Foto's opslaan in Dropbox via Bewaar in Bestanden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Reproductie:
Selecteer foto's in de filmrol, kies Bewaar in Bestanden. Kies Dropbox. Nadat ik de juiste Dropbox map heb geselecteerd verschijnt na 2 seconde de melding:
De bewerking kan niet worden voltooid. Geen communicatie mogeljik met een helperapp.
Ik kan dan op Ok drukken en keer weer terug in mijn fotorol. Iemand een idee wat er mis gaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het zou helpen als je de vragenlijst invult met o.a. wat je zelf al gedaan hebt en wat niet... Die worden niet voor niets gevraagd. ;) Gezien dat ontbreekt eerst maar het standaard riedeltje:
- Is dropbox ingelogd? Zo nee, log in. Zo ja, log uit en weer terug in.
- Geen fix? Herstart de iPhone volledig, soms kan dit probleem na een update ontstaan en lost een reboot het op.
- Geen fix? Herinstalleer Dropbox.

Nog steeds problemen? Let us know.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Hmm, ik denk dat ik het al weet.. Teveel tegelijk geselecteerd. Jammer: 520 stuks is teveel. Met 100 werkt eht wel.
Ik weet niet wat het maximum is. Lekker systeem! :'(

Edit: ja, had ik even moeten melden: telefoon al herstart en de Dropbox app ge-update. Dat hielp niet.

Topic mag van mij wel dicht.

[ Voor 37% gewijzigd door BPTBPTBPT op 05-03-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
BPTBPTBPT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:50:
Hmm, ik denk dat ik het al weet.. Teveel tegelijk geselecteerd. Jammer: 520 stuks is teveel. Ik weet niet wat het maximum is. Lekker systeem!
Er is geen definitief maximum volgens mij, het is namelijk ook afhankelijk van hoe groot de bestanden zijn.
Met kleinere batches moet het beter lukken. Het is alleen lastig te zeggen, omdat de sharing extension van Dropbox op dat punt sowieso wat raar is.

Ik heb zelf alles vanuit import overgeheveld naar camrol een tijdje geleden, dat ging in batches van 400 stuks per keer. Dat was lokaal. Naar de cloud zou ik het nog wat lager proberen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
BEdankt voor je reactie, Whatsapphack.

Voor mij is dit helaas geen goede manier om foto''s over te hevelen. Erg omslachtig en foutgevoelig om steeds te onthouden welke foto''s ik al heb geupload en welke nog niet. Daarbij komt ook nog eens dat ik vervolgens in Dropbox niet goed kan zien wat er is gebeurd (is hij nog bezig of al klaar? Is het goed gegaan?).

Wat ik eigenlijk zoek is een manier om de inhoud van mijn fotorol op Dropbox te zetten, op zo''n manier dat alles in dezelfde (chronologische) volgorde wordt neergezet als dat het in mijn fotorol staat.
  • De Bewaar in mijn Bestanden functie is hier dus kennelijk niet voor geschikt.
  • Zojuist de Dropbox app gebruikt (daar kun je ook foto''s mee uploaden) maar die lijkt niets te doen (blijft staan op '"500 remaining'")
  • De minst slechte manier is nog gewoon via het kabeltje naar de laptop en dan alles in een Dropbox map plaatsen. Echter krijg ik dan vreemde bestandsnamen zoals MWEF3200.HEIC en klopt er niks meer van de volgorde.
Als je nog een tip hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door BPTBPTBPT op 05-03-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

BPTBPTBPT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:00:

Wat ik eigenlijk zoek is een manier om de inhoud van mijn fotorol op Dropbox te zetten, op zo''n manier dat alles in dezelfde (chronologische) volgorde wordt neergezet als dat het in mijn fotorol staat.
je kunt automatisch beelden die met je camera genomen zijn laten uploaden naar je dropbox account

in de settings moet je dan 'Camera Uploads' aanzetten

https://www.dropbox.com/h...a-uploads-overview#system

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
RM-rf schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:10:
[...]

je kunt automatisch beelden die met je camera genomen zijn laten uploaden naar je dropbox account

in de settings moet je dan 'Camera Uploads' aanzetten

https://www.dropbox.com/h...a-uploads-overview#system
Worden foto's die ik verwijder van mijn filmrol dan ook verwijderd van Dropbox? Ik maak namelijk meestal meerdere foto's van een moment (bijvoorbeeld 10), en kies dan later een keer de leukste daarvan uit. De overige 9 verwijder ik dan. Ik wil graag dat alleen die ene naar mijn Dropbox gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

BPTBPTBPT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Worden foto's die ik verwijder van mijn filmrol dan ook verwijderd van Dropbox? Ik maak namelijk meestal meerdere foto's van een moment (bijvoorbeeld 10), en kies dan later een keer de leukste daarvan uit. De overige 9 verwijder ik dan. Ik wil graag dat alleen die ene naar mijn Dropbox gaat...
nee, dat doet dropbox niet...

voor die functionaliteit zou je dan eerder aan iCloud moeten denken, dat is veel beter met iOS geintegreerd

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1