Inverted PC case met window, veel 3,5" of 5,25" bays

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ik zoek een?
Inverted PC kast met (glazen) window en minimaal 3 5,25" bays *zonder* deur.

Wil 'm gaan gebruiken als server, maar omdat het oog ook wat wil, wil ik er een met window. :)
(Vooralsnog ook het plan er tenminste *iets* van LED in te stoppen, wellicht casefans met RGB.)

Liefst een volledig glazen zijkant, als dat er niet is, is een groot window in een metalen/alu zijpaneel ook goed.

Hij moet inverted zijn, apparaat komt met zijn linkerkant tegen de muur aan te staan en ik wil graag makkelijk bij de componenten kunnen. Liefst het zijpaneel van glas, geen plastic, dat krast wat minder snel.

Bedoeling is om de HDD's er in een soort van hot-sway bay in te hangen. Zoiets als dit:
pricewatch: Icy Dock FlexCage MB975SP-B R1
pricewatch: Icy Dock Black Vortex MB174U3S-4SB

Wat is je budget?
Budget is nog onbepaald. Hangt ook van de specs af. Onder de €200 is fijn, rond de €100 hopenlijk realistisch.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het moet een beetje een degelijke kast zijn die de komende jaren mee kan.

Ik loer naar dit bordje om er in te plaatsen, maar het kan zijn dat het uiteindelijk een groter bord word:
pricewatch: ASRock Rack X470D4U

Qua kasten heb ik de volgende 2 gevonden:
pricewatch: Azza GT 1
pricewatch: Silverstone RAVEN RV02-E

De Azza vind ik echt *vreselijk* lelijk, de Silverstone vind ik wat beter passen al mag het van mij allemaal nog wel wat strakker. Wel vind ik het jammer dat beiden geen volledig window hebben zoals deze kast:

pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart

(Dat is de kast die ik heb als PC. Prachtig ding. Loeigroot. Maar niet inverted en voor dit doel te weinig 5,25" drivebays. Hoewel het met die IcyDock nog wel zou kunnen, dan kan er 4x3,5" in 3x5,25" en dat heeft de kast.)

Bedoeling is in principe maximaal 4x3,5" te plaatsen, in een hot-swap bay. Dus of 4x5,25" hot-swap, of een IcyDock achtige waardoor het in 3 5,25" bays past.

OS en andere zaken komen op 1x of 2x m.2 te draaien.

19" mag eventueel ook, mits die op zijn zijkant kan komen te staan maar de kans op een window is dan best klein... Heeft niet de voorkeur.

Formaat: Klein mag, maar is geen must. Formaat HP Microserver zou geweldig zijn, maar lijkt onrealistisch met mijn wensen en eisen en ik heb de ruimte om een (veel) grotere kast te plaatsen.

Volgens mij ben ik zo redelijk compleet. :)

Oh, ik heb geen haast. Zit eigenlijk te wachten op de nieuwste generatie Ryzen, dus als er een kast aan komt die pas over een paar maanden beschikaar is, is dat ook goed.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Yay!
@Glaanie heeft een nieuwe zoekoptie toegevoegd. :)

"Inverted" als selectie optie voor behuizingen

Bays en Aansluitingen --> Eigenschappen Behuizing --> Inverted

Dus zelf nu ook meer materiaal om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Anyone?

Of ben ik de enige zot die een inverted PC kast met window (of liever nog, een volledig glazen zijkant) zoekt met voldoende 5,25" bays om nuttig te zijn als server? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Voortschrijdend inzicht...

Mogelijk ga ik tóch voor 19" maar dan wallmounted, in een wallmount bracket:
pricewatch: Startech.com Muurbevestigingsbeugel - zwart - 3U - 19"

Nu is dus de vraag of er 19" kasten zijn met glazen bovenkant, of dat ik dan toch zelf met plexiglas iets in elkaar moet fabrieken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Silverstone Tenjin TJ08-e. Is er ook met window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
pepsiblik schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:03:
Silverstone Tenjin TJ08-e. Is er ook met window.
Da's een tower. :)
pricewatch: Silverstone Temjin TJ08B-E

Geen 19" servercase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Ook tower, geen 19" rack. :)

Aanvankelijk wilde ik voor een kleine tower gaan, maar ik twijfel nu of ik niet tóch voor 19" wil gaan. En ja, 19" servercase met window is allesbehalve standaard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
unezra schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Ook tower, geen 19" rack. :)

Aanvankelijk wilde ik voor een kleine tower gaan, maar ik twijfel nu of ik niet tóch voor 19" wil gaan. En ja, 19" servercase met window is allesbehalve standaard....
Lijkt mij dat zo gauw je er een vind, dat die het gaat worden. Servers worden vrij warm. En glas, wat isoleert, is niet het ideaale material in een server ruimte waar normaal gesproken niemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
pepsiblik schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:46:
[...]
Lijkt mij dat zo gauw je er een vind, dat die het gaat worden. Servers worden vrij warm. En glas, wat isoleert, is niet het ideaale material in een server ruimte waar normaal gesproken niemand is.
Het is privé. :)

Maar metaal isoleert net zo hard. Je moet zorgen voor een goede airflow van voor naar achter. Rack cases zijn daar op gebouwd. Die voeren hun hitte aan de achterkant af, nooit aan de boven of onderkant.

(Ook omdat je ze normaliter strak boven elkaar plaatst in een rack. Je wil dan absoluut niet dat ze hun hitte naar boven afvoeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Ik snap dat het prive is, maar de meeste server racks worden ontworpen voor bedrijfsmatig gebruik en dan zijn dingen als windows niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
pepsiblik schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:29:
Ik snap dat het prive is, maar de meeste server racks worden ontworpen voor bedrijfsmatig gebruik en dan zijn dingen als windows niet echt noodzakelijk.
Jup en logisch. :)
"Niet echt" --> Totaal niet

Maar wie weet dat d'r toch een fabrikant zo gek is een fraaie servercase in het assortiment te hebben met glazen bovenkant. (Anders moet ik eens kijken of ik dat zelf ga fabrieken of gewoon de wens laat vervallen. After all, ik kijk er hooguit 3 minuten per maand naar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
unezra schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Jup en logisch. :)
"Niet echt" --> Totaal niet

Maar wie weet dat d'r toch een fabrikant zo gek is een fraaie servercase in het assortiment te hebben met glazen bovenkant. (Anders moet ik eens kijken of ik dat zelf ga fabrieken of gewoon de wens laat vervallen. After all, ik kijk er hooguit 3 minuten per maand naar.)
Ik probeer lief te zijn joh :)

Ik zou of zelf knutselen of de wens laten vervallen. Ramen moet je ten slotte ook zemen. Heb je dat weer.. ;(
Pagina: 1