Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:59
Via een lokale inkoop actie koop ik zonnepalen. Twee maanden geleden offerte gekregen en nu gebeld om ze te laten installeren. Nu geeft de leverancier aan dat ze ander type zonnepanelen gaan installeren. In offerte staat wel dat ze recht hebben om andere, vergelijkbare panelen te leveren.

Mijn vraag is, hoe kan ik zien of het inderdaad vergelijkbaar is (qua specificaties alsmede prijs). Oorspronkelijk zouden JAM6-60-R300-BK All Black worden geleverd en nu worden JAM60S01-305-PR-B 5BB.

Van de JAM60S01 heb ik wel de details op internet kunnen vinden maar van de JAM-6-R300 niet. Max vermogen lijkt zelfde (300 Wp), de 6-R300 is geheel zwart degene die nu geleverd wordt niet (maar komt op plat dak, dus dat maakt niet uit). Prijs van de 60S01 op internet lijkt 150 euro te zijn.

Iemand ideeën hoe ik deze panelen kan vergelijken?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Alle reacties

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn dit niet die originele panelen?
https://www.zonnepanelenc...-k-bk-60-300-pr#actionbox

En verder...de nieuwe zijn 5Wp meer en idd niet full black.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Gaan die panelen niet verschillend om met deelschaduw?

Verder; +5 Wp en een ander uiterlijk. Mooi meegenomen als het uiterlijk je toch niet uitmaakt.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16

RvV

En volgens de naam (5BB) 5 busbars? Wat over het algemeen ook iets is wat je in die toekomst vaker gaat zien. Klinkt als een upgrade als de kleur je inderdaad niets uit maakt.

Y'24

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11 22:11
Kleur is wel een dingetje in panelen land. Bij zelfde vermogen betaal je voor geheel zwart meer.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
MeTooPV schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:17:
Kleur is wel een dingetje in panelen land. Bij zelfde vermogen betaal je voor geheel zwart meer.
Bij verkoop over zeg 10 jaar, zal je weinig gegadigden vinden voor panelen zwart met een zilver kleurig frame.
Daarom zou ikzelf vasthouden aan all black.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Pagina: 1