Experia Box v10 als access point only

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Is het mogelijk om de v10 met behulp van de wan poort als accespoint te gebruiken?
dat ik de wan aansluit aan de andere v10?

Groet,

Lego

Beste antwoord (via rens-br op 26-04-2018 07:41)

Verwijderd

Ik heb twee Experia V10 boxen gebruikt om WiFi bereik te vergroten. Dus ééntje origineel aangesloten en de ander als AP ingesteld.
Verander op de tweede box het IP adres naar bijvoorbeeld .224 ipv .254, DHCP uitzetten en de twee experia V10 boxen bekabeld koppelen via ethernet poorten, dus niet de WAN poort gebruiken.
Namen en wachtwoorden van beide boxen gelijkgemaakt en het werkt als een speer...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 00:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:27
Hoi mclegodude,

Dit is niet mogelijk. De V10 is namelijk een router. Deze zal dus geen accesspoint worden als je hem op een andere Experiabox V10 aansluit. Ook zal de V10 altijd een PPP-sessie maken op de WAN poort, en dat is niet wat jij koopt.
En eigenlijk is het niet mogelijk om 2 Experiaboxen te hebben. Maar dat moet je zelf maar bekijken

Overigens heb je voor €50 al een KPN "WiFi Versterker". Dat is waarschijnlijk precies wat je zoekt

Robin

[ Voor 10% gewijzigd door RobinF op 29-11-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
RobinF schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:20:
Hoi mclegodude,

Dit is niet mogelijk. De V10 is namelijk een router. Deze zal dus geen accesspoint worden als je hem op een andere Experiabox V10 aansluit. Ook zal de V10 altijd een PPP-sessie maken op de WAN poort, en dat is niet wat jij koopt.

Overigens heb je voor €50 al een KPN "WiFi Versterker". Dat is waarschijnlijk precies wat je zoekt

Robin
Ben zelf niet bekend met die Experiaboxen, maar kan je de DHCP niet gewoon uitzetten en ipv aansluiten op de WAN, een LAN poort gebruiken? Zo heb ik zelf al redelijk wat cheap-ass routers omgezet naar switch/access point....

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Tokkes schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:24:
[...]

Ben zelf niet bekend met die Experiaboxen, maar kan je de DHCP niet gewoon uitzetten en ipv aansluiten op de WAN, een LAN poort gebruiken? Zo heb ik zelf al redelijk wat cheap-ass routers omgezet naar switch/access point....
Dat kan ja, maar met de vorige experiaboxen werkte dit niet heel geweldig, en viel vaak de verbinding weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Ik heb wel een klein beetje verstand van netwerken. ik dacht dus als ik op de v10 die als dsl modem functioneert een dmz naar de 2e maak, zou het moeten werken. maar dit is dus niet het geval?

de 2e v10 lag nog in de woning van de vorige bewoner. kan hem nu wel terug gaan sturen (op eigen kosten, ehm, nee), maar als ik er zelf wat leuks mee kan, waarom niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-09 11:40
Hoi, ik weet dat het al weer een tijdje geleden is, maar ik vroeg me af of dit nog gelukt is aangezien ik zelf overweeg nog een tweede v10 aan te schaffen en als AP te gebruiken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Koop dan liever de KPN/Arcadyan "WiFi Versterker" - goedkoper, zelfde WiFi als de V10 en out-of-the-box AP

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
ik weet dat dat ook een goeie optie is ;) alleen als ik een goedkopere v10 van marktplaats kan halen dan lijkt mij dat meer opties te bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
niels288 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:59:
ik weet dat dat ook een goeie optie is ;) alleen als ik een goedkopere v10 van marktplaats kan halen dan lijkt mij dat meer opties te bieden :)
Dat weet ik zo nog niet. Daarnaast is een V10 van marktplaats praktisch altijd heling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
RobinF schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:17:
[...]

Dat weet ik zo nog niet. Daarnaast is een V10 van marktplaats praktisch altijd heling
Als je deze koopt voor een normale prijs is dat gewoon "te goeder trouw" en geen heling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
Ah oke thanks, dus jullie raden mij af om zo'n ding van marktplaats te kopen, ik vond het ook al raar, ene meneer ging met 15 euro akkoord. ik zal eens andere opties overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 21:52
Persoonlijk zal ok gewoon een ap neerzetten want die is er voor gemaakt en heb je geen geklooi mee. Kost maar 5 tientjes die van kpn/telfort.

V10 kan oom wel maar zit je met dubbel nat en instellingen die je moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
Is er iemand die al ervaring heeft met de v10 en dhcp. Want ik heb er dus 2, eentje als Modem en Router en nu heb ik dus een tweede alleen kom ik er in de dhcp instellingen niet helemaal uit...

Iemand die hier verdere uitleg over kan geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
niels288 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:17:
Is er iemand die al ervaring heeft met de v10 en dhcp. Want ik heb er dus 2, eentje als Modem en Router en nu heb ik dus een tweede alleen kom ik er in de dhcp instellingen niet helemaal uit...

Iemand die hier verdere uitleg over kan geven??
Waarom heb je er twee en waar kom je niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels288
1tje gewoon van m'n provider en een andere die ik als access point wil instellen alleen wil ik weten waarin ik de dhcp instellingen moet veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

niels288 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:25:
1tje gewoon van m'n provider en een andere die ik als access point wil instellen alleen wil ik weten waarin ik de dhcp instellingen moet veranderen
Ik vraag me af of je er überhaupt aan moet beginnen.
Die experiaboxes zijn helemaal dichtgetimmerd om 'user-friendly' te zijn. Je kan er dus nauwelijks wat aan aanpassen.
Je hebt er veel meer aan een AP-tje van 4 tientjes te kopen en die neer te zetten dan gaan te lopen klooien met die experiabox.

Mijn jarenlangen ervaring met die dingen is dat er wel vaker dingetjes vanuit de provider-settings ingebakken zitten die je gewoon niet kan aanpassen.

Maar om je vraag te beantwoorden:
Je moet allereerst zorgen dat je het IP van die experiabox aan past naar een vrij IP in het subnet dat je nu gebruikt (bij experiaboxes is dat meestal 192.168.2.254/24) dus dat betekent dat een Experiabox ook standaard 192.168.2.254 gebruikt, die wil je eerst aanpassen voordat je 'm aan de rest van je netwerk aansluit :).
Daarnaast wil je ook gelijk DHCP, Firewall en alle filtermeuk uitzetten.

In principe moet ie het daarna doen, maar zoals ik al zei, ingebouwde firmware dingetjes willen wel eens probleempjes geven.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee Experia V10 boxen gebruikt om WiFi bereik te vergroten. Dus ééntje origineel aangesloten en de ander als AP ingesteld.
Verander op de tweede box het IP adres naar bijvoorbeeld .224 ipv .254, DHCP uitzetten en de twee experia V10 boxen bekabeld koppelen via ethernet poorten, dus niet de WAN poort gebruiken.
Namen en wachtwoorden van beide boxen gelijkgemaakt en het werkt als een speer...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd bedankt voor je toevoeging, maar ik gok dat de TS na ruim één jaar wel een oplossing voor zijn probleem heeft gevonden, het is daarom ook niet toegestaan om topics te kicken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@rens-br Ik zat met een vergelijkbare vraag, en vind doorgaans mijn oplossingen in diverse fora. De voorgelegde problemen zijn over het algemeen niet alleen het probleem van de TS. Het antwoord van @Verwijderd kwam voor mij als geroepen, ruim 2,5 jaar na de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Jou oplossing werkt bij mij deels. Soms heb ik vol wifi bereik, maar worden pagina's niet geladen en lijkt er toch iets mis te zijn. Het service lampje op de tweede router blijft ook altijd oranje branden. Ook nadat ik de herstel button gebruik.

Via de eerste router en IP adres 192.168.2.254 heb ik een DHCP binding gemaakt naar de tweede router waarop ik het IP adres heb gewijzigd naar 192.168.2.5.
Op het tweede IP adres zijn de DHCP instellingen als volgt:

DHCP server: Uit
LAN IP adres 192.168.2.5
Subnet mask 255.255.255.0
DHCP start IP adres 192.168.2.10
DHCP eind IP adres 192.168.2.200
ISP DNS: Uit
Primaire DNS 192.168.2.254
Lease tijd 86400 s

Enig idee wat hier nog fout aan kan zijn? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@Verwijderd IPV6 uitzetten in de EB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vDorst bedankt! Het service lampje blijft oranje, maar de Wifi werkt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor mij werkt (en gisterenavond in 10 min geregeld):
EB-v10 gereset met de utp kabel verbonden aan de EB-v9. Na een harde reset het ip adres van de EB-v10 gewijzigd naar 245 (ipv 254). Vervolgens DHCP uitgezet , ssid gewijzigd en herstart EB-EB-v10.
Vervolgens mijn oude switch en edimax extender er tussenuit gehaald en de utp kabels van TV etc in de EBv-10 (als switch) gestoken......voila de eb v9 als router en de eb v10 als ap. Alles loopt tot nu toe als een zonnetje. Dus geen binding of andere settings gedaan in de EB-v10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big_Pete
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-02-2021
Hoi hoi, wij zijn net verhuisd en er stond nog zo'n zelfde Experia Box v10 in de meterkast.

Het lukt me echter niet met de genoemde tips het werkend te krijgen. Ik krijg het wel deels draaiend, maar dan met een verbinding met ! op mijn mobiel waarbij filmpjes het niet doen.

Als ik die instellingen aanpas aan de 2e box die als AP moet fungeren, dan gaat 1e routerbox ook vreemd doen.

Wat zou ik precies waar moeten invullen? En alleen bij de routerinstellingen van de 2e AP box of ook bij de 1e routerbox?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYcDREfpEwY7otieDODUhmYVZIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCIhdI9ujqYKiPHA9Dd3ehNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VipL3X
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-04-2024
Big_Pete schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:01:
Hoi hoi, wij zijn net verhuisd en er stond nog zo'n zelfde Experia Box v10 in de meterkast.

Het lukt me echter niet met de genoemde tips het werkend te krijgen. Ik krijg het wel deels draaiend, maar dan met een verbinding met ! op mijn mobiel waarbij filmpjes het niet doen.

Als ik die instellingen aanpas aan de 2e box die als AP moet fungeren, dan gaat 1e routerbox ook vreemd doen.

Wat zou ik precies waar moeten invullen? En alleen bij de routerinstellingen van de 2e AP box of ook bij de 1e routerbox?

[Afbeelding]
DHCP uitzetten, ik zie in je prinscreen dat die noh aanstaat, verder kan je de laatste 3 cijfers van het ip-adres aanpassen en de 2de aansluiten via de LAN-poort, anders berichtje van Taco! verder lezen, daar staat t beter in uitgelegd

Dit is overigens bij ook goed gelukt met een v10 en v8 als 2de ap (v8 kort geleden omgeruild voor v10), welliswaar zonder wifi, maar ga dit binnenkort wel proberen met de 2 v10 boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Vermunt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-02-2023
Wij hebben een nieuw abbonement van Ziggo, en hebben de Experia box omgezet naar een acces point zoals beschreven in de eerdere berichten. Dit hebben we gedaan door de instellingen aan te passen, en daarna de experia box als acces point aan het ziggo modem te koppelen.

Het probleem is alleen dat we niet meer in kunnen loggen op de Experia box. Het oude ip-adres 192.168.2.254 geeft niks weer (logsich), maar ook de nieuwe van 192.168.2.5 is verdwenen. Als ik probeer in te loggen via het wifi netwerk waarmee ik ben verbonden, dan kom ik bij het oorspronkelijke ziggo modem.

De enige manier om nu de instellingen van de Experia box aan te passen is door deze los te koppelen van het Ziggo modem en dan in te loggen op de Experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:34
Jeroen Vermunt schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:34:
Het probleem is alleen dat we niet meer in kunnen loggen op de Experia box. Het oude ip-adres 192.168.2.254 geeft niks weer (logsich), maar ook de nieuwe van 192.168.2.5 is verdwenen. Als ik probeer in te loggen via het wifi netwerk waarmee ik ben verbonden, dan kom ik bij het oorspronkelijke ziggo modem.

De enige manier om nu de instellingen van de Experia box aan te passen is door deze los te koppelen van het Ziggo modem en dan in te loggen op de Experia box.
Niet verdwenen maar niet bereikbaar dus.
De eenvoudige manier is om je computer / netwerk adapter dan tijdelijk een vast ip adres te geven in de range van je Experia box?

Beter is dan om je Experiabox een IP adres te geven in de range van je Ziggo netwerk.
Bij de Experiabox V10 kan je dacht ik wel een eigen IP/DHCP adres instellen, bij de V10A niet?
Pagina: 1