SPOED: 12 GB HD ruimte kwijt

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53
Ik wou vandaag mijn harde schijf (IBM 45 GB) opnieuw indelen. FDisk uitgevoerd en de volgende partities gemaakt:

C: 20 GB
D: 12,5 GB
E: 4 GB
F: De rest

Dit lukte allemaal goed met FDisk, alleen bij het opnieuw opstarten met Win98 opstartdiskette ging het fout. De autoexec.bat op de diskette gaf de cd-rom spelers in mijn comp de letters E en F, zodat ik alleen C en D opnieuw kon formatteren. Nadat ik opnieuw opgestart heb, zonder de cdrom-drivers te laden, kan ik geen toegang meer krijgen tot E en F. (ongeldige stationsnaam). Ook FDISK en partition Magic starten niet meer op. Ik heb wel Windows 98 op de C-schijf kunnen installeren.

Weet iemand raad? :'(

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ok nog een keer goed lezen |:(

* Tripp heeft een nieuwe bril nodig.

Probeer fdisk opnieuw met opstartdiskette en verwijder dan eerst alle partities weer en dan weer aanmaken.

specs

Verwijderd

Die data zie je nooit meer terug, erg jammer.

• Tripp

Tripp

Wreah

Op dinsdag 24 juli 2001 20:19 schreef Oxonium het volgende:
Die data zie je nooit meer terug, erg jammer.
Ook jij hebt het niet goed gelezen net zoals ik. Hij is alleen RUIMTE kwijt, dus geen data.

specs

• TweakersOnly
Ik kan zoals gezegd FDISK niet meer openen, geeft de melding dat de HD niet gelezen kan worden.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer eens met een linux redhat cd, mijn ervaring is dat de fdisk op deze cd in veel gevallen de oplossing bied.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Staat er in je autoexec.bat soms een last drive=D ??? Maak daar dan minimaal F van (of hoger...)

• Tripp

Tripp

Wreah

Dat wordt dus een bril met jampotglazen :7 want ik heb niet goed gelezen dat met Fdisk en Pmagic ook niet lukt.

Al low level format geprobeerd?(al weet ik niet hoe dat moet).

Ga anders terug naar de PC-boer en vraag een nieuwe.(moet wel in garantietijd zijn natuurlijk). Zeg gewoon dat hij van het een op het ander moment niet meer deed.

specs

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Roelof

Illustrious Wolf

Probeer Norton Disc Doctor er eens overheen te laten lopen

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 20:25 schreef Boenie het volgende:
Staat er in je autoexec.bat soms een last drive=D ??? Maak daar dan minimaal F van (of hoger...)
Heeft er niets mee te maken fdisk geeft al een probleem.
...

Heb je iets met deze partitie gedaan toevallig? Is het 1 harddisc? Klinkt me namelijk zeer raar. Ik ga ff zoeken of ik iets kan vinden want dit wil ik ook wel weten.

Partitie F is niet een Primairy? Die verdwijnen ook en zijn alleen te booten door in een bootmenu deze te kiezen.

fdisk /mbr zou je masterbootrecord voor windows moeten "herstellen".

Misschien vergezocht maar kan het een Virus zijn!? :?

Ander idee: ibm heeft controleprogramma's voor harddisc. Ken/heb je die al?

• itsme
  • Niet online
NOOIT LOWLEVEL FORMAT DOEN !!!

Dan mol je de schijf pas echt !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 20:26 schreef executor het volgende:
Dat wordt dus een bril met jampotglazen :7 want ik heb niet goed gelezen dat met Fdisk en Pmagic ook niet lukt.

Al low level format geprobeerd?(al weet ik niet hoe dat moet).

Ga anders terug naar de PC-boer en vraag een nieuwe.(moet wel in garantietijd zijn natuurlijk). Zeg gewoon dat hij van het een op het ander moment niet meer deed.
Linux is wel een ander OS he !!!

Verwijderd

Hang die schijf s in een PC die het wel doet, kijken wat die ervan vind. Ik heb laatst een IBM 40Gb gekocht, zat een jumper op om hem kleiner te maken (voor compu's die maar tot 32Gb slikken) Lijkt erop dat ie herkent wordt als een 32Gb schijf (immers, 32+12=45)

edit: mijn '=' teken is als zo'n golvend '=' teken bedoelt, het ongeveer-teken.

• TweakersOnly
Nadat ik met FDISK de HD met succes (?) opnieuw ingedeeld heb, heb ik de comp. opnieuw opgestart met win98 opstartdiskette. Aangezien in de autoexec.bat van deze diskette de CD-roms met E en F aangeroepen werden, kon ik deze partities dus niet meer formatteren. Ik heb daarna nog een keer de computer opgestart met de diskette zonder de config.sys en autoexec.bat te laden (F5). Vanaf dat moment heb ik geen toegang meer tot de E en F-schijf.

BTW. Weet iemand waar ik Norton Disk Doctor zsm kan downen?

Verwijderd

BTW. Weet iemand waar ik Norton Disk Doctor zsm kan downen?
Ja, maar dat mag ik (hier) niet zeggen. Ik dat niemand je dat gaat zeggen, aangezien dat je GoT-toegang kan gaan kosten.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 20:31 schreef Oxonium het volgende:
Hang die schijf s in een PC die het wel doet, kijken wat die ervan vind. Ik heb laatst een IBM 40Gb gekocht, zat een jumper op om hem kleiner te maken (voor compu's die maar tot 32Gb slikken) Lijkt erop dat ie herkent wordt als een 32Gb schijf (immers, 32+12=45)

Das een goeie! Dat ik daar niet aan gedacht heb :) :) :)

edit: mijn '=' teken is als zo'n golvend '=' teken bedoelt, het ongeveer-teken.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Met die linux versie van fdisk kun je waarschijnlijk wel je partities verwijderen.

Mocht dat niet lukken doe dan ff een Low Level format (bestaat eigenlijk niet voor consument en het is eigenlijk ook geen low level format. Hij vult alleen de hele harde schijf met nullen en alles op de schijf is dan ook echt weg ;) ) en ga daarna je schijf weer ff paritioneren en formateren.

Bij tucows kun je gewoon de [url="http://"http://tucows.chello.nl/system/preview/195903.html"]demo[/url] downen van Norton Utilities en daar zit disc doctor bij in dus das niet illegaal. Um cracken wel ;)

Mocht dit allemaal niet lukken dan hebbie echt een probleem en zal je HD wel naar de gallemieze wezen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Das een goeie! Dat ik daar niet aan gedacht heb :) :) :)
offtopic:
Ja ik dacht doodleuk ff een 40Gb in mijn server te duwen, pakte die hem niet (K6-2 mobo). Ik had ff snel gekeken wat er aan jumpers op zat en ik zag dat ie een 32Gb-mode had. Dat vond de server wel leuk. Weet ik veel dat er op 32Gb ook al een grens zit... Nu vind ik dat een beetje zonde om 8Gb ongebruikt te laten, dus mijn 'oude' maxtor 30Gb (uit mijn workstation) zit nu in de server.

Maar ff to the point, zo'n 32-gb mode jumper zet je er niet ongemerkt op, dat zou Tweakersonly gemerkt moeten hebben, dus dat lijkt me een beetje sterk, maar het verklaart wel alles.

edit: Oxonium kan niet zo goed typen vandaag

Verwijderd

/off topic/
Mijn vorige post is wat krom gedaan zie ik sorry.

Ik heb ook een 40 Gb erin en kreeg initieel 8.4 (weet wel die limiet). Heb ik me die verkoper ff staan volschelden zeg O+ LOL
Kom ik terug met een andere lees ik op een forum: wel ff die patch d/l voor een harddisc-controle anders blijft ie 8.4 Gb ...
Ben NOOIT meer naar dat bedrijf geweest :D

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 20:34 schreef Oxonium het volgende:

[..]

Ja, maar dat mag ik (hier) niet zeggen. Ik dat niemand je dat gaat zeggen, aangezien dat je GoT-toegang kan gaan kosten.
Hallo! Norton kan van Symantec legaal ged/l worden. 30 dagen trial is genoeg voor hem om te gebruiken.

• TweakersOnly
Gevonden op de site van IBM:

Zap
Zap is a DOS software utility that writes zeroes to the first 128 sectors on a hard disk drive, including the Master Boot Record and the first Partition Boot Record. It can be used with both SCSI and IDE drives. This function is now included in the Drive Fitness Test.

Wat betekent dit in normaal Nederlands en heb ik hier wat aan????

• TweakersOnly
Het probleem is opgelost!!! :) :)

Norton Disk Doctor heeft een van de twee verloren partities (E) teruggevonden. Na het opstarten van de computer kreeg ik ook weer toegang tot FDISK en kon ik de andere partitie ook veilig stellen.

Eind goed al goed.

Toch wel vreemd, in het vervolg toch maar gebruik maken van Partition Magic. :)

Verwijderd

Mooi kan ik gelijk gebruiken voor dit draadje
[topic=191250] ;)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 20:53 schreef TweakersOnly het volgende:
Gevonden op de site van IBM:

Zap
Zap is a DOS software utility that writes zeroes to the first 128 sectors on a hard disk drive, including the Master Boot Record and the first Partition Boot Record. It can be used with both SCSI and IDE drives. This function is now included in the Drive Fitness Test.

Wat betekent dit in normaal Nederlands en heb ik hier wat aan????
= low level format (disc wordt beschreven met allemaal 0letjes. Niet gebruiken! Maakt vaak meer kapot dan je lief is.

• zonoskar
  • Laatst online: 23:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

fdisk /mbr al geprobeerd?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• P5ycho
  • Laatst online: 05:43
Op dinsdag 24 juli 2001 23:03 schreef ItSnows het volgende:

[..]

= low level format (disc wordt beschreven met allemaal 0letjes. Niet gebruiken! Maakt vaak meer kapot dan je lief is.
een lowlevel format deelt de fysieke sectors van je schijf opnieuw in, dus niet alleen 0etjes, dat doet een gewone format namelijk onder anderen...

lowlevel format is gewoon nooit nodig, maar dan ook echt nooit... ik heb het nooit hoeven gebruiken en heb ook nog nooit gehoord dat iemand het nodig had, in al mijn jaren 'IT ervaring'...

het is wel een hardnekkig gerucht zeg dat lowlevel format dingen oplost... sjongejonge. degene die dat voor het eerst heeft gezegd zou een 'trap tussen zn benen' moeten hebben eigenlijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
simpel heb ik ook wel eens, alleen dan niet zo veel.

Probeer scandisk, bij mij werkt het in ieder geval!!

Greetings en Succes :)

Twitter | Linkedin

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 23:46 schreef P5ycho het volgende:

[..]

het is wel een hardnekkig gerucht zeg dat lowlevel format dingen oplost... sjongejonge. degene die dat voor het eerst heeft gezegd zou een 'trap tussen zn benen' moeten hebben eigenlijk.
Maar tis zo af en toe verrekte handig.
Enne een echte low level format is er niet voor de consument maar dat is vast al wel vaker gezegd.
Ik heb ut al zo vaak gedaan met mijn seagate schijf en d'r is nog nooit wat fout gegaan net zoals bij mijn andere schijven

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:32
Volgens mij:
- Factory Low-level format: Fysieke sectoren indelen, kunnen ze alleen daar
- BIOS low-level format: Schijf volschrijven met nullen. (Zit op sommige schijven een jumpertje Reserved die dat ook doet |:( )
- OS format: Deelt de partitie zodanig in dat het OS (of iets wat daarop lijkt *D ) zijn gegevens erop kwijt kan, en weer terug kan vinden.

toch?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 22:44

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> Opslagmedia

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 08:45 schreef darkmage het volgende:
Volgens mij:
- Factory Low-level format: Fysieke sectoren indelen, kunnen ze alleen daar
- BIOS low-level format: Schijf volschrijven met nullen. (Zit op sommige schijven een jumpertje Reserved die dat ook doet |:( )
- OS format: Deelt de partitie zodanig in dat het OS (of iets wat daarop lijkt *D ) zijn gegevens erop kwijt kan, en weer terug kan vinden.

toch?
Yep lijkt me een mooie beschrijving. LLF heb ik ooit gedaan op mijn (toen nog niet) oude dx2. Ging echt goed ... schijf ligt ergens op een afvalberg :)

Verwijderd

even partition magic instaleren en kijken waardie ruimte zit
lukt meestal wel
Pagina: 1