Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelle1611
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-09 22:12
Beste Tweakers',
Op dit moment heb ik de Oneplus 5 (8gb, 128gb) en wil ik overstappen naar een wat nieuwer model van OnePlus of iPhone.

Mijn vooronderzoek is geweest naar de OnePlus 6T McLaren editie met maarliefst 10GB ram en een prachtig ontwerp.
Maar ook de iPhone XS Max is een aantrekkelijke keuze aangezien ik geen 'power user' meer ben en IOS een gebruikersvriendelijke inrichting heeft voor dagelijks gebruik.

Echter wil ik ook niet dat mijn telefoon enigszins langzamer wordt na aankoop binnen het eerste jaar.

De telefoon gaat gebruikt worden voor dagelijks gebruik, dus Whatsapp, Spotify, sociale media, fotografie en af en toe films.

Het budget maximaal 1100 euro.

Mijn vraag is waar jullie zelf voor zouden kiezen in mijn situatie of eventueel een ander merk aanraden.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Beste antwoord (via Jelle1611 op 05-03-2019 21:56)

OP7 = OnePlus 7, de aankomende smartphone die waarschijnlijk in mei dit jaar wordt gepresenteerd.
Een andere smartphone die op dit moment hot 'n happening is, is de [Xiaomi Mi 9] Ervaringen & Discussie

Aangezien je geen poweruser bent, kun je ook makkelijk af met bijvoorbeeld een Pocophone F1, die slechts een kwart van je budget moet kosten. Instapprijs van iPhones zijn gewoon stukken hoger, dat kun jij bepalen.

Andere devices die eraan komen zijn de Huawei P30 / Huawei P30 Pro. Je hebt nog een Nokia 9 PureView met een Snapdragon 845-processor en Android One, voor een adviesprijs van €599. Ook heeft Sony een nieuwe Xperia 1 gepresenteerd op het MWC, maar dat toestel laat nog even op zich wachten, zal juni zijn.

Voor de rest kun alleen jij de keuze maken, het gaat imo voornamelijk om Android vs iOS in dit geval.

CLB wijzigde deze reactie 05-03-2019 21:42 (31%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-08 17:23
Uiteindelijk zit het heel erg op 'persoonlijke voorkeur' denk ik.

Als je IOS gebruiksvriendelijker vindt, beantwoord je eigenlijk al je eigen vraag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48
1100 Euro en dan "alle aankondigingen" van MWC van afgelopen week niet in je startpost hebben?

- nieuwe Samsung Galaxy?
- gerucht over OP7?
- nog 150 modellen / mogelijkheden?
- uberhaupt een Snapdragon 855 overwogen ipv een 845 (zoals de McLaren)?

Xbox Live: OctagonQontrol

• Jelle1611
MAX3400 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:26:
1100 Euro en dan "alle aankondigingen" van MWC van afgelopen week niet in je startpost hebben?

- nieuwe Samsung Galaxy?
- gerucht over OP7?
- nog 150 modellen / mogelijkheden?
- uberhaupt een Snapdragon 855 overwogen ipv een 845 (zoals de McLaren)?
Helaas heb ik dit jaar geen tijd gehad om het MWC in de gaten te houden en daarom dus onder andere deze post, de kennis van meerderen delen.
Maar persoonlijk heb ik geen goede verhouding met Samsung dus dat valt af.
Ik zou niet weten wat 'OP7' betekend? :?

Maar bedankt voor je antwoord! Ik ga gelijk kijken wat er verder nog vermeld is op het MWC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48
Jelle1611 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:34:
[...]

Ik zou niet weten wat 'OP7' betekend? :?
OnePlus 7?

Ik snap / lees dat je snel & fijn iets nieuws wil maar je zit nu precies in "uitgaande modellen" vs. "modellen 2019". Overal en nergens (ook op GoT) zijn er allerlei geruchten / preview / ervaringen topics van alles wat er op deze wereld aan smartphones bestaat / komt.

Voor dat geld, en dat is mijn mening, zou ik ook even naar de Mi 9 kijken want dat is echt een zeer goede camera. Of een P20 Pro eens een kans geven qua reviews?

Op https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/ heb je in ieder geval wat info over "hun metingen" qua camera kwaliteit.

Xbox Live: OctagonQontrol

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!
OP7 = OnePlus 7, de aankomende smartphone die waarschijnlijk in mei dit jaar wordt gepresenteerd.
Een andere smartphone die op dit moment hot 'n happening is, is de [Xiaomi Mi 9] Ervaringen & Discussie

Aangezien je geen poweruser bent, kun je ook makkelijk af met bijvoorbeeld een Pocophone F1, die slechts een kwart van je budget moet kosten. Instapprijs van iPhones zijn gewoon stukken hoger, dat kun jij bepalen.

Andere devices die eraan komen zijn de Huawei P30 / Huawei P30 Pro. Je hebt nog een Nokia 9 PureView met een Snapdragon 845-processor en Android One, voor een adviesprijs van €599. Ook heeft Sony een nieuwe Xperia 1 gepresenteerd op het MWC, maar dat toestel laat nog even op zich wachten, zal juni zijn.

Voor de rest kun alleen jij de keuze maken, het gaat imo voornamelijk om Android vs iOS in dit geval.

CLB wijzigde deze reactie 05-03-2019 21:42 (31%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jelle1611
CLB schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:39:

Heel erg bedankt voor al deze modellen en posts die gelinkt zijn.
Dit helpt bij het beslissen van hoe-en-wat.

En zoals ik begrijp wordt Android meer geprezen dan iOS, is hier een reden voor?
Jelle1611 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:00:
En zoals ik begrijp wordt Android meer geprezen dan iOS, is hier een reden voor?
Dat ligt eraan aan wie je het vraagt natuurlijk :)
Android staat meer bekend om de aanpasbaarheid van het OS, terwijl dat bij iOS een stuk minder kan.
Daarbij staat Apple weer bekend om het goede update-beleid wat bij Android echt dramatisch slecht kan zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-08 17:23
Jelle1611 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:00:
[...]

Heel erg bedankt voor al deze modellen en posts die gelinkt zijn.
Dit helpt bij het beslissen van hoe-en-wat.

Android is veel meer tweakbaar, aanpasbaar naar je eigen wil. Zeker als je kiest voor een costum rom.

Apple heeft ook wel een paar voordelen:
  • Geen verdienmodel op basis van je persoonlijke data
  • Fijne user interface uit de doos
  • Lange levensduur
  • IPhones houden langer hun waarde
  • Goed doorontwikkelde software
Op het gebied van fotografie heeft de iPhone ook een sterke reputatie, maar doen de genoemde telefoons niet veel onder. Ook op dat vlak ligt het soms een beetje aan persoonlijke voorkeur voor de 'bester' kan aanwijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:29
Als je een beetje power user bent geweest op Android is iOS een strak keurslijf, je kunt geen bestanden op het file systeem plaatsen, of zo maar tussen apps en PC uitwisselen, in Nederland werkt NFC betalen op een iPhone (nog) niet, en zo zijn er nog wat haakjes, maarhet zijn waardevaste toestellen met een mooie inruil, degelijke camera en relatief weinig issues (soms wat dekking die minder is door minder antennes in het ontwerp). Ik heb zelf een iPhone zakelijk en prive Android, en dat bevalt me goed, zakelijk ben ik meer geketend tot wat het bedrijf toestaat en prive kan ik los gaan als ik wil, of niet, maar ook met NFC betalen aan de kassa nadat ik de klantenkaart op mijn telefoon gebruikt heb, geen portemonnee nodig op dat moment.

Ga vooral naar een winkel en vergelijk de modellen daar, houd ze in je hand, en denk ook na over het hoesje er omheen om dat dure speelgoed wat helemaal van glas is beschermt moet worden en er dan uitziet / aanvoelt.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True