Opzoek naar een goede soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumi1976
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik ben opzoek naar een goede soundbar voor zowel film als muziek.
Het budget is €1.500,-

Zelf kom ik op Yamaha uit maar heb hier geen ervaring mee en ken ook niemand die deze heeft.

Wat zouden jullie adviseren qua soundbar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 18:14
Voor dat geld zal je sowieso niet snel een slechte soundbar kopen. Ik zou zelf voor het gemak voor een Sonos Playbar (+sub) gaan, omdat ik de apparatuur/app erg fijn vind werken (en ik vind 't goed klinken ;-)). Voor onder de €1500,- pak je wel een setje met een Playbar + sub + 2x Play One speakers om het compleet te maken.

Met HEOS haal je ook leuk spul in huis. Maar wellicht dat je zelfs een categorie hoger kunt gaan zitten qua kwaliteit.. Er zijn vast wel audiofielen hier die je dan naar de juiste merken kunnen sturen :). Het zal de moeite sowieso wel waard zijn om verschillende apparaten eens in een winkel te gaan beluisteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder verdere randvoorwaarden wat je wil aansluiten en in welke ruimte, kan je voor dat geld waarschijnlijk zelfs een redelijke receiver met 5.1 speakers nieuw kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 18:14
^ Eens met @MAX3400, ik ging er voor het gemak even vanuit dat je bewust zoekt naar een soundbar i.v.m. ruimte/WAF :). Als je een volledige speakerset ziet zitten, zal je daar al snel betere geluidskwaliteit uithalen. Moderne receivers ondersteunen ook Airplay en Spotify Connect etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumi1976
@chupkes (en @Max3400)

Ik ben dus idd echt specifiek opzoek naar een soundbar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
Wil je Atmos en/of rears? HDR ondersteuning? eARC? :)

Ik vind het Sonos spul overpriced. Check anders ook Het grote 'Soundbar' discussie topic

[ Voor 29% gewijzigd door ephymerous op 18-02-2019 21:06 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumi1976
@ephymerous

In ieder geval wil ik geen rears. Atmos is niet noodzakelijk, HDR zou mooi zijn.

Zelf zat ik naar de YSP-2700 van Yamaha te kijken. Deze krijgt ook goede recensies qua muziek afspelen. Muziek is wel echt belangrijk voor mij.
Het topic dat je aanhaalt ga ik zo is even beter doornemen maar kwam zo snel niet de ysp-2700 tegen, wel andere van Yamaha.

[ Voor 28% gewijzigd door Sumi1976 op 19-02-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 09:02
Probeer de Sony HT-ST5000 eens te beluisteren, klinkt als een klop en heeft eARC!
Is al wat langer op de markt maar prima ding!
pricewatch: Sony HT-ST5000

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor dat geld zul je qua mogelijkheden (opties, aansluitingen) en geluidskwaliteit meer hebben aan een losse receiver + speakers, maar aangezien je graag een soundbar wil, is het dus gewoon kijken in de pricewatch welke alle opties heeft die je graag wil hebben. Daarna in een winkel gaan luisteren welk geluid het meeste bij jouw smaak past.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1