Laptop mag Windows niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 13:53

Genius-General

Expect the Unexpected

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb hier een laptop van een vriendin van mij en die heeft tijdens het afsluiten de klep dicht gedaan (onbekend of dit onder een update was)

Nou gebeurd het volgende, de laptop gaan aan en Windows laad. Dan houd het ook op als het laadscherm voorbij is is het beeld zwart, je ziet wel dat de backlight aanstaat maar geen beeld en geen cursor.
Hij laad tevens automatisch herstel wel maar ook daar zwart beeld..

Nou komt het vreemde, heb dus ook een Windows installatie usb geprobeerd maar daar gebeurd ook het zwarte scherm probleem 8)7

Memtest x86 zonder problemen, Linux draait zonder problemen, geen output op de HDMI.

Heeft iemand nog ideeën?

Groetjes :)

Beste antwoord (via Genius-General op 05-03-2019 17:36)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je zou ook de disk met Windows erop in een andere computer kunnen aansluiten (als enige disk) en vervolgens booten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Probeer Windows in Safe Mode te starten. Dan wordt als het goed is een standaard video driver en resolutie gebruikt. Als je herstart naar de Windows opdrachtregel zou je die toch tenminste moeten zien.

Laptop hardware kun je resetten door 20 seconden de aan/uitknop ingedrukt te houden. Is de laptop aangesloten met een stekker in het stopcontact?

Heb je naar black screen oplossingen gezocht, zoals deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General

Genius-General

Expect the Unexpected

Topicstarter
mrmrmr schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:12:
Probeer Windows in Safe Mode te starten. Dan wordt als het goed is een standaard video driver en resolutie gebruikt. Als je herstart naar de Windows opdrachtregel zou je die toch tenminste moeten zien.

Laptop hardware kun je resetten door 20 seconden de aan/uitknop ingedrukt te houden. Is de laptop aangesloten met een stekker in het stopcontact?

Heb je naar black screen oplossingen gezocht, zoals deze?
Ik kom niet in safe mode, geen beeld

Heb de bios ook al gereset en een herstelmedia gemaakt maar bij alles wat ik probeer, na het laad dingetje heb ik geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:39

OB1

Ik had een soortgelijk probleem bij mijn Dell laptop.

Computer liep vast, startte geen Windows op, wel Linux en Memtest.

In mijn geval was het een bootloop. ( Dell Inspiron 15 7000 - automatisch herstel bootloop )

Ik heb destijds het volgende gedaan:
  • Diagnotics gedraaid in de BIOS - geen error
  • BIOS naar factory defaults - werkt niet
  • Booten schone installatie vanaf sata HDD - werkt niet
  • Booten vanaf USB install stick - werkt niet
Je zou bovenstaande kunnen proberen.

Bij mij was reparatie helaas de enige oplossing. Hierbij was het moederbord vervangen.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Je zou ook de disk met Windows erop in een andere computer kunnen aansluiten (als enige disk) en vervolgens booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General

Genius-General

Expect the Unexpected

Topicstarter
Opgelost, hardeschijf bleek fout te zijn. Even testen in andere pc gaf gelijk uitsluitsel, die deed ook niks.
Toch apart dat hij zelfs niet eens van een recovery usb wil starten als de hdd kapot is.

Bedankt voor jullie input!
Pagina: 1