Wat kan er in nog beter in GTA6? / equivalente games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ben nu een tijd bezig met GTA5 en zie mijn zoontje ook spelen en Youtube GTA videos kijken en ik vraag me af, wat kan er in vredesnaam nog verbeterd worden in GTA6, qua gameplay, interactie, graphics,...?

Bestaan er überhaupt PS4 spellen die hetzelfde ongelofelijke niveau op zowat alle vlakken halen als een GTA5?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zijn er PS4 spelen die grafisch beter zijn dan GTA4? ?

Laten we in ieder geval aannemen: HDMI2.1 wordt gemeengoed op de komende consoles (nieuwe Xbox en nieuwe Playstation) dus 2160p120 tot 4320p60. Het is geen rocketscience dat er dus meer details in kunnen komen.

Trouwens, wie zegt dat GTA6 uitkomt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Qua gameplay, een fatsoenlijke multiplayer zoals in GTA2 zat bijvoorbeeld. Gaat nooit gebeuren, daar is geen geld in te verdienen, maar kan wel degelijk beter.
Graphics kunnen ook echt nog wel beter. GTA5 ziet er lekker uit, maar over een paar jaar kijken we erop terug en vinden we die ook niet meer je van het, zoals je nu ook hebt bij GTA4 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Meer detail, dynamische effecten en objecten. Het spel is nog verre van foto realistisch.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:50
Veel Features uit GTA IV naar V of VI brengen.
Meer toegang to gebouwen (Niet om te ownen maar puur voor activiteiten.

Daarnaast zullen er vast nog wel zat andere dingen zijn. Als je kijkt naar wat RDR 2 allemaal aan Realisme heeft toe gevoegt.

En zo grandioos is de GTA serie uiteindelijk ook weer niet ja het doet heel veel coole dingen in details en mogelijke andere dingen/factoren.

Maar uiteindelijk heb je ook veel fluff in de GTA games en of zelfs andere open wereld games waardoor het vaak vermoeiend kan zijn om door zo'n game kwa progressie heen kan komen.

De juiste oplossingen zijn er allemaal nog niet voor het Sanbox type games. Jammer dat ze op deze methode Rockstar en Take 2 zo sue happy zijn. Anders waren er wel andere Devs die met iets vergelijkbaars komen als wat GTA tot nu toe altijd geeft gedaan.

Saints Row mag deze richting niet meer op, wegens rechtzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
demichel schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:39:
Ben nu een tijd bezig met GTA5 en zie mijn zoontje ook spelen en Youtube GTA videos kijken en ik vraag me af, wat kan er in vredesnaam nog verbeterd worden in GTA6, qua gameplay, interactie, graphics,...?

Bestaan er überhaupt PS4 spellen die hetzelfde ongelofelijke niveau op zowat alle vlakken halen als een GTA5?
Je speelt weinig games denk ik?

Ik ken genoeg titels die op veel vlakken een hoger niveau halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik heb laatst GTA V nog eens geïnstalleerd op m'n PC en het viel me eigenlijk vies tegen.
Het spel voelt ouderwets aan.
De besturing is onnauwkeurig, traag en "plakkerig", alsof je een pop aan een touwtje uit een poppenspel bestuurt. De firstperson shooter mode is onbruikbaar. Een groot deel van de wereld is stiekem best leeg/saai, dat hele stuk rond Trevors airfield bv.

De wereld van The witcher 3 voelt bijvoorbeeld veel levendiger, ook al is er minder te doen.

Niet om het hele spel af te kraken, het is nog steeds een moderne klassieker. Maar zeker niet perfect IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 14:34

KipCurreh

Nightcrawler

Ik sluit me hier bij aan..

De game is zeker goed, maar tot op een bepaalde hoogte.. Er zijn zoals al gezegd tal van games die op verschillende pakken beter zijn..

Ik erger me vooral aan de missiestructuur die gebruikt wordt (ja eigenlijk al vanaf GTA 1 ? :X ), en toch heel klassiek lineair is opgebouwd.
Je hebt heel weinig marge op de dingen die je mag/moet doen om een missie te completen, en vanaf je daar een beetje van afwijkt kan je helemaal opnieuw beginnen.. Voelt eerder beperkt aan in deze tijden..

Alle andere dingen die beter kunnen zijn hier reeds vermeld, graphics kunnen altijd beter, inkleuring van de spelwereld, algemene verhaallijnen (van sidequests), etc..

En dat Rockstar de singleplayer zonder enige support of uitbreiding laat is ronduit teleurstellend. Ze zouden makkelijk extra content kunnen brengen (auto's, heists, etc) zoals ze doen met de multiplayer, maar ja daar verdienen ze dan te weinig op wellicht..
In dat opzicht verdient CD Projekt een medaille met hun gratis en betalende DLC, die hun singleplayer game nog naar een hoger niveau tilde..

Nee, GTA V was best OK, maar om het ongelofelijk etc te noemen is een klein beetje te ver ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 16:24
Zei men dit destijds ook niet over Mario op de NES? Over 10 jaar ga je waarschijnlijk heel hard lachen als je dit terug leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
Ik vind GTA 5 kwa graphics echt niet slecht hoor , en toen de eerste trailer en gameplay beeld verscheen was toen niet iedereen hyped ?

Klinkt nu allemaal zo negatief terwijl in mijn ogen GTA 5 echt wel een van de beste games ooit is .

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Standaard GTA 5 is goed, echter geen hoogstandje meer wat het wel was toen het spel uit kwam.
GTA 4 had bijvoorbeeld veel beter carmechanics bij bijvoorbeeld botsingen of kogelgaten in de ruiten, dus op sommige vlakken is 5 imho zelfs een achteruitgang geweest..

Er zijn op de PC verschillende mods met bijvoorbeeld 4k textures en nog meer pracht en praal die het spel zeker een keer zo mooi maken.

De graphics, het dynamisch kleur bereik, textures, bezigheden in de stad etc kan vast nog wel een stuk beter, we zullen zien wat GTA 6 in de toekomst gaat brengen, maar dat het een stuk beter dan 5 gaat zijn is zeker.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:08
Wat kan beter? Dat je echt overal binnen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
GTA v is grafisch underwhelming en qua gameplay echt niet het soepelste.

Qua grootsheid, complexiteit van npc's en single player verhaal vond ik het wel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
MAX3400 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:43:
Zijn er PS4 spelen die grafisch beter zijn dan GTA4? ?

Laten we in ieder geval aannemen: HDMI2.1 wordt gemeengoed op de komende consoles (nieuwe Xbox en nieuwe Playstation) dus 2160p120 tot 4320p60. Het is geen rocketscience dat er dus meer details in kunnen komen.

Trouwens, wie zegt dat GTA6 uitkomt?
_/-\o_ Keep on dreaming.

Heel veel. Vergeet niet dat GTA V in de basis een Xbox 360- en PS3-game is. Red Dead Redemption 2 zou je een idee kunnen geven wat GTA VI gaat brengen. Gezien de periode waarin de consolecyclus zich momenteel bevindt is de kans groot dat de game voor de huidige en volgende generatie consoles zal verschijnen.

[ Voor 45% gewijzigd door NotSoSteady op 12-03-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:14
Ik heb in enigszin overhyped enthousiasme een PS4 Pro RDR2 bundel aangeschaft. De story was tof en ik leefde erg mee met het hoofdpersonage, lekker sfeervol allemaal maar de constant repetitieve missie structuur werd op het laatst toch wel een beetje vervelend.
De random people in nood met het witte puntje op de radar waren ook zo scripted als wat.

Als GTA de wereld en missiestructuur niet drastisch verbeterd en een soort emerging design gameplay implementeert (dus een systeem van componenten dat dynamisch op elkaar reageert a la Zelda's scheikunde/natuurkunde effecten of het nemesis systeem in Shadow of Mordor/War dan geloof ik het wel een beetje qua GTA.
Ah je loopt het huisje van je target uit > RETURN TO MISSION.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
De open wereld games die we nu kennen kunnen nog op tientallen manieren verbeterd worden. Ze zijn nog lange na niet zo dynamisch en levendig zoals men doet voorkomen in de trailers.

Red Dead 2 pak ik als meest recente voorbeeld, maar alle voorgaande GTA games hadden al hetzelfde. In elke trailer spreekt men over;
- de meest levendige wereld ooit (1),
- het meest gevarieerde en unieke ecosysteem zoals nog nooit gezien (2),
- elke NPC leeft zijn eigen leven onafhankelijk van de speler (3),
- oneindige interactie met de omgeving (4),
- elk wapen is uniek en in allerlei manier aan te passen (5),
- meer dan 60 wapens in de game (6),
- de game zit vol met oneindige random opportunities (7)
- alle acties die jij in de wereld doet hebben zijn consequenties (8 ).

1. We hebben wat extra NPC's in de saloon gestopt die aan een tafeltje 24 uur per dag bier zuipen.
2. Er rent af en toe een wolf achter een konijntje aan.
3. Die ene houthakker staat overdag hout te hakken en in de avond zit hij in zijn hut te eten.
4. Je moet eerst een la openen voordat je een kast kunt looten.
5. Er zitten 4 pistolen in het spel maar je kan de kolf een ander kleurtje geven.
6. Eigenlijk zijn het maar 10 wapens maar de andere 50 hebben we vernoemd naar de bandiet die hem droeg en maakt het dus uniek.
7. We hebben 10% kans toegevoegd dat er 1x per week een ontsnapte gevange uit de bosjes komt rennen, 30% kans toegevoegd als er iemand wordt beroofd, 20% kans dat iemand zijn paard is ontsnapt en 15% kans er een paar bandieten in de bosjes liggen.
8. Op 6 punten in de map zullen we een huisje of gebied aanpassen na het voltooien van de gerelateerde zijmissie.

Natuurlijk wel erg zwart-wit en simpel gezegd, maar er zijn nog 'ultieme, oneindige, en unieke' manieren om van open wereld games échte werelden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 15:53
TheBrut3 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:11:
Wat kan beter? Dat je echt overal binnen kan.
In GTA San Andres kon je wel in meer gebouwen.

Niet alleen dat, er waren veel meer features. Zoals het aanzetten van je ruitenwissers. Nitrous injection. Besturen van een trein. Missies als vrachtwagenchauffeur.

Er zouden in de nieuwere GTA wel meer gedaan kunnen worden in de omgeving ipv alleen de hoofdmissie.

Het wordt ook allemaal veel realistischer maar stiekem mis ik wel die overdreven exploderende auto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het zou al erg helpen als je met willekeurige NPC's kunt spreken en vragen kunt stellen. En dat NPC's echt een leven hebben. In plaats van zich enkel tussen 2 of 3 plekken te verplaatsen. Nu zijn de meeste NPC's niet veel meer dan bewegende pionnen. Iets wat perfect zou kunnen met een cloud back-end omgeving waar het merendeel van de wereld waar je je in begeeft geregiseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Seth_Chaos schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:18:
Het zou al erg helpen als je met willekeurige NPC's kunt spreken en vragen kunt stellen. En dat NPC's echt een leven hebben. In plaats van zich enkel tussen 2 of 3 plekken te verplaatsen. Nu zijn de meeste NPC's niet veel meer dan bewegende pionnen. Iets wat perfect zou kunnen met een cloud back-end omgeving waar het merendeel van de wereld waar je je in begeeft geregiseerd wordt.
Wat heeft dat voor zin? Dat kost een gigantische hoeveelheid tijd, geld en data en het voegt voor de meeste mensen niks toe. Dan heb je duizenden NPC's met een compleet geprogrammeerd eigen leven en 98% van de spelers gaat daar helemaal niets van merken tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

Cyphax

Moderator LNX
De wereld voelt dan echter: meer immersie.

Wat dat betreft zou ik wel meer van dat soort games in VR willen spelen. FO4 toonde voor mij aan dat een grote game met open wereld in VR een

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Cyphax schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:05:
[...]

De wereld voelt dan echter: meer immersie.

Wat dat betreft zou ik wel meer van dat soort games in VR willen spelen. FO4 toonde voor mij aan dat een grote game met open wereld in VR een
Ja dat snap ik, maar dat gaat echt nooit gebeuren tenzij het procedureel kan en het weinig resources kost.
Pagina: 1