Beste auto tot 850 kg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
We zoeken een tweede autootje maar willen vanwege de wegenbelasting het liefst bij modellen blijven tot max 850 kg.

Best veel aanbod, van Panda's tot Picanto's en van Matizzen tot 107/C1/Aygo's.

Budget tot max 3000e, liefst 2500e.
Gaat gebruikt worden voor stadsgebruik maar ook naar opdrachten vanwegen mn ZZP'ende vrouw.

Wie van jullie heeft nog een tip als het gaat om de auto met de meeste binnenruimte en het meest volwassen rijgedrag?

Ik ben zelf geneigd de Picanto en Panda op een voetstuk te plaatsen na het lezen van aankoopadviezen, video's en rijtests.

Klopt mijn vermoeden/gevoel?

[ Voor 12% gewijzigd door Lensent op 07-03-2019 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 20:33
Waar zijn je andere eisen :?

Hoeveel ga je ermee rijden, Wat is je budget, etc.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:41
Swift is rond de 850 en een hogere segment dat je instap auto's :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Wegenbelasting als hoofdrol laten spelen is niet heel verstandig. Als je naar autos tot 950 zou gaan kijken kost dat maar 6 euro per maand meer aan wegenbelasting. Maar wellicht is de auto zelf een stuk betrouwbaarder en zuiniger waardoor je dat bedrag in meervoud per maand bespaart aan brandstof en onderhoud. Je kan het beste naar het totaalplaatje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
Keus zat.
Fiat Panda, Suzuki Alto of een Mitsubishi Space Star.
Voor ruimte moet je denk ik toch echt bij de Panda zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 07-03-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

7Sins schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:24:
Wegenbelasting als hoofdrol laten spelen is niet heel verstandig. Als je naar autos tot 950 zou gaan kijken kost dat maar 6 euro per maand meer aan wegenbelasting. Maar wellicht is de auto zelf een stuk betrouwbaarder en zuiniger waardoor je dat bedrag in meervoud per maand bespaart aan brandstof en onderhoud. Je kan het beste naar het totaalplaatje kijken.
Bij diesel/benzine is lichter bijna altijd zuiniger.
Maar eens voor die 7 tientjes per jaar, schieten niet op als de aankoop daarvoor al 100 euro hoger wor.d

Overigens zitten nieuwe panda's in de sommige uitvoeringen boven de 850
jeroen3 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:25:
Keus zat.
Space star is op het oog iig. groter dan een panda.
Aygo en en aanverwanten zijn iig wel een stuk kleiner.

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 07-03-2019 14:35 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:25:
Keus zat.
Eerste resultaat uit je lijstje: https://www.autowereld.nl...eel-27400980/details.html :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet beter lezen

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mijn garagehouder zijn zijn klanten het meest tevreden met het volwassen rijgedrag van de Kia Picanto als leenauto. Dit in vergelijking met Aygo/C1/107.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06
Mijn vrouw heeft eerst een Aygo gehad, prima goedkoop wagentje. Ze heeft nu een VW Up, dat is toch echt wel veel meer auto, vooral op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
toyota starlet is 820kg van de laatste generatie 1996-1999 en als je echt een low budget licht koekblik wilt dan neem je een subaru vivio van 650kg

[ Voor 43% gewijzigd door tomas123 op 07-03-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
Als je in deze prijsklasse zoekt kun je niet om schadeauto's heen. Zeker niet als de website geen vinkje heeft om ze uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:16
Ik heb met deze eisen een Audi A2 gekocht die ook ouder was dan 15 jaar en daarmee met de joungtimer regeling te rijden was. Mooi zuinig en tegenwoordig ook al voor een goede prijs te kopen.
Ow, en niet roesten en veilig :)

[ Voor 8% gewijzigd door davevogel0 op 07-03-2019 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 12:31

leon0013

Ooit waren het er twaalf

desmond schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:32:
Volgens mijn garagehouder zijn zijn klanten het meest tevreden met het volwassen rijgedrag van de Kia Picanto als leenauto. Dit in vergelijking met Aygo/C1/107.
Mijn vriendin heeft de "zuster" van de Picanto, de Hyundai i10.(2011) en wat ons daar erg in aansprak was dat er een 4-cylinder in ligt. Dat rijdt toch net iets soepeler.

We hebben ook gereden in een Fiat Panda -qua formaat en rijgedrag prima, voelt wel erg klein en blikkerig aan - en een Suzuki Alto. Ook blikkerig met heel slechte geluidsisolatie en erg rauw klinkende 3 cylinder.

De i10 is dan wel een gewichtsklasse hoger maar rijdt wel volwassener.
Nadeel is wel de kleine tank en het is geen heel vlotte auto. Ook hadden we hem iets zuiniger verwacht ( ze kwam uit een Fiat Seicento ca. 1:17, de i10 doet 1:15 als ze rustig aan doet.)

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:50
Als je echt een zee van ruimte wilt hebben:

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/m1cyhv3b399x_800.jpg

Hij is wel iets zwaarder: 985 kilo, maar het rijdt prima.
En de buitenkant zie je toch niet als je erin zit.
Er passen makkelijk twee fietsen in, of een groen/grijze afvalcontainer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:41

vhal

ಠ_ಠ

rimave schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:29:
, of een groen/grijze afvalcontainer.
:D But why...?? :? 8)7

-----

Een Fiesta MK7,5 uit 2010 e.d. zit rond de 945 KG en daarmee heb je een best degelijke auto met fijne rijeigenschappen

Anders gewoon een Toyota Starlet ergens op de kop tikken voor weinig.

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 07-03-2019 16:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

leon0013 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:25:
[...]

bben ook gereden in een Fiat Panda -qua formaat en rijgedrag prima, voelt wel erg klein en blikkerig aan - en een Suzuki Alto. Ook blikkerig met heel slechte geluidsisolatie en erg rauw klinkende 3 cylinder.

De i10 is dan wel een gewichtsklasse hoger maar rijdt wel volwassener.
Nadeel is wel de kleine tank en het is geen heel vlotte auto. Ook hadden we hem iets zuiniger verwacht ( ze kwam uit een Fiat Seicento ca. 1:17, de i10 doet 1:15 als ze rustig aan doet.)
Dat geluid ga je blijven houden. Dat los je namelijk op met dikkere panelen en geluidsissolatie, en dat weegt flink wat.

Mijn ouders zijn aygo is ook behoorlijk rumoerig.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Al gekeken naar een goedkoper a segment private lease ?
Laag budget , kleine auto en perfecte doorgroep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Nee, private lease komt er hier niet in.
Wellicht toch een gewichtsklasse hoger gaan kijken.

Heb nuttige replies voorbij zien komen, dank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb 2 maanden een Kia Piccanto gehad. Op zich een leuke auto, maar op de snelweg durfde ik niet echt harder dan 110 km/h vanwege de wind. Optrekken duurde een eeuw en geen CC, ach wat heb ik dat gemist, dat er nog auto's verkocht worden zonder, dat wist ik niet. Maar wel 1:20 rijden met een klein beetje moeite. EN ja, de 3 cylinder was nogal rumoerig als je doortrok tot de 3000 rpm (schakelhulp vond schakelen bij 1300rpm al nodig). Met de rest heb ik geen ervaring, maar ik vermoed niet veel beter. Ik zou naar een Up kijken, dat is net wat meer auto.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
vhal schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:48:
[...]

:D But why...?? :?

Om hem naar de stort te brengen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

zonoskar schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:01:
Ik heb 2 maanden een Kia Piccanto gehad. Op zich een leuke auto, maar op de snelweg durfde ik niet echt harder dan 110 km/h vanwege de wind. Optrekken duurde een eeuw en geen CC, ach wat heb ik dat gemist, dat er nog auto's verkocht worden zonder, dat wist ik niet. Maar wel 1:20 rijden met een klein beetje moeite. EN ja, de 3 cylinder was nogal rumoerig als je doortrok tot de 3000 rpm (schakelhulp vond schakelen bij 1300rpm al nodig). Met de rest heb ik geen ervaring, maar ik vermoed niet veel beter. Ik zou naar een Up kijken, dat is net wat meer auto.
Geen ervaring met een picanto.
Maar mijn ouders hebben een c1 . En daar ben ik toch al een paar keer behoorlijk lange snelweg tochten mee weggeweest. Tuurlijk mijn grotere en 200KG zwaardere Getz heeft wat minder last van de wind, Maar ik heb me er toch nooit onveilig in gevoeld. En die 1 op 20 maakt veel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
heuveltje schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Geen ervaring met een picanto.
Maar mijn ouders hebben een c1 . En daar ben ik toch al een paar keer behoorlijk lange snelweg tochten mee weggeweest. Tuurlijk mijn grotere en 200KG zwaardere Getz heeft wat minder last van de wind, Maar ik heb me er toch nooit onveilig in gevoeld. En die 1 op 20 maakt veel goed :)
Mijn ouders hadden zo'n C1, en daar heb ik een keer naast gezeten toen m'n pa 170 (teller, in het echt een stuk minder denk ik :P ) reed.
Ik voelde me desondanks niet enorm onveilig :+
Ondertussen is hij wel geupgrade naar een Audi A4.

[ Voor 3% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 08-03-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vrouw had een 94 Nissan Micra en was niet stuk te krijgen. Volgens mij ook rond jouw waarde en nog vrij ruim. Uiteindelijk met een leeftijd van 22 jaar (de Micra) moest hij er dan toch wel uit omdat ze niet kon remmen meer en dat werd teveel voor die wagen.
Nog rond gekeken naar een andere, maar eigenlijk weer gekozen voor een Micra, maar dan uit 2013.
De oudere zijn vrij ruim iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Wij hebben als 2e auto'tje een Daihatsu Cuore uit 2007. Het is uiteraard wel echt een blikje waar je in rijdt maar tot op heden is hij erg betrouwbaar gebleken.
En door het lage gewicht is het nog een verrassend pittig auto'tje ook. Trekt een stuk sneller op dan mijn Fiesta met een 1.25l motortje

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:38
Toyota iq? Schijnt iets meer interieur / comfort / safety features te hebben dan de Aygo en past volgens mij nog wel in je gewenste gewichtsklassen.

Zelf de 1st gen 107 gereden voor mn werk, dat voelde op de snelweg soms wel kwetsbaar (vrachtwagenbanden zijn opeens wel erg groot en dichtbij) maar voor in de stad / provinciale wegen was dat prima.

Mn ouders hebben een 1st gen vw fox gehad. Die reed wel iets volwassener en voelde iets groter (doordat je hoger zit?), maar geen idee wat die wegen.

Mn vriendin heeft de eerder genoemde fiesta mk7 en dat is gewoon een comfortabele auto waarmee we ook rustig naar Berlijn op en neer gereden zijn... Maar die is idd wel een klasse zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Bergie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:22:
Wij hebben als 2e auto'tje een Daihatsu Cuore uit 2007. Het is uiteraard wel echt een blikje waar je in rijdt maar tot op heden is hij erg betrouwbaar gebleken.
En door het lage gewicht is het nog een verrassend pittig auto'tje ook. Trekt een stuk sneller op dan mijn Fiesta met een 1.25l motortje
Heb er een uit '87 gereden. Was zo smal dat je tussen sommige paaltjes door kon rijden. :+

Die van 2007 is ook maar 700 kg, goede pk/gewicht verhouding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:45
7Sins schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:24:
Dit, wegenbelasting is in dit segment echt een verwaarloosbaar iets, al ga je tot 1050kg. Vergelijk betrouwbaarheid, comfort en kosten per km (ja, daar zit wegenbelasting in maar ook de aanschaf/marginale afschrijving en natuurlijk onderhoud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:14
Ikzelf heb een C1, en kan wel een en ander onderschrijven wat hier verteld wordt.
Maar het is situatie afhankelijk:

- ik rijd 9 van 10 keer op een provinciale weg (woon-werk 40 km heen en 40 km terug) waarbij ik gemiddeld 90 km/h rijd
- Ik hoef geen familie (kinderen) langdurig mee te nemen, al kunnen ze er wel in.
- ik ben 1.95 m lang, en kan prima zitten
- Voor boodschappen is hij redelijk geschikt, maar dan moet je de achterbank gebruiken als laadruimte
- Op de snelweg kan hij mee, maar het is geen hardrijder en erg windgevoelig
- Hij is wel zuinig
- lage wegenbelasting
- makkelijk parkeren, en in de stad mee rond te rijden

Al met al afgewogen op mijn situatie een prima keuze. Maar of dat voor jou zo is? Rijd je vrouw lange afstanden? Op de snelweg? Moet de familie mee kunnen (langere afstanden)? Kleine kinderen of ouder? Lengte personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Meeste ruimte en volwassenheid vind je in een smart forfour. Wel een categorie zwaarder maar met de 1.3 haal je makkelijk 1:17. Hele fijne betrouwbare ondergewaardeerde auto. Komt vooral omdat ze nieuw veels te duur waren. Maar er zijn er nu denk ik genoeg te vinden onder de 3000 euro. Praktisch genoeg en ook nog lekker vlot met 95pk.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Eerste generatie Toyota Yaris? Prima auto's, erg lage onderhoudskosten. ANWB is het daar mee eens :) Met beetje zoeken heb je model met airco. Er is ook een facelift model, je kunt ze herkennen aan de koplampen. De facelift heeft een extra 'bolletje' onderaan de koplamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

-tom-562

Oliesjeik

wickedm3n schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:08:
Meeste ruimte en volwassenheid vind je in een smart forfour. Wel een categorie zwaarder maar met de 1.3 haal je makkelijk 1:17. Hele fijne betrouwbare ondergewaardeerde auto. Komt vooral omdat ze nieuw veels te duur waren. Maar er zijn er nu denk ik genoeg te vinden onder de 3000 euro. Praktisch genoeg en ook nog lekker vlot met 95pk.
Ga dan voor de Mitsubishi Colt, dat is in principe dezelfde auto, alleen rij je er niet mee voor lul :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

ThinkPadd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:18:
Eerste generatie Toyota Yaris? Prima auto's, erg lage onderhoudskosten. ANWB is het daar mee eens :) Met beetje zoeken heb je model met airco. Er is ook een facelift model, je kunt ze herkennen aan de koplampen. De facelift heeft een extra 'bolletje' onderaan de koplamp.
Eensch, een Yaris is betrouwbaar enorm goedkoop rijden.

Tsja, overal zal je wel wat consessies moeten doen.
Zelf heb ik (1m90) gereden:
  • C1 (gen 1) (Aygo), traag, lawaaierig rotding. Past geen krat bier achterin, ook niet dwars :o
  • Up, verrassend goed
  • i10, best okay
  • 108, verrassend goed. Snelheid loopt wel terug bij 120km/u in z'n 5 en wat wind of een heuveltje
Met allen reed ik voornamelijk snelweg en tussen de 1:15 en 1:19

Renault Clio (~1060kg), veel meer auto, rijdt 1:17 (benzine, diesel 1:21).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

-tom-562

Oliesjeik

De 108 is gewoon de nieuwere Aygo, dan moet je die ook in het lijstje zetten :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
Charly schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:35:
Toyota iq? Schijnt iets meer interieur / comfort / safety features te hebben dan de Aygo en past volgens mij nog wel in je gewenste gewichtsklassen.
Hier een bezitter/berijder van een iQ.
Een iQ past zeker in je gewichtsklasse en is afhankelijk van het model inderdaad veel luxer afgewerkt dan een Aygo. De eerste versies (2009-2010) waren in de basis 'kaal' en konden met opties aangekleed worden. Later (bijv. zoals de mijne uit 2012/13) is hier eigenlijk vanaf gestapt en bood met 1 versie aan die eigelijk full-option was.

Grootste nadeel van een iQ.. ook al verkochten ze hm als 3+1 zitter - feitelijk is het een 2-persoons auto. 3 volwassenen en een kind passen erin maar vraag niet hoe en dan past een handtas van de vrouw al niet meer.

Verder is het motorisch 'gewoon' een aygo/108/c1 dus met de bekende 3-cilinder 1.0 met bijbehorende prestaties. Wel heerlijk zuinig, rijdt met gemak 1:25-27 gemiddeld over het jaar (3.8L/100km)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Bergie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:22:
Ik heb al meer dan 8 jaar een Cuore uit 2007. Zuinig, goedkoop in gebruik en betrouwbaar!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Lensent Toyota Aygo of Daihatsu Cuore.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:00
Ik heb al jaren als extra auto een Golf 2 1.6 uit 1989 en die bevalt erg goed. Het is uiteraard wel een netjes, niet afgetrapt exemplaar.

Hij is ruim, onverwoestbaar en zuinig(1:16 ongeveer). Als t erg warm is mis ik de airco wel eens, maarja wat je niet hebt gaat ook niet stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:47
Wij huren voor vakanties vaak kleine auto's en ik heb zo redelijk recent de Yaris, Kia Picanto, VW UP! en de Panda kunnen rijden.

De Yaris reed prima, ook op langere stukken, maar hoort eigenlijk ook in een grotere klasse.
De Kia was een ouder model maar voelde als een nog veel oudere auto, erg spartaans.
De Up! viel erg tegen, de auto voelde krap aan en de 1.0 motor is te traag op de snelweg en in de bergen.
De Fiat Panda is mij positief meegevallen, waarschijnlijk ook door de 1.4 motor. Niet erg zuinig, wel comfortabel en veel ruimer dan Up! en de Picanto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Onder de 800 kilo en het meest geschikt om afstanden te rijden?

Pan European ofzo?

Auto’s in die klasse zijn vooral stadsauto’s. Niet dat je met een Up of Picanto geen snelweg kunt rijden. Dat kunnen alle A-segmenters tegenwoordig prima. Maar er is gewoon weinig plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dan had je die auto beter niet eens kunnen kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Roenie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:25:
[...]
Dan had je die auto beter niet eens kunnen kopen ;)
De container. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Aygo rijdt beter, Cuore meer ruimte en volwassener dashboard (het model > 2007 heeft een bizarre beenruime achterin door de verschuifbare achterbank)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Lensent schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:53:
...Wie van jullie heeft nog een tip als het gaat om de auto met de meeste binnenruimte en het meest volwassen rijgedrag?...
Begrijpik het goed dat uiterlijk geen rol speelt? Nu is dat uiteraard persoonlijk, maar vrijwel all voorbeelden die in deze draad langskomen zijn ouwelullen auto's. Als dat je niet uitmaakt prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

@Lensent Ik heb zelf een paar jaar terug 30K oid per jaar in een panda 169 (die uit 2010) met de 1.2 4 cilinder gereden.

Ik kan dat absoluut niet aanraden, bij mij ging mijn rug kapot. Maar tot zo'n 15-20K per jaar is het een topauto. Vergeleken met de C1/Aygo etc is het een veel betere auto op zo'n beetje elk punt (ruimte, praktische ruimte vooral, afwerking, motorloop, betrouwbaarheid) maar kwa verbruik doet hij het iets minder goed. Ik heb gemiddeld 1 op 17.5 gereden geloof ik (maar dat kan heel goed aan mij gelegen hebben).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7SHedzX.gif

Onderhoud kost echt bijna niks, en de motor is dermate simpel dat er gewoon niet zo veel fout aan kan gaan als jij je beurtjes doet.

Het is dat we een kleine erbij krijgen, maar ik zat er sterk aan te denken mijn huidige auto weg te doen om weer een panda terug te kopen aangezien ik nu nog maar 10K per jaar rij.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Vriendin had tot voor kort ook dat model Panda, wel vrij kale uitvoering met 1.2 motor. Niet gek zuinig, maar idd niet kapot te krijgen/redelijk eenvoudig in onderhoud, maar qua afwerking zit er gewoon net wat meer aan dan aan een Aygo ed.

Heb er zelf nooit gek lange afstanden mee gereden, maar nooit echt klachten gehad over de stoelen. Vriendin kreeg het wel voor elkaar de pookknop los te trekken... 3x (na extra vastlijmen nog...) maar dat staat los van de Panda, heeft meer met haar 'techniek' te maken.

Die Panda is nu weg, en nu staat er het nieuwere model op de stoep, met 2 cilinder motor (wel met turbo) ding klinkt wat gek, maar komt goed van z'n plek en is qua aankleding stukken mooier dan de vorige Panda en helemaal niet verkeerd.

Zelf jaren geleden een eerste gen Yaris gehad, wel de 1.5 Tsport, erg leuk autootje, hoop lol mee gehad en weinig kosten. Qua afwerking wel stapje boven een Aygo ed, als je een nette kan vinden zijn dat ook nog prima wagens.

[ Voor 13% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 16-03-2019 22:01 ]

Pagina: 1