In ons vakntiehuis (Chalet, maar vakantiehuis klinkt leuker) hebben we geen vaste gasaansluiting.
We werken dus met gasflessen.
We hebben een combiketel en dus CV en warm water. Koken op gas.
Verder gebruiken we ook een luxe (sier)gaskachel (niet precies, maar beetje dit model)
Chalet zelf is 40m2 en ongeveer 90m3.
Er zit ook een serre aan vast, maar die staat er even los van.
Nu dacht ik eerst aan een pelletkachel, maar dan is het zo'n gedoe met de subsidie (geen hoofdverblijf) en je zit met de pellets etc.
Nu kwam een kennis met het idee om er een airco met inverter techniek neer te hangen. Er hangt nu een airco van Fujitsu 7700BTU. Die is net goed genoeg om alles koeler te maken in de zomer.
Maar waar let je op bij zo'n airco die kan verwarmen?
Je hebt bijvoorbeeld 2e hands deze a €500,- met een nieuwe buitenunit.
maar je hebt ook al nieuwe airco's met verwarimingsfunctie van <€750,-.
Is er nou verschil tussen een airco met inverter technologie en een airco met een warmtepomp? of is dat hetzelfde?
Wat zou in onze situatie een geschikt model kunnen zijn?
Ik kan of zelf installeren en kan anders ook 'een mannetje' via via regelen die dit voor zijn werk doet. Of uiteraard ook compleet laten installeren.
We werken dus met gasflessen.
We hebben een combiketel en dus CV en warm water. Koken op gas.
Verder gebruiken we ook een luxe (sier)gaskachel (niet precies, maar beetje dit model)
Chalet zelf is 40m2 en ongeveer 90m3.
Er zit ook een serre aan vast, maar die staat er even los van.
Nu dacht ik eerst aan een pelletkachel, maar dan is het zo'n gedoe met de subsidie (geen hoofdverblijf) en je zit met de pellets etc.
Nu kwam een kennis met het idee om er een airco met inverter techniek neer te hangen. Er hangt nu een airco van Fujitsu 7700BTU. Die is net goed genoeg om alles koeler te maken in de zomer.
Maar waar let je op bij zo'n airco die kan verwarmen?
Je hebt bijvoorbeeld 2e hands deze a €500,- met een nieuwe buitenunit.
maar je hebt ook al nieuwe airco's met verwarimingsfunctie van <€750,-.
Is er nou verschil tussen een airco met inverter technologie en een airco met een warmtepomp? of is dat hetzelfde?
Wat zou in onze situatie een geschikt model kunnen zijn?
Ik kan of zelf installeren en kan anders ook 'een mannetje' via via regelen die dit voor zijn werk doet. Of uiteraard ook compleet laten installeren.