Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin__
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik ben een budget gamePC aan het samenstellen voor 600-700 euro. Ik was eerst van plan om deze (be quiet! pure power 11 400W) voeding te kopen. Maar toen zag ik op marktplaats een zo goed als nieuwe (30 uur gebruikt) be quiet! system power 9 400W. Daarmee zou ik 25 euro besparen ten opzichte van mijn eerste keuze (pure power 11), en 15 euro ten opzichte van een gloednieuwe system power 9.
Mijn vraag is: Is dit het waard, of loop ik risico met deze enigszins verouderde voeding?

Alvast bedankt, Martin

Beste antwoord (via Martin__ op 01-03-2019 13:16)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Met 30 uur op de klok is een SP9 niet verouderd, ook niet een klein beetje. Is gewoon een zo goed als nieuwe voeding. Iets minder efficiënt dan een PP11 maar voor de prijs prima. Grootste nadeel van de SP9 is dat de fan van mindere kwaliteit is en meer geluid maakt. Of de voeding van MP het waard is om te kopen hangt af of je er een factuur en garantie bij krijgt. Zo niet dan is het een slechte besparing.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1263247;1150511/ ? Hogere amps op de 12V, 5 jaar garantie.

Maar ja, de context van je systeem is onbekend dus bedenk zelf maar of de 9 of 11 voldoende Watts levert voor je componenten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martin__ schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:42:
Ik ben een budget gamePC aan het samenstellen voor 600-700 euro. Ik was eerst van plan om deze (be quiet! pure power 11 400W) voeding te kopen. Maar toen zag ik op marktplaats een zo goed als nieuwe (30 uur gebruikt) be quiet! system power 9 400W. Daarmee zou ik 25 euro besparen ten opzichte van mijn eerste keuze (pure power 11), en 15 euro ten opzichte van een gloednieuwe system power 9.
Mijn vraag is: Is dit het waard, of loop ik risico met deze enigszins verouderde voeding?

Alvast bedankt, Martin
Je kunt je vraag ook hier stellen => Voeding advies en informatie topic - Deel 34
(daar is meer deskundigheid mbt voedingen) vertel gelijk wat je hele systeem is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Met 30 uur op de klok is een SP9 niet verouderd, ook niet een klein beetje. Is gewoon een zo goed als nieuwe voeding. Iets minder efficiënt dan een PP11 maar voor de prijs prima. Grootste nadeel van de SP9 is dat de fan van mindere kwaliteit is en meer geluid maakt. Of de voeding van MP het waard is om te kopen hangt af of je er een factuur en garantie bij krijgt. Zo niet dan is het een slechte besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin__
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-07-2023
Oke bedankt