Toon posts:

Probleem met PCTV pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een poosje ruzie met m'n pctv pro.. Hij schakeld reuze traag over van kanaal naar kanaal. Het beestje heeft absoluut problemen met het vasthouden van de fine tuning in het programma en het ergste. Als ik m'n bureaublad op 32bit kleuren zet dan krijg ik alleen maar een paars beeld. Tenzij hardware overlay uitstaat (Maar da's errug traag). Oh OS=win2k sp2 grafische kaart GeForce2 met 12.90 drivers. Ook met andere drivers flipt ie.

Heeft iemand ditzelfde probleem (Heb er op gezocht maar kon niets vinden en zag dat meer mensen een PCtv kaart hebben) en weet hij hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt voor de nuttige reacties ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met hetzelfde probleem?

Verwijderd

probeer eens op de
http://www.pinnaclesys.de/du/default.asp
site een update voor je tv-software te downloaden!

dit werkte bij mij ook toen ik van dit soort problemen had *D

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan zit nu op 4.02s versie.. geen geluk.. En de helpdesk beweerd dat het aan de netwerk kaart ligt.. :? Hmm, ik had gezegd dat die onboard zat dus ze dachten er lekker vanaf te komen.. Uitgezet, datwas het dus niet :9. Gaar dat alleen ik dat probleem heb dan.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Gooi je kaart eens in een ander PCI slot...misschien een conflictje :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is echt geklooi met de geforce2... als ik m'n S3 als primaire monitor instel werkt het wel goed... ik hoorde van meer mensen dat er problemen waren met de pctv en een nvidia chip... en hun helpdesk |:(|:(|:(|:( wat een BOZO'S daar!

Verwijderd

Ik heb een miro PCTV studio (nog uit de tijd dat er geen rave was) en die geeft ook een hoop problemen.

Eerst zat ie op een K6-2 300 met Soyo 5EHM moederbord, 96 100 Mhz geheugen, diamond viper V550 8 MB (TNT), win95 en hij liep de hele tijd vast als je wilde capturen en als ie dan eens capturde deed het geluid het niet.

Nu: amd duron, ECS K7VZA 3.0, 192 MB 100Mhz, asus V7100, win98 eerste editie, doet de PCTV studio het veel beter, maar hijj loopt nog steeds af en toe vast.

De software van pinnacle (dus dat Studio-programma) doet het voor geen meter bij mij. Goed programma, alleen loopt het dus continu vast.

Miro PCTV is gewoon nogal instabiel als je het mij vraagt. Niet stabiel te krijgen bij mij.

Verwijderd

Ik had vandaag ook een probleem (paars/groene balken maar wel geluid) met de PCTV-Pro.Bleek achteraf toch een IRQ probleem te zijn..

Nadat ik wat gewisseld had met de pci-kaartjes bleek het probleem opgelost..alleen heeft SB 16 emulatie nu geen IRQ meer..Die TV-kaartjes van Pinnacle blijken heel gevoelig te zijn voor andere hardware..Ze willen niet zomaar met alles en iedereen op een IRQ..

Kwestie dus van kaartjes verwisselen of misschien handmatig in BIOS IRQ's toewijzen..(weet alleen niet hoe dat precies moet).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn PCTV PRO van Miro draait superstabiel. Hij doet het alleen niet op mijn Cellie, wat ik wel vaag vind, maar op mijn Pentium doet hij het perfect. Goed beeld en alles en hij doet het ook goed. Heb enkel wel eens een probleembje gehad met het beeld, deed gewoon niets, ander PCI slot heeft dit opgelost

Verwijderd

Topicstarter
oplossing was, even tijdens de windows sessie de pci grafische kaart als primair te zetten, pctv op te starten. afsluiten, agp kaart weer primair te zetten en pctv starten.. dan gaat het goed maar lukt nog steeds niet in 32bit kleur, dan blijft het scherm paars waar normaal tv had moeten komen.. :?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, voor mensen met gare dingen die te maken hebben met een tv kaart en een geforce... De meeste geforces zijn met de 2.xx.xx.xx drivers uitgebracht waar een heerlijk klein bugje inzat... Na flashen met standaard nvidia bios versie 3.15.01.02 is alles spontaan verdwenen en werkt het goed. Go go go creative support, het staat notabene in de wijzigingsdocumenten van nvidia dat er een probleempje is... :r:r:r klotehelpdesk.
Pagina: 1