Beveiligingscamera om de buurman op heterdaad te betrappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.748 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 13:34
Hallo iedereen,

Na een lange tijd zoeken, kan ik nogsteeds niet vinden wat ik zoek.

Situatie:

Mijn ouders hebben een stuk grond gekocht en hebben hun huis erop gebouwd.
De buurman was hier niet zo blij mee, en is begonnen om spijkers op de oprit te gooien, poep en afwasblokjes (in de vijver) etc in de tuin te gooien.

We hebben ook het vermoeden dat die in onze tuin komt (stukje achter onze tuin is ook zijn grond).

We hebben al 4 camera's hangen maar die activeren pas als ze beweging zien, en hij weet waar ze zijn dus hij probeer ze te vermijden.

Nu wil ik een beveiliging camera aanschaffen die ik kan plaatsten met een harde schijf eraan.
Ik hoef geen live feedback, motion detection etc.
De enigste eisen die ik heb zijn:

- Scherp beeld (4k)
- kan het ergens binnen plaatsen bij het raam (vanuit de kamer boven heb je goed zicht op de tuin)
- kan een hardeschijf aansluiten zodat de camera constant kan blijven filmen.
- en een kabel voor power.

Ik dacht dat het niet al te moeilijk zou zijn, maar kan niks vinden met deze eisen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedank.

Steven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Kun je niet eens kijken naar wildlife camera's?
Die zijn gecamoufleerd en hebben lokale opslag, zijn waterdicht, en je hangt ze zo op.

Pvouput live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Hodor Alle info over tig soorten/mogelijkheden is hier te vinden:
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

En wat betreft bewegingsdetectie; de 'goede' camera's passen dat zodanig toe, dat je uiteindelijk terug kunt kijken, enkele seconden, vlak voordat de beweging gedetecteerd werd.
Werkt bij ons (met een HikVision DS-2CD2385FWD-I die de oprit overziet) prima.
Je ziet b.v. in de tijdsbalk dat b.v. om 14:30 er iets gedetecteerd is, vervolgens begint het terugkijken enkele seconden voor dat betreffende tijdstip. En dan zie ik idd dat b.v. de postbode naar de deur kwam lopen... ;)

Ik heb SDXC kaartjes van 128GB in de HikVisions zitten en dan heb ik maandenlang aan effectieve opslag beschikbaar. Ideaal. Zolang de camera power heeft, werkt 'ie eigenlijk autonoom. En als ik daadwerkelijk er beeldmateriaal van wil hebben, log ik in (hetzij remote via een encrypted VPN verbinding via een router), hetzij lokaal, om er beeldmateriaal vanaf te halen.

Maar alles valt en staat natuurlijk met de gebieden van je terrein die je bestrijkt met je camera's. Van binnen naar buiten (vanachter een raam, zeker dubbelglas) levert meestal niet zo'n goed beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 01-03-2019 11:15 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
We hebben al 4 camera's hangen maar die activeren pas als ze beweging zien, en hij weet waar ze zijn dus hij probeer ze te vermijden.
Dan hang je ze ergens anders op of richt ze anders. 24/7 opnemen is beter dan bewegingsdetectie. Opnemen doe je op een NVR. Opslag (harddisk) is niet duur meer.

Wat ook zou kunnen werken is een of meer verborgen camera's. Bijvoorbeeld in een vogelhuisje, buitenlamp, brievenbus of voordeur. Filmen van binnen naar buiten gaat ook niet werken vanwege reflectie en afstand.

Inplaats van megapixels is het beter om een of meerdere camera's op een goede plek te hangen en in te zoomen op een belangrijk gebied ipv een groothoekcamera die een te groot gebied bestrijkt. Varifocaal (instelbare zoom ) is handig, omdat het van tevoren moeilijk te bepalen welke brandpuntsafstand je nodig hebt.
en een kabel voor power
.
Handigste is POE (power over ethernet), dan hoef je maar één kabel te leggen. de stroom wordt dan geleverd door je NVR (NVR met POE) of een switch met POE.

Hier veel nuttige info:
https://docs.google.com/f...Cj-e/edit?filetype=msword

Populaire camera's zijn Dahua's en Hikvision via AliExpress. Beide merken leveren ook NVR's
Let wel op dat je versies met Engelse firmware neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-Profs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07-2019
> Populaire camera's zijn Dahua's en Hikvision via AliExpress. Beide merken leveren ook NVR's
>Let wel op dat je versies met Engelse firmware neemt.

Deze bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com...E-30M-IR/32828682539.html

Maar betekend Engelse firmware dat deze camera's ook te flashen zijn met officiele europese firmware?

In dat geval is het wel heel interessant om de camera daar te kopen dan in Nederland, scheelt al snel 100 euro op een camera.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 18-05-2019 20:02 . Reden: referral verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ICT-Profs schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:44:
> Populaire camera's zijn Dahua's en Hikvision via AliExpress. Beide merken leveren ook NVR's
>Let wel op dat je versies met Engelse firmware neemt.

Deze bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com...E-30M-IR/32828682539.html

Maar betekend Engelse firmware dat deze camera's ook te flashen zijn met officiele europese firmware?

In dat geval is het wel heel interessant om de camera daar te kopen dan in Nederland, scheelt al snel 100 euro op een camera.
Denk je echt, dat de TS na elf weken zonder reactie nog echt geïnteresseerd is :?

[ Voor 2% gewijzigd door Gonadan op 18-05-2019 20:03 . Reden: referral verwijderd ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-Profs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07-2019
Freee!! schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Denk je echt, dat de TS na elf weken zonder reactie nog echt geïnteresseerd is :?
Nee, maar ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 02-10 17:07

Ravefiend

Carpe diem!

fm77 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Maar niet zo leuk als een eventueel buurmangate topic :p
Oplaadkabelgate: we've got her!
Wat fm77 bedoeld is dat er hier genoeg Tweakers zitten die tijdens de nachtelijke uurtjes naar een live stream willen kijken om een stoute buurman (of vrouw) op heterdaad te betrappen, mocht @Hodor daar interesse in hebben natuurlijk. :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Ravefiend schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Wat fm77 bedoeld is dat er hier genoeg Tweakers zitten die tijdens de nachtelijke uurtjes naar een live stream willen kijken om een stoute buurman (of vrouw) op heterdaad te betrappen, mocht @Hodor daar interesse in hebben natuurlijk. :+ ;)
Het is ook vreemd dat dit topic zo stilletjes voorbij gegaan is. Dit is toch iets waar iedereen op los gegaan zou zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En om dat te voorkomen maar dicht. :P

Mocht @Hodor nog eens terugkeren en advies willen dan is het verzameltopic een goed startpunt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.