Vraag

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zoek een?
TV van 65inch of wellicht 75inch. Ik heb relatief goedkope(€1500) 75inch modellen gezien, maar ik vraag me af of dit goede modellen zijn.

Wat is je budget?
Ik denk ongeveer max €1500. Het liefst minder, maar kan ook iets meer als dat echt meerwaarde geeft.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk met name veel sport(voetbal). Ik vind het dus belangrijk dat de tv snelle beelden aankan. Mijn huidige tv heeft veel last van ghosting en daar erger ik me aan.
Daarnaast stream ik veel Netflix en tot slot game ik af en toe.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gezocht naar reviews, maar er zijn zoveel sites die 'reviewen'. En tegenwoordig zijn er zoveel affiliate sites tussen, ik weet niet meer wat te vertrouwen. Welke review sites zijn betrouwbaar? Ik moet er weer een beetje inkomen. Dus ik hoop dat jullie me een kickstart kunnen geven. Op welke specs te letten bijv. Welke besturingssysteem is goed?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind belangrijk dat de tv HDR en 4k heeft, met het oog op de toekomst; next gen gaming en netflix
Ik geef niet zo veel om de beste beeldkwaliteit, want ik ben toch niet zo een kritische kijker die dat ziet. Het enige wat ik echt belangrijk vind is dat er geen ghosting plaatsvind.
Dus de eisen op een rij
  1. Geen ghosting
  2. 4k en HDR
  3. Vlotte smart tv mogelijkheden liefst met geïntegreerde goolge home
  4. optioneel: ambilight. Ik heb een woonkamer vol met hue lampen en vond het wel mooi hoe een ambilight tv hiermee samenwerkt.

Beste antwoord (via MarfDoli op 26-02-2019 14:28)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Ik vind de OS van een tv het minst belangrijke, beeldkwaliteit is veel belangrijker. Mocht het OS je niet bevallen of na verloop van tijd langzamer worden kan je dit extern oplossen. Besturingssysteem is redelijk persoonlijk, de een is lovend over Android TV en een ander vindt het geen fijne OS, zelfde geldt voor Tizen en WebOS.

Als je HDR belangrijk vindt en je zoekt een 65 of 75'' tv voor rond de 1500 euro dan kom je automatisch uit bij een LCD tv met FALD (Full Array Local Dimming), FALD zorgt er ook voor dat er minder ghosting zichtbaar is.

De beste LCD tv's met FALD van dit moment zijn:

1. Samsung Q9FN

2. Sony XF9005

3. Samsung Q8FN

De Sony XF9005 is qua prijs/ kwaliteit verhouding de beste optie, tevens staat Sony bekend om een zeer goede motion handling en upscaling. De 65'' variant is al te koop voor rond de 1400 euro.

Qua betrouwbare (professionele) reviewers vind ik Vincent Teoh van HDTVTest op dit moment de beste reviewer, https://www.rtings.com is ook een betrouwbare site.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
De vraag die je hier stelt is echt al heel vaak gesteld:
Geeft deze thread je wat handvatten? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1907630

Je geeft aan dat je geen ghosting belangrijk vindt. De enige tv's die helemaal geen ghosting met zich meebrengen zijn OLEDs. Voor € 1.500 ga je geen 65" Oled kunnen kopen.

Ik denk dat de Sony XF90 een hele goede optie voor je is. Adviesprijs bij sommige winkels € 1.500, kan vast nog wat van af. Dit is één van de beste LCD's en maakt gebruik van Android tv. Werkt over het algemeen goed. Zelf heb ik een LG Oled C7 die gebruik maakt van WebOS en werkt wat mij betreft nog wat mooier dan Android tv. De Sony XF90 is een betere LCD dan wat LG te bieden heeft.

Vooral contrast is belangrijk bij een TV. OLED is hier het allerbeste in (namelijk perfect), geeft je het beste plaatje, maar is duurder dan LCD. Omdat je geen super kritische kijker bent zou ik lekker voor LCD gaan. Bij LCD heb je of een (M)VA of een IPS paneel. Kies altijd voor een (M)VA paneel, omdat die panelen een veel beter contrast hebben. Tenzij je altijd vanaf de zijkant tv kijkt, dan kan IPS een optie zijn. Daarnaast is HDR belangrijk. 4K is leuk, maar een goede HDR weergave maakt zoveel meer indruk.

De Sony XF90 heeft bovenstaande allemaal prima voor elkaar. Voor goede en vergelijkbare reviews zou je eens kunnen kijken op Rtings.com

Een Sony XF90 is trouwens wel een LCD voor de kritische kijker. Je kunt wat series lager gaan (XF85), maar dan kom je snel in de IPS panelen terecht en dat is gewoon prut ivm een VA paneel. Als je je budget wat oprekt kun je nog kijken naar een Samsung 75" NU8000. Doet wel wat onder voor een Sony XF90, maar is ook een prima tv met VA paneel.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 21-02-2019 13:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ik vind de OS van een tv het minst belangrijke, beeldkwaliteit is veel belangrijker. Mocht het OS je niet bevallen of na verloop van tijd langzamer worden kan je dit extern oplossen. Besturingssysteem is redelijk persoonlijk, de een is lovend over Android TV en een ander vindt het geen fijne OS, zelfde geldt voor Tizen en WebOS.

Als je HDR belangrijk vindt en je zoekt een 65 of 75'' tv voor rond de 1500 euro dan kom je automatisch uit bij een LCD tv met FALD (Full Array Local Dimming), FALD zorgt er ook voor dat er minder ghosting zichtbaar is.

De beste LCD tv's met FALD van dit moment zijn:

1. Samsung Q9FN

2. Sony XF9005

3. Samsung Q8FN

De Sony XF9005 is qua prijs/ kwaliteit verhouding de beste optie, tevens staat Sony bekend om een zeer goede motion handling en upscaling. De 65'' variant is al te koop voor rond de 1400 euro.

Qua betrouwbare (professionele) reviewers vind ik Vincent Teoh van HDTVTest op dit moment de beste reviewer, https://www.rtings.com is ook een betrouwbare site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 09:02
Ik ben ook op zoek naar een 65 inch, die XF9005 was vorige week nog 1599...zit ook enorm te twijfelen.. OLED wel of niet.. nieuwe serie...keuzes...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
Bedankt voor de antwoorden. Is het echt zo dat OLED helemaal geen last van ghosting heeft? Zo ja dan wil ik voor oled gaan. Ja het budget moet dan omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
De goedkoopste Sony Oled (AF8) is 2749 bij PlatteTV.. daar heb je nu bijna 2 XF9005 voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
MarfDoli schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:57:
Bedankt voor de antwoorden. Is het echt zo dat OLED helemaal geen last van ghosting heeft? Zo ja dan wil ik voor oled gaan. Ja het budget moet dan omhoog.
Wat bedoel je met ghosting? Als je daarmee motion blur bedoelt, hoef je je met de Sony XF9005 geen zorgen te maken.

Als je met ghosting 'halo' effect of light bleeding bedoelt, dan is een tv met FALD al een grote stap in de goede richting vergeleken met een edge lit LCD tv. Wil je helemaal geen last hebben van light bleeding of 'halo' effect dan moet je idd kijken naar een OLED tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
Freshouttheoven schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:28:
[...]

Wat bedoel je met ghosting? Als je daarmee motion blur bedoelt, hoef je je met de Sony XF9005 geen zorgen te maken.

Als je met ghosting 'halo' effect of light bleeding bedoelt, dan is een tv met FALD al een grote stap in de goede richting vergeleken met een edge lit LCD tv. Wil je helemaal geen last hebben van light bleeding of 'halo' effect dan moet je idd kijken naar een OLED tv.
Ik heb halo effect even gegoogled. Dit is dus wanneer er licht ontsnapt langs de randen. Hier heb ik geen last van.
Ik heb last van dat het beeld blurry wordt bij snelle bewegingen. Dit is goed te merken als ik voetbal kijk. Wanneer de bal gepasst wordt dan wordt de bal blurry en lijkt het erop wanneer je motion blur toepast in photoshop. Van dit euvel wil ik dus geen last hebben bij aanschaf van een nieuwe tv.

Ik heb zelf een goede bron gevonden met testresultaten
https://www.rtings.com/tv...on-blur-and-response-time
De Sony X900F doet het wat dat betreft zeer goed, maar oled heeft inderdaad de beste resultaten.

[ Voor 10% gewijzigd door MarfDoli op 26-02-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pvanmegen schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:54:
De goedkoopste Sony Oled (AF8) is 2749 bij PlatteTV.. daar heb je nu bijna 2 XF9005 voor...
916sp in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2" €1999 elders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
"Mocht u voor de Sony 65AF8 willen kiezen kunnen wij die aanbieden voor €2299 inclusief 5 jaar garantie." Kamera Express afgelopen vrijdag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
Volgens rtings is op dit moment de LG OLED65B8 de 'beste' 65inch. https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-size/65-inch
Wat vinden jullie van dit model? Hij is nu voor 1875 te krijgen pricewatch: LG OLED65B8PLA Zwart
Pagina: 1