelijk hebben jullie nog ideeën.
Ik heb een grote ebook collectie op mijn pc staan die ik eigenlijk wil 'streamen' naar een android teledoon/tablet.
Ik heb al vele dingen geprobeerd mar echter werkt dat niet naar toebehoren.
Ik heb verschillende ebook readers gekocht in de android store (moon+ reader, aldiko) want ik las dat ze of calibre ondersteunen of via google drive.
Maar wat je dan echter moet doen is de ebook op de interne opslag opslaan.
Maar het liefst lees ik ze gewoon direct vanaf de 'cloud'

Heeft iemand een idee of er een mogelijkheid is voor dit?
Heb het ook al bij calibre forum/Facebook gevraagd of dat mogelijk is alleen echter nog geen reactie gehad vandaar dat ik naar de wizards of tweakers kom in de hoop dat jullie iets weten.
Meeste bestanden zijn cbr formaat.
Calibre server staat aan en is ingesteld en kan de boeken ook zien, echter zoals ik al zei moet je ze downloaden op de device voordat je ze überhaupt kan lezen.

Bedankt alvast :)

Beste antwoord (via kokkie20 op 21-03-2019 07:17)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

Croga

The Unreasonable Man

kokkie20 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 06:04:
Comicat kun je blijkbaar vanaf je google drive cachen?
Ik neem aan dat je weet wat dit betekend?

het betekend dat de app de CBR nogsteeds download naar het apparaat. Alleen heb je in dit geval zelf geen controle over waar het naartoe gedownload wordt....

En dit is ook echt de enige optie; je kunt gewoon simpelweg niet en CBR bestand (wat inderdaad een RAR file is met plaatjes er in) uitlezen zonder het lokaal op te slaan. Je kunt het niet ergens "in de cloud" uitpakken. Zo werkt het nou eenmaal niet.

Ik hoop alleen voor je dat Comicat slim genoeg is om de "cache" ook weer te legen wanneer je klaar bent met lezen. Anders gaat je android apparaat heel snel door zijn opslag heen zijn. Iets wat je zelf onder controle hebt wanneer je de bestanden zelf download.....

Als je écht "in de cloud" wilt lezen zou ik de CBR bestanden uitpakken in de cloud en vervolgens met een foto app de bestanden bekijken. In dat geval wordt maar 1 plaatje (pagina) tegelijk gedownload en blijft het gebruik van lokale opslag beperkt.

Alle reacties

• rens-br
  • Laatst online: 22:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@kokkie20 kan me voorstellen dat je dit zou willen, gezien Netflix en Spotify mateloos populair is.

Maar ebooks zijn een aantal kb groot, waarom zou je het per pagina willen 'downloaden' als je het hele boek in één seconde hebt binnen gehaald.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Een aantal kb? Heb hier Ebooks van toch wel 15-20MB tussen zitten (Malazan Empire b.v. 17.5MB)
Maar dan nog, ruimte zou geen probleem mogen zijn, data ook niet.

Ik voeg mijn Ebooks gewoon toe aan Google Books en kan ze onder dezelfde account gewoon overal benaderen. Hij download ze toch echt als je gaat lezen. Grote voordeel is dat je wel je bladwijzers kan deze tussen meerdere apparaten. Mijne zijn dan wel PDF voornamelijk. CBR was voornamelijk toch comics? Eigenlijk gewoon een ZIP/RAR met jpg's erin?

Als het CBR's zijn en een pagina of 50 dan kan het oplopen tot een 300-500MB schijnbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 08-03-2019 08:09 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• kokkie20
Wat prutser inderdaad zegt :)
Ebooks/Comics die ik heb zijn sommige echter ook groot qua MB :)
Heb ze bijv van 1 MB tot 320MB vandaar dat ik een andere oplossing zoek dan ze op de interne storage van de android apparaat te zetten :)
Bedankt in ieder geval voor de reacties!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zet een webserver op die pagina voor pagina laat zien?
En anders in de cloud, maar dan download je het gehele boek in 1 keer. Lekker handig voor ofline lezen

Everything is better with Bluetooth

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:08
Mijn Kindle kan ik ze heen sturen via een mail adres van Amazon (niet dat ik het ooit gebruikt heb), maar ja.

Ander ding is inderdaad iets van een webserver opzetten en dan met je telefoon oid daar naartoe. Maar denk dat je niet er omheen kan dat je ze in één keer binnen haalt op dat moment.

• kokkie20
Dan gaan we toch maar even kijken naar andere oplossing, bedankt in ieder geval voor de reacties.
Ga nog even afwachten of iemand toch nog een andere oplossing kan bedenken anders maar iets anders verzinnen :)

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

masauri

aka qwybyte

Ikzelf heb hier ook over liggen nadenken (zonder voorlopige conclusie)
Maar ik dacht bv aan: https://manual.calibre-ebook.com/server.html

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• kokkie20
Heb daar ook naar gekeken en ingesteld en kan de boeken ook zien. Echter moet ik ze dan helaas alsnog intern opslaan in plaats van "streamen". Vraag me af of streamen wel een correcte benaming is maar goed... dat ter zijde :)

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11 18:00
Met calibre web kan je ze ook gewoon via de web interface lezen voor zover ik weet..

android since G1.

• kokkie20
Ik heb eindelijk een werkende app gevonden :)
Dus mijn probleem is opgelost :D
Bedankt iedereen iig voor de reacties en eventuele meedenken voor een oplossing!

Acties:
  • Beste antwoord

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

Croga

The Unreasonable Man

kokkie20 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 06:04:
Ik neem aan dat je weet wat dit betekend?

het betekend dat de app de CBR nogsteeds download naar het apparaat. Alleen heb je in dit geval zelf geen controle over waar het naartoe gedownload wordt....

En dit is ook echt de enige optie; je kunt gewoon simpelweg niet en CBR bestand (wat inderdaad een RAR file is met plaatjes er in) uitlezen zonder het lokaal op te slaan. Je kunt het niet ergens "in de cloud" uitpakken. Zo werkt het nou eenmaal niet.

Ik hoop alleen voor je dat Comicat slim genoeg is om de "cache" ook weer te legen wanneer je klaar bent met lezen. Anders gaat je android apparaat heel snel door zijn opslag heen zijn. Iets wat je zelf onder controle hebt wanneer je de bestanden zelf download.....

Als je écht "in de cloud" wilt lezen zou ik de CBR bestanden uitpakken in de cloud en vervolgens met een foto app de bestanden bekijken. In dat geval wordt maar 1 plaatje (pagina) tegelijk gedownload en blijft het gebruik van lokale opslag beperkt.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
masauri schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:27:
Ikzelf heb hier ook over liggen nadenken (zonder voorlopige conclusie)
Maar ik dacht bv aan: https://manual.calibre-ebook.com/server.html
Interessant, die kende ik nog niet.

Is dat vergelijkbaar met COPS ?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36

masauri

aka qwybyte

pven schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 06:58:
[...]

Interessant, die kende ik nog niet.

Is dat vergelijkbaar met COPS ?
Geen idee. Met cops heb ik geen ervaring.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• kokkie20
Croga schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 06:33:
[...]

Weet ongeveer wat het betekent :)
Er is een optie in comicat om na het lezen het tijdelijke bestand te verwijderen.
Heb er nig niet echt naar gekeken waar en hoe de optie exact heet.

Tot nu toe gebruikt de app ongeveer 1gb totaal.
Vanmiddag maar even een paar grote caches uitvoeren (denk dat ik 600mb totaal ga proberen). Kijken of hij dan bijvult (interne opslag) of gelijk blijft :)

Bedankt iig voor je reactie!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een grote collectie Ebooks. Deze staan op mijn Google Drive, en zijn zo dus makkelijk beschikbaar op al mijn mobiele apparaten.
Ik lees gewoon met Moon+ Reader.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:03
Als het streamen puur voor comics is: Perfect Viewer ondersteunt SMB.

• kokkie20
Heb ernaar gekeken qua comicat en hij cached hem tijdelijk op de interne opslag (zover ik het zag).
Maar na het stoppen/lezen van het boek (incl afsluiten app) neemt hij niet meer ruimte in.
Mijn probleem is bij deze opgelost :D nu op naar het volgende probleem oplossen haha :D
Pagina: 1