Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:19
Mijn vraag

Ik heb sinds gister een pricewatch: Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G waar ik wat problemen mee heb.

Ik weet dat dit een moeilijke kaart is met problemen maar hoop hier toch iets mee te kunnen doen..

Tijdens het gamen (apex legends) valt de kaart na ca. 20 minuten uit.. beeld zwart en moet de PC opnieuw opstarten.

Ik heb geen OC oid ingesteld en eigelijk alleen de AMD drivers geïnstalleerd.

Ik zie en hoor veel mensen praten over tuning van deze kaart. Aangezien dat onderdeel voor mij nieuw is weet ik niet zo waar te beginnen en of dat sowieso voor deze kaart te doen is of dat het gewoon een maandag morgen model is.

De kaart had al de meest recente bios.

Ik heb een redelijk recente 620W voeding en deze correct aangesloten op de kaart.

Beste antwoord (via Kek op 05-03-2019 10:56)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Weer een Gigabyte Vega topic...

@Kek Staat de F5 bios wel op de Gigabyte kaart? Zonder die nieuwe bios is het gewoon een instabiel product. Verder zou ik die kaart ongeacht bios versie gewoon terugsturen. De Sapphire is gewoon beter en geen gaar product wat je zelf moet fixen. Er is een heel goede reden waarom die Gigabyte kaarten zo goedkoop zijn geworden. Als je twee kaarten kan bestellen, dan is geld waarschijnlijk ook niet het probleem. Neem je "verlies" en hou de goede kaart. :)

Die Sapphire kan je dan zelf nog gaan tunen want er zal meer uit te halen zijn dan je haalt met stock settings. Het kan zuiniger en sneller, of veel zuiniger en net iets sneller. Laatst nog voor iemand anders neergepend wat voor mij het beste werkte. :)
DaniëlWW2 in "Is mijn GIGABYTE VEGA 56 OC gewoon niet goed?"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:30
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W

Deze voeding? Ik hoop het niet voor je, deze voeding is eigenlijk niet geschikt voor een modern systeem. Al weet ik natuurlijk niet wat de rest van je systeem is....

Oude drivers verwijderd dmv ddu?

pjot1 wijzigde deze reactie 02-03-2019 13:54 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Het bios van de kaart updaten d.m.v. het bestand en tooltje van de site van Gigabyte afhalen en de kaart flashen in veilige modus.

Als het nieuwste bios er al in zit in ieder geval de huidige drivers verwijderen, ook verwijderen met DDU in veilige modus.
En MSI afterburner of vergelijkbare software verwijderen.

Verder proberen de stroomstekkers naar de kaart toe anders aan te sluiten.
Bijvoorbeeld twee aparte kabels gebruiken i.p.v. een enkele kabel met 2 stekkers.

Edit: zoals hierboven vermeld kan je het anders in je voeding zoeken...

De bios update en een nieuwe (zwaardere) voeding hebben mijn problemen met deze kaart verholpen.
Oftewel verder geen tuning o.i.d.

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 02-03-2019 14:00 (17%)

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Kek Je hebt je al ingelezen mbt. wat heb je zelf gedaan qua updates etc ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Kek
pjot1 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:53:
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W

Deze voeding? Ik hoop het niet voor je, deze voeding is eigenlijk niet geschikt voor een modern systeem. Al weet ik natuurlijk niet wat de rest van je systeem is....

Oude drivers verwijderd dmv ddu?
Nou precies die voeding, wat is daar mee? (jaar geleden gekocht)

Ik had hiervoor een GTX 1060 6G dus verwacht niet dat dit drivers nog invloed hebben... AMD drivers vers geïnstalleerd

Rest van het systeem; een i5 8600K op een Gigabyte Z370M-D3H welke momenteel niet OCed is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:30
Kek schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Nou precies die voeding, wat is daar mee? (jaar geleden gekocht)

Ik had hiervoor een GTX 1060 6G dus verwacht niet dat dit drivers nog invloed hebben... AMD drivers vers geïnstalleerd

Rest van het systeem; een i5 8600K op een Gigabyte Z370M-D3H welke momenteel niet OCed is.
De is ook niet heel interessant meer. De 520W en 620W versie hebben bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Haswell C6 en C7 powerstates en worden vanaf 50% belasting erg luidruchtig en de 750W en 850W versies zijn gewoon erg duur. De enige reden dat je de 520W en 620W versies nog kan overwegen is dat geluid je niet veel uitmaakt, maar je wel graag zwarte modulaire kabels wil hebben voor een lage prijs. Het design van de 520W en 620W exemplaren is dan ondertussen ook al zo'n 7 jaar oud en niet meer echt geschikt dus voor een moderne PC.
Uit Voeding advies en informatie topic - Deel 34

• HugoBoss1985
  • Nu online
Voor ongeveer €100,00 koop je een mooie Corsair 1000 - 1200 watt voeding.
Dikke overkill maar die HX1200 trekt hier alles maximaal geoverklokt prima :)

pricewatch: Corsair HX1000 V2

10 jaar garantie en platinum label >:)

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 02-03-2019 14:18 (32%)

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• Kek
Ik heb DDU gebruikt om alles GFX drivers te verwijderen en zet er een verse AMD driver voor in de plaats.

Ik snap dat de voeding niet perfect is maar vind het nog steeds gek dat deze echt de problemen kan geven...

Ik heb heb overigens 2 losse kabels vanaf de voeding naar de kaart lopen (en die worden niet voor iets anders gebruikt)

IK heb ook nog een pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2 liggen (ja had twee kaarten besteld, lang verhaal.. ) welke ik ook ga proberen. Als die hetzelfde resultaat op stock geeft dan moet ik toch echt met de voeding bezig...

Is er een bench waar ik dit makkelijk mee kan testen of gewoon Apex zoals ik nu ook deed..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
Kek schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:21:
Ik heb DDU gebruikt om alles GFX drivers te verwijderen en zet er een verse AMD driver voor in de plaats.

Ik snap dat de voeding niet perfect is maar vind het nog steeds gek dat deze echt de problemen kan geven...

Ik heb heb overigens 2 losse kabels vanaf de voeding naar de kaart lopen (en die worden niet voor iets anders gebruikt)

IK heb ook nog een pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2 liggen (ja had twee kaarten besteld, lang verhaal.. ) welke ik ook ga proberen. Als die hetzelfde resultaat op stock geeft dan moet ik toch echt met de voeding bezig...

Is er een bench waar ik dit makkelijk mee kan testen of gewoon Apex zoals ik nu ook deed..
Als je het met Apex hebt gewoon dat blijven gebruiken als test.
Een zware game die je systeem volledig belast is een redelijke goede test voor je voeding.

Hunt: Showdown is ook een goede wat dat betreft.

Anders probeer je eens Prime 95 26.6 met één worker minder dan het totale aantal threads (8 cores zonder HT o.i.d. = dan 7 workers, bijvoorbeeld) wat je hebt en laat je Furmark daarbij draaien.

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 02-03-2019 14:26 (11%)

• Kek
Na wat testen heb ik wat meer informatie;

Alle drivers etc vers geïnstalleerd, powerkabels het beste aangesloten etc..

Prime + Furmark een half uur gedraaid op de sapphire kaart en dat gaf geen problemen

De sapphire kaart gaat niet hoger dan 180 watt volgens de AMD overlay ding.
De gigabyte kaart gaat echter tot 220ish watt en en geeft vroeg of laat een black screen.. (tijdens de eerste bench al, was nog geen 3m bezig..)

beide getest met stock settings..

Ik kan dus nu voor een kleine 100 euro een nieuwe PSU kopen of gewoon de sapphire kaart gebruiken en die gigabyte kaart terugsturen..

Ik zou nog wel willen testen als ik de Gigabyte kaart wat terug schroef qua gebruik wat voor effect dat heeft, en of de FPS dan beter is dan de sapphire kaart..

Hoe kan ik het beste het gebruik begrenzen.?

Kek wijzigde deze reactie 02-03-2019 16:55 (9%)

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 08:52
Kek schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:53:
Na wat testen heb ik wat meer informatie;

Alle drivers etc vers geïnstalleerd, powerkabels het beste aangesloten etc..

Prime + Furmark een half uur gedraaid op de sapphire kaart en dat gaf geen problemen

De sapphire kaart gaat niet hoger dan 180 watt volgens de AMD overlay ding.
De gigabyte kaart gaat echter tot 220ish watt en en geeft vroeg of laat een black screen.. (tijdens de eerste bench al, was nog geen 3m bezig..)

beide getest met stock settings..

Ik kan dus nu voor een kleine 100 euro een nieuwe PSU kopen of gewoon de sapphire kaart gebruiken en die gigabyte kaart terugsturen..

Ik zou nog wel willen testen als ik de Gigabyte kaart wat terug schroef qua gebruik wat voor effect dat heeft, en of de FPS dan beter is dan de sapphire kaart..

Hoe kan ik het beste het gebruik begrenzen.?
Black screen is vaak een voedingsprobleem. Als die het met de Sapphire wel doet is dat wel een logische oorzaak... Als je die Gigabyte nog terug kan sturen is dat aan te raden. Je hebt die Sapphire ''liggen?'' :P

i7-6700 // Gigabyte RX580 8GB // MSI B150M PRO-VDH // 4x4GB DDR4 @ 2133Mhz // Fractal Design Define S // Crucial MX500 (500GB) (OS) + Kingston A400 (120GB) (Games opslag) + WD Blue 5400RPM (1TB) (Backups) // Cooler Master G450M (450 Watt) (Semi-Modulair)

• Kek
ItsWillem schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:12:
[...]

Black screen is vaak een voedingsprobleem. Als die het met de Sapphire wel doet is dat wel een logische oorzaak... Als je die Gigabyte nog terug kan sturen is dat aan te raden. Je hebt die Sapphire ''liggen?'' :P
Ik had de Sapphire deze week gekocht voor 340 (nieuw) bij een shop in de UK. De volgende dag was de Gigabyte in de aanbieding dus had ik daar ook een van gekocht voor 265

Ik was bekend dat deze gigabyte kaarten was moeilijk zijn maar als deze kaart wel goed werkte kan de sapphire terug, scheelt me weer geld..

Maar een 620W voeding zou toch wel gewoon een GFX kaart van 220W (of zelfs wat meer) moeten kunnen voorzien.. de rest van mijn systeem vraagt niet veel..

Maar als ik nu een nieuwe voeding moet kopen om die goedkope kaart te kunnen gebruiken heb ik liever de sapphire die gewoon wel werkt.

Kek wijzigde deze reactie 02-03-2019 17:24 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joep Wolters
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21-04 09:29
Ik zou de de Sapphire kaart houden en de Gigabyte kaart terug sturen.
Veel van de gigabyte kaarten zijn na het tunen en het gebruik van een goeie PSU nog steeds onstabiel.
Als je een Nieuwe PSU koopt, zou het nog steeds goed kunnen dat je blackscreens krijgt met de kaart.

Ik heb wel op internet gelezen dat bij sommige gebruikers de crashes weg gingen wanneer ze alleen de Windows drivers gebruikte en niet de AMD drivers. Dat zou je eventueel nog kunnen proberen.

• Angelol
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-04 18:11
Ik heb mijn gigabyte kaart een dagje binnen en als je de settings niet tweaked dan geeft hwinfo aan dat er bij firestrike demo soms wel 290w trekt. Als die sapphire maar 180 gebruikt en je voeding er mee op houdt als hij 220 trekt dan is het denk ik je voeding die dat niet aan kan.

Moet zeggen dat mijn gigabyte 56 wel goed draait nadat ik via wattman een custom profile heb ingesteld. Nu pakt hij max 220w. Helaas heeft de kaart een verschrikkelijke coil whine die al begint zodra ik een game opstart. Ik zal over paar dagen een andere voeding proberen maar verwacht niet dat die coil whine weg zal gaan dus grote kans dat ik terug stuur.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Weer een Gigabyte Vega topic...

@Kek Staat de F5 bios wel op de Gigabyte kaart? Zonder die nieuwe bios is het gewoon een instabiel product. Verder zou ik die kaart ongeacht bios versie gewoon terugsturen. De Sapphire is gewoon beter en geen gaar product wat je zelf moet fixen. Er is een heel goede reden waarom die Gigabyte kaarten zo goedkoop zijn geworden. Als je twee kaarten kan bestellen, dan is geld waarschijnlijk ook niet het probleem. Neem je "verlies" en hou de goede kaart. :)

Die Sapphire kan je dan zelf nog gaan tunen want er zal meer uit te halen zijn dan je haalt met stock settings. Het kan zuiniger en sneller, of veel zuiniger en net iets sneller. Laatst nog voor iemand anders neergepend wat voor mij het beste werkte. :)
DaniëlWW2 in "Is mijn GIGABYTE VEGA 56 OC gewoon niet goed?"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kek
Dank voor de feedback en het meedenken!

Ik heb denk ik mijn keuze wel gemaakt; De gigabyte gaat gewoon terug.

Ik vind het vooral fijn dat iets gewoon werkt, en als ik er nog wat mee kan aanklooien is dat leuk, maar het moet niet een vereiste zijn.

De wereld van GFX kaart tuning is nieuw voor mij, dus ik heb nog niet helemaal door aan welke schuifjes ik moet zitten om er voor te zorgen dat het zuiniger en sneller kan gaan (en dat klinkt ook niet logisch) als er ergens een n00b guide te vinden is waar ze bij 0 beginnen met uitleg hoor ik dat graag :)

Verder zet ik de voeding wel boven aan het lijstje van dingen die vervangen kunnen worden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjona100
  • Laatst online: 22-04 21:01
Joep Wolters schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:09:
Ik zou de de Sapphire kaart houden en de Gigabyte kaart terug sturen.
Veel van de gigabyte kaarten zijn na het tunen en het gebruik van een goeie PSU nog steeds onstabiel.
Als je een Nieuwe PSU koopt, zou het nog steeds goed kunnen dat je blackscreens krijgt met de kaart.

Ik heb wel op internet gelezen dat bij sommige gebruikers de crashes weg gingen wanneer ze alleen de Windows drivers gebruikte en niet de AMD drivers. Dat zou je eventueel nog kunnen proberen.
Ik kreeg die gigabyte v56 kaart op een ouder x79 systeem niet stabiel zodra ik hoger ging dan driver 17.9.3, daarna kreeg ik spontaan freezes en bsods, op een x470 heb ik er gek genoeg nooit problemen mee gehad met de nieuwste drivers

Ryzen 2700X | 2080 TI | 16GB CL 14 Gskill | Prime x470 Pro |

• acst
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 05-04 18:21
Die Gigabyte Vega 56 is een notoir slecht model, heeft dus niets met de voeding te maken wat mensen hier boven suggereren. Gewoon terugsturen en geld terug of hopen dat je de loterij wint en een goed model terugkrijgt.

• Kek
Heb de kaart reeds terug gestuurd naar azerty, ik wens ze er veel plezier mee :P Mijn Sapphire werkt vooralsnog helemaal prima.

• HugoBoss1985
  • Nu online
acst schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:52:
Die Gigabyte Vega 56 is een notoir slecht model, heeft dus niets met de voeding te maken wat mensen hier boven suggereren. Gewoon terugsturen en geld terug of hopen dat je de loterij wint en een goed model terugkrijgt.
Er zijn toch meerdere gevallen bekend van medemensen waarbij het wél met de voeding te maken had.
Inclusief ikzelf.

Heb jij ervaring met de kaart (in bezit gehad) en heb je er ook tijd aan besteed?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

acst schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:52:
Dat neemt niet weg dat de bovengenoemde voeding 'geen beste' is. en dus niet met een Vega van welk merk en type ook aan te raden is.

• Kek
Hackus schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:42:
[...]

Dat neemt niet weg dat de bovengenoemde voeding 'geen beste' is. en dus niet met een Vega van welk merk en type ook aan te raden is.
dan nog, een voeding van een goed merk zou toch gewoon de gespecificeerde watt moeten kunnen leveren..?
dat hij niet stil is en het design wat ouder is maakt het niet direct een slechte voeding. De gebruikte onderdelen zijn wel van goede kwaliteit naar mijn verwachting.

Ik zou em nu ook niet meer nieuw kopen, maar de voeding zou wel 620 moeten kunnen leveren. Tenzij specifiek die van mij kuren heeft. (wat ik vooralsnog niet heb kunnen constateren)
De Seasonic M12II EVO serie is ook niet heel interessant meer. De 520W en 620W versie hebben bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Haswell C6 en C7 powerstates en worden vanaf 50% belasting erg luidruchtig en de 750W en 850W versies zijn gewoon erg duur. De enige reden dat je de 520W en 620W versies nog kan overwegen is dat geluid je niet veel uitmaakt, maar je wel graag zwarte modulaire kabels wil hebben voor een lage prijs. Het design van de 520W en 620W exemplaren is dan ondertussen ook al zo'n 7 jaar oud en niet meer echt geschikt dus voor een moderne PC.
Ik lees hier niets over de kwaliteit van de voeding, dus dat het aan de voeding moet liggen vind ik ongegrond.
De missende Haswell C6 en C7 powerstates zijn ook helemaal niet relevant want dat is alleen voor extreem laag verbruik.

Als jij daar anders over denkt hoor ik graag van jou waarom deze voeding specifiek niet goed zou zijn en dus geen 620 watt kan leveren..

Het enige wat ik kan bedenken is dat de Gigabyte vega 56 OC extreem en onredelijk kieskeurig is als het gaat om de voeding wat in mijn ogen zou duiden op een slechte voedingsmanagement op de kaart zelf (los van de andere problemen die de kaart ook lijkt te hebben)

Edit; mijn antwoord zal wat genuanceerd worden door de info die ik nog niet had gezien:
-The_Mask- schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:24:
Ook al is de videokaart vrij problematisch in veel gevallen, de voeding is dat in principe in alle. Niet iedereen zal er misschien last van hebben, maar de spanningsregulatie is wel gewoon ruk bij deze voeding. En dat geld voor alle exemplaren, niet voor een deel van de exemplaren. Het kan dus ook wel degelijk de voeding zijn. Een goede voeding is dus ook zeker wel aan te raden.

Kek wijzigde deze reactie 05-03-2019 12:03 (62%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Kek Ik reageer op @acst .
Verder is het een voeding met bronze certificatie en maar één 12V Rail, die max 576w levert.(volgens hun specs) jij @Kek bent al gewaarschuwd voor de Gigabyte, en dat heb je nu ondervonden. Wat je verder doet is geheel aan jou qua voeding(aankoop) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 22-04 14:10

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@Kek
Helaas mosted na de maaltijd gezien je de kaart al hebt omgeruild. Sluit je kaart sowieso aan met 2 kabels op een aparte rail op de voeding.
Ook al is je voeding een single rail voeding het wordt er een stuk stabieler door. Het spannings verschil is te groot om dit goed op te vangen als je het met een kabel doet.
Dit heb ik ondervonden met mijn (Reference Sapphire) Vega64 icm een Bequiet Dark Power Pro 11 550Watt ; een kabel constant zwarte schermen tijdens gamen. Met twee kabels is het systeem ineens stabiel. Om de voeding en systeem uit te sluiten heb ik het in een andere pc getest die een zwaardere voeding heeft (Seasonic G-750 Watt), ook hier was het niet stabiel met een kabel maar wel met twee.

Battle.net tag

• HugoBoss1985
  • Nu online
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 01:28:
@Kek
Helaas mosted na de maaltijd gezien je de kaart al hebt omgeruild. Sluit je kaart sowieso aan met 2 kabels op een aparte rail op de voeding.
Ook al is je voeding een single rail voeding het wordt er een stuk stabieler door. Het spannings verschil is te groot om dit goed op te vangen als je het met een kabel doet.
Dit heb ik ondervonden met mijn (Reference Sapphire) Vega64 icm een Bequiet Dark Power Pro 11 550Watt ; een kabel constant zwarte schermen tijdens gamen. Met twee kabels is het systeem ineens stabiel. Om de voeding en systeem uit te sluiten heb ik het in een andere pc getest die een zwaardere voeding heeft (Seasonic G-750 Watt), ook hier was het niet stabiel met een kabel maar wel met twee.
Is het dan ook beter om je voeding op Multi rail stand te zetten ipv Single rail?
Ik heb dus een voeding met een rail switch, hij staat op Single rail en ik heb geen enkele problemen (met de videokaart).

Edit: blijkbaar is Multi rail veiliger ivm limieten en bescherming.
Ik zal mijn psu op Multi rail zetten ivm veiligheid en dan kijken of alles nog steeds goed werkt.

Wel grappig dat nog zoveel mensen "problemen" hebben met de Gigabyte kaart en het een slechte kaart noemen terwijl ze zelf gewoon hun zaakjes niet op orde hebben.
Ik vraag me nog steeds af hoeveel van deze kaarten daadwerkelijk slecht zijn i.p.v. problemen die door de (manier van aansluiten van) voeding veroorzaakt worden. 8)7

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 06-03-2019 18:10 (17%)

• Angelol
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-04 18:11
HugoBoss1985 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Is het dan ook beter om je voeding op Multi rail stand te zetten ipv Single rail?
Ik heb dus een voeding met een rail switch, hij staat op Single rail en ik heb geen enkele problemen (met de videokaart).

Ik zal mijn psu op Multi rail zetten ivm veiligheid en dan kijken of alles nog steeds goed werkt.

Wel grappig dat nog zoveel mensen "problemen" hebben met de Gigabyte kaart en het een slechte kaart noemen terwijl ze zelf gewoon hun zaakjes niet op orde hebben.
Ik vraag me nog steeds af hoeveel van deze kaarten daadwerkelijk slecht zijn i.p.v. problemen die door de voeding veroorzaakt worden. 8)7
Naar mijn mening is het geen slechte kaart maar ook geen goede. Het is voor rond de 260 op dit moment wel goede performance zolang je de luide fans en in mijn geval de coil whine voor lief wilt nemen. Wel zou ik voor dezelfde performance en prijs een andere kaart kiezen als dat mogelijk is. Heb de case maar onder mijn bureau gezet. Ik speel wel zonder headset maar heb eventjes met een headset op gespeeld en dan merk je het niet meer.

Ik heb twee kaarten getest en beide hebben coil whine al was de eerste wel een stuk erger. Moet zeggen dat ik op beide memory 950 kon zetten en p7 1600 op 1070mV en ze komen dan gewoon door firestrike en heaven heen en lijken gewoon stabiel te zijn en blijven zonder probleem rond 1590 hangen volgens hwinfo. Memory op 950 op beide ging ook prima maar meer en meteen een crash. Schijnbaar kan je er met een geflashte bios nog wat meer uit halen maar daar heb ik geen zin in.

Uren shadow of war op 1440p 100+fps gespeeld en ook paar uurtjes poe. Geen problemen met performance en geen crashes. Hotspot wordt max 88c in dichte case. (meshify c tg) Gaat wel tegen de 97 aan zitten als je niet capped op 1070mV. In de zomer zal dit misschien nog problematisch worden.

Maar als je geen geklooi wilt zou ik deze kaart niet kopen zelfs voor de huidige prijzen. Maar goed ik zou persoonlijk geen enkele vega 56 halen als je voor 50 euro meer een 2060 kan krijgen.

Ik heb mijn nieuwe voeding (hx1000w v2) ook op multirail dan popt de ocp zowieso op 40 amps ;d Dat is net iets onder 500w op 12v rail dacht ik dus zelfs met een slurper zoals deze kaart moet die multi rail geen issue zijn. Inderdaad alleen maar veiliger.

Maar ja er zullen inderdaad wel wat terug gestuurd zijn ivm voedingen die de kaart niet aan kunnen. En heel veel reviews zijn ook gedaan met de oude bios versies dat heeft de zaak ook niet geholpen denk ik.

Angelol wijzigde deze reactie 06-03-2019 17:11 (4%)

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 22-04 14:10

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

HugoBoss1985 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Ik vraag me nog steeds af hoeveel van deze kaarten daadwerkelijk slecht zijn i.p.v. problemen die door de voeding veroorzaakt worden. 8)7
Ik denk dat dit van je voeding afhangt. Mijne is volgens mij net te zwak (icm deze kaart) om hem in multi rail mode te zetten; hij staat daarom in single rail modus.

Battle.net tag

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True