het is vakantie en ik ben op zoek naar een mogelijke upgrade van mijn pc. Ik gebruik mijn PC vooral voor Gimp en Opera browser en merk dat de cpu en ram tegen de 50% of zelfs meer aanzitten. upgraden kost geld dat weet ik wel. maar geen 1000 euro ofzo
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
internetbrowsen, muziek luisteren, GIMP
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik weet niet zo goed wat een absoluut maximum is zolang mijn PC erop (merkbaar)vooruit gaat
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
misschien een haswell I5 (zoals de i5-4590) en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
nee¨
wat zijn mijn huidige specs?
verder zit er een HKC 430 watt voeding in en alle componenten zitten in een regulier formaat antec behuizing
Wat verwacht je van ons?
een paar vraagjes
moet ik de bios updaten voordat ik een nieuwe CPU erin steek?
is de voeding goed genoeg voor een upgrade? of moet ik hem helemaal vervangen?(extra werk)
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
internetbrowsen, muziek luisteren, GIMP
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik weet niet zo goed wat een absoluut maximum is zolang mijn PC erop (merkbaar)vooruit gaat
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
misschien een haswell I5 (zoals de i5-4590) en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
nee¨
wat zijn mijn huidige specs?
| Forum | ||
Wat verwacht je van ons?
een paar vraagjes
moet ik de bios updaten voordat ik een nieuwe CPU erin steek?
is de voeding goed genoeg voor een upgrade? of moet ik hem helemaal vervangen?(extra werk)