Experia Box V10 als router

Pagina: 1
Acties:

• ontactonquayle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 22:09
Hallo,
Na me een tijd lang geërgerd te hebben aan het feit dat mijn WiFi router (en modem), de FRITZ!Box 7581 te ver weg stond om een degelijk signaal op te vangen op de plek waar ik de meeste draadloze apparaten gebruik, heb ik besloten daar eens verandering in te brengen.

Op Marktplaats zag ik dat er behoorlijk wat EB V10's werden verkocht voor niet zo veel geld, meestal omdat mensen er per ongelijk twee kregen opgestuurd. Ik heb van sommigen gehoord dat ze best positief waren over de EB V10 op draadloos gebied en sinds ik opzoek was naar een budget optie, heb ik er eentje gekocht.

Eenmaal binnengekomen heb ik op de plaats waar ik eerst een switch had staan de V10 neergezet.
WAN poort bleek niet te werken zonder abonnement en NT glasvezelmodem, dus WAN maar in LAN1.
Toen DHCP uitgezet en een paar andere dingen aangepast en het werkte best goed.
Daarna ontstonden de problemen.

Ik wilde naar een aantal websites, waaronder Marktplaats, maar die bleven idioot lang laden tot ze out-timeden. Bleek dat er meer mensen waren met het probleem, maar geen enkel van deze vragen op de fora werd beantwoord met een oplossing. Inmiddels ben ik erachter dat als je een half uur wacht na het opstarten van de V10, deze sites voor mij wel laden.

Een reden dat ik de EB V10 had gekocht, was omdat hij een eco timer functie heeft, zodat ik 's nachts wlan automatisch kan laten uit zetten en 's morgens weer kan laten aanzetten, net zoals bij m'n FRITZ!Box.
Echter pakt de V10 niet de tijd op, deze blijft maar staan op 1 januari 1970, wlan blijft dus gewoon aan staan, wel brandt het eco lampje als ik de eco schedule aanzet.

Opeens heb ik er ook een leuk KPN Fon netwerk bij, wat ik graag zou willen uitschakelen, maar op de plek waar je dat uit zou moeten zetten, staat bij mij iets over een gastnetwerk.
Waarschijnlijk iets dat in een update gekomen is die ik niet heb.

Ook kom ik niet in de interface van de V10, 192.168.2.254 werkt het eerste half uur nadat ik de V10 heb aangezet, daarna niet meer (zowel ethernet als wlan). Ik kan de DHCP server weer aanzetten, maar er verandert niets, eerste half uur doet de interface het en daarna is die compleet onbereikbaar.

Ik heb het ip adres van de V10 aangepast, maar om dat toe te passen moet je hem opnieuw opstarten, wat hij schijnbaar niet uit zichzelf kan en dat brengt me tot het grootste probleem:
Als ik de V10 uitschakel, de stroom eraf haal of de herstelknop indruk (niet de harde reset aan de zijkant) is hij alle instellingen kwijt, ik kan dan letterlijk alles weer invoeren. |:(

Hoewel ik erg te spreken ben over de WiFi kwaliteit van de V10, waren mijn verwachtingen toch iets hoger.
Is er iemand die ervaring heeft met de EB V10 of hem misschien zelfs (heeft) gebruikt als router only en weet wat het probleem is?

Opmerkingen:
De V10 die ik heb gekocht is een Telfort model.
Service led staat altijd op oranje, internet led staat uit.
Ik ben me bewust van het andere Tweakers topic over de V10 als access point, maar dit heeft niet geholpen.

Anoniem: 427499

Zover ik weet had ik hetzelfde probleem bij het zelf willen instellen van de v10.
Alle instellingen werden idd gereset bij het uitzetten van het apparaat.
Blijkbaar worden de instellingen enkel behouden als de v10 een geldig signaal binnen krijgt van KPN/Telfort etc.

Kan zo 123 niet het forumtopic vinden bij Telfort

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 427499 op 28-02-2019 21:07 ]