Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsline
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-04 08:59
Ik zoek een?
Een koptelefoon!

Wat is je budget?
Max 150 euro!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik speel veel games en stream deze ook! Hierbij zit dus ook een aspect muziek, ook al is dit niet zo aanwezig als het gamen. Ik heb al een degelijke microfoon dus daar is geen behoefte aan! Wired of wireless is voor mij om het even, ik heb geen last van de draad.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zover ben ik uit eigen research een beetje blijven hangen op de Audio-Technica ATH-M50x en de Beyerdynamic DT 770 80 ohm. Deze headphones zijn echter al een paar jaar oud en ik vraag mij dus af of er ondertussen niet een betere optie is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn de opties tegenover die Audio Technica die ik genoemd heb?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Sjorsline op 06-03-2019 10:29)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Sjorsline, ben je al inmiddels al voorzien? Beide prima hoofdtelefoons overigens, al is de DT770 Pro wat ruimer voor je oren (en die velour pads zijn fijn!). Ga je mij de vraag stellen welke van de twee, dan zeg ik de DT770 Pro, maar dat komt ook omdat ik zelf een DT770 Pro dagelijks gebruik :)

En dat de DT770 Pro al even op de markt is (begin jaren '90), doet geen afbreuk aan de kwaliteit. Het is een comfortable en goed klinkende hoofdtelefoon.

Daarnaast, je kan ook nog even bij AKG en Sennheiser kijken, die hebben ook nog zeer aantrekkelijke modellen in die prijsklasse. Nog enkele voorbeelden;
pricewatch: AKG K612 PRO (Zwart)
pricewatch: AKG K702 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 569 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 599 (Ivoor)
pricewatch: Sennheiser HD 559 (Zwart)

I browse with Vivaldi

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
@Sjorsline, ben je al inmiddels al voorzien? Beide prima hoofdtelefoons overigens, al is de DT770 Pro wat ruimer voor je oren (en die velour pads zijn fijn!). Ga je mij de vraag stellen welke van de twee, dan zeg ik de DT770 Pro, maar dat komt ook omdat ik zelf een DT770 Pro dagelijks gebruik :)

En dat de DT770 Pro al even op de markt is (begin jaren '90), doet geen afbreuk aan de kwaliteit. Het is een comfortable en goed klinkende hoofdtelefoon.

Daarnaast, je kan ook nog even bij AKG en Sennheiser kijken, die hebben ook nog zeer aantrekkelijke modellen in die prijsklasse. Nog enkele voorbeelden;
pricewatch: AKG K612 PRO (Zwart)
pricewatch: AKG K702 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 569 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 599 (Ivoor)
pricewatch: Sennheiser HD 559 (Zwart)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botneet
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:09
De beyerdynamic DT-770 Pro vind ik persoonlijk een geweldige koptelefoon. Sinds een maand in mijn bezit. Vooral het laag is erg diep en ik vind de geluidsweergave goed.

Prijs/ kwaliteit is fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 16:09
Het grote Headphones topic
mooi topic voor je

heb zelf een DT 990 250ohm erg blij mee

[ Voor 10% gewijzigd door NLMarcel194 op 01-03-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsline
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-04 08:59
Dank voor de reacties! Ik ben niet van plan om een amplifier oid aan te schaffen, welke versie van de dT770 pro is dan het beste? De 80, 32 of 250 OHM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Sjorsline schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:17:
Dank voor de reacties! Ik ben niet van plan om een amplifier oid aan te schaffen, welke versie van de dT770 pro is dan het beste? De 80, 32 of 250 OHM?
De 32Ohm.

Let er wel op dat die niet met velours oorkussens komen, ik heb die er bij besteld omdat dat toch net even wat prettiger op je oren zit. :)

32 Ohm is heerlijk universeel, doet het ook nog op je MP3 speler.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Sjorsline schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:17:
unezra schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:46:
[...]
De 32Ohm.

Let er wel op dat die niet met velours oorkussens komen, ik heb die er bij besteld omdat dat toch net even wat prettiger op je oren zit. :)

32 Ohm is heerlijk universeel, doet het ook nog op je MP3 speler.
Mijn ervaring is dat de 80Ω ook prima met hedendaagse geluidsbronnen aangestuurd kan worden, ook mobiel. Kanttekening hierbij, dat als je geluidsbron niet genoeg 'power' heeft, dan gaat het volume iets minder hard dan op de 32Ω versie. Overigens heeft de 32Ω versie ook 'slechts' een 1.6m kabel, tegen de 3m kabel met de 80Ω versie. Mocht je voor de 32Ω versie gaan, dit zijn de artikelnummers voor velour pads:

EDT 770 V Ear pads, velours,
circumaural . . . . . . . . . . . . . . Order # 926.660
EDT 770 VB Ear pads, velours,
circumaural, black . . . . . . . . . Order # 906.166

De 250Ω heeft overigens een gekrulde kabel, maar daarmee zal je mogelijk ook eerder tegen het limiet aanlopen met je huidige geluidsbronnen. Het kan zijn dat je dan eerder een externe hoofdtelefoonversterker nodig zal achten.

Zowel de 32Ω of 80Ω versies zijn beide prima keuzes, al is de ingebrepen velour pads en de 3m kabel van de 80Ω wellicht een pluspunt. Een kortere kabel van de 32Ω voor mobiel gebruik lijkt me dan wel weer iets praktischer. Welke je ook kiest, beide een goede koop :)

Specificaties van Beyerdynamic (pdf)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@rlkz Ik heb zelf een iPod Classic (een van de weinige apparaten met nog 160G storage), op max is het bruikbaar, maar het houd totaal niet over.

Met de 32 Ohm loop je het minste risico alsnog een koptelefoonversterker nodig te hebben en eigenlijk het enig praktische nadeel is het ontbreken van de velours pads. Niet iedereen vind dat een probleem, ik zou niet zonder willen. Velours kan al wat warm aanvoelen (ik zit er niet zelden uren aan 1 stuk mee op mijn hoofd, gebruik 'm als muziek produceer / maak / dinges koptelefoon), nepleer vind ik nog veel minder prettig.

Voordeel en tegelijk nadeel van de DT770Pro is dat 'ie gesloten is. Het kan interessant zijn te kijken naar een open koptelefoon. Bijvoorbeeld de Beyerdynamic DT 990 Edition 32 Ohm.

https://www.bax-shop.nl/k...n-32-ohm-hifi-koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als je er een met draad neemt neem dan geen gevlochten buitenmantel want als je hem op hebt en je kabel schuift langs iets (kleding. Maar vooral Armleuning, monitor steun of andere harde randjes.) Dat is althans mijn ervaring met mijn 12jar oude AKG open headset. :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:11
NLMarcel194 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:04:
Het grote Headphones topic
mooi topic voor je

heb zelf een DT 990 250ohm erg blij mee
Werkt dat een beetje met hedendaagse moederborden, of heb je alsnog een versterker nodig?
Heb zelf een Asus Strix Z390-E Gaming, waar klaarblijkelijk al iets van impedance sense op zit en een interne regulator.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Laatst online: 30-06 16:09
Jan_V schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Werkt dat een beetje met hedendaagse moederborden, of heb je alsnog een versterker nodig?
Heb zelf een Asus Strix Z390-E Gaming, waar klaarblijkelijk al iets van impedance sense op zit en een interne regulator.
hier een odac tussen dus ja een versterker
maar je heb ook gewoon een 32ohm versie er van

1 keer me DT990 stuk gegaan 1 kant was uit gevallen en gelijk een nieuwe gekregen maar kon niet wachten dus heb er nu 2 :D

en heb nog een HD595 liggen en doet het nog prima maar kwa geluid is die wel een stuk minder vol
maar ja is al meer dan 12 jaar oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFug2
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik dacht dat er voor de "gamers" speciale hoofd telefoons waren, maar als je al een losse microfoon hebt...
de keuze is dan misschien ook voor open of gesloten, versies, misschien noise canceling ?
Er zijn ook Bluetooth hoofdtelefoons die evengoed een "draad" aansluiting hebben, Ben zelf heel blij met de Sony WH-1000XM2, deze kan makkelijk opgevouwen worden en kan in de mee geleverde harde shell met ritsluiting.
pricewatch: Sony WH-1000XM2 (Zwart)

[ Voor 9% gewijzigd door TheFug2 op 05-03-2019 18:34 . Reden: verfijning ]

Eric-Jan van den Bogaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 02:47:
[...]
Van dit Beyer trio is het met stip de fijnste hoofdtelefoon wat klank betreft.
De DT770 is in z'n soort meer dan uitstekend, maar de DT880 gaat daar desondanks een factor overheen met een sprankelende weergave, die minder benauwd aanvoelt dan de gesloten DT770.

De DT990 is voor mij de minste van dit stel en ik heb ze hier alledrie hangen. ;)
Dat is wel écht een nadeel van de DT770. Het is een heerlijk ding, maar het voelt extreem gesloten.
(Daarom twijfel ik zelf ook of ik niet voor een open model als de 880 of 990 ga. )

Pagina: 1