"Game as a service" vs "normale" games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen1581
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-09 12:29
De laatste tijd zijn er steeds meer bedrijven die je willen laten blijven betalen voor games. EA doet dit door middel van hun programma EA/Origin Access, Microsoft via hun Xbox Game Pass en Sony heeft Playstation Now. Daarnaast zijn er ook bedrijven die zich helemaal hierop focussen, zoals Utomik.

Ik heb ondertussen al veel verschillende meningen gezien. Sommigen zijn voorstander van games as a service, omdat je zo niet meer €60 per game betaalt, anderen zijn (fel) tegen, omdat je moet blijven betalen voor games en je er dus geen eigenaar van wordt.

Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar alle voors en tegens. Wat vinden jullie, heeft het de voorkeur om de volle prijs per game te betalen zodat je altijd toegang tot deze game hebt of is het het beste dat je steeds een maandelijks bedrag betaalt voor een collectie aan games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je leest niet? Gamepass kan je echt wel eigenaar worden van elke game, als je dat wil. Tegen extra geld, ofcourse.

Game blijft dan werken als je een maand geen gamepass hebt en/of als de game uit de gamepass-collectie gaat.

Advies: ga even alle kleine letters van al je genoemde diensten even zeeeer secuur doornemen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 06-03-2019 13:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen1581
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-09 12:29
MAX3400 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:21:
Je leest niet? Gamepass kan je echt wel eigenaar worden van elke game, als je dat wil. Tegen extra geld, ofcourse.

Game blijft dan werken als je een maand geen gamepass hebt en/of als de game uit de gamepass-collectie gaat.

Advies: ga even alle kleine letters van al je genoemde diensten even zeeeer secuur doornemen ;)
Dit komt er dus op neer dat je die game uiteindelijk gewoon koopt voor een bepaalde prijs (met korting). Dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat EA met zijn Origin/EA Access doet, daar krijg je ook korting. Dit is dan ook niet het deel waar ik het over wil hebben. Daarnaast wil ik gewoon een discussie starten, ik ben niet op zoek naar een bepaalde dienst of iets dergelijk, aangezien ik voorlopig al wel genoeg games heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

MAX3400 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:21:
Dat is niet het punt van de gamepass he. Ja, je krijgt korting op games, maar de bedoeling is exact zoals larssie omschrijft: Je betaalt voor toegang tot een grote gamecollectie en verliest die weer zodra je je sub opzegt.

Dat gezegd zijnde; Ik denk dat je de vraag beter stelt in Abonnementen voor games . Daar heeft OP ook een mooi overzicht gemaakt van wat er momenteel beschikbaar is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.