Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIKEZRZG
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-08 23:33
Beste,

Ik wil graag mijn RAM opbouwen via de QUAD setup (4x1 slot bezetten). Hiervoor heb ik 2x een 2x8gb kit gekocht: https://azerty.nl/product...l-ripjaws-v-geheugen-ddr4

Echter herkent CPU-Z enkel maar 16GB (dual channel) van de 32GB totale RAM zodra ik het RAM in de QUAD volgorde hebt geplaatst, zoals aangegeven staat in de handleiding van mijn moederbord. Als ik ze in de normale volgorde plaats herkent hij wel de 32GB, maar dan is het natuurlijk geen QUAD.

Wat ik heb gedaan:
- Laatste BIOS update
- Opnieuw in juiste volgorde geplaatst volgens handleiding

De overige relevante onderdelen:
- Mobo: Gigabyte Aorus X399 Pro
- CPU: AMD Ryzen Threadripper 1920x

Kan iemand mij vertellen wat hier fout gaat? Heeft het misschien te maken met dat ik een 2x 2x8GB kit heb gekocht? Had dit 1x 4x8GB kit moeten zijn om het te laten werken?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MIKEZRZG heb je de opmerking 'waarschuwing' gelezen op de site van Azerty ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIKEZRZG
Hackus schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:52:
@MIKEZRZG heb je de opmerking 'waarschuwing' gelezen op de site van Azerty ?
Nee, ik zie nergens wat van een 'waarschuwing' staan. Wellicht dat jij mij kunt helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MIKEZRZG schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:56:
[...]

Nee, ik zie nergens wat van een 'waarschuwing' staan. Wellicht dat jij mij kunt helpen?
'minpunten' *-*
kijk op de site van het moederbord bij support van memory, of je RAM op de lijst staat of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 18-02-2019 20:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIKEZRZG
Hackus schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:59:
[...]
'minpunten' *-*
kijk op de site van het moederbord bij support van memory, of je RAM op de lijst staat of niet.
Dit had ik gedaan. Maar klaarblijkelijk niet in de goeie lijst gekeken aangezien er meerdere lijsten bestaan. Ik heb nu uitgevonden welke de juiste is en daar komt inderdaad mijn RAM niet in voor.

Dit is dus het probleem? Dus wat ik nu heb geleerd, is dat het moederbord wel het RAM ondersteund, maar wil ik specifek voor de QUAD channel RAM setup gaan, dan MOET ik RAM gebruiken die op deze lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MIKEZRZG schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Dit had ik gedaan. Maar klaarblijkelijk niet in de goeie lijst gekeken aangezien er meerdere lijsten bestaan. Ik heb nu uitgevonden welke de juiste is en daar komt inderdaad mijn RAM niet in voor.

Dit is dus het probleem? Dus wat ik nu heb geleerd, is dat het moederbord wel het RAM ondersteund, maar wil ik specifek voor de QUAD channel RAM setup gaan, dan MOET ik RAM gebruiken die op deze lijst staat?
Dat lijkt me wel aan te raden.(btw, je setje geeft vaker problemen met AMD-ryzen- in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIKEZRZG
Hackus schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Dat lijkt me wel aan te raden.(btw, je setje geeft vaker problemen met AMD-ryzen- in dit geval)
Balen. Is er een 4x8GB 3200mhz set die jij mij kunt aanraden die wel QUAD channel in deze setup kan draaien zonder problemen? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MIKEZRZG schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:22:
[...]

Balen. Is er een 4x8GB 3200mhz set die jij mij kunt aanraden die wel QUAD channel in deze setup kan draaien zonder problemen? :F
heb je het lijstje doorgenomen ?
ik heb zelf geen ervaring met TR, je zou hier even kunnen lezen/vragen AMD Ryzen Threadripper & TR4 Ervaringen topic

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 18-02-2019 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MIKEZRZG
Hackus schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:27:
[...]
heb je het lijstje doorgenomen ?
ik heb zelf geen ervaring met TR, je zou hier even kunnen lezen/vragen AMD Ryzen Threadripper & TR4 Ervaringen topic
Oke, dan ga ik er voor zorgen dat het nieuwe RAM dat ik aanschaf op de lijst staat.... ;)

Bedankt voor de hulp d:)b
Pagina: 1