Tijdelijke en betaalbare internet oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wegens omstandigheden ben ik vorige week verhuisd. Het huis waar ik nu zit is antikraak en nog wordt eind deze zomer afgebroken. Dat komt mij ook goed uit, aangezien ik daarna voor een vervolgstudie naar het buitenland ga. Het probleem is alleen dat mijn huisgenoten nooit internet hebben genomen, en ik internet nodig heb voor mijn werk en studie. Ik heb het geprobeerd met mijn telefoonbundel, maar die is amper genoeg voor een halve maand. In een openbare ruimte met WiFi gaan zitten is voor mij geen oplossing, en dus ben ik op zoek naar een tijdelijke internet oplossing.

Alle internetproviders die hier leveren bieden alleen jaarlijkse abonnementen, of maandelijks opzegbare abonnementen die je minimaal 1 jaar moet nemen. Een extra simkaart met onbeperkt internet in een 4g modem zou een oplossing kunnen zijn. Alleen mag een gewone simkaart met 06-nummer niet alleen voor data gebruikt worden, en een abonnement met 097-nummer begint ook bij een jaar contract. Het enige wat ik kan bedenken is mijn oude telefoonabonnement in de kast te leggen en met een nieuwe de hele dag te tetheren.

Is er een logische oplossing die ik zelf gewoon niet zie? :?

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-02-2019 11:33)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:32
Zover ik weet is mijn Ziggo "internet en bellen voor 15 Euro" vanaf het moment dat ik dit heb afgesloten 2 jaar geleden maandelijks opzegbaar. Destijds was het nog vriendje voor een tientje of iets dergelijks.

Komt bovenop de 15 Euro voor internet/bellen nog 18,70 Euro voor kabel TV. Totaal zit je dan momenteel op € 33,70 voor standaard TV (wel digitaal over coax en maar gedeeltelijk HD), 25/2,5Mbps internet en vaste telefonie.

Maar controleer zelf even of dit ook daadwerkelijk maandelijks opzegbaar is. Ik heb nooit een contractduur gezien en wellicht daar een verkeerde conclusie aan verbonden :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Kabeltje naar de buren leggen? Tegen een kleine vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
valkenier schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:06:
Kabeltje naar de buren leggen? Tegen een kleine vergoeding?
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb, ik zal eens kijken of iemand dat ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

https://www.tele2.nl/mobi...binding=0&cancelable=true

Per maand op te zeggen... (is wel 27 euro dan, en je krijgt er gratis onbeperkt bellen bij)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Zover ik weet is mijn Ziggo "internet en bellen voor 15 Euro" vanaf het moment dat ik dit heb afgesloten 2 jaar geleden maandelijks opzegbaar. Destijds was het nog vriendje voor een tientje of iets dergelijks.

Komt bovenop de 15 Euro voor internet/bellen nog 18,70 Euro voor kabel TV. Totaal zit je dan momenteel op € 33,70 voor standaard TV (wel digitaal over coax en maar gedeeltelijk HD), 25/2,5Mbps internet en vaste telefonie.

Maar controleer zelf even of dit ook daadwerkelijk maandelijks opzegbaar is. Ik heb nooit een contractduur gezien en wellicht daar een verkeerde conclusie aan verbonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:01:
Ik heb het geprobeerd met mijn telefoonbundel, maar die is amper genoeg voor een halve maand.
Hoeveel GB heb je ongeveer per maand nodig dan?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kek schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:08:
https://www.tele2.nl/mobi...binding=0&cancelable=true

Per maand op te zeggen... (is wel 27 euro dan, en je krijgt er gratis onbeperkt bellen bij)
Als ze niets tegen de hele dag tetheren hebben, dan is dit best een optie.
GH45T schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:11:

Bij Ziggo lopen alle contracten minimaal 1 jaar. Ik geloof dat het daarna maandelijks opzegbaar is, maar daarvoor dus niet.
pven schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:14:
[...]

Hoeveel GB heb je ongeveer per maand nodig dan?
De afgelopen vier dagen heb ik ongeveer 3gb gebruikt, ik heb nu een abonnement van 5gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:25:
[...]

De afgelopen vier dagen heb ik ongeveer 3gb gebruikt, ik heb nu een abonnement van 5gb.
Heb je snelheid nodig? Robin Mobile biedt onbeperkt 3G en is per maand opzegbaar.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
[...]
Bij Ziggo lopen alle contracten minimaal 1 jaar. Ik geloof dat het daarna maandelijks opzegbaar is, maar daarvoor dus niet.
[...]
Misschien moet je toch even in dit topic kijken: Ziggo internet + vast bellen voor €15,- per maand

Of anders even contact opnemen met Ziggo. Bij mijn weten is kabel TV en internet + vast bellen voor 15 Euro maandelijks opzegbaar, vanaf het moment van afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

[...]

Als ze niets tegen de hele dag tetheren hebben, dan is dit best een optie.
Voor zover ik weet niet, je moet alleen de simkaart in een telefoon stoppen, dus geen MIFI/router/dongle..

En als je max een paar GB per dag gebruikt kom je ook niet op de radar als grootgebruiker oid..

(ik zou niet gaan torrenten oid :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Misschien moet je toch even in dit topic kijken: Ziggo internet + vast bellen voor €15,- per maand

Of anders even contact opnemen met Ziggo. Bij mijn weten is kabel TV en internet + vast bellen voor 15 Euro maandelijks opzegbaar, vanaf het moment van afsluiten.
Bestaat dit nog wel, want alle pagina's leiden naar 404's, en ik kan op hun site ook niets vinden wat hier op lijkt. (Kan zijn dat het aan mij ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:01:
[...]

Bestaat dit nog wel, want alle pagina's leiden naar 404's, en ik kan op hun site ook niets vinden wat hier op lijkt. (Kan zijn dat het aan mij ligt)
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/

Ziggo loopt er niet bepaald mee te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Let wel: dat gaat er dus van uit dat er al een TV abo is. Als er helemaal geen ziggo abo loopt op dat adres heb je daar niets aan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:03:
Let wel: dat gaat er dus van uit dat er al een TV abo is. Als er helemaal geen ziggo abo loopt op dat adres heb je daar niets aan.
Bedankt voor die info. Ik heb nu contact met Ziggo en ze zeggen dat de contractduur van minimaal 1 jaar van hun andere abonnementen alleen geldt als je de korting neemt. Als je het 'gewoon' afsluit kan je het altijd opzeggen. Kost het wel 43 euro per maand, is tethering misschien nog steeds een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor die info. Ik heb nu contact met Ziggo en ze zeggen dat de contractduur van minimaal 1 jaar van hun andere abonnementen alleen geldt als je de korting neemt. Als je het 'gewoon' afsluit kan je het altijd opzeggen. Kost het wel 43 euro per maand, is tethering misschien nog steeds een betere optie.
In mijn eerste post in dit topic schreef ik al dat internet + bellen + TV via Ziggo op deze manier € 33,70 kost en maandelijks opzegbaar is. Ik heb (behalve mijn eigen aansluiting) niets met Ziggo te doen en hoef het al helemaal niet te verkopen, maar volgens mij is dit aanbod voor veel gevallen onverslaanbaar.

Mij lijkt dit zeker een betere oplossing met ook nog eens meer mogelijkheden dan een telefoontje wat continu ligt te tetheren, maar het is natuurlijk jouw keuze en geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:22:
[...]

In mijn eerste post in dit topic schreef ik al dat internet + bellen + TV via Ziggo op deze manier € 33,70 kost en maandelijks opzegbaar is. Ik heb (behalve mijn eigen aansluiting) niets met Ziggo te doen en hoef het al helemaal niet te verkopen, maar volgens mij is dit aanbod voor veel gevallen onverslaanbaar.

Mij lijkt dit zeker een betere oplossing met ook nog eens meer mogelijkheden dan een telefoontje wat continu ligt te tetheren, maar het is natuurlijk jouw keuze en geld ;)
Excuses! Ik had overzien dat de tv abonnementen van ziggo wel maandelijks opzegbaar zijn, dus dit kan gewoon. Heel erg bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

M14

Is het niet zo dat je dergelijke zaken altijd kunt opzeggen bij een verhuizing?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M14 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:34:
Is het niet zo dat je dergelijke zaken altijd kunt opzeggen bij een verhuizing?
Ik heb begrepen dat je je abonnement of mee kan nemen, of je moet uitkopen (wat eigenlijk betekent dat je gewoon het restbedrag afbetaald) in de meeste gevallen.
Pagina: 1