Zijn er PS4 spelen die grafisch beter zijn dan GTA4?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn zoontje van 9 speelt GTA5. Ikzelf ben een PS4 "noob" (zie, dat woord ken ik al) dus ik ben totaal ondersteboven van de graphics en de realiteit van het spel.

Ik vraag me af, zijn er PS4 spelen die nog beter zijn qua graphics en realiteit?

PS.
Dit topic gaat enkel over games die beter zijn dan GTA5 qua graphics en realiteit.
Ik heb een ander topic lopen over het al dan niet verantwoord zijn om een 9-jarige GTA5 te laten spelen.

Laten we die alsjeblieft niet door mekaar halen om het overzicht te bewaren!
Dank! (van een papa-van-gamende-9-jarige-die-het-allemaal-niet-meer-weet)

[ Voor 40% gewijzigd door demichel op 31-01-2019 11:46 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
Wat is realiteit. Spiderman is mooi, Red Dead Redemption 2 is mooi.
9 jaar en GTA5? Of doel je op Gran Turismo en niet Grand Theft Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:47
Denk dat Horizon Zero Dawn je dan ook omver blaast. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De vraag die bij me rijst is of het wel pedagogisch verantwoord is om een spel als GTA5 te laten spelen door iemand van negen jaar oud. Nu hecht ik niet veel waarde aan leeftijdratings maar v.z.i.w is dat spel voor 18+?

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 31-01-2019 11:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
Arunia schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:22:
Wat is realiteit. Spiderman is mooi, Red Dead Redemption 2 is mooi.
9 jaar en GTA5? Of doel je op Gran Turismo en niet Grand Theft Auto?
Grand Theft Auto 5.

Zoals hierboven gezegd, hij beseft héél goed dacht het maar een spelletje is en dat het échte leven niet zo is.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Gunner schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:25:
De vraag die bij me rijst is of het wel pedagogisch verantwoord is om een spel als GTA5 te laten spelen door iemand van negen jaar oud. Nu hecht ik niet veel waarde aan leeftijdratings maar v.z.i.w is dat spel voor 18+?
Die vraag stelde ik op dit forum ook al.

Hij beseft héél goed dat het maar een spelletje is. Telkens ik erover begin, zegt hij me: "Maar papa toch, dat is maar een spel, in het écht is dat toch niet zo, ik ben toch niet gek. Ben ik gek? ".

Dat stelt me toch wel gerust dat hij de grens trekt tussen enerzijds een spel als GTA5 of een horrorfilm (die ik haat maar hij is gek op zombies) en anderzijds de echte wereld.

Maar ik zat toch met die vraag, daarom stelde ik die ook eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 09:40

Willybubba

Nut up or shut up.

Gunner schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:25:
Dit. GTA is *echt* geen kindergame!!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

demichel schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:27:
Zoals hierboven gezegd, hij beseft héél goed dacht het maar een spelletje is en dat het échte leven niet zo is.
Kan wel zijn. Maar als m'n dochter voor het eten vraagt of ze een snoepje mag en ik dan zeg dat het alleen mag als ze haar bord leeg eet is dat absoluut geen garantie dat ze dat ook doet. Ergo; kinderen zeggen alles om maar hun zin te krijgen.

Dan nog is het aan jou om dat zelf te bepalen en niet je kind maar goed, verder wil ik me niet met de opvoeding bemoeien hoor ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Willybubba schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Dit. GTA is *echt* geen kindergame!!
Ook niet voor iemand die mentaal vér op zijn leeftijd vooruit is?

Ik stel maar de vraag hoor, ik stel je mening niet in vraag of zo. Hij gaat er heel volwassen mee om en dat stelt me toch wel wat gerust.

Beter dan Fortnite. Dat "gratis" spel heeft me al een fortuin gekost aan skins en wapens en andere spullen. Slimme mannen, die van Epic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb er expres niets over gezegd omdat het aan ouders zelf is om te beslissen of hun kind dat mag of niet. Zelf blijf ik weg bij dat soort spellen wanneer mijn dochter erbij is. Als ik @demichel zo lees, is hij er wel mee bezig wat z'n kind doet. Veelal ouders die dat niet doen, daar krijg je rottigheid mee met de kinderen.
Ken je kind. Wij zijn ook naar Coco geweest met onze dochter en dat ging ook gewoon goed.
Ikzelf heb ook van jongs af aan dat soort spellen gespeeld. Begonnen met Wolfenstein, Doom, Duke nukem 3D, Rise of the Triads enzovoorts. Ben er niet minder van geworden. Ben zelfs een vrij rustig persoon. En inderdaad zoals hieronder aangegeven, vele uren vermaak.

@ de rest, dat is niet de discussie voor dit topic en hij heeft het al eens eerder gevraagd. Simpel. Laat dat even los, want het komt het topic niet ten goede. Dan is de TS alleen maar aan het verdedigen. De vraag is of er meer realistische spellen zijn zoals dat.
Ik heb al Spiderman geopperd (minder realistisch) en Horizon Zero Dawn (deze is van een Nederlandse developer! En echt heel erg mooi).
Wellicht GTA4, maar weet niet of die nu voor de PS3 was. Om even in het genre te blijven. Red Dead Redemption 1 en 2 is een optie, maar 1 is volgens mij ook alleen voor de PS3.
LA Noire, maar ook daar de vraag of dat een PS3 spel is of ook voor PS4.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 31-01-2019 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
Gunner schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:31:
[...]
Dan nog is het aan jou om dat zelf te bepalen en niet je kind maar goed, verder wil ik me niet met de opvoeding bemoeien hoor ;)
Dank je voor je advies. Tuurlijk begrijp ik wat je bedoelt.

Ik worstel wat me die vraag. Zelf vind ik het een geweldig spel (al ben ik een complete "noob") en zijn plezier te zien ermee is me goud waard, dat en het onderscheid dat hij kan maken tussen a) en spel of een film (' 's avonds gaan die acteurs gewoon naar huis en spelen met hun kindjes' zegt hij dan) en b) de échte realiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 14:45

auto660

1991 240 GL Brick

Ik speelde vroeger op die leeftijd ook al GTA hoor, Vice City en San Andreas natuurlijk. Mijn broertje heeft dat later op die leeftijd ook helemaal grijs gespeeld samen met de bijbehorende First Person Shooters op de pc. Ik zou mij daar helemaal niet druk om maken, het enige wat wij er aan overgehouden hebben zijn vele uren vermaak. Vooral met alle extra game modes die GTA V heeft zou ik mij toen daar kostelijk mee vermaakt hebben. Samen met een map vol cheats was het helemaal lachen, al raakte ik die altijd kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door auto660 op 31-01-2019 11:36 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Zoals @Rob SOS in zijn post al aangaf;

Ga voor "Horizon Zero Dawn". Fantastisch spel, goede verhaallijn een heerlijke graphics!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
Arunia schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:33:
@ de rest, dat is niet de discussie voor dit topic en hij heeft het al eens eerder gevraagd. Simpel. Laat dat even los, want het komt het topic niet ten goede. Dan is de TS alleen maar aan het verdedigen. De vraag is of er meer realistische spellen zijn zoals dat.
Dank je.

Ik heb hier een ander topic lopen over het al dan niet verantwoord zijn van GTA5 voor kinderen. Post alsjeblieft je commentaren daar. Geloof me, ze zijn allemaal gewaardeerd. Ik ben op zoek naar antwoorden want ik weet het gewoon niet. Voor mij is het OK, maar misschien sla ik de bal wel helemaal mis en jullie input is onbetaalbaar.

Laten we de twee topics (a) is het verantwoord? en b) zijn er grafisch betere games niet door elkaar smijten).

[ Voor 7% gewijzigd door demichel op 31-01-2019 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@demichel Ik ben het helemaal met je eens. Jij bent de ouder en jij neemt die beslissing aan de hand van dat je je kind kent. Iedereen mag er wat van vinden, maar inderdaad plaats dat in het juiste topic.
ps, post even in de TS de link naar het andere topic met de mededeling dat daarin gediscussieerd mag worden over het wel of niet.

Wat ik nog meer aan wil raden omtrent spellen, neem je kind mee naar de winkel of wellicht beter als ik de ontketende discussie zo zie, kijk online bij de spellen voor de PS4 in de webwinkels en laat hem aanwijzen wat hij interessant vind en kijk even zelf door filmpjes e.d. of het wat is.
Ik kan wel een The Last of Us noemen met Zombie's, maar of dat voor hem wat is. Zit heel veel schrikken in bijvoorbeeld. Dus zou het ook weer niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Arunia schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:43:
Wat ik nog meer aan wil raden omtrent spellen, neem je kind mee naar de winkel of wellicht beter als ik de ontketende discussie zo zie, kijk online bij de spellen voor de PS4 in de webwinkels en laat hem aanwijzen wat hij interessant vind en kijk even zelf door filmpjes e.d. of het wat is.
Ik kan wel een The Last of Us noemen met Zombie's, maar of dat voor hem wat is. Zit heel veel schrikken in bijvoorbeeld. Dus zou het ook weer niet aanraden.
Hij kijkt Youtube, kent alle spelletjes, komt met Engelstalige termen waar ik als IT-er 20jaar+ nog nooit van gehoord heeft, enz... Ik moet dringend een "inhaalbeweging" invoeren om wat van die dingen te leren. Mijn laaste game-ervaring waren cassettes met een Commodore 64 :) --verder enkel Oracle maar daar heeft een 9-jarige weinig boodschap aan (en maar goed ook haha).

[ Voor 5% gewijzigd door demichel op 31-01-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:43
GTA V ziet er niet slecht uit, maar het kan echt niet meer mee met games van deze generatie op het vlak van graphics. Belichting, textures etc zijn gewoon een stuk minder. Dan lijkt het bij GTA V alsof je naar een aardappel kijkt 8)7
Watch Dogs 2 bijvoorbeeld is een heel gelijkaardige game en ziet er al een stuk beter uit. (nochtans ook al een game van 2016)

Deze 2 games zien er verschikkellijk goed uit. Worden uitgebracht in de komende 18 maanden
Ghost of Tsushima
The last of Us Part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:07
Anton.net schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:28:
GTA V ziet er niet slecht uit, maar het kan echt niet meer mee met games van deze generatie op het vlak van graphics. Belichting, textures etc zijn gewoon een stuk minder. Dan lijkt het bij GTA V alsof je naar een aardappel kijkt 8)7
Watch Dogs 2 bijvoorbeeld is een heel gelijkaardige game en ziet er al een stuk beter uit. (nochtans ook al een game van 2016)

Deze 2 games zien er verschikkellijk goed uit. Worden uitgebracht in de komende 18 maanden
Ghost of Tsushima
The last of Us Part 2
En Wanneer is een E3 trailer (of elke ander non-gameplay trailer) ooit ook echt werkelijkheid geworden?
Spiderman ps4 zag er in de trailer geweldig uit, krijg je de echte game te zien is het nog steeds wel mooi maar niet wat ze hadden laten zien in de trailers AKA Trailers moet je Bijna nooit geloven als het gaat om de Graphics.

Wat ik persoonlijk wel echt een mooi spel vindt is Kingdom hearts 3, maar dat is meer omdat ik die art style zo vet vindt en het allemaal zo goed in die game past

Edit:
kwam er pas iets later achter dat er daadwerkelijk gameplay in de trailers zat, oepsie :P

[ Voor 4% gewijzigd door energydrank op 31-01-2019 13:54 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ja die zijn er. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukiq
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2021
Mijn zoontje van 9 speelt GTA5......Doe even normaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad.... , gebruik google, youtube etc , maar het is beter om een topic te openen

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:47
Pukiq schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:06:
Mijn zoontje van 9 speelt GTA5......Doe even normaal!
Niks mis mee,ik speelde op die leeftijd DOOM.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zooo moraalridder gehalte is weer hoog :)

Grafisch initieel? RDR, Horizon Dawn, spiderman, Division.

Maar qua 'realisme' heb je al aardig probleem, er zijn niet bijzonder veel open worlds waar je veel kan doen. Watchdogs, Wildlands niet echt mooi, just cause is gewoon gigantisch groot.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:35
Laten we allemaal weer even de morale verhevenheid parkeren, want dat is echt totaal overbodig. Sterker nog, het is gewoon irritant. Mocht je willen klagen, TS heeft er zelfs een extra topic voor geopend waarvoor kudo's.

Er zijn heel veel games die mooier zijn dan GTA:

RDR2, Horizon Zero Dawn, Spiderman, Anthem (komt nog uit, nog maar de vraag hoe die uitpakt), Uncharted, God of War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik zie de discussiewaarde van dit topic niet: het worden alleen maar opsommingen en lijstjes, en daar hebben we een broertje dood aan op Tweakers.

Dit soort zaken zijn ook eenvoudig zelf te onderzoeken door wat trailers / beelden op YouTube te bekijken...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.