Dilemma: Welke glasvezel provider is beter? E-Fiber of KPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyJoe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 13:47
Binnenkort wordt er in ons dorp gratis glasvezel gelegd en wel door twee partijen tegelijkertijd: KPN en E-Fiber. Welke van deze partijen is beter?

De aansluiting is bij beide gratis, E-Fiber gaat ook de buitengebieden doen, KPN niet, maar dat is voor mij geen probleem want ik woon redelijk dicht bij het centrum. Ik zie dat E-Fiber nu al 1Gb/s abonnementen biedt, KPN niet. KPN lijkt meer keuze te hebben in providers (12), E-Fiber heeft er slechts 5.

Ik zit op dit moment bij Ziggo voor TV en Internet en ben in principe nog tevreden, maar wil natuurlijk voor de toekomst in ieder geval voorbereidt zijn voor een switch naar glasvezel.

Het lijkt me sterk dat ik beide naar het huis kan laten leggen, dus welke netwerkbeheerder is de beste keuze van de twee?

Alle reacties

Verwijderd

Waarschijnlijk woon je in Deurne, want daar is deze situatie nu van toepassing. Voor zover nu bekend is kun je kosteloos door E-Fiber en KPN aangesloten worden. Je krijgt dus twee aansluitingen in je woning, mits je in het gebied woont welke door beide worden aangesloten. KPN legt niet het hele gebied aan.

De providers welke actief zijn via KPN zijn voornamelijk de grotere landelijke providers. Via E-Fiber heb je de keuze uit enkele kleinere providers met een wat meer gedifferentieerd aanbod zoals hogere snelheden of mogelijkheden voor televisie via coax (DVB-C).

Waarschijnlijk heb jij dus optimale keuzevrijheid.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:04
Wat een onzin dat je straks 2 glasvezel kabels krijgt maar goed, bij KPN zitten de grote providers, E-Fiber heeft de kleinere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
@Verwijderd

Je hebt gelijk dat ik in Deurne woon. Ik ben niet overtuigd van het nut van twee fiber aansluitingen als 1 genoeg is. Vandaar mijn vraag. BTW: Het is niet geheel duidelijk of het wel mogelijk is om twee fiber aansluitingen te nemen. Beide bedrijven blijven daarover in hun informatie voorziening vrij wazig.

Vandaar mijn vraag: als ik moet kiezen tussen beide welke is dan de betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide glasvezelnetwerken hebben voordelen. Persoonlijk ben ik niet van de eenheidsworst van KPN en consorten. Mijn voorkeur zou het netwerk van E-Fiber hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@CrazyJoe Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt... ;)

Diegene die de fysieke infrastructuur aanlegt is een andere partij dan de ISP die daar uiteindelijk diensten over levert.
De fysieke aanleg; de vezels vanuit een centraal punt (meestal een wijkPoP) naar jouw woning, is eigenlijk basis graafwerk, installatietechniek e.d. Dat wordt uiteindelijk opgeleverd en getest.
Daarna komen de ISPs die transportcapaciteit op/over dat fysieke netwerk inkopen bij de eigenaar van de infrastructuur en via hun eigen transportstreams jou thuis de dienst leveren.
Sommige ISPs plaatsen hun eigen actieve apparatuur in de wijkPoP en/of huren darkfiber vanuit city-/wijk-PoP richting hun eigen datacentrum, andere laten de actieve apparatuur verzorgen door b.v. KPN WholeSale, al dan niet inclusief bepaalde transportstreams.
Bijvoorbeeld een internet verbinding tussen het modem bij jou thuis, richting de AMS-ix. Of een IPTV dienst, of een VoIP dienst. (en/of)

M.a.w. het is een combinatie van de drager/transporteur van het signaal PLUS de ISP die daarover diensten levert, wat uiteindelijk bepaalt of jij een tevreden klant wordt/bent.

Over het algemeen heeft KPN, als netwerk bedrijf, de zaken gewoon goed voor elkaar. Bovendien hebben ze dit al zo vaak gedaan; ze beheersen het 'kunstje' gewoon goed.

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 01-03-2019 22:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
@ehtweak

Dat snap ik allemaal. Echter zowel E-Fiber als KPN gaan hun eigen glasvezelnetwerk aanleggen. Het aanbod van de verschillende ISP's staat daar even buiten.

Het ging mij erom welk netwerk beter is: KPN of E-Fiber?

Ik zoek eigenlijk reacties van mensen die een van beide hebben en wat hun ervaringen ermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@CrazyJoe Nogmaals; waar ik eigenlijk op doelde:
Wat heb je nou een aan perfect stuk infrastructuur als de ISP die daar de diensten over levert, verzaakt?

Kortom; besteed liever je tijd en aandacht aan een goede ISP, dan aan de bouwer van de fysieke infrastructuur. Daar heb je toch weinig invloed op.
Denk je nou echt dat, ongeacht de netwerk bouwer/leverancier, er een slecht c.q. niet-goed glasvezel net wordt aangelegd? :?

Of je nou wel of niet voor/tegen KPN bent (alsof ze daar wakker van liggen), ik zou me concentreren op de partijen waar jij uiteindelijk klant gaat worden.
Je kijkt toch bij het elektriciteitsnet, de riolering, de waterleiding, toch ook niet naar de bouwer van die infrastructuur? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:00
ehtweak schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:05:
@CrazyJoe Nogmaals; waar ik eigenlijk op doelde:
Wat heb je nou een aan perfect stuk infrastructuur als de ISP die daar de diensten over levert, verzaakt?

Kortom; besteed liever je tijd en aandacht aan een goede ISP, dan aan de bouwer van de fysieke infrastructuur. Daar heb je toch weinig invloed op.
Denk je nou echt dat, ongeacht de netwerk bouwer/leverancier, er een slecht c.q. niet-goed glasvezel net wordt aangelegd? :?

Of je nou wel of niet voor/tegen KPN bent (alsof ze daar wakker van liggen), ik zou me concentreren op de partijen waar jij uiteindelijk klant gaat worden.
Je kijkt toch bij het elektriciteitsnet, de riolering, de waterleiding, toch ook niet naar de bouwer van die infrastructuur? ;)
Alleen in dit geval is de infrastructuur nou net bepalend welke provider keuze je hebt.

Ik zou gewoon beide een aansluiting laten leveren.
Dan heb je niet de keuze tussen. 5 of 12 maar tussen 17 providers.
Over het algemeen is de aansluiting gratis. Ook zonder isp contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

gasemans schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Alleen in dit geval is de infrastructuur nou net bepalend welke provider keuze je hebt.
P'cies! :Y

Maar ik wilde niet specifiek een voorkeur benoemen, maar juist de praktische en realistische parameters benoemen, zodat de vraagsteller een weloverwogen keuze zou kunnen maken... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:47

backupdevice

No Risk , Full Push

CrazyJoe schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:02:
Binnenkort wordt er in ons dorp gratis glasvezel gelegd en wel door twee partijen tegelijkertijd: KPN en E-Fiber. Welke van deze partijen is beter?

De aansluiting is bij beide gratis, E-Fiber gaat ook de buitengebieden doen, KPN niet, maar dat is voor mij geen probleem want ik woon redelijk dicht bij het centrum. Ik zie dat E-Fiber nu al 1Gb/s abonnementen biedt, KPN niet. KPN lijkt meer keuze te hebben in providers (12), E-Fiber heeft er slechts 5.

Ik zit op dit moment bij Ziggo voor TV en Internet en ben in principe nog tevreden, maar wil natuurlijk voor de toekomst in ieder geval voorbereidt zijn voor een switch naar glasvezel.

Het lijkt me sterk dat ik beide naar het huis kan laten leggen, dus welke netwerkbeheerder is de beste keuze van de twee?
Enorme bump.

@CrazyJoe Weet jij toevallig wanneer zij aan huis komen installeren? Ik heb een huis gekocht in het gebied waar E-fiber en KPN gaan aanbieden maar geen van beide kunnen aangeven wanneer precies. Ik kom niet verder dan December '19 met een uitloop van een jaar.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
backupdevice schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

Enorme bump.

@CrazyJoe Weet jij toevallig wanneer zij aan huis komen installeren? Ik heb een huis gekocht in het gebied waar E-fiber en KPN gaan aanbieden maar geen van beide kunnen aangeven wanneer precies. Ik kom niet verder dan December '19 met een uitloop van een jaar.
Nee, het is radiostilte rondom deze hele actie. Het enige wat ik wijzer geworden ben is dat het nu de bedoeling is dat beide fiber aanbieders een aansluiting komen maken in het gebied waar beide actief zullen zijn en je dus niet meer hoeft te kiezen wie er een fiber aansluiting mag maken in je huis.

Correctie: heb zojuist op de pagina van Deurne.nl gekeken over de situatie met glasvezel. Schijnbaar begint de aanleg deze maand (voor de kern waar beide aanleggen), waarbij de eerste huisaansluitingen in October gemaakt worden, met een verwachte einddatum van februari 2021. Voor het buitengebied geldt dat ze daar maart 2020 mee beginnen, met de eerste huisaansluitingen in mei 2020 en een einddatum van juni 2021.

Meer info hier => https://www.deurne.nl/hom...item/glasvezel_52804.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

CrazyJoe schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Nee, het is radiostilte rondom deze hele actie. Het enige wat ik wijzer geworden ben is dat het nu de bedoeling is dat beide fiber aanbieders een aansluiting komen maken in het gebied waar beide actief zullen zijn en je dus niet meer hoeft te kiezen wie er een fiber aansluiting mag maken in je huis.

Correctie: heb zojuist op de pagina van Deurne.nl gekeken over de situatie met glasvezel. Schijnbaar begint de aanleg deze maand (voor de kern waar beide aanleggen), waarbij de eerste huisaansluitingen in October gemaakt worden, met een verwachte einddatum van februari 2021. Voor het buitengebied geldt dat ze daar maart 2020 mee beginnen, met de eerste huisaansluitingen in mei 2020 en een einddatum van juni 2021.

Meer info hier => https://www.deurne.nl/hom...item/glasvezel_52804.html
Die heb ik gelezen en ook met E-fiber gesproken . Die hadden nu voor gebied 1 de planning gekregen dat zij daar in December zouden beginnen.

Ik ga in gebied 1 wonen, waar E-Fiber en KPN kabel gaan aanleveren. Vandaag bij het huis geweest en de hudige bewoner wist niet wat er speelde, behalve dan dat zij een sticker in de meterkast had hangen dat er fiber van KPN komt. Die heb ik vandaag gebeld maar die konden nikds aangeven qua tijd. Behalve dan ergens dit jaar beginnen maar geen idee wanneer er een postcode + huisnummer op de planning staat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Dan weet je al meer dan ik. Ik zit in gebied 2 als ik de kaart op de e-fiber website goed bekeken heb.
Daar staat voor de planning een schouwperiode van Juli tot November, graafwerkzaamheden van Augustus tot Maart en Huisaansluitingen van Oktober tot April.

Ik heb nog niemand gezien voor een schouwing, dus ik kan je niet meer vertellen dan op de site van Deurne en E-Fiber staat over de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

CrazyJoe schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:00:
Dan weet je al meer dan ik. Ik zit in gebied 2 als ik de kaart op de e-fiber website goed bekeken heb.
Daar staat voor de planning een schouwperiode van Juli tot November, graafwerkzaamheden van Augustus tot Maart en Huisaansluitingen van Oktober tot April.

Ik heb nog niemand gezien voor een schouwing, dus ik kan je niet meer vertellen dan op de site van Deurne en E-Fiber staat over de planning.
Tja, voor wat het waard is he.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl meldt dit op mijn nieuwe adres

Wat
FttH
Planning
Oct. 2019
Distributiepunt(en)
REGG

E-Fiber zegt December, KPN ergens dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Voor mij idem: Oct 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:38

slaay

Natuurbeleven.com

Krijg je op kpnnetwerk.nl ook oktober 2019 te zien? Zal vast gelijk zijn aan de info van fourstack. Maar misschien wijkt deze af.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Nee, op die pagina krijg ik te zien dat "Uw woning krijgt glasvezel" met daaronder een sectie met de titel "De planning is niet bekend".

Zover ik het begrepen heb van de glasvezel pagina op deurne.nl is de fysieke aanleg uitbesteedt aan Spitters voor beide glasvezel netten. Dit voorkomt dat de stoep twee keer opgebroken moet worden om de buizen aan te leggen. Dit betekent waarschijnlijk, omdat KPN de kleinere partner is (doen in principe alleen de kern van Deurne zelf, geen van de buitengebieden) dat alle informatie via E-Fiber loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

CrazyJoe schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:59:
Nee, op die pagina krijg ik te zien dat "Uw woning krijgt glasvezel" met daaronder een sectie met de titel "De planning is niet bekend".

Zover ik het begrepen heb van de glasvezel pagina op deurne.nl is de fysieke aanleg uitbesteedt aan Spitters voor beide glasvezel netten. Dit voorkomt dat de stoep twee keer opgebroken moet worden om de buizen aan te leggen. Dit betekent waarschijnlijk, omdat KPN de kleinere partner is (doen in principe alleen de kern van Deurne zelf, geen van de buitengebieden) dat alle informatie via E-Fiber loopt.
Ik heb dezelfde melding op kpnnetwerk.nl

E-fiber & KPN sturen mij beide door naar Spitters die ook niks kunnen zeggen dan alleen maar einde jaar met uitloop naar volgend jaar.

Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Ik heb zojuist de schouwer aan de deur gehad, dus het lijkt erop dat ze nu eindelijk zijn begonnen met de aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

CrazyJoe schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:35:
Ik heb zojuist de schouwer aan de deur gehad, dus het lijkt erop dat ze nu eindelijk zijn begonnen met de aanleg.
Ik zag idd in de app dat er begonnen was. Maar wat heeft die schouwer dan precies gedaan? Weet jij nu wanneer de lijn actief gaat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 21:03

vr6-only

Blub Blub

om terug te komen op de topic vraag. Persoonlijk zou ik geen van beiden weigeren als de aanleg kosteloos is, wat sowieso geldt voor KPN NetwerkNL.

In de praktijk heb je qua diensten weliswaar weinig tot geen verschil, omdat ze bijna allemaal gebruik maken van dezelfde bron. Echter heb je wel degelijk keuze als het gaat om prijzen. Dat verschil is niet zo groot bij de aanbieders op het E-Fiber netwerk.

[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 21-08-2019 08:59 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

@vr6-only hey ,waarom heb je je post aangepast en het gedeelte van de uitvoerder weg gehaald?

[ Voor 68% gewijzigd door backupdevice op 21-08-2019 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakert2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-01 13:37
Bij ons “Land van Cuijk” is E-Fiber ook bezig.
Resultaat:
Zzp’ers die al gelijk een lelijk gat in je voormuur willen boren en dan een kabeltje naar binnen steken.
Grondboorder die je randaarde doorsteekt en daar niets van zegt.
De aannemer (Spie afdeling Oss ) die de uitrol verzorgd is blijkbaar zelf niet of niet goed aangesloten want telefonisch zijn ze niet bereikbaar.
Ik had ook graag een ietwat sneller upload internet, maar als dit een voorbode is van de te verwachtte kwaliteit en/of service van dat E-Fiber internet, wacht ik voorlopig nog maar even af hoe de kwaliteit door wel aangesloten gebruikers gewaardeerd wordt.
En houd ik het voorlopig nog maar bij mijn koperen draadje van KPN.
Jammer dat wij niet die keus hebben tussen KPN en E-Fiber
Daarom sluit ik me helemaal aan bij de uitspraak van ehtweakop vrijdag 1 maart 2019 22:50

Over het algemeen heeft KPN, als netwerk bedrijf, de zaken gewoon goed voor elkaar. Bovendien hebben ze dit al zo vaak gedaan; ze beheersen het 'kunstje' gewoon goed.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakert2 op 21-08-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakert2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-01 13:37
backupdevice schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

Ik zag idd in de app dat er begonnen was. Maar wat heeft die schouwer dan precies gedaan? Weet jij nu wanneer de lijn actief gaat zijn?
Volgens Wikipedia: Schouwers zijn werkzaam voor het “Ministerie van Toverkunst”
Maar ik denk dat ze met schouwers bedoelen medewerker die komt bekijken hoe en waar de aansluiting moet komen. “vanaf de straat naar woonhuis”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjancopini
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-08 13:21
@backupdevice Een schouwer kijkt alleen hoe de glasvezel kabel naar binnen gebracht wordt. Hier zitten verschillende eisen aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
backupdevice schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

Hij komt kijken waar de fibers het huis binnen gaan komen, maakt een foto van die lokatie (in mijn geval naast de kabel aansluiting) en van de gevel van het huis. Daarnaast noteert hij een aantal contact gegevens.

Over wanneer de aanleg begint kon hij niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 21:03

vr6-only

Blub Blub

tweakert2 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:10:
[...]

Volgens Wikipedia: Schouwers zijn werkzaam voor het “Ministerie van Toverkunst”
Maar ik denk dat ze met schouwers bedoelen medewerker die komt bekijken hoe en waar de aansluiting moet komen. “vanaf de straat naar woonhuis”
Tegenwoordig heten ze bij KPN NetwerkNL ook geen schouwers, maar glasvezelvoorbereiders. Dit is overigens in Reggefiber tijd al doorgevoerd.
backupdevice schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:01:
@vr6-only hey ,waarom heb je je post aangepast en het gedeelte van de uitvoerder weg gehaald?
Soms ben ik te enthousiast. Maar achteraf trok ik de conclusie dat ik niet alles hoef te delen. Immers is mijn ervaring gebaseerd op het verleden (5+ jaren terug) en kan het tegenwoordig heel anders zijn.

It ain't stupid if it works!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
tweakert2 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:38:
Bij ons “Land van Cuijk” is E-Fiber ook bezig.
Resultaat:
Zzp’ers die al gelijk een lelijk gat in je voormuur willen boren en dan een kabeltje naar binnen steken.
Grondboorder die je randaarde doorsteekt en daar niets van zegt.
De aannemer (Spie afdeling Oss ) die de uitrol verzorgd is blijkbaar zelf niet of niet goed aangesloten want telefonisch zijn ze niet bereikbaar.
Ik had ook graag een ietwat sneller upload internet, maar als dit een voorbode is van de te verwachtte kwaliteit en/of service van dat E-Fiber internet, wacht ik voorlopig nog maar even af hoe de kwaliteit door wel aangesloten gebruikers gewaardeerd wordt.
En houd ik het voorlopig nog maar bij mijn koperen draadje van KPN.
Jammer dat wij niet die keus hebben tussen KPN en E-Fiber
Daarom sluit ik me helemaal aan bij de uitspraak van ehtweakop vrijdag 1 maart 2019 22:50

De aannemer, SPIE in dit geval, heeft over het algemeen 2 taken, de aanleg van de glasvezel natuurlijk, en zeer waarschijnlijk de afhandeling van storingen op locatie, bijvoorbeeld bij kabelschade of iets dergelijks. Als niemand je kabel doorsteekt buiten heb je dus na de aanleg vrij weinig met ze te maken, of je dat risico wilt lopen is een andere vraag. Het is denk ik erg afhankelijk hoe snel je word geholpen afhankelijk van de afspraken van je ISP met SPIE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Klein schopje ....

Ons gebied gaat dus ook naar glasvezel.
Vandaag de folder/kaart in de bus van E-Fiber

Hoe zijn de ervaringen op dit moment ?

Want het is interessant genoeg om over te stappen.
Klein beetje teleurgesteld dat KPN hier niet in meedoet, ivm KPN kortingen op de mobieltjes e.d
Maar aan de andere kant, ze geven met alle aanbieders aan 1000 Mbit/s te leveren.

Klinkt prima, ik ben geïnteresseerd ;)

Alleen welke provider ?
Ik neig ernstig naar Tweak, maar alleen om de naam :+ ( ja geen affiliatie, i know )
Maar Glasnet, Onvi, SLNR en Fiber zitten ook in de pakketkeuze.

SNLR heeft al gelijk een achterstand, willen groen zijn, maar vragen voor zelfs de app 10€ ?
ONVI gaat maar tot max 500Mbit ( het is puur het getal, ik ben al tevreden met hogere uploads )

uiteindelijk blijven Tweak en Fiber over dan.

Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:48
FreshMaker schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:27:
Alleen welke provider ?
Ik neig ernstig naar Tweak, maar alleen om de naam :+ ( ja geen affiliatie, i know )

SNLR heeft al gelijk een achterstand, willen groen zijn, maar vragen voor zelfs de app 10€ ?
ONVI gaat maar tot max 500Mbit ( het is puur het getal, ik ben al tevreden met hogere uploads )

Anyone ?
Je mist in je vergelijking Glasnet. Hoezo dat? Ze bieden ook tot 1000Mbps en je kan je eigen router gebruiken. Scheelt ook weer 2.50 per maand.

Ik weet wat ik zou kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Die 2.50 zou ik weer uitgeven aan usenet :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dcCtX1D/image.png

Ze zijn nu juist niet goedkoper ...
Tweak vraagt 8€ minder

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 01-10-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:26
FreshMaker schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:15:
Die 2.50 zou ik weer uitgeven aan usenet :+

[Afbeelding]

Ze zijn nu juist niet goedkoper ...
Tweak vraagt 8€ minder
Bij tweak kun je ook het jaar bedrag in één keer betalen waardoor je maandelijks ook goedkoper uit bent.
In onze gemeente 'Gennep' hadden we geen keuze tussen KPN of E-Fiber.

[ Voor 8% gewijzigd door KraveN op 01-10-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hier ook niet, alleen E-Fiber

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

geeft geen werkzaamheden of updates aan.
* FreshMaker had anders naar KPN gegaan ivm de KPN-Family, nu wonen we qua telecom gewoon bij mijn tante ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Bij ons gaat ook Efiber aanleggen, dus ik volg dit ook.

Echter Onvi (€45,-) en Glasnet (€50,-) bieden beide ook 1000Mbps abonnementen aan zie ik. Als ik alleen al google op Fiber en Tweak dan haak ik daar persoonlijk op af..
FreshMaker schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:27:
Klein schopje ....

Ons gebied gaat dus ook naar glasvezel.
Vandaag de folder/kaart in de bus van E-Fiber

Hoe zijn de ervaringen op dit moment ?

Want het is interessant genoeg om over te stappen.
Klein beetje teleurgesteld dat KPN hier niet in meedoet, ivm KPN kortingen op de mobieltjes e.d
Maar aan de andere kant, ze geven met alle aanbieders aan 1000 Mbit/s te leveren.

Klinkt prima, ik ben geïnteresseerd ;)

Alleen welke provider ?

Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@ramos99 - als ik het topic zo zie, valt dat toch wel mee bij tweak ?

[Tweak Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramos99
Excuses voor de niet onderbouwing.
Internet bij Tweak is wel goed idd zo te lezen, maar met televisie komen ze er niet zo heel goed af.

Ik wil namelijk Internet én Televisie (telefonie niet nodig). Ben persoonlijk aan t twijfelen tussen Onvi of Glasnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Inderdaad, maar dat ligt vooral bij Canal plus
Die zijn vorig jaar ( twee jaar terug ) pas opgestart met dit systeem.
Daar moet inderdaad nog heel wat verbeteren, maar ik vermoed dat dat bij alle e-fiber providers hetzelfde zal zijn ( pakketten zien er identiek uit, allemaal FOX Eredivisie included )

Ik heb nog een extra CI+ van een familielid, de laatste keer dat ik geen Ziggo thuis meer had, bleef het signaal nog 5 á 6 jaar actief op de kabel.
Ik denk dat ik daar gewoon kan blijven kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ramos99 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:58:
Bij ons gaat ook Efiber aanleggen, dus ik volg dit ook.

Echter Onvi (€45,-) en Glasnet (€50,-) bieden beide ook 1000Mbps abonnementen aan zie ik. Als ik alleen al google op Fiber en Tweak dan haak ik daar persoonlijk op af..

[...]
Wij hebben onlangs ook de folder in de brievenbus ontvangen. Ze gaan kijken of er in ons dorp genoeg animo voor glasvezel is.
Maar de prijzen in onze folder liggen beduidend hoger dan jij hier vermeldt.
Onvi: €60,- voor 500mb
Glasnet: €57,50 voor 1000mb

De prijzen stijgen snel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramos99
jolandacb schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:30:
[...]

Wij hebben onlangs ook de folder in de brievenbus ontvangen. Ze gaan kijken of er in ons dorp genoeg animo voor glasvezel is.
Maar de prijzen in onze folder liggen beduidend hoger dan jij hier vermeldt.
Onvi: €60,- voor 500mb
Glasnet: €57,50 voor 1000mb

De prijzen stijgen snel. :?
Uhm als ik kijk op https://www.onvi.nl/efiber én ook nog mijn postcode en huisnummer invul dan bieden zij 1000Mbits “gewoon” aan voor € 45,- en met TV (€15,-) totaal € 60,- inclusief router

Wellicht drukfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik kan hier in Deurne SLNR 1000Mbits voor 39 Euro krijgen.

Wel mooi om te zien dat ik zowel een oranje als een zwarte kabel voor mijn voordeur zie liggen. Kan ook dus uit E-fiber en KPN providers kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
backupdevice schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:26:
Ik kan hier in Deurne SLNR 1000Mbits voor 39 Euro krijgen.

Wel mooi om te zien dat ik zowel een oranje als een zwarte kabel voor mijn voordeur zie liggen. Kan ook dus uit E-fiber en KPN providers kiezen
In welke zone zit je in Deurne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

CrazyJoe schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:07:
[...]

In welke zone zit je in Deurne?
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Als ik de kaart van E-Fiber goed interpreteer zit ik in gebied 2. Dat zou ieder moment aan de beurt kunnen zijn of pas ergens volgend jaar. Ligt eraan of ze vanuit het centrum naar buiten gaan of andersom.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

CrazyJoe schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:40:
Als ik de kaart van E-Fiber goed interpreteer zit ik in gebied 2. Dat zou ieder moment aan de beurt kunnen zijn of pas ergens volgend jaar. Ligt eraan of ze vanuit het centrum naar buiten gaan of andersom.
Ik sprak met de uitvoerder en die gaf aan dat er binnenkort een afspraak met mij gemaakt zou worden voor begin volgend jaar, om de aansluiting in het huis rondt te maken. Ik denk dus zelf dat ik eind Q1 2020 aangesloten ben .

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 14-11-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kick. :)

Ik zit in zone 4 en kreeg vlak voor het hele Corona-gebeuren een brief dat de schouwer langs zou komen. Dit zal nu wel uitgesteld zijn, logisch natuurlijk. Maar we zijn inmiddels een maand of vier verder dan de vorige post hier, en ik vroeg me af hoe het er bij jullie voor staat. Hebben jullie ondertussen glas? Via welke provider? En bevalt het een beetje?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Bra-Jo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:03:
Kick. :)

Ik zit in zone 4 en kreeg vlak voor het hele Corona-gebeuren een brief dat de schouwer langs zou komen. Dit zal nu wel uitgesteld zijn, logisch natuurlijk. Maar we zijn inmiddels een maand of vier verder dan de vorige post hier, en ik vroeg me af hoe het er bij jullie voor staat. Hebben jullie ondertussen glas? Via welke provider? En bevalt het een beetje?
Helaas is behalve dat de schouwer langsgeweest is (vorig jaar september) er verder nog niets gebeurd. Ik weet niet of de activiteiten stilgelegd zijn of gewoon met vertraging gebeuren op dit moment.

Dus ik kan je niet meer vertellen dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

CrazyJoe schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:10:
[...]

Helaas is behalve dat de schouwer langsgeweest is (vorig jaar september) er verder nog niets gebeurd. Ik weet niet of de activiteiten stilgelegd zijn of gewoon met vertraging gebeuren op dit moment.

Dus ik kan je niet meer vertellen dan dat.
Dank voor je reactie. Ik had eigenlijk wel een beetje zoiets verwacht... Dus dan gaan we ons maar richten op 2021, met een beetje geluk.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulvd89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-07 23:55
Hier in zone 1 is het ondertussen aangesloten in de meterkast. Ben nog niet over op Tweak dus daar kan ik nog niet over oordelen.

[ Voor 44% gewijzigd door paulvd89 op 24-04-2020 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyJoe
Ik zag dat ze bezig waren rond de Wolfsburg, maar heb ze nog niet gezien in onze wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvd89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-07 23:55
Ik heb ondertussen vernomen dat het nog zo’n zes weken duurt voordat er ook echt signaal op de lijn komt.

Edit: dat was een week geleden dat mij dat verteld werd.

[ Voor 22% gewijzigd door paulvd89 op 07-05-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
paulvd89 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:59:
Ik heb ondertussen vernomen dat het nog zo’n zes weken duurt voordat er ook echt signaal op de lijn komt.

Edit: dat was een week geleden dat mij dat verteld werd.
Ik kan me voorstellen dat eerst de hele zone van glasvezel voorzien moet zijn voordat ze live kunnen gaan.
Ik zie ondertussen graafwerkzaamheden aan de buitenrand van onze wijk, dus ze zullen binnenkort ook wel hier beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Ondertussen is onze straat voorzien van glasvezel. Ze hebben de kabels tot aan het huis gelegd, maar nog niets binnenshuis aangesloten. Op zichzelf een vrij pijnloze actie, afgezien van de parkeerproblemen die ze veroorzaakten gedurende een paar dagen.

Ik ben benieuwd wanneer ze de klus komen afmaken.

BTW: Hier was het Voets Infra die de werkzaamheden kwam doen. Misschien dat die alleen de buitenwerkzaamheden mogen doen.

Verder nog geen indicatie wanneer de aansluitingen binnenshuis gemaakt gaan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door CrazyJoe op 03-06-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik ben van de week even het infocentrum binnengelopen. Blijkbaar mogen we deze maand of volgende maand in zone 4 iemand verwachten ivm schouwen. Het lijkt erop dat er op de site ook een vernieuwde planning staat, met uiterlijke aansluitdatum van mei 2021. Wat later dan gehoopt, maar op zich valt niet tegen.

Wat wel een dingetje is: de meeste providers bieden TV aan van Canal Digitaal. Blijkt dat die sinds juni geen contract meer hebben met Discovery, waardoor (onder andere) Discovery Channel en Eurosport 1 en 2 niet meer doorgegeven worden. Dus daarmee wordt voor mij de keuze voor een provider ineens een stuk beperkter, helaas....

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Ik ben ondertussen gecontacteerd voor een afspraak om de aansluiting binnenshuis te komen maken. Het is 8 September tussen 8:00 en 13:00 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gisteren iemand van Spitter aan de deur gehad om te schouwen, die wist te vertellen dat ze in hun planning verwachten voor eind van het jaar bij ons het spul te leggen. Dus ik ga maar eens kijken welke provider we gaan nemen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyJoe
Ze zijn hier ondertussen geweest voor af installatie. Ze waren ongeveer een uur tot anderhalf uur bezig en nu zitten er twee extra kastjes op de muur met ieder een label eraan ter identificatie. De kabel buiten is netjes ondergronds verlegd t.o.v. de eerdere vrij prominent aanwezige rol. Het boren door de buitenmuur was wel een vrij luidruchtige operatie, maar gelukkig duurde dat niet al te lang.

[ Voor 5% gewijzigd door CrazyJoe op 14-09-2020 21:05 ]

Pagina: 1