Dit zie je vaak voor komen helaas. Ik weet niet of je Ziggo klant bent? Dan loop je namelijk die 5,- al dicht. De reden dat je bij Vodafone meer kwijt bent heeft inderdaad te maken met de manieren van inkopen. Vodafone koopt zijn toestellen in als "Nederlandse" toestellen, hierdoor heb je wel recht op je volledige garantie. Mobiel.nl koopt daarentegen zijn toestellen via het buitenland in, vaak val je dan buiten de boot met pre-order acties etc..Hi-Sintar schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:30:
[...]
Je had gelijk. Ik heb eerst gebeld met mobiel.nl , maar die konden niets voor mij betekenen. Alleen per 15/03 kon ik bij hen een verlenging aanvragen. Zij konden / wilden niet meedenken aan een oplossing om het toestel alvast voor mij te reserveren met de pre-order actie, en het papierwerk per 15/03 af te handelen. Jammer... Toen Vodafone gebeld. Kon inderdaad met de service "Vodafone Next". Ik moest de resterende 4 maanden van mijn huidige toestel aftikken, geen probleem. Echter het nieuwe abonnement wat zij berekenden, zou mij € 56,- per maand kosten. Exact hetzelfde abonnement met hetzelfde toestel, kost mij bij mobiel.nl € 51,- per maand. Bij Vodafone moest ik ook nog eenmalig 24 euro betalen voor het toestel, bij mobiel.nl dat ook niet. Uiteindelijk voor die ene week dus niet gedaan, maar loop straks wel de Galaxy Buds mis (t.w.v. 149 euro). Navraag bij Vodafone waarom zij duurder zijn, gaven zij aan dat ze werken met andere inkopen van toestellen. Zij kon mij niet tegemoetkomen omdat ik het contract 1 week eerder "verbreek" dan normaal toegestaan... Erg jammer, ben al bijna 20 jaar klant bij Vodafone. Toch maar weekje wachten dus.
Jammer dat je niet tot een oplossing bent gekomen om toch mee te doen met de actie. Helaas weegt 20 jaar klant zijn niet mee, voor jou hebben zij vaak ook 10 andere die toch wel weer een abonnement afsluiten. Ik snap sowieso de illusie nooit van mensen die denken dat zij extra "klantenkorting" krijgen, Vodafone heeft hier altijd speelruimte in om het net 'iets' aantrekkelijker te maken en gaan echt geen abonnement met verlies verkopen.