Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 13:45
Apex Legends blijft maar crashen met een crash die vooral bij Win7 gebruikers voor lijkt te komen, dus ik ga maar buigen en upgraden naar Windows 10. Nu kan ik bij microsoft hier https://www.microsoft.com...-10-pro/df77x4d43rkt/48DP windwos 10 Profesional kopen voor 259€, maar hier https://disney.com wordt hij aangeboden voor nog geen 15€? Hoe zit dat, waar zit het addertje? Waar kan ik als student het beste Windows 10 pro kopen?

Also, iemand toevallig ook nog een handig start guide naar hoe ik zo veel mogelijk win10 meuk straks zo snel mogelijk weg krijg ;)

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 25-02-2019 01:09 ]

Beste antwoord (via Turps op 24-02-2019 16:42)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Deze discussie is al 1000 keer gevoerd, als je de search op dit forum gebruikt zie je de betreffende topics binnen no-time.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Die van €15 is hoogstwaarschijnlijk geen legitieme licentie, ook al zetten ze 'legitieme licentie code' in de titel (dat ze dat überhaupt in de titel zetten laat bij mij al wat alarmbellen afgaan).

De meest goedkope versie van een legale Windows 10-versie is waarschijnlijk ergens rond de €90.

Als student kan je het via je opleiding proberen, bijvoorbeeld via Surfspot.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 24-02-2019 16:16 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Deze discussie is al 1000 keer gevoerd, als je de search op dit forum gebruikt zie je de betreffende topics binnen no-time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Turps via surfspot kun jij als student eenmalig een Windows 10 education licentie krijgen.dat is helemaal gratis. Dat is de meest betrouwbare weg.

Je kunt ook jouw Windows 7 licentie upgraden naar Windows 10. Als je een home premium hebt, wordt dit wel een Windows 10 home licentie. Maar ja officieel mag 't niet meer, dus zou gewoon de licentie die surfspot aanbiedt gebruiken.

Overigens, de 15 euro licenties zijn OEM licenties van systeemkaarten, gestolen licenties en volume licenties. Met de eerste twee wil je absoluut niet te maken krijgen. Met de derde ook niet. Een volume licentie kan altijd ongeldig verklaard worden, omdat deze via een kms-server geverifieerd moet blijven worden. Soms valt een kms-server nog eens dood. Sowieso mag 't niet, want licenties voor bedrijven. Voor 150 euro heb je trouwens ook een home licentie. En voor 80 euro heb je een oem Windows 10 licentie. Die werken beide prima. Een oem licentie mag alleen verkocht worden i.c.m. een pc.

[ Voor 44% gewijzigd door hoi1234 op 24-02-2019 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Maar per saldo kun je gewoon een 15 euro licentie bestellen hoor, er wordt veel gedreigd dat de licentie het na een tijdje niet meer zou doen, maar er komt hier geen enkel topic voorbij met deze klacht.
Dus laat je niet leiden door deze moraalridders, want waarschijnlijk geven ze zelf ook niet meer dan 15 euro uit. Als student zijnde installeer je natuurlijk ook gewoon de gratis Windows 10 Education variant.

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 24-02-2019 17:47 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wietsee. schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:46:
Dus laat je niet leiden door deze moraalridders, want waarschijnlijk geven ze zelf ook niet meer dan 15 euro uit.
:| Waar zie je mensen "dreigen" dan? Er wordt alleen een normaal antwoord gegeven over dat de prijzen in PW vanaf ongeveer 90 Euro liggen en dat niet elke goedkopere key per definitie legaal is.

Als echte moraalridder had jij (of ik) ook kunnen vragen om een normale topicstart; de klacht is dat een game niet goed loopt en het is toch vrij bekend dat Windows 7 op een aantal recentere CPU's eenvoudigweg niet meer doet wat men ervan verwacht. Helaas is de post-history van @Turps wat beperkt dus we weten niet waar de vraag nu vandaan komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Maar per saldo kun je gewoon een 15 euro licentie bestellen hoor, er wordt veel gedreigd dat de licentie het na een tijdje niet meer zou doen, maar er komt hier geen enkel topic voorbij met deze klacht.
Dus laat je niet leiden door deze moraalridders, want waarschijnlijk geven ze zelf ook niet meer dan 15 euro uit. Als student zijnde installeer je natuurlijk ook gewoon de gratis Windows 10 Education variant.
Je leest er nooit of weinig over, omdat de meeste mensen die deze licenties kopen wel weten wat r gaande is als deze het me stot. Dit weekend nog een dergelijke geval gezien overigens...

De meeste mensen kopen overigens een kompleet systeem waar de Windows 10 meegeleverd wordt, het groepje dat losse licenties koopt is vrij gering. Helemaal omdat het tijden heel simpel was Windows 7 en 8 te upgraden naar 10, wat overigens nogsteeds kan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 13:01
Tja.. redeneer het even op een willekeurig ander product, zou je het niet vreemd vinden als deze voor ~10% van de prijs word aangeboden t.o.v. de ''reguliere'' verkoop kanalen? Ik denk dat je niet zo snel een Nintendo Switch voor 30 euro zou kopen en verwacht dat dit een eerlijk verkregen apparaat is toch?

Echter, wat hier ook gezegd word de shop bestaat al jaren, is ingeschreven in NL en lijkt ook goed te benaderen zijn per telefoon/mail. Het feit dat het illegaal lijkt maakt het niet per definitie illegaal. Echter zit je zeker in een grijs gebied. ( Om het voorbeeld af te maken: stel dat Coolblue maanden lang Nintendo Switches verkoopt voor 30 euro, dus geen prijsfout maar honderden bestellingen en leveringen )

Mijn verwachting is dat de keys niet perse illegaal of op illegale wijze verkregen zijn ( niet gestolen, of met gestolen credit cards gekocht ). Als dit het geval was geweest was deze specifieke shop lang geleden gesloten. Ik denk wel dat deze keys uit een opkoping / faillissement komen of wellicht niet bedoelt zijn voor individuele verkoop ( Wellicht zijn het OEM keys of komen ze uit een ander werelddeel )

De vraag is even of het echt jouw probleem is als je hiermee gepakt word, in theorie wel ( heling ben je namelijk ook gewoon schuldig ) aan de andere kant heeft deze shop een goede reputatie en mag je er vanuit gaan dat er door een geregistreerd bedrijf geen illegalen goederen worden verkocht. Jij als consument kan namelijk niet controleren waar de keys origineel voor bestemd waren.... ( En in het geval van de Nintendo Switch, mag je als consument er op rekenen dat Coolblue alleen eerlijk verkregen producten verkoopt? Ook als ze dit tegen belachelijk lage prijzen zouden doen? )

[ Voor 11% gewijzigd door finalmen op 24-02-2019 19:53 . Reden: voorbeeld afgemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Nou ik heb toch diverse topics voorbij zien komen. Heb ondertussen ook al 2 klanten gehad met een volume licentie.

Met de instelling: 'ik koop wel weer een nieuwe licentie van 15 euro', kan het een goed alternatief zijn. Als je het niet erg vindt, dat de licentie misschien een keer komt te vervallen, kun je het doen. Maar niet voor iedereen is dit een goed alternatief. Ik zat bij één klant dik 2 uur. Dat heeft die klant wel mooi 70 euro gekost. En nog steeds was die klant geen klap verder. Van dat geld hadden ze mooi windows 7 home premium kunnen laten installeren.

En ja, ik maak als student uiteraard gebruik van studentenlicenties. Maar ook als ik na mijn studie software zou moeten kopen, zou ik alleen betrouwbare keys kopen. Als je bij MS koopt, weet je gewoon dat het goed is en bij problemen, heb je dan gewoon recht op support. Heb in het verleden toen het nog gedoogd was veel games en films via thepiratebay gedownload. Maar daar ben ik mee gestopt. Altijd ellende. Trage downloads, virussen, cracks om het werkend te krijgen. Ik leen wel een DVD gratis in de lokale bibliotheek. Als student kost het je nauwelijks wat om lid te zijn. Als volwassene 60 euro per jaar. En je steunt meteen de bibliotheek. Als de bieb een keer iets niet heeft, koop ik het wel via marktplaats of nieuw en verkoop het daarna weer. Heb ook enkele games gekocht via G2A, maar ook daar ben ik mee gestopt. In de steamsales zijn ze nauwelijks goedkoper, maar wel een stuk minder betrouwbaar. En tja, gamen doe ik niet echt meer, maar ook daar zou ik liever via steam kopen, dan downloaden. Ik begrijp het wel dat je games via G2A koopt, als je ze na een paar uur niet meer speelt en ze echt goedkoper zijn. Maar voor iets dat je zo lang als windows gebruikt, betaal ik liever gewoon genoeg. En ik speel eigenlijk alleen games die altijd herspeelbaar zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door hoi1234 op 24-02-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 16:16
Zoals hierboven ook al aangegeven, hier zijn al meer dan genoeg topics over geopend.

Geen enkele noodzaak om er nu weer een te starten. Gebruik de zoekfunctie svp.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.