Toon posts:

Pinnacle PCTV probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pasgeleden heb ik een Pinnacle PCTV kaart gekocht.Bij het installeren verliep alles goed,totdat PCTV Assistant starte.
Nu ging PCTV Assistant alles testen,bij de enelaatste test geeft ie een foutmelding.

Als ik nu PCTV Vision start hoor ik wel alles maar ik zie niks,ik zie een raar groen met blauw beeld..

Ik heb de tv kaart ook in een ander slotje gedaan,met hetzelfde resultaat.

Ik heb een Pentium III 450 , een TNT 2 kaart en 96 MB geheugen..

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 24 juli 2001 18:47 schreef hetlegioen het volgende:
Pasgeleden heb ik een Pinnacle PCTV kaart gekocht.Bij het installeren verliep alles goed,totdat PCTV Assistant starte.
Nu ging PCTV Assistant alles testen,bij de enelaatste test geeft ie een foutmelding.

Als ik nu PCTV Vision start hoor ik wel alles maar ik zie niks,ik zie een raar groen met blauw beeld..

Ik heb de tv kaart ook in een ander slotje gedaan,met hetzelfde resultaat.

Ik heb een Pentium III 450 , een TNT 2 kaart en 96 MB geheugen..
welk os heb je?

het duurde bij mij ook even voordat ik hem aan de praat had gekregen, nadat ik al m'n insteekkaarten doorelkaar had gehusseld... hij wil nog weleens moeilijk doen als je bijv. 2 netwerkkaarten erin hebt zitten enzo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt waarschijnlijk heel dom maarre,wat is precies "os" ...

Als ik 't goed heb begrepen, ik heb Windows 98 SE

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Die dingen zijn gigantisch kritisch... Kijk eens op de site en download alle drivers die je maar kunt vinden en installeer ze in de goeie volgorde.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste drivers heb ik al,heeft niks geholpen.

• rookie
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb hierzo met mijn pctv pro ook af-en-toe dezelfde problemen (sinds ik deze in mijn nieuwe compu heb zitten)

als ik een soft reboot doe (een restart met shift ingedrukt) dan werkt daarna de tvkaart probleemloos...

Verwijderd

dingen zijn krengen. Goed spul, ALS het werkt. Ehm idd de nieuwste drivers van alles downen incl vid, geluid, VIA 4-1(als je ze hebt).

Onder win2k heb je overigens over et algemeen minder problemen.

• Chiron
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
onder 98 (se) had ik ook aanzienlijk meer moeite met het aan de praat krijgen van dat ding, onder me en 2k draaide ie zonder morren

gewoon een kwestie van alle kaarten uit je comp slopen, en dan die pctv erin en dan 1 voor 1 kaarten terugzetten totdat ie weer de mist in gaat, dan kan je zien welke kaart er een conflict veroorzaakt

kan soms een aardige stoelendans qua kaarten geven als het tegenzit :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29
Werkt de TV kaart wel als je de overlay modus uitzet ? Misschien dat windows een verkeerde overlay methode gebruikt.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Foxke
  • Niet online
Op dinsdag 24 juli 2001 21:07 schreef neographikal het volgende:
dingen zijn krengen. Goed spul, ALS het werkt. Ehm idd de nieuwste drivers van alles downen incl vid, geluid, VIA 4-1(als je ze hebt).

Onder win2k heb je overigens over et algemeen minder problemen.
Minder problemen??
Ik lees hier dat er juist meer probs zijn met w2k, en dat weet ik ook uit ervaring
Onder ME loopt ie bij mij perfect :) (net als heel ME trouwens)
Ik ben benieuwd wat ie strax onder windows xp zal gaan doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm eindelijk aan de praat gekregen(af en toe).

M'n oplossing was vreemd:
Ik heb windows eerst op 16 kleuren gezet,restart,32 bit kleuren gezet,restart,nu doet ie 't.

Als ik nu m'n computer weer uitzet en de volgende keer weer aandoe,doet de tv kaart 't weer niet en moet ik weer die dingen met de kleuren doen. |:(

Erg irritant dus,is hier een oplossing voor?

Bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

ok dis lollig NOT.

dit is dus wat ik bedoel met ALS het werkt.......

die gasten moeten eens leren fatsoenlijke drivers te schrijven.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 19:27
os is Operating System :7

Verwijderd

ook goedemorgne k begrijp de lol niet maar jah, zet er ff een quote bij de volgende keer of doe ff geen offtopic reacties plz

• SanderFerrari
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet proberen om de kaart een appart IRQ te geven. Of met een simpel kaartje laten delen (zoals geluidskaart). Mijn PCTV Rave heeft een gedeeld IRQ met mijn Terratec DMX 1024.

Succes
Sander

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 18:39 schreef SanderFerrari het volgende:
Je moet proberen om de kaart een appart IRQ te geven. Of met een simpel kaartje laten delen (zoals geluidskaart). Mijn PCTV Rave heeft een gedeeld IRQ met mijn Terratec DMX 1024.

Succes
Sander
zal niet in alle gevallen werken vertrouw me. Ik heb dit al vaker gehad met die irq's en na lang kloten stond tie eindelijk alleen op irq 8. Problemen: nog steeds aanwezig.

greetz nog een sander :)

Verwijderd

Okee als je de search gebruikt had had je het gevonden. Ik had exact hetzelfde probleem. Een bios upgrade van m'n Geforce was de oplossing. op m3dzone.com kun je de standaard bios van nvidia downen, die flashen en het probleem is over.

Probeer maar eens het tv programma in 16 bit te starten, dat werkt waarschijnlijk wel.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/180236

Verwijderd

Volgens mij zijn er vele oorzaken die tot dit irritante groen-paarse beeld leiden.Ik heb dit probleem ook met PCTV en de sounblaster live!.
Als SB 16 emulation een IRQ krijgt toegewezen (overigens niet geshared met de TV-kaart) dan ontstaat dit probleem ook.
Nu kan die SB 16 emulatie me voorlopig niet zo boeien..maar het is wel lastig dat als ik in het BIOS wat on-board chippies uitschakel om IRQ's vrij te maken...dat dan die SB16 emu meteen weer een IRQ krijgt en dus de TV-kaart het niet meer doet..
Ga nog wel even proberen om handmatig IRQ's toe te wijzen :7

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 18:52 schreef Ener-G het volgende:

[..]

welk os heb je?

het duurde bij mij ook even voordat ik hem aan de praat had gekregen, nadat ik al m'n insteekkaarten doorelkaar had gehusseld... hij wil nog weleens moeilijk doen als je bijv. 2 netwerkkaarten erin hebt zitten enzo

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 18:52 schreef Ener-G het volgende:

[..]

welk os heb je?

Hallo Heren.

Ik heb ook een pctv kaart aangeschaft van Pinacle Rave en heb vergelijkende problemen ondervonden.
Na installatie van de bijgeleverde software en na het draaien van de testsoftware bleef het ding hangen op de laatste test de zogenaamde kleurbalkjes.
Ik heb toen na veel proberen een HD gepakt en even win98se opnieuw geinstaleerd onmdat ik dacht dat er wellicht ergens een driver stond te vervelen.
Ook de videokaart even opnieuw geinstalleerd en gaan met die banaan DACHT IK.
Niet dus.......klote gewoon, het systeem gaat hangen.
Soms start het ding wel op en loopt vervolgens na een aantal seconden zo vast als een huis.
Alle kaarten uit het systeem gesloopt dus alleen maat de pctv kaart er in en de videokaart meer niet.
IRQ veranderd, keihard IRQ toegewezen aan allerlei PCI sleuven enz enz........
Dit alles heeft tot niets geleid dan een berg werk voor .........

Het systeem is een Asus A7A266 met 1333 Mhz processor en +- 780 MB geheugen.
2 harddisks van Maxtor Diamond 40Gb ata100 7200RPM.
Videokaart is de Asus V7100 met TV out.
Plextor writer en CD speler van Plextor SCSI en een DVD speler.
Sounblaster 1024 Live en een Realtec 100mb netwerkkaart.
Een gewoon telefoon modem en een kabelmodem.

Affijn afgezien van dit alles MIJN PCTV KAART WERK DUS NOG STEEDS NIET EN BEGIN STEVEIG DE INDRUK TE KRIJGEN DAT HET AAN DE DRIVERS VAN DE VIDEOKAART LIGT.

Cor
Pagina: 1