Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

geluid pc speakers delen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Royytje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:47
Beste tweakers

Ik heb aan mijn computer een leuk Logitech setje hangen en speel hier dagelijks muziek op af. aangezien daarvoor dus altijd mijn computer moet aanstaan, ben ik dus van plan een chromecast audio aan te schaffen.

maar hoe kan ik dit het beste combineren zonder iedere keer de stekker te moeten verwisselen?

ik kan natuurlijk het geluid van mijn pc streamen naar de chromecast, maar ik vraag mij af of dit voor vertraging in het geluid zorgt ? aangezien ik ook vrij regelmatig pubg speel en vertraging niet echt gewenst is. moet er vast wel een anderen oplossing zijn.

Alle reacties

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Je kan gewoon een verloopje gebruiken wat ook gebruikt wordt om van 1 hoofdtelefoonaansluiting er 2 te maken (dat werkt ook andersom).
Een soort Y kabeltje met 2 3,5mm vrouwtjes naar 1 3,5mm mannetje (die je in de Logitech speaker prikt)
De Chromecast sluit je aan op het ene vrouwtje en de pc op de andere.

Wanneer je beide tegelijk gebruikt hoor je het geluid van je Chromecast uiteraard door je pcgeluid heen, maar wanneer je er slechts 1 gebruikt hoor je alleen het werkende apparaat.

Dit is de meest voordelige oplossing, mocht je moeilijker willen doen zou je een soort mengpaneeltje of ingangsschakelaar kunnen gebruiken om van 2 verschillende bronnen naar 1 input te gaan.

Hier kan je vast wel wat leuks uitzoeken:
https://www.allekabels.nl...oires/audio_splitter.html

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 19-02-2019 22:21 ]

• Royytje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:47
Oke dat klinkt logisch. Maar hier door kan niet 1 van de 2 beschadigt raken bij per ongeluk tegelijk afspelen ?

• PalingDrone
  • Niet online
Royytje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:35:
Oke dat klinkt logisch. Maar hier door kan niet 1 van de 2 beschadigt raken bij per ongeluk tegelijk afspelen ?
Nee, beide uitgangen gaan naar 1 ingang en het is beide een audiosignaal, je kan zelfs door het geluid van je pc aan te passen gewoon op een prettige manier (Chromecast) muziek draaien terwijl je toch gamegeluiden erdoorheen hoort.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:13
@Royytje @PalingDrone Er is een kans dat het gaat werken met een splitter. Maar ik zou lekker een goedkoop mengpaneeltje kopen.

Hier was vorige maand ook al een topic over trouwens: Mergen van audio output twee computers naar een speaker set
Er is verder ook een hoop te vinden waarom je geen splitter moet gebruiken om je geluid samen te voegen:
Here is the rule: Outputs are low impedance and must only be connected to high impedance inputs -- never, never tie two outputs directly together -- never. If you do, then each output tries to drive the very low impedance of the other, forcing both outputs into current-limit and possible damage. As a minimum, severe signal loss results.

[ Voor 34% gewijzigd door Fuwor op 22-02-2019 00:47 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

SuBBaSS

-has Ryzen

Fuwor schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 00:43:
@Royytje @PalingDrone Er is een kans dat het gaat werken met een splitter. Maar ik zou lekker een goedkoop mengpaneeltje kopen.

Hier was vorige maand ook al een topic over trouwens: Mergen van audio output twee computers naar een speaker set
Er is verder ook een hoop te vinden waarom je geen splitter moet gebruiken om je geluid samen te voegen:

[...]
Klopt en daar adviseerde ik de 'ghetto-oplossing' van het splittertje maar werd daar gecorrigeerd.

Ik zou ook voor iets als een mixertje zodat je meer controle over (het niveau van-) de signalen hebt.

• PalingDrone
  • Niet online
Dit is niets meer dan een mengpaneeltje met beide schuiven vol open.
Ook zijn het beide line-outs naar een line-in.
In principe gebruikt TS slechts 1 apparaat tegelijk waarbij er totaal geen probleem op kan treden.

Wanneer het doel is om geluiden te mengen zou ik ook een klein mengpaneeltje aanraden maar in principe kan het gewoon geen kwaad wanneer er per ongeluk een Chromecast en een andere line out geschakeld staan, of het geluid er beter van wordt is een tweede, maar die Logitech input overleeft het wel.

Doel van TS was om niet steeds stekkertjes om te moeten pluggen.
Het risico om een speaker te beschadigen wanneer je steeds omplugt terwijl de versterker/speaker nog aan staat is stukken groter.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

SuBBaSS

-has Ryzen

@PalingDrone Heb je ook helemaal gelijk in.

Ik ging ervan uit dat Jag er betere kijk op had dan ik. Zelf heb ik die splitters ook altijd alleen maar als output gebruikt (om met 2 hoofdtelefoons naar 1 walkman (jaja) te luisteren).

Maar ik had over het hoofd gezien dat TO het niet per se tegelijkertijd wilde luisteren.
Dan is zo'n splittertje van een paar euro idd. een betere optie dan een mixer.

• PalingDrone
  • Niet online
https://www.ebay.com/itm/...jUAAOSwTapV6DBL:rk:9:pf:0

Zoiets zou ook kunnen, mocht TS het helemaal zeker willen weten.
Dure oplossing voor een schakelaartje.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 22-02-2019 01:43 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

PalingDrone schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:15:
Dit is niets meer dan een mengpaneeltje met beide schuiven vol open.
Ook zijn het beide line-outs naar een line-in.
In principe gebruikt TS slechts 1 apparaat tegelijk waarbij er totaal geen probleem op kan treden.

Wanneer het doel is om geluiden te mengen zou ik ook een klein mengpaneeltje aanraden maar in principe kan het gewoon geen kwaad wanneer er per ongeluk een Chromecast en een andere line out geschakeld staan, of het geluid er beter van wordt is een tweede, maar die Logitech input overleeft het wel.

Doel van TS was om niet steeds stekkertjes om te moeten pluggen.
Het risico om een speaker te beschadigen wanneer je steeds omplugt terwijl de versterker/speaker nog aan staat is stukken groter.
Het gaat niet om het beschadigen van de speaker. Het gaat erom dat twee outputs met elkaar verbonden staan. Zoals @Fuwor uitlegt leidt dat ertoe dat er stroom gaat lopen van de output van de geluidsbron die aanstaat naar de output van de andere geluidsbron.

Of het direct tot schade zal leiden weet ik niet, maar gezond is het niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• PalingDrone
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:58:
[...]

Het gaat niet om het beschadigen van de speaker. Het gaat erom dat twee outputs met elkaar verbonden staan. Zoals @Fuwor uitlegt leidt dat ertoe dat er stroom gaat lopen van de output van de geluidsbron die aanstaat naar de output van de andere geluidsbron.

Of het direct tot schade zal leiden weet ik niet, maar gezond is het niet.
Daarom mijn bovenstaande tip van het schakelaartje, wanneer je handig bent met een soldeerbout is dat zelfs voor 1/10 van de prijs te maken.
Schakelaar verbreekt de verbinding naar het niet spelende apparaat.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh....om eerlijk te zijn mis ik de connectie met de Windows Client een beetje. Ik verplaats hem dus naar Overige Hardware.
Pagina: 1