Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 17:24
Mijn vraag
Ik heb een B250M Gaming M3 MSI en mijn netwerk wilt niet hoger dan 60mbits/sec tot 90mbits/sec.
We hebben een 200mbits abonnement en dit pakt de macbook wel.
voorheen had ik dit probleem ook en heb toen een nieuw moederbord (de zelfde) gekocht en was het probleem (tijdelijk) opgelost tot nu.

Killer E2500 Gigabit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10 1809 17763.316

Met ziggo gebeld, en die beweren dat mijn Killer E2500 max 100mbit is. (lach hier telkens weer om omdat ik voorheen gewoon 200mbit+ snelheden gehaald heb).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nieuw moederbord gekocht en na tijd weer t zelfde issue.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Met welke site of software test je nu de internet snelheid? Is je pc rechtstreeks aangesloten op je ziggo router of zit daar netwerk apparatuur als een switch ofzo tussen? Haal je met je Macbook nog steeds 200mbit wanneer je de netwerkkabel gebruikt die nu in je pc zit?

[ Voor 12% gewijzigd door AttiX op 17-02-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
AttiX schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:57:
Met welke site of software test je nu de internet snelheid? Is je pc rechtstreeks aangesloten op je ziggo router? Haal je met je Macbook nog steeds 200mbit wanneer je de netwerkkabel gebruikt die nu in je pc zit?
mijn macbook haalt het op wifi. deze pc heeft t bekabeld. maar heeft altijd gewerkt. toen begon het gekut. kocht ik nieuw moederbord en was het opgelost. nu begint het weerr

speedtest.net en google speedtest

[ Voor 3% gewijzigd door Kerstboompje op 17-02-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
h
AttiX schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:57:
Met welke site of software test je nu de internet snelheid? Is je pc rechtstreeks aangesloten op je ziggo router of zit daar netwerk apparatuur als een switch ofzo tussen? Haal je met je Macbook nog steeds 200mbit wanneer je de netwerkkabel gebruikt die nu in je pc zit?
haal hem zojuist uit mijn (nieuwe) switch en ineens 190+mbits.
is een tplink gigabyte switch... godver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Misschien gaat de auto-negotiating (het bepalen van de netwerksnelheid) niet helemaal goed en kiest de kaart voor 100Mbit ipv 1000Mbit. Wat voor netwerkkabel gebruik je?

Ik zag meerdere meldingen van dit probleem:
Kan geen 1GBPS krijgen
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=293164.0

Misschien heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
AttiX schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:06:
Misschien gaat de auto-negotiating (het bepalen van de netwerksnelheid) niet helemaal goed en kiest de kaart voor 100Mbit ipv 1000Mbit. Wat voor netwerkkabel gebruik je?

Ik zag meerdere meldingen van dit probleem:
Kan geen 1GBPS krijgen
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=293164.0

Misschien heb je daar wat aan?
ik heb cat5e kabel van 20meter. recht vanaf de modem. en net even uit de switch gehaald en opnieuw erin gestopt. en nu weer ineens 190-200 speedtest.
geen idee hoe of wat..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eX4GemS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Je gaf aan dat je vorige moederbord hetzelfde gedrag vertoonde. Gebruikte je toen dezelfde kabel? Kan best zijn dat over een uur ofzo je weer op 100Mbit zit. :(

En voor de volledigheid, welke driver gebruik je voor de Killer E2500 adapter. Excuses voor alle vragen, maar zo kunnen we het een en ander uitsluiten.

Killer heeft in hun eigen knowledge base een artikel geplaatst over dit probleem. (het zal dus wel bij meer mensen voorkomen):

http://support.killernetw...speed-capped-at-100-mbps/

[ Voor 26% gewijzigd door AttiX op 17-02-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
AttiX schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:18:
Je gaf aan dat je vorige moederbord hetzelfde gedrag vertoonde. Gebruikte je toen dezelfde kabel? Kan best zijn dat over een uur ofzo je weer op 100Mbit zit. :(

En voor de volledigheid, welke driver gebruik je voor de Killer E2500 adapter. Excuses voor alle vragen, maar zo kunnen we het een en ander uitsluiten.

Killer heeft in hun eigen knowledge base een artikel geplaatst over dit probleem. (het zal dus wel bij meer mensen voorkomen):

http://support.killernetw...speed-capped-at-100-mbps/
De laatste Windows driver tot gister en vanmorgen killer driver hulp gedownload

En ja zelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Herkenbaar. Heb hier een 8-poort tplink switchje draaien met 4x PoE, maar die gaat ook af en toe op 100Mb. Enige oplossing is even de kabel opnieuw inpluggen. Is idd een autonegotiate dingetje. Wss te fixen door de driver te forceren op gigabit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
nelizmastr schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:31:
Herkenbaar. Heb hier een 8-poort tplink switchje draaien met 4x PoE, maar die gaat ook af en toe op 100Mb. Enige oplossing is even de kabel opnieuw inpluggen. Is idd een autonegotiate dingetje. Wss te fixen door de driver te forceren op gigabit.
Hoe force ik GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

GB kan niet, Gb wel ;)

Apparaatbeheer, dan in de driver opties kijken van je netwerkkaart.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1