Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer is bedoeld voor huis, tuin en keuken gebruik. De computer moet wel snel zijn en moet weer eventjes mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 - 600 euro. Office en Windows moeten er ook bij, maar ik denk dat zij via surfspot wat regelt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om een werkende computer te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gewoon goed spul.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
No.
Ga je overklokken?
Overclocken is niet aan de orde. Niet nodig voor het doel van de PC en het is belangrijk dat de boel stabiel blijft.
Wat verwacht je van ons?
Vooral advies over het te kiezen moederbord en de voeding. Natuurlijk ook advies over het totaalplaatje.
Ik laat mijn zus kiezen tussen een NUC en een grote kast. De computer is op basis van de BBG. Maar een videokaart is niet nodig. Dus heb ik de processor voor een APU vervangen en de videokaart weggelaten. Ook heb ik een andere SSD gekozen, omdat deze sneller is en helemaal niet zo heel veel duurder. (heb sowieso een schurft hekel aan de bx serie. Voor iets meer geld doe je het meteen goed met de mx serie). Ik twijfel nog of ik voor de meerprijs beter een b450 chipset kan nemen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer is bedoeld voor huis, tuin en keuken gebruik. De computer moet wel snel zijn en moet weer eventjes mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 - 600 euro. Office en Windows moeten er ook bij, maar ik denk dat zij via surfspot wat regelt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om een werkende computer te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gewoon goed spul.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
No.
Ga je overklokken?
Overclocken is niet aan de orde. Niet nodig voor het doel van de PC en het is belangrijk dat de boel stabiel blijft.
Wat verwacht je van ons?
Vooral advies over het te kiezen moederbord en de voeding. Natuurlijk ook advies over het totaalplaatje.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel NUC Kit NUC8i5BEK | € 362,50 | € 362,50 |
| 1 | G.Skill Ripjaws F4-2400C16D-8GRS | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Crucial P1 500GB | € 75,90 | € 75,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 492,90 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 95,- | € 95,- |
| 1 | ASRock A320M-DGS | € 65,34 | € 65,34 |
| 1 | BitFenix NOVA Zwart | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | G.Skill Value F4-2400C15S-8GNT | € 42,99 | € 42,99 |
| 1 | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Crucial P1 500GB | € 75,90 | € 75,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 364,50 | |
Ik laat mijn zus kiezen tussen een NUC en een grote kast. De computer is op basis van de BBG. Maar een videokaart is niet nodig. Dus heb ik de processor voor een APU vervangen en de videokaart weggelaten. Ook heb ik een andere SSD gekozen, omdat deze sneller is en helemaal niet zo heel veel duurder. (heb sowieso een schurft hekel aan de bx serie. Voor iets meer geld doe je het meteen goed met de mx serie). Ik twijfel nog of ik voor de meerprijs beter een b450 chipset kan nemen.