Mijn vraag:
Sinds 1 week hoor ik een soort coil whine, geknetter van korte spikes uit mijn laptop komen.
Dit model: productreview: HP Omen 15-ax010nd review door Bruin Poeper
Het geluid komt ongeveer hier vandaan: naast de 2 zwarte koelbuizen zitten bij de barcode op het stickertje links 3 grijze vierkantjes, vermoedelijk zitten daar 'coils' in.

Ik heb eerder flink wat geëxperimenteerd met HPaccucontrole: HP Accucontrole
De accu gedraagt zich nu weer goed, hij raakt nu goed opgeladen tot 100%.
Opmerkelijk is dat het geknetter weg gaat als ik HPaccucontrole draai.
Het blijft zelfs een minuut of 10 langer weg als dat programmaatje open blijft staan.
Daarom vermoed ik dat met de laatste Windows10 update er weer eens iets gewijzigd is...
Kan iemand dat verifiëren en/of verklaren?
Wat zou ik bij Windows10 (bv bij energiebeheer) anders moeten instellen om definitief van die irritante 'knetterprikjes' af te komen?
Sinds 1 week hoor ik een soort coil whine, geknetter van korte spikes uit mijn laptop komen.
Dit model: productreview: HP Omen 15-ax010nd review door Bruin Poeper
Het geluid komt ongeveer hier vandaan: naast de 2 zwarte koelbuizen zitten bij de barcode op het stickertje links 3 grijze vierkantjes, vermoedelijk zitten daar 'coils' in.

Ik heb eerder flink wat geëxperimenteerd met HPaccucontrole: HP Accucontrole
De accu gedraagt zich nu weer goed, hij raakt nu goed opgeladen tot 100%.
Opmerkelijk is dat het geknetter weg gaat als ik HPaccucontrole draai.
Het blijft zelfs een minuut of 10 langer weg als dat programmaatje open blijft staan.
Daarom vermoed ik dat met de laatste Windows10 update er weer eens iets gewijzigd is...
Kan iemand dat verifiëren en/of verklaren?
Wat zou ik bij Windows10 (bv bij energiebeheer) anders moeten instellen om definitief van die irritante 'knetterprikjes' af te komen?