Onterechte wraakreview van AenW Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:40
Op 19 november 2018 liet ik een beoordeling op AenW's profiel achter na 2 weken aan tevergeefs wachten op reactie op mijn bericht.
Dezelfde dag nog kreeg ik een negatieve review. "geen bericht ontvangen"
Dat hij dit mailtje niet heeft ontvangen, is niet relevante feedback op mijn V&A profiel. Ik heb de configuratie van zijn email niet verzorgd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2ZWK5oW2Xp7YUJpZqrOxsEax/thumb.jpg
Op maandag 25 februari heb ik AenW via dm verzocht zijn beoordeling op mijn V&A profiel te verwijderen, maar hij heeft hier nog geen gehoor aan gegeven of op gereageerd.

Daarnaast is het mij opgevallen dat AenW wel vaker extreem korte, negatieve beoordelingen achterlaat op de profielen van mensen die hem negatief beoordelen, zoals bij barry bloempot, Pulpshow en iceman33.
Dat mensen negatieve beoordelingen op elkaars profiel achterlaten kan natuurlijk, maar in mijn ogen zijn de beoordelingen die AenW achterlaat verre van inhoudelijk sterk en neigen ze puur naar wraak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je mocht zelf ook geen beoordeling plaatsen... geen overeenkomst = geen beoordeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met bovenstaande. Ook een beetje zeikerig om als iemand niet op een mailtje reageert een negatieve beoordeling te geven.

Ik zou jou dan ook negatief willen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

stin00 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:13:
Je mocht zelf ook geen beoordeling plaatsen... geen overeenkomst = geen beoordeling.
Dit dus.
Je mag zelf met @AenW overleggen hoe jullie hier uit gaan komen. We horen het wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
Mag ik vragen waar geen overeenkomst = geen beoordeling beschreven staat?
Ik kan dit niet vinden op de pagina bij het werkelijke achterlaten van een beoordeling, V&A FAQ of Tweakers.net algemene voorwaarden.
Als ik dit had geweten, had ik mezelf de moeite bespaard :/

Daarnaast is mijn vraag hoe lang de periode is eer een partij een topic als deze eenzijdig mag starten. Deze informatie kan ik niet terugvinden in How to - Feedback laten aanpassen of de andere, eerder genoemde bronnen.
Of is dit permanent not-done? Dus als AenW niet reageert op mijn dm, zit ik permanent vast aan zijn wraakreview?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Uit de Tweakers FAQ:
Hoe komt het dat er beoordelingen verdwijnen?
Beoordelingen verdwijnen alleen als een van de Frontpage Admins deze verwijdert. Het verwijderen kan verschillende redenen hebben, maar heeft er doorgaans mee te maken dat de beoordeling niet aan de hierboven omschreven regels en richtlijnen voldeed. Bijvoorbeeld door gebrek aan goede onderbouwing, of een beoordeling die niet over een concrete en afgeronde ervaring gaat. De auteur van de beoordeling zal van verwijdering altijd per e-mail op de hoogte gesteld worden.
Als de tegenpartij niet reageert op een verzoek om er samen uit te komen, kunnen wij kijken naar de beoordelingen en zo nodig een uitspraak doen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 16:17
Microkid schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:09:
Uit de Tweakers FAQ:

[...]

Als de tegenpartij niet reageert op een verzoek om er samen uit te komen, kunnen wij kijken naar de beoordelingen en zo nodig een uitspraak doen.
Een ervaring is ook afgerond als de wederpartij niet reageert hoor. Juridisch gezien is een ervaring niet gelijk aan een overeenkomst, gelukkig.

Voorbeeldje: als iemand een advertentie online zet met een vraagprijs van 100€ en 10 mensen gaan akkoord met de prijs 100€ en krijgen geen respons, dan mag diegene van mij 10 negatieve beoordelingen ontvangen. En ook volgens de voorwaarden strikt gezien. Zo werkt het toch altijd? Als een winkelier iets voor 100€ in de etalage zet en hij zet je snel de winkel uit als je het wilt kopen, dan is een slechte beoordeling voor die winkelier toch ook legitiem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:07:
[...]

Een ervaring is ook afgerond als de wederpartij niet reageert hoor. Juridisch gezien is een ervaring niet gelijk aan een overeenkomst, gelukkig.

Voorbeeldje: als iemand een advertentie online zet met een vraagprijs van 100€ en 10 mensen gaan akkoord met de prijs 100€ en krijgen geen respons, dan mag diegene van mij 10 negatieve beoordelingen ontvangen. En ook volgens de voorwaarden strikt gezien. Zo werkt het toch altijd? Als een winkelier iets voor 100€ in de etalage zet en hij zet je snel de winkel uit als je het wilt kopen, dan is een slechte beoordeling voor die winkelier toch ook legitiem?
Da's leuk en aardig dat het zogezegd juridish bepaald is, maar zodra je op Tweakers gaat kopen of verkopen ga je akkoord met hun voorwaarden, dus valt dit gewoon plat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 16:17
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:17:
[...]

Da's leuk en aardig dat het zogezegd juridish bepaald is, maar zodra je op Tweakers gaat kopen of verkopen ga je akkoord met hun voorwaarden, dus valt dit gewoon plat.
Tweakers mag uiteraard zelf bepalen welke reviews ze laten staan, maar in hun voorwaarden stellen ze als eis een “afgeronde ervaring”. Dat is een veel breder begrip dan een afgeronde koop (met transactie). Een verkoper die van de aardbodem verdwijnt, levert ook een afgeronde ervaring op.

En mijn mening is dat er best wat voor te zeggen is om dat soort reviews ook toe te laten. Ik vind het juist een voordeel aan handelen via V&A dat mensen snel reageren en relatief veel verantwoordelijkheid nemen vergeleken met marktplaats. Reageert iemand nooit als iemand de vraagprijs biedt, dan rechtvaardigt dat imo een slechte beoordeling op het gebied van communicatie.

edit:
Ik realiseer me nav. de post hieronder dat dit inderdaad iets offtopic is. Maar om nou te zeggen dat dit een eigen topic waard is...dat denk ik ook niet. Ik denk wel dat er goed nagedacht moet worden over hoe het te verduidelijken. Het voorbeeld wat ik hierboven geef is extreem, maar als iemand met hele lijsten met specsheets naar iedereen moet antwoorden om daarmee negatieve beoordelingen te voorkomen, wordt het ook weer onwenselijk. Er is dus ook best wat voor te zeggen om het te interpreteren/verwoorden als “alleen een review plaatsen na een afgeronde transactie”. Anyway, dit was mijn 2 cents. Zal jullie niet verder lastigvallen met mijn mening :P

[ Voor 26% gewijzigd door nino_070 op 04-03-2019 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ffha
Ik ben het eens met Techandmusic, maar ik vind de gebruikte terminologie uit de Tweakers FAQ onduidelijk o.a. door het argument wat nino aandraagt. Wat mij betreft is mijn uitwisseling met AenW een concrete en afgeronde ervaring.
Dat het in de praktijk volgens de handhavers van de Tweakers wet niet zo is, is natuurlijk prima, maar in mijn ogen mag dit wel verduidelijkt worden op de betreffende pagina's en in het venster waar beoordelingen geschreven worden.

Nino, ik stel je feedback op prijs, maar maak aub een nieuwe thread om dat soort feedback voor Tweakers achter te laten, anders derailed de thread. Ik beloof erin te posten, want ik ben het met je eens :p

Daarnaast is mij nog steeds niet duidelijk wanneer genoeg tijd verstreken is eer dit verzoek zonder reactie van de tegenpartij gemaakt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

nino_070 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:07:
[...]

Zoals al vaker in dit forum vermeld verstaan wij onder een ervaring de poging om een overeenkomst afgerond te krijgen. Dus stel dat er wederzijds akkoord is over het product en prijs, en de tegenpartij haakt af, dan is dat een poging tot ervaring. Alle voorafgaande communicatie valt daar niet onder. Het feit dat iemand niet reageert op een mail/DM is geen reden om een beoordeling te schrijven.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.