Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Foto's en filmpjes backuppen

Pagina: 1
Acties:

• BPTBPTBPT
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18-04 13:44
Om de zoveel tijd wil ik alle gemaakte fotos en filmpjes op mijn iPhone overzetten naar mijn Dropbox.
Toen ik een iPhone 6 had (met nog een oude iOS, 8.2 geloof ik) ging dat makkelijk: de iPhone aansluiten op de PC, en de inhoud via mijn harde schijf op Dropbox zetten.
Nu heb ik een iPhone 7 met iOS 12, en het lijkt allemaal wat vreemd.

1)
In de oude situatie werden kregen alle bestanden een opvolgende naam. Of ik nou een foto zelf had gemaakt of iets had ontvangen via Whatsapp, alles kreeg dezelfde bestandsnaam +1. (dus IMG_8080.jpg, IMG_8081.jpg, IMG_8082.mov, etc.)
In de nieuwe situatie krijgen de bestanden allemaal andere namen. Bijvoorbeeld 69e07b03-dbd6-472e-94f5-81c9ac88cdf8.jpg voor een foto die ik vanuit Whatsapp heb opgeslagen. Das niet handig, want zo mis ik de chronologische volgorde.
2)
Sommige foto's die ik heb gemaakt (.jpg bestanden, HEIC heb ik uitgezet) zijn zeer klein als ik met de Windows verkenner in de iPhone kijk. Een .jpg bestand is dan bijvoorbeeld 600kb. Nu heb ik ook een dropbox app op mijn iphone. Als ik deze zelfde foto via de app rechstreeks naar Dropbox upload is deze bijna 4000kb.

Iemand een verklaring hiervoor? Wat is een goede manier om iPhone foto''s te backuppen?

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Waarom Dropbox ?
Wat is er mis met iCoud ?

Met de verkenner ( of icloud windows app ) kan je de boel rechtstreeks uit icloud trekken.

Wil je persé Dropbox blijven gebruiken, kan je toch de autoupload aanzetten ?
Dan gaat alles wat in de fotorol terechtkomt bij verbinding naar DB ( en kan je het daar weer vanaf halen )

Naamgeving kan je eenvoudig ( achteraf ) terugzetten, aangezien er een aanmaaktijd van het bestand is, of de exif-data ( ook Whatsapp schrijft exifdata, al is het minimaal )

Maar het aloude liedje komt ook naar voren, online sync met een dienst als dropbox ( of icloud ) is GEEN backup.
Als je bestanden per ongeluk verwijderd, zijn ze na 30 dagen permanent verdwenen.
Zorg dus voor een 'losstaande' backup-oplossing naast een cloud dienst

FreshMaker wijzigde deze reactie 14-12-2018 19:07 (12%)

https://qfire.nl

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• BPTBPTBPT
@FreshMaker @Hackus
Bedankt voor de reacties. Ik hoef niks met iCloud, heb een betaald Dropbox abonnement.
Het automatisch uploaden naar Dropbox (wist niet dat dat kon) lijkt mij niet handig omdat ik vaak 10 foto's achter elkaar maak en er dan later 9 van verwijder zodat ik de beste over houd. Beetje jammer als die 10 dan al geupload zijn.
Het gaat overigens niet om syncen maar opslaan. Strikt genomen dus geen backup maar mijn primaire opslag.

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:12
Probeer de app photosync is. Kun je ook direct connecten met dropbox. En de bestandsnaam geven die je wilt.

Wouter36 wijzigde deze reactie 14-12-2018 21:27 (21%)

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-04 22:01
Wouter36 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:24:
Probeer de app photosync is. Kun je ook direct connecten met dropbox. En de bestandsnaam geven die je wilt.
Raad ik ook aan

PSN: extreme8eight

• BPTBPTBPT
Bedankt, ik ga hem proberen!
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True