Toon posts:

Abonnementen voor games

Pagina: 1
Acties:

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:37
Tegenwoordig kan je naast naar de winkel gaan en ouderwets een los spel halen ook een abonnement nemen om te kunnen gamen. Hierbij heb je twee vormen.

1. All you can game

Services waarbij je een vast, vaak lage, bedrag per maand betaald en daarbij vele games kan spelen. Om de zoveel tijd worden er spellen toegevoegd en verwijderd. Eenmaal verwijderd van de service zijn ze ook niet meer te spelen. Dit zijn onder andere:

Playstation Now (PC/PS4)
EA/Origin Access (Xbox One/PC)
Discord Nitro (PC)
Utomik (PC)
Xbox Game Pass (Xbox One/heeft ook een paar PC spellen)

2. Maandelijks een aantal games

Je betaald een jaarbedrag of meerdere maanden vooraf en kan per maand een aantal spellen downloaden. Deze games werken (met uitzondering van Humble Monthly) alleen zolang je het abonnement nog hebt. Hierdoor ben je vaak geneigd om te blijven verlengen zodat je je oudere games van de vorige maanden kan blijven spelen. Anders dien je ze alsnog los te kopen in een winkel. Ook weet je pas kort voor een nieuwe maand welke games er kan worden gedownload. Na een nieuwe maand komen deze games niet terug. Tenzij je ze hebt "besteld/gedownload", dan kan je het in je backlog van de store terugvinden.

Voorbeelden zijn:

Playstation Plus (PS3/PS4/PS Vita)
Xbox Live Games With Gold (Xbox One/ Xbox 360)
Humble Monthly (PC)

Maken jullie gebruik van deze services? Wat vinden jullie ervan?

LET OP: Er zijn al topics over de bovenstaande services. Deze topic is bedoeld om algemeen over dit fenomeen te praten. Inhoudelijke reacties over bijvoorbeeld de nieuwe games van de maand dienen in hun eigen topic te worden besproken.

TS trapt af:

Zelf heb ik tijdens de PS3 generatie Playstation Plus genomen waar ik heel veel leuke games heb mogen spelen. Deze service werd ongeveer aan het einde van de generatie gelanceerd waardoor je eigenlijk hele leuke games had om te spelen. (de klassiekers/klappers van de generatie)
Met PS4 is het verplicht om met online gamen een Playstation Plus abo te hebben. SIndsdien heb ik het vast genomen. Dankzij deze service heb ik wel een mooie backlog van games kunnen creëren terwijl ik "maar" 50 euro (nu 60) betaalde. Helaas is mijn interesse in games heel erg afgevlakt waardoor ik nu anders game en ook anders aankopen doe. Ik koop namelijk nauwelijks games meer. In plaats ervan speel ik de games die ik eerder in mijn bezit heb en wacht elke maand af of er een leuke spel is. Nu de PS4 al aantal jaar oud is komen de leuke oudere games ongeveer nu in de Plus wat het leuk maakt om zo'n service te nemen. Het verlicht ook de frustratie die je hebt dat het bij online gamen verplicht moet nemen.

Verder ben ik gefascineerd door dit concept. Ik hou van de EA games die elk jaar uit komen. Een FIFA speel ik graag. Battlefield ook. Mass Effect, ja doe maar! Op Xbox One had je een service waarmee je al deze games kon spelen. Vorig jaar met Black Friday een Xbox One gekocht en een abonnement genomen. Dit in combinatie met af en toe Xbox Game Pass en Games With Gold en en ik krijg elke maand games die ik kan spelen. Met de belofte dat Microsoft Studios games op launch in Game Pass komen ga ik dit misschien wel vast nemen!

Ik ben hier wel fan van. Ik hoef niet perse de laatste games te spelen. Verder merk ik ook dat ik een heleboel spellen niet de behoefte heb om op launch te kopen want bij sommigen denk je van "deze krijg ik ooit wel in de Plus/Gold". En vaak klopt dat ook wel!

Nu zit ik te denken om dit ook voor de PC te doen. Echter krijg ik niet echt het gevoel dat ze kwalitatief goed zijn zoals de consoles. Ik zat te denken om Discord Nitro te nemen omdat ik het een fijne chat applicatie vind maar ik betaal qua games liever voor Xbox Game Pass of desnoods Playstation Now. Ondanks dat kriebelt het!

[Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 13-11-2018 21:27]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• polopolo150
Volgens FP gaat Amazon ook op deze markt zich begeven. nieuws: 'Amazon werkt aan dienst voor streamen van games'

Alleen totaal geen animo in deze topic. Wordt er wel gebruik gemaakt van zulke services?

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 19:48
Misschien een polletje starten met de vraag wie dit gebruikt.
Ik kan mij voorstellen dat als een dienst je de nieuwste spellen levert, en je vaak gamet, jke dit wel wilt gebruiken. Dan denk ik aan een nieuwe shooter als Call of Duty, of spellen als FIFA, waar je vaak mee gaat met de nieuwste versie omdat je vrienden die ook spelen.
Maar omdat ik daar te weinig voor game is zo'n dienst niet aantrekkelijk.

Ik heb wel een tijdje de Humble Monthly afgenomen, en daar heb ik wel een aantal spellen van gespeeld. Vanwege tijd te kort ben ik nog bezig met de spellen van vorig jaar. Het nadeel is wel dat je vooraf niet weet hoe het hele pakket eruit komt te zien waar je voor betaald.

En het streamen van spellen door Amazon kan wel een laagdrempelere manier zijn om een abonnement af te sluiten. Want je zou in principe vrijwel gelijk het spel moeten kunnen opstarten omdat er niet even 60GB+- gedownload hoft te worden. Maar voor shooters denk ik dat de latency nog te hoog is.

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 15:31
Xbox live, Gamepass en EA access hier :-) Kan spelen tot ik een ons weeg :-D

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-04 18:40
PS+ en ik heb nog altijd een wow abo lopen. Ik zit meer op de all-in-one service platforms te wachten.
ik ga er nog altijd vanuit dat we binnen nu en 5 jaar geen OS meer hebben maar dat het platform gestreamed kan worden naar een apparaat met een bootloader.

Als dat system er eenmaal is en je kan er een abo voor krijgen en tegen gereduceerde bedragen digitaa/virtueel je content vastleggen ben ik de eerste die het aanschaft! lekker af van merken, typen en versies of dat crossplay mogelijk is ja of nee. Al je content media, kantoor, etc lekker over 1 en t zelfde platform!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 15:56
Hier ook Origin Access en toen ik nog een ps4 had PSN+.

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel gebruik maak van Origin Access maar omdat de prijs laag is €24,99 Per jaar laat ik het aanstaan voor het geval ik toch een game wil spelen.

Ik ben opzich wel fan van dit soort abonnementen omdat ik niet persé de game in mijn bezit hoef te hebben maar ik heb aan de andere kant geen zin om per publisher een los abonnement aan te schaffen. Ik hoop dat er een Netflix variant komt die games van allerlei aanbieders mixed in één abonnement.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:17
voor mij is het alleen Humble Monthly sinds 2/3 maanden (MGSV was voor mij de eerste) en ben er toch wel redelijk tevreden over eigenlijk. vooral omdat als je een van de games al hebt je die kado kan doen aan een vriend waardoor je bijvoorbeeld samen die game kan spelen.

PSN+ komt er binnenkort ook waarschijnlijk wel bij, redelijk recent een PS4 opgepikt maar nog geen tijd gehad om er echt iets mee te doen wat begin februari gelukkig wat gaat veranderen.

de rest lijkt mij eigenlijk niet zo heel veel aan, vooral omdat ik games eigenlijk graag op Disc bezit zodat als ik over 10 jaar ofzo nog de console heb en een game nog s wil spelen, je gewoon de Disc erin kan proppen en hopen dat hij het nog doet :P

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 15:13

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

greyfox1987 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:03:
Xbox live, Gamepass en EA access hier :-) Kan spelen tot ik een ons weeg :-D
Hier ook behalve EA Access. Daar zit ik nog even over na te denken. Zitten nou niet echt zoveel games is die ik graag zou willen spelen en de games die ik wel wil spelen zijn de Battlefield games die ik toch wel koop.

Verder niet geheel onbelangrijk om te noemen is dat zowel XBL Gold als Gamepass te sharen zijn met een familielid of vriend/vriendin. Halveert de kosten.

Is EA Access ook te sharen ?

XBL: MRE Inc

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 15:31
MRE-Inc schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Hier ook behalve EA Access. Daar zit ik nog even over na te denken. Zitten nou niet echt zoveel games is die ik graag zou willen spelen en de games die ik wel wil spelen zijn de Battlefield games die ik toch wel koop.

Verder niet geheel onbelangrijk om te noemen is dat zowel XBL Gold als Gamepass te sharen zijn met een familielid of vriend/vriendin. Halveert de kosten.

Is EA Access ook te sharen ?
Ik heb eigenlijk geen idee, want diegene waar ik mee gameshare heeft ook gewoon EA Access.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:30
Hier ook PS Plus sinds vorig jaar en onlangs verlengd. Geregeld zitten er AAA-games bij en leuke onbekende dingen. Doordat je vaker in de store kijkt wat je nu gratis kunt spelen, zie je ook de betaalde aanbiedingen eerder voorbijkomen. Ik maak ook gebruik van de launchers van Ubisoft, Epic en Steam, maar was niet van plan om nog meer abonnementen af te nemen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Deze week ook eens een EA origin abo gestart. Voor 4 euro kan je niet sukkelen :).
Titanfall 2 gedownload en wat kleinere titels die al een lange tijd op mijn "misschien" lijst op steam staan. Een verdomd goede deal eigenlijk.

Een tijd geleden ook gekeken of de Xbox Game pass een goede deal is voor PC gebruikers. Kortweg: Neen.
Fantastisch als je een Xbox One hebt, maar waardeloos als je een PC gamer bent.
Het is een beetje bizar hoe het werkt:
- Hoewel xbox nu een vrij grote catalogus heeft van "play anywhere" games, betekent dit NIET dat een xbox game pass titel automatisch ook in de PC game pass catalogus zit.
- Deze Xbox titels verschijnen wel gewoon mee op de Microsoft store game pass pagina, pas wanneer je het detailscherm opvraagt krijg je de boodschap dat een game console exclusief is, hoewel de PC verse WEL te koop is in diezelfde store
- Het aantal game pass PC titels dat geen crap is is ruimschoots op 1 hand te tellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• polopolo150
Ik heb zelff ook Origin Access voor PC genomen en ook Xbox Game Pass Ultimate. Maar vind de Windows App Store echt kut. Heb laatst een HDD switch gedaan (naar SSD) en nu werkt de store helemaal niet meer voor mij. Dus heb nu niks aan die abbo. Origin vind ik wel fijn voor FIFA.

Ik ben benieuwd naar de abbo van Google Stadia. Die ongeveer één gratis game per maand wil ik opzich wel proberen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Topic is gekicked? Wil ik toch even vermelden dat mijn mening over de xbox gamepass na de PC redesign 180 graden gekeerd is :). Waanzinnig goede deal, zowel voor pc als xbox.

[Voor 5% gewijzigd door boe2 op 25-10-2019 08:25]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee