Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie Automotive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Breezyscouting
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-03-2021
Vandaag hield mijn trouwe laptop ermee op, hij doet het na openmaken en exact niks te doen wel weer, maar ik vertrouw het niet helemaal en wil toch vast oriënteren op een nieuwe. Het lastige is echter dat dit met mijn studie in het achterhoofd moet gebeuren. Ik wil automotive gaan studeren.

Eerdere topics over precies dezelfde studie leken mij misschien wat verouderd. Wat wel interessant is, is dat een student stelt dat de voorgeschreven FirePro of Quadro kaarten helemaal niet nodig zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
Vanaf volgend jaar zal ik elke dag met mijn laptop reizen, en zal ik Siemens NX10/11 en het office-pakket gaan draaien. Allicht zal ik de laptop met enige regelmaat gebruiken voor multimedia-doeleinden.

Wat is je budget?
Ik schat voor €1500,- klaar te zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals eerder genoemd, ja, dagelijks. Voor het gewicht betekent dit voor mij een absoluut maximum van 2,5kg, een robuust ontwerp misstaat niet. De accuduur is voor mij niet erg belangrijk maar 2,5+ uren zou prettig zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP is met de paplepel ingegoten en BTO trekt mij persoonlijk heel erg, ik zit nu zelf naar de 15CL872 te kijken met 16GB ram en een snellere netwerkkaart. Alternatieven kunnen altijd; Dell staat me niet aan.

Alvast bedankt voor het advies!

Beste antwoord (via Breezyscouting op 14-03-2019 12:13)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Voor Siemens nx 11 heb je veel geheugen nodig, ik zou een systeem met 16 GB RAM nemen, als je de BTO die je noemt met 16 GB RAM laat uitrusten draait dat wel.

Alle reacties

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

kan je iets duidelijker zijn in de specs die je nodig hebt

met deze informatie kunnen wij niet zoveel

@Breezyscouting

[ Voor 9% gewijzigd door Jean-henri op 05-03-2019 20:50 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Voor Siemens nx 11 heb je veel geheugen nodig, ik zou een systeem met 16 GB RAM nemen, als je de BTO die je noemt met 16 GB RAM laat uitrusten draait dat wel.

• Breezyscouting
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-03-2021
Hey Tweakers.

Ik heb uiteindelijk een Legion Y530 gekocht, die bevalt goed.

Bedankt voor de reacties!