Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

JA Solar vs. LONGi, verandering in offerte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LinkMaster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 07:29
Hoi,

Via de collectieve aankoop van Vereniging Eigen Huis heb ik een offerte gekregen met daarin het volgende:
10x JA Solar JAM6 295 full black
Omvormer: Growatt 2500 S

Voor zo'n 3950 euro incl BTW.

Nu worden de panelen over twee weken gelegd en krijg ik nu een mail dat de JA Solar panelen momenteel moeilijk te verkrijgen zijn. Daarom worden mij 10x LONGi Solar panelen (LR6-60PB-300M, zwart, 300 Wp) aangeboden.

Ik las in een ander topic hier op Tweakers al dat zo'n "wisseltruc" een standaard smerig trucje is. In een eerste Google zoekopdracht lijken deze LONGi panelen dan ook goedkoper te zijn dan JA Solar, maar ik lees er niet per se slechte dingen over. Daarom ben ik er nog niet helemaal uit of dit in principe acceptabel is, of dat ik hier koste wat kost niet mee akkoord moet gaan. Hoe denken jullie hier over?

Alle reacties

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Lijkt wel heel veel hier op;
Andere zonnepanelen dan offerte

Maar dan met het verschil dat het bij jou ook een merkverandering is

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
@LinkMaster ik heb zelf ook Longi 300 WP panelen.. Niks mis mee. De kwaliteit zal ongetwijfeld hetzelfde zijn... Ik denk dat alle panelen gewoon vergelijkbaar zijn.Voor als je wilt weten hoe ze eruit zien in het ''echt'' :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LAAiqrB1TFWYXYXl801jJGKa/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BM7hGxGgyqCh3nAu3gUwfFqx/full.jpg

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• LinkMaster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 07:29
Dank voor de foto's. Is er een reden dat je voor de LONGi panelen hebt gekozen? De reden dat het argwaan opwekt bij mij is dat ik (nog) geen onafhankelijke testresultaten of aanbevelingen van LONGi kan vinden (ook geen negatieve dingen hoor), en van die JA Solar panelen wel.

Jouw opbrengst is wat je zou mogen verwachten?

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:30

Yucon

*broem*

Is er ook een prijsaanpassing voorgesteld?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
LinkMaster schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 07:43:
Dank voor de foto's. Is er een reden dat je voor de LONGi panelen hebt gekozen? De reden dat het argwaan opwekt bij mij is dat ik (nog) geen onafhankelijke testresultaten of aanbevelingen van LONGi kan vinden (ook geen negatieve dingen hoor), en van die JA Solar panelen wel.

Jouw opbrengst is wat je zou mogen verwachten?
Nee niet echt, Er zijn een aantal Tweakers hier die deze panelen ook hebben. De verschillen zijn denk ik minimaal. QUa opbrengst.. Ze liggen er sinds november vorig jaar pas op, maar met dagen zoals gister gaat het erg lekker al (Pieken van 4500 watt op een 5100 wp instalaltie)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Hoi,
Ik heb ook een offerte van een bedrijf, ook via ver.eigen huizen, ze komen maandag installeren en ik heb vandaag een mail dat ze ipv ja solar longi willen installeren omdat ja solar niet verkrijgbaar is.

Dit brengt me ook in twijfel.

Kunt u me misschien laten weten of u inmiddels meer weet over longi panelen.

gr
Marco

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zo vlak voor oplevering klinkt mij in de oren als een geplande wisseltruuk, door het zo kort van te voren aan te kondigen creëer je kunstmatig druk.

Persoonlijk zou ik zelf de installatie verschuiven naar een moment dat ze wel weer voorradig zijn. En wellicht ook eens reviews checken van het bedrijf, mijn cowboy alarm gaat wel een beetje af bij zulke perikelen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 15:39
JA Solar JAM6K60-300-PR-B-35 300WP Full Black.

Deze zijn op veel plekken goed leverbaar en zijn volgens mij opvolgend op de JAM6 295. Ik had eens offerte waarin JAM295 opgenomen waren en deze waren kort daarop ook niet meer leverbaar. op het eerste oog lijken specs vergelijkbaar. De Longi panelen is verrassend weinig over te vinden!

Persoonlijk zou ik niet zo maar akkoord gaan gezien je e.e.a. Bent overeengekomen. De Longi panelen lijken ook een stapje goedkoper te zijn, mogelijk korting bedingen?

[ Voor 20% gewijzigd door Sven2912 op 11-10-2019 16:24 ]

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:41:
Hoi,
Ik heb ook een offerte van een bedrijf, ook via ver.eigen huizen, ze komen maandag installeren en ik heb vandaag een mail dat ze ipv ja solar longi willen installeren omdat ja solar niet verkrijgbaar is.

Dit brengt me ook in twijfel.

Kunt u me misschien laten weten of u inmiddels meer weet over longi panelen.

gr
Marco
Welke wattage?
Enige wat je kan doen is wachten, het is toch slecht weer met 0 opbrengst, of de longi pakken maar dan wel 20W meer per paneel eisen voor het zelfde geld, dan hebben zij ook wat om over na te denken. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

hoi,
Ik ben niet akkoord gegaan met LONGi solar ter vervanging JA solar.
vandaag heb ik aangeboden gekregen inp JAsolar canadian Solar 305wp te installeren.

weet iemand ervaring met 305wp canadian Solar.

gr

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Canadian is een top 10 producent. Helemaal prima dus..

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16

RvV

LONGi stond ook hoog in de top10, 2018 overigens. Daar is niets mis mee.

Afbeeldingslocatie: https://powerarksolar.com.au/wp-content/uploads/2019/01/new-rank.jpg

Y'24

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:13

BlueTooth76

Let the sun shine!

RvV schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:45:
LONGi stond ook hoog in de top10, 2018 overigens. Daar is niets mis mee.

[Afbeelding]
Maar dit is een lijst van geproduceerde aantallen lijkt me? Dat zegt niets over kwaliteit, alleen over kwantiteit ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16

RvV

Helemaal niets vind ik ook weer een beetje overdreven. Als je de nummer 1 van de wereld bent, dan moet je ook kwalitatief goed spul maken. Het is niet prettig als je een recall krijgt van miljoenen panelen.

Reliability hebben we ook een plaatje van. In 2019 halen de meeste fabrikanten wel de reliability tests.

Afbeeldingslocatie: https://solarbusinesshub.com/wp-content/uploads/2019/06/pvel-publishes-2019-pv-module-reliability-scorecard.png

Y'24

• Jo Lamerichs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-04 18:15
Longi en ook Ja Solar komt goed uit de volgende test: RETC tested 46 solar module brands for reliability, performance and quality and found two high performers Energy Monitor Worldwide June 4, 2019 Tuesday

" The modules were tested for reliability, performance and quality across 18 different indicators. Through this data collection, RETC determined only two manufacturers demonstrated high achievement across the indicators in all three core categories: LONGi Solar and Panasonic.

LONGi Solar excelled in every individual test described below while Panasonic hit multiple high points in each category. Other module suppliers excelled in specific areas but not across the board. For example, JinkoSolar is a high-performer in the reliability category and JA Solar showed success in the performance category, but neither had excellence consistently across all categories."

Vanwege auteursrechten kan ik helaas niet de hele tekst plaatsen.

• Jo Lamerichs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-04 18:15
Dit is een link naar bovengenoemde publicatie: https://www.solarpowerwor...ound-two-high-performers/
Pagina: 1