Mergen van audio output twee computers naar een speaker set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 22:37

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Hi all! Heb een vraag over het opzetten van een systeem om meerdere audio outputs aan één set speakers aan te sluiten. Aangezien ik weinig afweet van audio, weet ik ook niet goed waar ik precies naar moet Googlen.

Mijn situatie is als volgt, ik heb een desktop computer met een speaker set, waar ik op werk en muziek op luister; en daarnaast heb ik een laptop die aangesloten is op een extern beeldscherm waar ik af en toe streams/videos op kijk. Omdat mijn speakers zijn aangesloten op de desktop computer komt het erop neer dat ik die streams meestal met audio van de de laptop speakers bekijk. Mijn vraag dus, zou ik beide computers via de jack kunnen aansluiten op de speakers, zonder dat ik beperkt ben tot een audio source tegelijk? Ik wil dus eigenlijk allebei de audio sources tegelijkertijd horen op een set speakers.

Ik weet echt heel weinig van audio dus excuses als dit heel stom is... of juist heel simpel 8)7

Heb al zitten kijken naar mixers zoals deze of deze, maar ik weet niet of dit de juiste hoek is voor wat ik nodig heb. En mijn laptop en PC hebben natuurlijk gewoon een enkele 3.5mm jack, geen L/R. Misschien dat het veel simpeler kan en dat er gewoon een soort base station is wat ik kan kopen? Beide computers runnen Mac OS X (de werkcomputer is een hackintosh), dus misschien dat iets evt met Airplay mogelijk is?

Hardware:Tips of ideeën zeer op prijs gesteld!

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Beste antwoord (via dada op 15-01-2019 13:56)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

De ghetto oplossing werkt alleen de andere kant op, dus van 1 output 2 ouputs maken. Je kan niet 2 ouputs bij elkaar steken zonder iets ertussen. Dat kunnen ook weerstanden zijn, dat is in feite de echte ghetto oplossing. Maar beter zet je er gewoon een klein mixertje tussen.

Deze of deze met drie keer een minijack naar 2 keer 6.3mm jack kabel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Een mixer is natuurlijk wel de mooiste keuze omdat je dan nog de beste mogelijkheden hebt om de 2 signalen op elkaar af te stemmen.

Maar je kunt bijv. ook voor een 'ghetto'-oplossing kiezen als een 3,5 mm. jack splitter.
Zoiets als dit: https://www.allekabels.nl...1/jack-splitter-35mm.html
(En dan nog 2 kabels vanuit de bronnen die je in de splitter-kant doet en de 'enkele' jack gaat dan naar je speakers).

Nadeel van de ghetto-methode is dat je de levels van de signalen wel op de apparaten zelf aan moet passen. Daarnaast halveert zo'n splitter het signaal ook met evt. gevolgen vandien.
Het is echter wel een heel stuk goedkoper. :P

De mixers die je voorstelt zijn in principe prima, alleen hebben ze zelf beiden wel andere aansluitingen.
Voor de behringer zul je iig. 6,75 mm jack connectoren moeten hebben. De Rolls die je linkt werkt dan weer met rca(tulp)-inputs, dus je kabels zullen in dat geval ook (aan een kant) van dat type moeten zijn.

Ik zou zelf, als je 'wat' te besteden hebt voor de mixer-oplossing gaan. Simpelweg omdat je dan veel makkelijker controle over de signalen hebt.
En dan in dit geval voor je 2e optie kiezen; weinig toeters en bellen en nog 2 kanalen over waardoor je in te toekomst nog 2 apparaten kunt aansluiten mocht je dat willen (bijv. een ipad via z'n audio-uitgang).
In dat geval heb je 3 stuks kabels "3,5 mm jack to rca" nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door SuBBaSS op 14-01-2019 14:45 . Reden: Aangepast nav. Jag's post ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

De ghetto oplossing werkt alleen de andere kant op, dus van 1 output 2 ouputs maken. Je kan niet 2 ouputs bij elkaar steken zonder iets ertussen. Dat kunnen ook weerstanden zijn, dat is in feite de echte ghetto oplossing. Maar beter zet je er gewoon een klein mixertje tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Jag schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:25:

Damn, daar heb je gelijk in natuurlijk.
Het is een 'splitter' en geen 'merger'. |:(

Excuses TO, vergeet de ghetto-oplossing maar snel weer...
Post aangepast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor het mengen heb je altijd weerstanden nodig.

Als je handig bent met een soldeerbout kan je zelf een verloopje solderen, bijvoorbeeld met een lineaire stereopotmeter van 20k. Er komen drie kabels samen in je verloopje: in1, in2 en uit. Elke kabel bestaan uit drie aders: links, rechts en massa. Soms komt massa 2x voor.

Verbind alle massa's met elkaar. in1_links verbind je met het ene uiteinde van één potmeterkanaal, in2_links met het andere uiteinde. De loper gaat naar uit_links. Hetzelfde doe je met het rechterkanaal, waarbij je het andere potmeterkanaal gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 14-01-2019 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 22:37

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Super bedankt voor de hulp! Ik ga inderdaad maar zo'n mixer en wat kabels aanschaffen. Goed punt ook wel dat ik er waarschijnlijk in de toekomst wel andere dingen op wil aansluiten...

Soldeerbout heb ik, maar de paar keer dat ik het heb gebruikt ben ik er achter gekomen dat ik het maar beter niet kan doen als er een alternatief is }:O

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Pagina: 1