Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:31
Mijn vraag
Ik ben in het bezit van een Dell Inspiron 15 7000 laptop. Een aantal dagen geleden was ik GTA aan het spelen, toen viel 'ie plotseling uit. Sindsdien is het mij niet gelukt om in Windows te booten. Ik zet de laptop aan, die toont het Dell logo, knippert vervolgens en toont het scherm waarbij 'ie opstartherstel laadt maar vervolgens na een paar seconden bevriest. Ik kom dus niet in de startup repair terecht.

Dit gebeurt vanaf de NVME SDD, vanaf de sata HDD (schone installatie van deze computer) en ook vanaf mijn Windows 10 USB stick die ik heb gebruikt om te installeren. Ik heb de BIOS naar factory defaults gezet, dit hielp ook niet. De Dell Diagnostics die in de BIOS zit geeft geen errors.

Ik kan wel in de BIOS komen gelukkig.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel 600p 1TB (nvme SSD)
Oude 250gb sata HDD
Sandisk 16 GB usb 3 stick
Sandisk 64 GB usb 3 stick

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Dell diagnotics gedraaid in de BIOS - geen error
  • BIOS naar factory defaults - werkt niet
  • Booten schone installatie vanaf sata HDD - werkt niet
  • Booten vanaf USB install stick - werkt niet
Momenteel ben ik bezig om een Ubuntu live USB draaiend te krijgen, maar dit lukt me ook nog niet. hoewel ik wel het menu krijg en op "try Ubuntu without installing" kan duwen, krijg ik daarna een zwart scherm. Dit heb ik met zowel Secure boot aan als uit. Wel kom ik via Legacy boot in de Memtest86 die nu staat te draaien.

*edit*
Memtest heeft de hele nacht gedraaid en heeft 5 passes zonder fouten.

Wie weet er nog iets? ik ben een beetje ten einde raad op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door OB1 op 06-08-2018 13:15 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:31
Update :

Ik heb doormiddel van acpi=off nu Ubuntu kunnen installeren. Bij het starten van de Windows USB in Legacy krijg ik echter een BSOD met als foutcode ACPI BIOS ERROR.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X