Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Kan geen 1GBPS krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cskiwi
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:22
Beste,

Ik merkte dat ik geen volledige snelheden (haalde +/- 95mbps, en in task manager stond netwerk verbruik op 99%) kon halen op mijn pc tov hetgeen mijn provider me zou moeten bieden.

na de speed te testen op mijn server( die ergens anders staat )zag ik dat deze wel de snelheid haalde, dus ik ging verder op zoek naar de reden, na wat zoeken heb ik gevonden dat ik mijn device niet naar 1000mbps kan zetten

Ik heb al geprobeerd
- mijn drivers up te daten van mijn moederbord,
- de killer control center upgedate naar de laatste versie

De kabel die loopt van mijn router de pc is een standaard RJ45, Cat6, en die naar de server ook
de lengte zal iets van een 8 meter zijn, de server heeft ook een van ong de zelfde lengte

Ben ik iets over het hoofd aan het zien of is er iets verkeerd?

Even alles samengevat
Router:
Die van telenet ( enigste dat ik er van kon vinden van info welke het is: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS))
Kabels:
RJ45, cat 6
speedtest:

kopier van file op serer naar pc:

pc:
#Product
1Intel Core i7-7700K Tray
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
1Toshiba DT01ACA300, 3TB
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart
1Arctic Freezer i32
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
1Corsair RM550x
1Crucial MX300 2,5" 525GB
Bekijk collectie
Importeer producten

cskiwi wijzigde deze reactie 20-04-2017 19:49 (9%)

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:24
Gigabit kun je meestal niet forceren via de drivers.

Welke kabel gebruik je? En wat voor kwaliteit en lengte is deze?

En welke snelheden haal je?

.Maarten wijzigde deze reactie 20-04-2017 19:35 (11%)

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:46
Waarschijnlijk zijn van je kabel inderdaad niet alle aders aangesloten of is hij van slechte kwaliteit. Als test kun je tijdelijk de kabel van je server proberen.

• cskiwi
quote:
.Maarten schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:34:
Gigabit kun je meestal niet forceren via de drivers.

Welke kabel gebruik je? En wat voor kwaliteit en lengte is deze?

En welke snelheden haal je?
heb de vraag geupdate
quote:
BCC schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:37:
Waarschijnlijk zijn van je kabel inderdaad niet alle aders aangesloten of is hij van slechte kwaliteit. Als test kun je tijdelijk de kabel van je server proberen.
De server staat ergens anders, dus kan niet zomaar switchen, router is ook net vernieuwd (als in een uur geleden) dus daar is het ook niet.

cskiwi wijzigde deze reactie 20-04-2017 19:40 (42%)

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Check inderdaad eerst je netwerkhardware: kabels, switches, routers (en geef ons een overzicht).

Op welke manier test je en wat was daarvan het resultaat?

Mad Marty wijzigde deze reactie 20-04-2017 19:41 (9%)

Rail Away!

• franssnarf
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21-10 20:40
Kant en klare kabels of zelf geknepen, hpe ziet de rest van je netwerk eruit qua apparatuur.

Wissel de kabels eens om en probeer eens andere poorten en eventueel instellingen in je router checken.

franssnarf wijzigde deze reactie 20-04-2017 19:41 (36%)

• cskiwi
quote:
Mad Marty schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:40:
Check inderdaad eerst je netwerkhardware: kabels, switches, routers.

Op welke manier test je en wat was daarvan het resultaat?
is een kabel rechstreeks van de router en deze is een uur geleden vers geinstaleerd door telenet zelf, en deze is momenteel de enigste op het netwerk, de tests zijn met speedtest.net

cskiwi wijzigde deze reactie 20-04-2017 19:41 (10%)

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zolang je geen concrete informatie geeft kan niemand je helpen.

Welke router, welke kabels, wat was het resultaat via speedtest, wat is het resultaat als je een file kopieert via ethernet naar een andere computer, etc, etc

Rail Away!

• franssnarf
En wat geeft speedtest dan qua verschil tussen bijde Is dat beetje verschil of best veel of?
En wat gebeurt er als je een groot bestand tussen je pc en server versleept bijde kanten op welke snelheid krijg je dan.

• cskiwi
quote:
Mad Marty schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:43:
Zolang je geen concrete informatie geeft kan niemand je helpen.

Welke router, welke kabels, wat was het resultaat via speedtest, wat is het resultaat als je een file kopieert via ethernet naar een andere computer, etc, etc
Meeste info stond ondertussen in de comments,
maar om nog even alles samen te vatten:

Router:
Die van telenet ( enigste dat ik er van kon vinden van info welke het is: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS))
Kabels:
RJ45, cat 6
Speedtest:

kopier is:

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:07

M2M

medicijnman

Wat zegt de connectie bij de status van je netwerk connectie? Staat daar wel 1.0 Gbps?

hier dus:

-_-

• franssnarf
Verwijder eens de kaart uit je apparaatbeheer incl alle drivers en laat windows hem opnieuw installeren vanuit zijn eigen bestand.
Wat doet hij nu qua snelheid en opties van snelheid kiezen is hij 1gb niks meer doen niet goed installeer nu de juiste driver voor je kaart en check nog een keer alles.
Niet goed verwijder alles weer en installeer nu direct de killer driver en check nog een keer alles.
Check ook ff in je killer control center of alles vol open staat.

Voor je dit doet haal wel eerst ff een driver binnen van de kaart mocht hij niks doen.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
M2M schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:53:
Wat zegt de connectie bij de status van je netwerk connectie? Staat daar wel 1.0 Gbps?

hier dus:
[afbeelding]
Je bedoeld, neem ik aan, niet de properties, maar de speed (die in deze afbeelding op 100Mbps staat)?

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-10 06:37
Je schrijft dat de kabel geinstalleerd is door de technieker van Telenet. Mag ik er dan van uitgaan dat de technieker op deze kabel zelf de connectoren gemonteerd heeft? In dat geval raad ik aan om je PC vlak naast de modem/router te zetten en deze met een patchkabel in te steken. Heb je dan ook nog 100Mbit dan zit het probleem al niet meer in de bekabeling. Heb je dan wel gigabit dan is de kabel de schuldige.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• franssnarf
Het zit hem niet in de netwerkkabel maar in zijn kaart,hij zou bij zijn netwerkkaart eigenschappen ook 1gbps full of half duplex kunnen kiezen en die staan er niet tussen.
Verwacht dus iets met de driver/kaart en niet kabel, ik kan in mijn kaart wel alle opties van 10mb tot 1gbps kiezen ook al hangt er geen kabel aan.

• ThaNetRunner
  • Laatst online: 21:03

ThaNetRunner

Have a nice day!

http://www.killernetworki...ownloads/item/e2500-64bit

Download deze driver eens, lees overal op internet dat je met die Killer kaarten drivers moet updaten.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gaat het nu om internet snelheid (afgaande van de speedtest van speedtest.net) of van intern over het netwerk iets kopiŽren met verkenner? :?

[ Overwatch ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Beide ;)

GabriŽl i5

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Telenet heeft alleen 30 Mbps, 100 Mbps en 200 Mbps verbindingen, logisch dus, dat je geen 1000 Mbps kan halen. Als @cskiwi bij Telenet 100 Mbps heeft, heeft hij qua download snelheden een nette verbinding.

CH4OS wijzigde deze reactie 20-04-2017 20:20 (73%)

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Nee maar als je een bv. 200mbit lijntje hebt is het wel fijn als je netwerk meer dan 100mbit is.

En dan is die Gigabit wel weer een vereiste ;)

GabriŽl i5

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
sapphire schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:20:
Nee maar als je een bv. 200mbit lijntje hebt is het wel fijn als je netwerk meer dan 100mbit is.

En dan is die Gigabit wel weer een vereiste ;)
Daarom dus dat @cskiwi even duidelijkheid moet verschaffen in waar het probleem hem nu precies in zit. Als het om internet snelheid gaat, moeten we dus wel even weten welk abonnement hij / zij heeft bij Telenet. ;)

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

quote:
CH40S schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:21:
[...]
Daarom dus dat @cskiwi even duidelijkheid moet verschaffen in waar het probleem hem nu precies in zit. Als het om internet snelheid gaat, moeten we dus wel even weten welk abonnement hij / zij heeft bij Telenet. ;)
Als je het topic goed zou lezen, dan had je gezien dat TS zijn NIC niet hoger dan 100Mbps kan instellen.

OT: Dit moet haast wel een driver-issue zijn. Ik had laatst ook een issue dat mijn NIC niet hoger ging dan 100Mbps, maar toen kon ik nog wel 1,0Gbps selecteren (niet dat dat werkte tot ik de kabel verving).

FooLsKi wijzigde deze reactie 20-04-2017 20:35 (19%)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
ThaNetRunner schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:13:
http://www.killernetworki...ownloads/item/e2500-64bit

Download deze driver eens, lees overal op internet dat je met die Killer kaarten drivers moet updaten.
Vergeet even niet dat de topicstarter een Killer E2201 heeft en de driver waar je naar verwijst een E2500 "eist".

Neemt niet weg dat er op GoT zat topics zijn waar men ineens wel een goede snelheid kan halen door alle Killer-software van de PC te trappen en de losse drivers van http://www.killernetworki.../category/other-downloads te installeren.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
FooLsKi schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:32:
Als je het topic goed zou lezen, dan had je gezien dat TS zijn NIC niet hoger dan 100Mbps kan instellen.
Dat klopt ook, want, als jij goed zou lezen, is er ook een reactie, die aangeeft dat je nooit de 1000 Mbps kan forceren? :? Dat laat het screenshot (die in de topic start staat) namelijk ook perfect zien.
quote:
OT: Dit moet haast wel een driver-issue zijn. Ik had laatst ook een issue dat mijn NIC niet hoger ging dan 100Mbps, maar toen kon ik nog wel 1,0Gbps selecteren (niet dat dat werkte tot ik de kabel verving).
Dat hoeft dus niet per se zo te zijn. Een RJ45 stekker die niet goed aangesloten is kan namelijk ook de oorzaak zijn, zo bleek van de week in een topic alhier op het forum ergens, ik gok onder netwerken ipv PMG.

CH4OS wijzigde deze reactie 20-04-2017 20:52 (4%)

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:28
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:36:
[...]

Vergeet even niet dat de topicstarter een Killer E2201 heeft en de driver waar je naar verwijst een E2500 "eist".
Ik weet niet waar jij een E2201 ziet, ik zie alleen maar een E2500 in de screenshot van TS.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
roches schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:41:
[...]

Ik weet niet waar jij een E2201 ziet, ik zie alleen maar een E2500 in de screenshot van TS.
Ik gok dat de E2201 op het moederbord zit, aldus pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3. :)

CH4OS wijzigde deze reactie 20-04-2017 20:53 (21%)

• MAX3400

MAX3400

quote:
roches schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:41:
[...]

Specs van het mainboard verwijzen naar een 2200-serie :)

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

quote:
CH40S schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:41:
[...]
Dat klopt ook, want, als jij goed zou lezen, is er ook een reactie, die aangeeft dat je nooit de 1000 Mbps kan forceren? :? Dat laat het screenshot (die in de topic start staat) namelijk ook perfect zien.
Dat je het nooit kunt forceren ben ik het ronduit mee oneens. Ik kon het afgelopen weekend notabene zelf, nadat ik eindelijk zin had gemaakt om uit te zoeken waarom mijn Gbit NIC maar op 100Mbit draaide.
quote:
[...]
Dat hoeft dus niet per se zo te zijn. Een RJ45 stekker die niet goed aangesloten is kan namelijk ook de oorzaak zijn, zo bleek van de week in een topic alhier op het forum ergens, ik gok onder netwerken ipv PMG.
Sorry als ik niet op de hoogte ben van alle topics op GoT. Ik ben ook maar menselijk, al wordt er hier en daar anders beweerd ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
FooLsKi schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:54:
Dat je het nooit kunt forceren ben ik het ronduit mee oneens. Ik kon het afgelopen weekend notabene zelf, nadat ik eindelijk zin had gemaakt om uit te zoeken waarom mijn Gbit NIC maar op 100Mbit draaide.
Het moet in de driver zitten. ;) Meestal is dat niet het geval, zoals het screenshot van @cskiwi goed laat zien in de topicstart. ;) Al zou je anno 2017 zoiets niet meer in hoeven stellen, omdat dergelijke instellingen vanuit de DHCP mee behoren te komen.
quote:
Sorry als ik niet op de hoogte ben van alle topics op GoT. Ik ben ook maar menselijk, al wordt er hier en daar anders beweerd
Topic is eigenlijk ook in verkeerde subforum aangemaakt. Ik heb reeds aan een mod verzocht (middels een TR) om het topic te verplaatsen. :) Het topic waar ik eerder naar verwees kan ik momenteel even niet meer vinden. :) Er is in elk geval op het forum genoeg over dit onderwerp te vinden.

Zo hadden we bij een van mijn vorige werkgevers ooit een ticket, waarbij de PC altijd een belabberde verbinding had, heel erg traag was met opstarten, aanmelden op het domein duurde - zonder dollen - altijd ruim 45 minuten. We hadden alles gedaan met de PC, zelfs de PC vervangen en het probleem was er nog. Uiteindelijk de bekabeling nagekeken, de kabel zat dubbel gevouwen (hoe, geen idee). Dat eruit gehaald en snelheid was weer terug. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 20-04-2017 21:09 (57%)

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
CH40S schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:00:
[...]
Het moet in de driver zitten. ;) Meestal is dat niet het geval, zoals het screenshot van @cskiwi goed laat zien in de topicstart. ;) Al zou je anno 2017 zoiets niet meer in hoeven stellen, omdat dergelijke instellingen vanuit de DHCP mee behoren te komen.
DHCP doet niks met de fysieke netwerk snelheid, ook niet op driver nivo.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
redfoxert schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:13:
DHCP doet niks met de fysieke netwerk snelheid, ook niet op driver nivo.
Klopt, maar de DHCP geeft wel de duplex mode aan. ;)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan natuurlijk ook zijn dat dat Telenet doosje waar ie rechtstreeks op aangesloten zit, op zijn LAN aansluitingen op slechts 100Mbit heeft ipv Gbit.
Wat gebeurt er als je er een Gbit switch tussen zet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02:12
quote:
CH40S schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:19:
[...]
Sinds wanneer?...

If it's not broken, fix it until it is...

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
CH40S schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:19:
[...]
Ook niet. DHCP werkt volledig op software nivo en levert je ip adres en andere netwerk gerelateerde instellingen. Zeker geen duplex modes of andere hardware gerelateerde instellingen :)

Maar we dwalen af. De TS zal eens even zijn drivers goed moeten nakijken en de juiste drivers installeren. Als er op het moederbord een Killer2200 serie zit dan kan het heel goed zijn dat een Killer2500 driver niet de correcte instellingen of speeds selecteert.

redfoxert wijzigde deze reactie 20-04-2017 21:29 (27%)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:28
@CH40S & @MAX3400

Ah, dat had ik niet onderzocht.... My Bad...

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor netwerken hebben we een apart subforum, gek genoeg "Netwerken" genoemd...

Move PMG -> NT

En TS, het zou je sieren om in te gaan op de suggesties van anderen. Je geeft veel te weinig informatie en doet te weinig met wat anderen voorstellen om je probleem te duiden. Zo ga je nooit een oplossing vinden :o

Zoals ik het nu lees klinkt dit vooral alsof je een 100Mbps internetverbinding hebt en bij een meting over die verbinding inderdaad 100Mps (min TCP overhead) meet. Wil je op de LAN snelheden meten, dan moet je testen tussen twee apparaten op je LAN en niet over je (tragere) internetverbinding. Gebruik daarvoor bijv. iperf.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:08

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nog even voor de duidelijkheid: bij een aantal netwerkkaarten is het normaal dat je alleen kunt kiezen tussen 10 Mbhalf / 10Mbfull / 100Mbhalf / 100Mbfull / autonegotiation
Die laatste optie "autonegotiation" zorgt er voor dat de kaart 1000Mb probeert te bereiken.
Dus je kunt in de driveropties wŤl gigabit snelheid instellen

Als dat vervolgens niet lukt, terwijl er wel een kabel loopt naar een ander apparaat waarvan de NIC ook op autonegotiation staat, is het probleem die kabel
(Als de andere NIC niet op autonegotiation zou staan, begint de snelheid op 1000Mb en valt dan vrij snel terug naar 10Mbhalf, dat is dus hier niet het probleem)

Dus ga morgen effe langs de electroshop, koop minimaal een CAT5 patchkabel, sleep je PC naar een afstand van de modem, minder dan de lengte van de kabel, sluit de boel aan en vergewis je ervan dat de speed & duplex op autonegotiation staat.

Als je nu wel gigabit krijgt (in het schermpje wat M2M gepost heeft), is het probleem idd de kabel. Als je nu ook geen gigabit krijgt, is er of iets met je router of iets met je fabeltastiese killerNIC (wat heel goed zou kunnen want het is sowieso een van de meest teleurstellende netwerkkaarten)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MAX3400

MAX3400

quote:
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 03:45:
Als dat vervolgens niet lukt, terwijl er wel een kabel loopt naar een ander apparaat waarvan de NIC ook op autonegotiation staat, is het probleem die kabel
Not quite; er zijn zat best practices van switches, zowel pro-sumer als business, om 1 van de 2 apparaten fixed te zetten. 2x auto-negotiation kan alsnog zo zijn dat je op 10Mbps half verbindt. Het is allicht de moeite waard om de gebruikte netwerkapparatuur in dit topic even goed onder handen te nemen en 100% zeker te testen/weten dat de eerstvolgende fysieke hop na de PC daadwerkelijk Gbit aan kan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XiMMiX
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21:54
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 06:56:
[...]

Not quite; er zijn zat best practices van switches, zowel pro-sumer als business, om 1 van de 2 apparaten fixed te zetten.
Maar dat helpt niet om een gigabit verbinding te maken. Auto-negotiation is verplicht voor 1000base-t. Sommige producenten geven daarom geen optie om voor gigabit fixed speed te kiezen. Degene die de optie wel hebben doen stiekem wel auto-neg, maar vallen niet terug naar 100mbit als gigabit niet lukt. Dus zelfs als je de optie hebt lost dat het probleem van geen gigabit verbinding hebben niet op.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:43

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

De standaard voor 1000base-T zegt inderdaad dat je Autonegotiation moet gebruiken. Echter zoals hierboven vermeld gebeurt het vaak zat dat de autonegotiation tussen 2 devices (van het zelfde merk of ander merk maakt niet uit) gewoon niet werkt. Dan is de best-practice toch echt om 1 kant fixed op 1000Mbps te zetten.

Vragen/opmerkingen Strava
Mission Critical Engineers gezocht

• Kluggie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 11:59
Fijn om te zien dat iemand 'bijna'' hetzelfde probleem heeft als ik.

Ik zal een nieuwe topic starten, met uitgebreide informatie.

Naar aanleiding van Max3400.

Kluggie wijzigde deze reactie 21-04-2017 10:30 (80%)

• MAX3400

MAX3400

quote:
Kluggie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:24:
Fijn om te zien dat iemand hetzelfde probleem heeft als ik.
Je hebt een andere opstelling, ander moederbord, andere NIC (Intelģ I219V_\) en blijkbaar "getest" met een andere PC wel Gbit. En dan wil je je router gaan vervangen?

Zou bijna adviseren om je stappen even netter uit te schrijven (en suggesties uit dit topic omtrent drivers en NIC-settings even door te nemen en te controleren) en dat in een nieuw topic te zetten. Scheelt spraakverwarringen over probleem van persoon A of B.

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-10 23:40
De eerste verdachten

De kabel(s) en/of router.

Test of deze Łberhaupt wel 1GBps doorvoer hebben/aankunnen.

Daarnaast zie een killer nic. Rot dingen |:(
Hopelijk heb je niet de Killer Suite geÔnstalleerd. Indien ja, zou ik deze eraf plempen en gewoon enkel de kale drivers gebruiken (.inf)

osmosis wijzigde deze reactie 21-04-2017 10:45 (45%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:02

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon goede driver installeren, hij heeft een 2200 kaart met 2500 series driver. Dat gaat niet werken. En als het een brakke kabel is dan was de kaart wel trug gevallen naar 10/half of 100/half. Maar niet 100/full.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:59
quote:
FooLsKi schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:32:
[...]
Waarom dan driver issue? Ik zou zeggen kabel issue. De NIC detecteert een kabel die geen Gigabit kan en schakelt in 100 MBps mode. Windows geeft dat aan, je krijgt er echt niet meer doorheen. Steek er een goede cat5 of 6 kabel in, start opnieuw op en oppeens kun je 1 gbps hebben.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:08

Brahiewahiewa

boelkloedig

quote:
Wim-Bart schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:49:
Gewoon goede driver installeren, hij heeft een 2200 kaart met 2500 series driver. Dat gaat niet werken. En als het een brakke kabel is dan was de kaart wel trug gevallen naar 10/half of 100/half. Maar niet 100/full.
Waar zie jij dat TS 100/full heeft?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rdfeij
  • Laatst online: 22-10 16:27
Foto's van typenummer/stickers op het modem? Misschien gaat de interne switch in het modem niet hoger dan 100mbit? Zou me verbazen, maar die killer netwerkadapters vertrouw ik voor geen meter (en zie je daardoor de gigabit optie ook niet). Al diverse verschillende problemen mee gezien....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
quote:
Wim-Bart schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:49:
Voor gigabit ethernet moet de kabel met alle 4 de aderparen bedraad zijn. Dus 1/2, 3/6, 4/5 en 7/8

Voor 10/100Mbit, (half of fullduplex maakt hierbij niet uit) zijn alleen de aderparen 1/2 en 3/6 in gebruik.

Een brakke kabel kan dus wel degelijk tot gevolg hebben dat gigabit niet gehaald word, maar dat 100FD correct werkt.

Kan Telenet wel gigabit internet over DOCSIS kabelmodems leveren, eigenlijk?

joopv wijzigde deze reactie 21-04-2017 12:17 (5%)

Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned **the users** to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!

• Werner
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-10 12:20
@cskiwi ik heb het volgens mij nog niet als suggestie voorbij zien komen: Kun je niet een andere PC/Laptop proberen? Als het daar prima op werkt weet je dat het probleem in je PC zit, werkt het daar ook niet op dan zit het probleem in je netwerk (bekabeling/router).

My mind's telling me no

• UraniumFever
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 11-10 11:26
Ik heb mogelijk hetzelfde probleem met Windows 10 i.c.m. een Killer NIC. De driver kan je vervangen door een Qualcomm Atheros AR8161 (NDIS 6.30). Je netwerkverbruik zal hiermee afnemen en je snelheid zal weer moeten kloppen.

• speed112
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-10 14:13
Tja, er kunnen meerdere problemen zijn met jouw netwerk.

1e. kan en heeft jouw modem eigenlijk een Gbits doorvoer?

2e. als wel, kijk eens ff of het modem op alle uitgaande kanalen dit aankan of dat je alleen zoals bij mij alleen op poort 1 een Gbits verbinding toestaat en de rest alleen maar 100 Mbits!

3e. kabel testen op doorvoer en verbindingen. ( met tester!)

4e. kan en is de netwerkkaart in jouw pc wel 100/1000 ??

5e. zit er nog andere hardware als b.v. een switch of iets anders ertussen in?

6e. drivers opnieuw erop zetten helpt ook wel eens... zelf al 1 keer mee gemaakt dat ineens geen Gbit meer mogelijk was, en dit door een foute driver werd veroorzaakt!

Als je deze zaken ff op volgorde doorneemt kom je er wel snel genoeg achter of het wel of niet gaat werken, en als het al eerder heeft gewerkt zit het probleem gewoonweg in een van de voorgaande zaken.

veel plezier en succes ermee! ;)

p.s. -(update)- zie ook net dat er gigantisch veel problemen zijn met de Netwerkcontroller Killer E2201 serie!
Beter ook ff kijken of je er geen andere netwerk kaart in kan prikken waar wel zeker is dat deze gaat werken!

speed112 wijzigde deze reactie 21-04-2017 14:16 (10%)

• erwin26
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-10 15:39
Heb je wel op 1GBps poortje aangesloten en weet je zeker dat jouw kaart en kabel goed zijn? Heb dit probleem ook gehad, en bij mij was de kabel niet sterk genoeg... Andere kabel en ik kon het wel. Lijkt erop dat ergens maximaal 100Mbit wordt verstuurd.

• Kluggie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 11:59
Nog geen 10 min. geleden had ik hetzelfde soort probleem, Alleen met een Asus maximus ix formula.
Ik heb net de drivers verwijderd, alles wat ik kon vinden wat ook maar met het netwerk te maken had.
Computer opnieuw opgestart, natuurlijk stond er weer 100Mbs.
Ik heb het handmatig aangepast naar 1Gbs, internet viel weg, en ging ook niet meer aan, dus kabel eruit getrokken, en opnieuw in de computer, en voila, hij doet het.
Magic...........

Edit: Dankzij de behulpzame mensen in dit topic.

Kluggie wijzigde deze reactie 21-04-2017 17:39 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cskiwi
Alvast enorm bedankt voor de antwoorden!

ik heb nog wat zitten testen naar aanleiding van de antwoorden hier.
ISP zou me 200 MBit moeten bieden en de test op de server geeft me hierop bevestiging:

Heb ook die Ipref gedaan naar de server en daar kreeg ik de zelfde resultaten dan in de speed test vanop mijn pc die in het start topic staan(+/- 90), wat me doet denken dat dus ergens mijn snelheid knelt.

Ik test dit weekend eens door de pc op de server zijn kabel aan te sluiten, en dan nog wat testjes om de bedrading uit te sluiten,

Heb de doos van mijn mobo er bijgepakt en daar staat op dat het over de Z270-Gaming K3 ging en deze heeft een Killer E2500 (deze zou een 1Gbps snelheid aankunnen).
onderrtussen killer suite er afgesmeten en de drivers alleen geinstalleerd ( no change)

Heb even de router zijn specs er bij gehaald, en deze zegt ook dat hij 1Gbps zou moeten halen, maar dit test ik nog even, als ik een pc/laptop kan fixen die 1 Gbps aankan om dam verdere testen daarop te doen.

Also: Sorry voor in het verkeerde forum te posten :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je weet nu in elk geval dat het netwerk an sich goed is. Je moet het issue dus in de bekabeling naar de betreffende PC of in de betreffende PC zelf moeten zoeken. Bijvoorbeeld de drivers. ;)

Een simpele test is om de PC aan te sluiten via de bekabeling van de server. Gaat het dan wel goed qua download snelheid, dan weet je dat de bekabeling de boosdoener is. Gaat dat niet goed, dan kan je eens kijken hoe de server presteert op de aansluiting van de PC, al is het dan redelijkerwijs aanneembaar dat het probleem dan in de PC zit.

CH4OS wijzigde deze reactie 21-04-2017 20:02 (48%)

• Werner
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-10 12:20
@cskiwi ik zou zeggen schakel de netwerkkaart op je moederbord uit en koop een goede Intel Netwerkkaart zoals deze pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

Want als ik een aantal reacties hierboven moet geloven dan zijn die Killer NICs waardeloos en misschien gewoon wel de oorzaak...

My mind's telling me no

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*