Wat ik weet van Citroen is dat al die errors te pas en te onpas opduiken bij ongerelateerde issues._JGC_ schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:07:
Ik zou toch de stekker vanaf de temperatuursensor volgen naar de ECU en daar kijken wat je aantreft. Lambdastoring is 1, maar de overige fouten die je noemt...
De O2 Bank 1, Sensor 2 voltage blijft ook op 1.25V hangen en doet niets. Van wat ik zo lees hoort dit ook bij een stukke sensor
Edit: deze meuk komt er uit de uitlaat:

Edit 2:
Ok, opzoek gegaan naar de 2 lambdasensoren en die gevonden. Wat mij opviel:
1. Sensor 1 is nieuw. Dat kan haast niet anders aangezien tussen de sensor en de connector nieuw uitziende krimpkous zat + de draden verlengt waren met een krimpkous per draad. of de garage heeft deze preventief opnieuw bedraad. Vreemd is het wel
2. Sensor 2 moest ik even voor graven, maar die zat dus niet goed vast. De connector is nogal groot met een rode schuif die vastklikt. Deze zat niet vastgeklikt. De sensor zelf kan ik niet zien aangezien die precies tussen de wielen zit aan de onderkant van de auto (net na de kat)
Na punt 2 wederom getest. De eerste 20 seconden gaat de bank 2 sensor naar 1.28v (maximum geloof ik) maar zakt dan naar 0.3v - 0.5v met uitschieters naar 1.
Echter exact op het moment dat dit gaat gebeuren gaan er fouten op het dahboard komen (ESP/ handbrake malfunction, depollution failure). Maar ik krijg geen P0138 of P0141 meer, maar de bekende P1336. Lijkt er dus op dat de sensor gewoon prima is.
Ik weet even niet hoe ik nu verder moet. Ik heb alle kabels nagelopen en die zien er prima uit. De massa kabels heb ik geen idee hoe die eruit zien, maar alles kabels die ik gezien heb zien er goed uit verder.
Zou ik dan tóch naar de nokken- of krukaspositiesensor moeten kijken? Of zou het dan toch ook de bobines/bobinehuis zijn? Of gaat dit alsnog richting de katalysator?
Overigens moet ik de temperatuursensor nog een keer plaatsen; er lekt koelvloeistof uit. Ik zag ook pas net dat er een nieuwr O ring in het doosje zat en heb dus de oude er niet eens uit gehad.
Zodra de motor afgekoeld is, zal ik die vervangen.
@AlexanderB of @_Drake_ ; ik houd mij aanbevolen voor suggesties
@_JGC_ ik heb de boom naar de ECU nagelopen, maar de kabelboom zit lager dan de ECU. Dus zwaartekracht helpt mij hierbij dat daar iig geen probleem zit
[ Voor 75% gewijzigd door Notna op 02-03-2019 16:24 ]