Wietsee. schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:46:
Maar per saldo kun je gewoon een 15 euro licentie bestellen hoor, er wordt veel gedreigd dat de licentie het na een tijdje niet meer zou doen, maar er komt hier geen enkel topic voorbij met deze klacht.
Dus laat je niet leiden door deze moraalridders, want waarschijnlijk geven ze zelf ook niet meer dan 15 euro uit. Als student zijnde installeer je natuurlijk ook gewoon de gratis Windows 10 Education variant.
Nou ik heb toch diverse topics voorbij zien komen. Heb ondertussen ook al 2 klanten gehad met een volume licentie.
Met de instelling: 'ik koop wel weer een nieuwe licentie van 15 euro', kan het een goed alternatief zijn. Als je het niet erg vindt, dat de licentie misschien een keer komt te vervallen, kun je het doen. Maar niet voor iedereen is dit een goed alternatief. Ik zat bij één klant dik 2 uur. Dat heeft die klant wel mooi 70 euro gekost. En nog steeds was die klant geen klap verder. Van dat geld hadden ze mooi windows 7 home premium kunnen laten installeren.
En ja, ik maak als student uiteraard gebruik van studentenlicenties. Maar ook als ik na mijn studie software zou moeten kopen, zou ik alleen betrouwbare keys kopen. Als je bij MS koopt, weet je gewoon dat het goed is en bij problemen, heb je dan gewoon recht op support. Heb in het verleden toen het nog gedoogd was veel games en films via thepiratebay gedownload. Maar daar ben ik mee gestopt. Altijd ellende. Trage downloads, virussen, cracks om het werkend te krijgen. Ik leen wel een DVD gratis in de lokale bibliotheek. Als student kost het je nauwelijks wat om lid te zijn. Als volwassene 60 euro per jaar. En je steunt meteen de bibliotheek. Als de bieb een keer iets niet heeft, koop ik het wel via marktplaats of nieuw en verkoop het daarna weer. Heb ook enkele games gekocht via G2A, maar ook daar ben ik mee gestopt. In de steamsales zijn ze nauwelijks goedkoper, maar wel een stuk minder betrouwbaar. En tja, gamen doe ik niet echt meer, maar ook daar zou ik liever via steam kopen, dan downloaden. Ik begrijp het wel dat je games via G2A koopt, als je ze na een paar uur niet meer speelt en ze echt goedkoper zijn. Maar voor iets dat je zo lang als windows gebruikt, betaal ik liever gewoon genoeg. En ik speel eigenlijk alleen games die altijd herspeelbaar zijn.
[
Voor 36% gewijzigd door
hoi1234 op 24-02-2019 21:22
]